Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Piet Puk »

Wat ik niet begrijp is dat de kerken kiezen voor een paginagrote advertentie. Het doel is toch om de Thoolse politiek te benaderen? Waarom geen brief aan de Thoolse politieke partijen via e-mail of hoe dan ook...
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
Ambtenaar schreef:Laten we het dan maar hebben over de zondagsopenstelling van winkels, als dat al wat over valt te zeggen.
Op dit moment niet zoveel, denk ik. Maar het laatste woord is er nog niet over gezegd. Er moet nog gesproken worden over de echte verordening, dit was het eerste signaal dat de niet-christelijke partijen afgaven en dat door het CDA helaas overgenomen werd.
Weinig. Als SGP-lid moet ik ook helaas zeggen dat we hier echt een achterhoede gevecht voeren. Op veel plekken denkt 90% van de mensen echt anders over dit onderwerp.
In Goes hebben we ooit zelf onderzoek en enquête gedaan. Dit werd wel op prijs gesteld. Het is dan niet (alleen) het opgestoken vingertje, maar ook feitelijk.
Ik denk steeds meer dat over een aantal decennia de geschiedenis ons op dit punt gelijk gaat geven. De mens gaat aan zijn altijd druk zijn ten onder.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door eilander »

Piet Puk schreef:Wat ik niet begrijp is dat de kerken kiezen voor een paginagrote advertentie. Het doel is toch om de Thoolse politiek te benaderen? Waarom geen brief aan de Thoolse politieke partijen via e-mail of hoe dan ook...
Het is een open brief. Contacten met politieke partijen zijn er ook vast wel.
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Piet Puk »

eilander schreef:
Piet Puk schreef:Wat ik niet begrijp is dat de kerken kiezen voor een paginagrote advertentie. Het doel is toch om de Thoolse politiek te benaderen? Waarom geen brief aan de Thoolse politieke partijen via e-mail of hoe dan ook...
Het is een open brief. Contacten met politieke partijen zijn er ook vast wel.
En wat is het doel daarvan? Profilering?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door eilander »

Het afgeven van een signaal. Je kent toch het fenomeen open brief wel? Dat doe je niet omdat je te lui bent om een adres op te zoeken ofzo...
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Herman »

Piet Puk schreef:En wat is het doel daarvan? Profilering?
Het zichtbaar maken van Gods wet in de samenleving. Tot de wet en tot de getuigenis!
Piet Puk
Berichten: 5457
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Piet Puk »

eilander schreef:Het afgeven van een signaal. Je kent toch het fenomeen open brief wel? Dat doe je niet omdat je te lui bent om een adres op te zoeken ofzo...
Duidelijk!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
eilander schreef:
Ambtenaar schreef:Laten we het dan maar hebben over de zondagsopenstelling van winkels, als dat al wat over valt te zeggen.
Op dit moment niet zoveel, denk ik. Maar het laatste woord is er nog niet over gezegd. Er moet nog gesproken worden over de echte verordening, dit was het eerste signaal dat de niet-christelijke partijen afgaven en dat door het CDA helaas overgenomen werd.
Weinig. Als SGP-lid moet ik ook helaas zeggen dat we hier echt een achterhoede gevecht voeren. Op veel plekken denkt 90% van de mensen echt anders over dit onderwerp.
In Goes hebben we ooit zelf onderzoek en enquête gedaan. Dit werd wel op prijs gesteld. Het is dan niet (alleen) het opgestoken vingertje, maar ook feitelijk.
Ik denk steeds meer dat over een aantal decennia de geschiedenis ons op dit punt gelijk gaat geven. De mens gaat aan zijn altijd druk zijn ten onder.
Zoals elke RD-lezer hier wel vernomen heeft, is het in de gemeente Veere nog vele malen erger. Daar hebben zelfs mensen van hetzelfde huis met deze plannen voorlopig ingestemd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

Goudleus schreef:
Jantje schreef:
Goudleus schreef: Laat ik hopen dat er ook mensen om zo iemand heen staan die hem of haar liefhebben en steunen. En God beschaamd inderdaad veel minder dan zijn volgelingen, dat is me al ontzettend vaak verteld!
Wat betreft je eerste zin: waarom zou dat niet gebeuren? Mijn ervaring is dat het wél gebeurt, maar dat er tevens ook situaties zijn waarin de persoon in kwestie er tóch voor kiest om met iemand van hetzelfde geslacht samen te gaan leven. En op grond van de Bijbel dienen we dat volledig af te wijzen en kunnen we die persoon dus niet steunen in zijn daden.
Wat betreft je tweede zin: natuurlijk, maar wat heeft dat met deze discussie te maken? Wat wil je met deze tweede zin zeggen? En waarom heb je het nu opeens over jezelf? Waarom kom je met verwijten?
1. mezelf? Hoe kom je erbij?
2. verwijten? waar?
3. jouw ervaring is heel anders blijkbaar. In ieder geval is het zo dat een groot deel van christelijke lhbt ers in de kast blijft. Dat is uit angst verstoten te worden. Maar misschien is het raadzaam om mensen open tegemoet te reden zonder 'als....' Ons wordt gevraagd om lief te hebben.
Uiteraard dienen we elkander lief te hebben, zelfs onze meest gehate vijanden. Dat is het eerste en grootste gebod dat er is. Maar dat neemt niet weg dat we dan elkander ín liefde (!) mogen opscherpen als het gaat om (uitbrekende) zonden. En aangezien je in een ander draadje hebt aangegeven vóór homoseksuele relaties te zijn, is het niet mogelijk om op een waardige, Bijbelse en van reformatorische standpunten uitgaande discussie te voeren. Dat vind ik heel erg, zeker als je je hebt aangemeld op zo'n reformatorisch forum. Wees dan flink en zeg dan dat je vanwege je standpunten hier de discussie niet over wenst te voeren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Piet Puk schreef:
Druk even op de meldknop, Jantje!
Doe eens niet zo eng. @Jantje is veel te onzorgvuldig in zijn conclusies.
Ik had @Piet Puk zijn raad al ver voordat hij deze reactie plaatste, opgevolgd. Bovendien valt het met dat 'eng zijn' wel mee. Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling, dat wereldse zaken zomaar goedgekeurd worden door broeders of zusters van hetzelfde huis. Maar misschien ben ik de enige.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:
Ik had @Piet Puk zijn raad al ver voordat hij deze reactie plaatste, opgevolgd. Bovendien valt het met dat 'eng zijn' wel mee. Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling, dat wereldse zaken zomaar goedgekeurd worden door broeders of zusters van hetzelfde huis. Maar misschien ben ik de enige.
Ik vind het eng dat je bij ieder standpunt dat niet het jouwe is direct op het knopje drukt. Wissel argumenten uit.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:
Ik had @Piet Puk zijn raad al ver voordat hij deze reactie plaatste, opgevolgd. Bovendien valt het met dat 'eng zijn' wel mee. Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling, dat wereldse zaken zomaar goedgekeurd worden door broeders of zusters van hetzelfde huis. Maar misschien ben ik de enige.
Ik vind het eng dat je bij ieder standpunt dat niet het jouwe is direct op het knopje drukt. Wissel argumenten uit.
Ook weer niet overdrijven bij de eerste melding die Jantje in z'n leven doet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

@Ambtenaar overdrijft zeker. Maar volgens mij is wat jij schrijft ook niet helemaal waar, als ik me dat goed herinner.

Maar goed, we dwalen af van het onderwerp.

Om op het onderwerp terug te komen, en dan doel ik op de zondagsopenstelling van winkels, ik vond het wel heel hoopgevend dat de motie van Stoffer (SGP) en Verhoeven (D66) zo ruim werd gesteund in de Tweede Kamer.
https://www.rd.nl/vandaag/politiek/moti ... -1.1527297
https://www.rd.nl/vandaag/politiek/stof ... -1.1527486
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GGotK
Berichten: 2188
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door GGotK »

De kerkenraden geven in de brief aan dat ze tegen elke vorm van discriminatie zijn en dat ieder inwoner van Tholen zich geaccepteerd moet voelen in de gemeente.
Hoe moeten we deze dingen verstaan?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

Ik denk dat je dat aan @Goudleus moet vragen. Blijkbaar heeft hij/zij deze zin geheel en al over het hoofd gezien...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie