Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door DDD »

Ik denk dat uiteindelijk de synode daar in beroep over mag besluiten, als de classis tot het ongelukkige besluit zou komen om de gemeente uit het kerkverband te willen zetten. Ik ben heel blij dat de kerkenraad aankondigt in beroep te zullen gaan, zodat breder in de kerk hierover gesproken zal moeten worden.

Laten we hopen en bidden dat de eenheid in de CGK zoveel mogelijk bewaard blijft.
Erskinees
Berichten: 2755
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Erskinees »

DDD schreef: Laten we hopen en bidden dat de eenheid in de CGK zoveel mogelijk bewaard blijft.
Zullen we dan ook bidden dat de Bijbelse waarheden binnen de CGK zoveel mogelijk bewaard mogen blijven?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Jantje »

Erskinees schreef:
DDD schreef: Laten we hopen en bidden dat de eenheid in de CGK zoveel mogelijk bewaard blijft.
Zullen we dan ook bidden dat de Bijbelse waarheden binnen de CGK zoveel mogelijk bewaard mogen blijven?
Inderdaad.

De éénheid kan niet tegen elke prijs bewaard blijven. Gelukkig niet, zou ik bijna willen zeggen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door NorahLinde »

Erskinees schreef:
DDD schreef: Laten we hopen en bidden dat de eenheid in de CGK zoveel mogelijk bewaard blijft.
Zullen we dan ook bidden dat de Bijbelse waarheden binnen de CGK zoveel mogelijk bewaard mogen blijven?
Amen!
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door DDD »

Erskinees schreef:
DDD schreef: Laten we hopen en bidden dat de eenheid in de CGK zoveel mogelijk bewaard blijft.
Zullen we dan ook bidden dat de Bijbelse waarheden binnen de CGK zoveel mogelijk bewaard mogen blijven?
Dat lijkt me goed. Als we nu eens om allebei bidden, en het verder aan de heilige Geest overlaten, dan komt het helemaal goed.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik denk dat uiteindelijk de synode daar in beroep over mag besluiten, als de classis tot het ongelukkige besluit zou komen om de gemeente uit het kerkverband te willen zetten. Ik ben heel blij dat de kerkenraad aankondigt in beroep te zullen gaan, zodat breder in de kerk hierover gesproken zal moeten worden.

Laten we hopen en bidden dat de eenheid in de CGK zoveel mogelijk bewaard blijft.
Laten we hopen en bidden dat de waarheid in de CGK zoveel mogelijk bewaard blijft.

Dit zegt de Heere Jezus: Maar Ik heb enige weinige dingen tegen u, dat gij de vrouw Jezabel, die zich zelve zegt een profetes te zijn, laat leren, en Mijn dienstknechten verleiden, dat zij hoereren en afgodenoffer eten.
En Ik heb haar tijd gegeven, opdat zij zich zou bekeren van haar hoererij, en zij heeft zich niet bekeerd.
Zie, Ik werp haar te bed, en die met haar overspel bedrijven, in grote verdrukking, zo zij zich niet bekeren van hun werken.
En haar kinderen zal Ik door den dood ombrengen; en al de Gemeenten zullen weten, dat Ik het ben, Die nieren en harten onderzoek. En Ik zal ulieden geven een iegelijk naar uw werken



Maar @DDD denkt dat dit in 2019 niet meer bestaat. Echt gevaarlijk om meningen buiten Gods Woord te hebben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Jongere »

Ook de NOS brengt het nieuws, de manier waarop is niet verrassend. De CGK hebben "moeite de progressieve stromingen in de kerk ruimte te geven".
https://nos.nl/artikel/2314530-zwolse-k ... uelen.html
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Hollander »

Mooie woorden van CGK Zwolle om te hopen op eenheid binnen de CGK. Maar als de daden, op meerdere cruciale punten, van het tegenovergestelde blijk geven, dan verschraalt de glans van de eerdere mooie woorden.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door DDD »

Het maakt wel verschil of je een romantische visie op de kerk hebt, zoals je in de afgescheiden kerken regelmatig vindt, of een visie die meer gestempeld is door de verbondsmatige/gezinsgewijze openbaringsvorm van de kerk zoals je die in de Bijbel vindt.

In een gezonde familie houd je elkaar vast en zet je een gezin dat net wat anders denkt niet buiten de deur. In extreme gevallen van individualistisch/romantisch denken, beschouwt men de kerk als een soort voetbalvereniging. Gelukkig zijn er ook in de behoudende hoek veel predikanten met een bijbelse kerkvisie.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Hollander »

DDD schreef:In een gezonde familie houd je elkaar vast en zet je een gezin dat net wat anders denkt niet buiten de deur.
Onbijbelse dwaalleren typeren als "net wat anders denken" is een behoorlijk geromantiseerde voorstelling van zaken.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Mara »

Makkelijk praten als buitenstaande GGer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Hollander »

Mara schreef:Makkelijk praten als buitenstaande GGer.
Heb je dit tegen mij?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Generale Synode Christelijke Gereformeerde Kerken 2019

Bericht door Mara »

Hollander schreef:
Mara schreef:Makkelijk praten als buitenstaande GGer.
Heb je dit tegen mij?
Nee hoor. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie