Stichting Ikabod

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17357
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Stichting Ikabod

Bericht door huisman »

Jantje schreef:Nee, kand. Dat schreef ik ook.
....en dat is hij ook niet. Hij is proponent.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Geytenbeekje »

Ze houden 1 dienst die gemeenten.
Waar gaan de bezoekers s ochtends/avonds heen ?
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Stichting Ikabod

Bericht door ejvl »

Jantje schreef:Nee, kand. Dat schreef ik ook.
Jouw verwijzing ging om predikanten met titel aan te spreken.
Kandidaten of proponenten ging het niet over.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Arja »

pieter zandbak schreef:@Geytenbeekje: Dat vind ik een gevaarlijke manier van argumenteren. Het zijn allebei gevaarlijke dwalingen, die van een gearriveerde gemeente én die van de doopvisie van Ruben Jansen.
Wat zeg je dan van zijn prediking?
pieter zandbak
Verbannen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2020, 23:05

Re: Stichting Ikabod

Bericht door pieter zandbak »

Hallo Arja,
Ik durf daar geen uitspraak over te doen.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Geytenbeekje »

pieter zandbak schreef:Hallo Arja,
Ik durf daar geen uitspraak over te doen.
Maar preken van Philpot lezen wens je ook niet te horen/doen ?
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Erskinees »

Wat zijn dit nou voor vragen?
pieter zandbak
Verbannen
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 feb 2020, 23:05

Re: Stichting Ikabod

Bericht door pieter zandbak »

Ik snap de vraag ook niet. Ik vind de doopvisie van dr. Jansen niet juist. Over zijn preken durf ik me niet uit te spreken. Dat heeft niets te maken met het niet willen lezen van Philpot.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Arja »

pieter zandbak schreef:Ik snap de vraag ook niet. Ik vind de doopvisie van dr. Jansen niet juist. Over zijn preken durf ik me niet uit te spreken. Dat heeft niets te maken met het niet willen lezen van Philpot.
Philpot en proponent R.A. Janse hebben nagenoeg dezelfde doopvisie. De vraag is daarom logisch.

Heb je ooit een preek van de proponent gehoord? Zo niet, dan begrijp ik wel dat je geen uitspraak durft te doen. Als je wel eens een preek gehoord hebt zou het echt niet zo moeilijk zijn.

https://www.deblinkendemorgenster.nl/preken
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Stichting Ikabod

Bericht door GerGem »

Arja schreef:
pieter zandbak schreef:Ik snap de vraag ook niet. Ik vind de doopvisie van dr. Jansen niet juist. Over zijn preken durf ik me niet uit te spreken. Dat heeft niets te maken met het niet willen lezen van Philpot.
Philpot en proponent R.A. Janse hebben nagenoeg dezelfde doopvisie. De vraag is daarom logisch.

Heb je ooit een preek van de proponent gehoord? Zo niet, dan begrijp ik wel dat je geen uitspraak durft te doen. Als je wel eens een preek gehoord hebt zou het echt niet zo moeilijk zijn.

https://www.deblinkendemorgenster.nl/preken
2x gehoord. Jonge man met baardje. Strak in zwart pak.
Maar ik weet niet wat ik er van denken moet.
1 preek uit Jesaja 50... Wat hij nu ervan wilde zeggen weet ik niet, maar ik heb weleens een duidelijker preek over dat hoofdstuk gehoord, sorry.
In gebed had hij het over de wederkomst, en over de beloften, maar niets over de onbekeerden wat het voor zal wezen.
Ik vond het wat vaag allemaal.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Erskinees »

Arja schreef: Philpot en proponent R.A. Janse hebben nagenoeg dezelfde doopvisie. De vraag is daarom logisch.

Heb je ooit een preek van de proponent gehoord? Zo niet, dan begrijp ik wel dat je geen uitspraak durft te doen. Als je wel eens een preek gehoord hebt zou het echt niet zo moeilijk zijn.

https://www.deblinkendemorgenster.nl/preken
Jammer dat hij geswitcht is van doopvisie. Voor PKN gemeenten uit die hoek waar hij toen regelmatig voorging had hij best wat potentie.
Helaas trekt Ikabod nu ook mensen aan uit de gevestigde kerken. Dat vind ik best een gevaar. Juist in een tijd waarbij er steeds meer getwijfeld wordt over de kinderdoop, ook onder onze jongvolwassenen. Blijkbaar lukt het ons niet goed om te bewijzen dat de kinderdoop echt bijbels is.
Bertiel
Berichten: 4613
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Bertiel »

Erskinees schreef: Jammer dat hij geswitcht is van doopvisie. Voor PKN gemeenten uit die hoek waar hij toen regelmatig voorging had hij best wat potentie.
Helaas trekt Ikabod nu ook mensen aan uit de gevestigde kerken. Dat vind ik best een gevaar. Juist in een tijd waarbij er steeds meer getwijfeld wordt over de kinderdoop, ook onder onze jongvolwassenen. Blijkbaar lukt het ons niet goed om te bewijzen dat de kinderdoop echt bijbels is.
Als doop en verbond enkel genoemd worden in een doopdienst en dan nog met een hoop op- en aanmerkingen eromheen dan zal het vlug glans en waarde verliezen en is het niet verwonderlijk dat de volwassendoop zo'n aantrekkingskracht heeft.

Dooponderschatting is misschien wel het grootste euvel in de gereformeerde gezindte!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Stichting Ikabod

Bericht door eilander »

Wat berichten verwijderd. Voegt niets toe.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Delftenaar »

Bertiel schreef:Dooponderschatting is misschien wel het grootste euvel in de gereformeerde gezindte!
Ja. Tegelijk is het sacrement daardoor erg laagdrempelig. Terwijl het Avondmaal als tweede sacrement juist weer een heel hoge drempel heeft.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Stichting Ikabod

Bericht door Arja »

Bertiel schreef:
Erskinees schreef: Jammer dat hij geswitcht is van doopvisie. Voor PKN gemeenten uit die hoek waar hij toen regelmatig voorging had hij best wat potentie.
Helaas trekt Ikabod nu ook mensen aan uit de gevestigde kerken. Dat vind ik best een gevaar. Juist in een tijd waarbij er steeds meer getwijfeld wordt over de kinderdoop, ook onder onze jongvolwassenen. Blijkbaar lukt het ons niet goed om te bewijzen dat de kinderdoop echt bijbels is.
Als doop en verbond enkel genoemd worden in een doopdienst en dan nog met een hoop op- en aanmerkingen eromheen dan zal het vlug glans en waarde verliezen en is het niet verwonderlijk dat de volwassendoop zo'n aantrekkingskracht heeft.

Dooponderschatting is misschien wel het grootste euvel in de gereformeerde gezindte!
Denk je echt dat bij onderschatting opeens een andere verbondsvisieverbondsvisie aantrekkingskracht krijgt? Je kan best eens gelijk hebben. Maar bij Philpot was dat toch niet het geval. Daar was het juist de overschatting die maakte dat hij ging studeren en zoeken hoe Gods Woord er over sprak. Zo ging dat ook bij Mary Winslow.
Plaats reactie