Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:1. Is dat een praktiserende lhbt-er?
2. Is dat Gods algemene trouw en zou Hij ook niet een afkeer hebben van de zondigheden (of schandelijkheden, zoals Gods Woord dat schrijft) die er, als het om dit onderwerp gaat, zoveel bedreven worden?
Het gaat hier om mensen met een andere geaardheid dan heteros, en jij begint direct over seks? Dat vind ik nogal plat. je vraagt toch aan christelijke heteros ook niet wat ze op seksueel gebied allemaal doen? Het doet me echt pijn dat er op zon manier over gesproken wordt. Alsof het praktiseren van seks het belangrijkste element is.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Valcke »

Goudleus schreef:
Valcke schreef:
Goudleus schreef:
Mannetje schreef:Goudleus: dat bedoelt de regenboogvlag niet en dat kun jij ook weten. Zoek even naar de herkomst.

Pietje: sorry voor het creëren van de chaos, heb het verbeterd.
Ik weet dat de regenboogvlag door de eeuwen heen door veel groepen is gebruikt in hun .emancipatiestrijd. Maar los daarvan zeg je door te hijsen niet dat je het met elke levenswijze eens bent. Dat is pas lariekoek, want dan zou je de driekleur ook niet meer uit kunnen steken.
Goudleus, je weet heel goed waar de wens (of bijna de eis) vandaan komt om de regenboogvlag te hijsen.
Ik vind je postings buitengewoon kwalijk.
Dat vind ik zeer spijtig voor je. mijn bedoeling is goed. Ik ben heel benieuwd naar wat ik 'heel goed zou weten'. Dat klinkt nogal vervelend, terwijl ik werkelijk niet weet waar je op doelt.
Ik wil deze vraag echt wel beantwoorden, maar ik zit niet steeds achter de computer en op het forum...

- De vlag wordt gehesen omdat het 'coming-out day' is. Dit ging eraan vooraf: "De regenboogvlag laten wapperen op Coming Out Day in Tholen? Als het aan PvdA/GroenLinks op het eiland ligt, wordt dat nu maar eens werkelijkheid."

- Het gaat hier om de acceptatie van homo's en lesbiennes, niet alleen qua geaardheid of als mens, maar ook qua leefwijze.

- Het hijsen van de vlag wordt door deze beweging en politieke medestanders geëist.

- Daarom wordt dus tot uitdrukking gebracht dat de maatschappij moet accepteren dat Bijbels ongeoorloofde leefwijzen gelijke rechten hebben en alom moet worden aanvaard, maatschappelijk inclusief het onderwijs (ongeacht de richting) en als het aan de beweging ligt ook ongeacht religie. Ook de kerken worden door deze beweging achterna gezeten en onder druk gezet om Bijbels ongeoorloofde leefwijzen en seksuele zonden te aanvaarden, 'normaal' te vinden en zeker niet als zondig te beoordelen.

De vlag wordt dus enkel om deze redenen gehesen en niet om andere redenen. Dan zeg jij vrolijk dit prima te vinden.

Trouwens: wat ik hierboven schrijf, is jou door anderen al eerder gezegd in dit topic. Het is dus wel een beetje water naar de zee dragen wat ik hier doe.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Wandelende »

Goudleus schreef:
Wandelende schreef:
Goudleus schreef:(...) mijn bedoeling is goed. (...)
Kan je die goede bedoeling toelichten?
Eerst zou ik graag wat toelichting hebben van anderen, 'wat ik dan heel goed zou weten'.
Volgens mij heb ik dat niet over je gezegd. En heb ik in een eerdere post al toegelicht wat de het gedachtegoed achter de regenboogvlag is.
Ik ben wel benieuwd naar je goede bedoeling.

Want als je het hebt over Gods trouw, dan hoor ik daar graag over. God is getrouw. Trouwer dan ik.
(~)
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Goudleus »

Valcke schreef:

- De vlag wordt gehesen omdat het 'coming-out day' is. Dit ging eraan vooraf: "De regenboogvlag laten wapperen op Coming Out Day in Tholen? Als het aan PvdA/GroenLinks op het eiland ligt, wordt dat nu maar eens werkelijkheid."
- Het gaat hier om de acceptatie van homo's en lesbiennes, niet alleen qua geaardheid, maar ook qua leefwijze.
- Het hijsen van de vlag wordt door deze beweging en politieke medestanders geëist.
- Daarom wordt dus tot uitdrukking gebracht dat de maatschappij moet accepteren dat Bijbels ongeoorloofde leefwijzen gelijke rechten hebben en alom moet worden aanvaard, maatschappelijk inclusief het onderwijs (ongeacht de richting) en als het aan de beweging ligt ook ongeacht religie. Ook de kerken worden door deze beweging achterna gezeten en onder druk gezet om Bijbels ongeoorloofde leefwijzen en seksuele zonden te aanvaarden, 'normaal' te vinden en zeker niet als zondig te beoordelen.

De vlag wordt dus enkel om deze redenen gehesen en niet om andere redenen.
Dan zeg jij vrolijk dit prima te vinden.

Trouwens: wat ik hierboven schrijf, is jou door anderen al eerder gezegd in dit topic. Het is dus wel een beetje water naar de zee dragen wat ik hier doe.
Je begrijpt me gewoon niet, je doet blijkbaar ook geen moeite gezien je laatste opmerking. Mijn mening is dat coming-out dag een goede zaak is. Wat je er ook van vindt, openheid is een goede zaak. En het symbool van lhbt ers is nu eenmaal de regenboog. En geen lhbt er is hetzelfde, net zoals ook heteros dat niet zijn. Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te reserveren voor uitsluiten de heteroseksuele refo.
Laatst gewijzigd door Goudleus op 15 nov 2018, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Goudleus »

Wandelende schreef:
Goudleus schreef:
Wandelende schreef:
Goudleus schreef:(...) mijn bedoeling is goed. (...)
Kan je die goede bedoeling toelichten?
Eerst zou ik graag wat toelichting hebben van anderen, 'wat ik dan heel goed zou weten'.
Volgens mij heb ik dat niet over je gezegd. En heb ik in een eerdere post al toegelicht wat de het gedachtegoed achter de regenboogvlag is.
Ik ben wel benieuwd naar je goede bedoeling.

Want als je het hebt over Gods trouw, dan hoor ik daar graag over. God is getrouw. Trouwer dan ik.
Ik denk dat het slim is om het hierbij te laten. He afsluitende opmerking is een prachtige. Het geldt voor iedereen, ongeacht geaardheid.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Valcke »

Goudleus schreef:Je begrijpt me gewoon niet, je doet blijkbaar ook geen moeite gezien je laatste opmerking. Mijn mening is dat coming-out dag een goede zaak is. Wat je er ook van vindt, openheid is een goede zaak. En het symbool van lhbt ers is nu eenmaal de regenboog. En geen lhbt er is hetzelfde, net zoals ook heteros dat niet zijn. Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te respecteren voor uitsluiten de heteroseksuele refo.
Het gaat deze beweging in het hijsen van de vlag helemaal niet om openheid alleen, het gaat vooral om maatschappelijke acceptatie van onbijbels leefwijzes. 'coming out' heeft allang niet meer de lading om alleen over de geaardheid te spreken (als het ooit die lading gehad heeft), het gaat om de leefwijze!

De laatste zin van je posting (maar het meest stuitend....) begrijp ik eenvoudigweg niet, ik heb hem nu een keer of vijf gelezen, maar ik snap niet wat je wilt zeggen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Jantje »

Je mening is duidelijk, @goudleus. En ik vind het zeer stuitend en een christen onwaardig. Je belijdt hiermee dat je het goedkeurt dat twee mensen van hetzelfde geslacht samenwonen en met elkaar leven. En dat is regelrecht tégen Gods Woord in. @Moderators, grijp in!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Goudleus »

Valcke schreef:
Goudleus schreef:Je begrijpt me gewoon niet, je doet blijkbaar ook geen moeite gezien je laatste opmerking. Mijn mening is dat coming-out dag een goede zaak is. Wat je er ook van vindt, openheid is een goede zaak. En het symbool van lhbt ers is nu eenmaal de regenboog. En geen lhbt er is hetzelfde, net zoals ook heteros dat niet zijn. Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te respecteren voor uitsluiten de heteroseksuele refo.
Het gaat deze beweging in het hijsen van de vlag helemaal niet om openheid alleen, het gaat vooral om maatschappelijke acceptatie van onbijbels leefwijzes. 'coming out' heeft allang niet meer de lading om alleen over de geaardheid te spreken (als het ooit die lading gehad heeft), het gaat om de leefwijze!

De laatste zin van je posting (maar het meest stuitend....) begrijp ik eenvoudigweg niet, ik heb hem nu een keer of vijf gelezen, maar ik snap niet wat je wilt zeggen.
Ik heb de laatste zin aangepast.

Waarom blijf je steeds in 'de groep' hangen? Waarom veralgemeniseer je? Het gaat om personen, die allemaal andere keuzes maken. ' De homo ' bestaat niet.
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Goudleus »

Jantje schreef:Je mening is duidelijk, @goudleus. En ik vind het zeer stuitend en een christen onwaardig. Je belijdt hiermee dat je het goedkeurt dat twee mensen van hetzelfde geslacht samenwonen en met elkaar leven. En dat is regelrecht tégen Gods Woord in. @Moderators, grijp in!
Ik heb het totaal niet over samenwonen of samenleven. Leugenachtigheid, dat is een christen onwaardig.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Zeeuw »

Goudleus schreef:
Valcke schreef:
Goudleus schreef:Je begrijpt me gewoon niet, je doet blijkbaar ook geen moeite gezien je laatste opmerking. Mijn mening is dat coming-out dag een goede zaak is. Wat je er ook van vindt, openheid is een goede zaak. En het symbool van lhbt ers is nu eenmaal de regenboog. En geen lhbt er is hetzelfde, net zoals ook heteros dat niet zijn. Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te respecteren voor uitsluiten de heteroseksuele refo.
Het gaat deze beweging in het hijsen van de vlag helemaal niet om openheid alleen, het gaat vooral om maatschappelijke acceptatie van onbijbels leefwijzes. 'coming out' heeft allang niet meer de lading om alleen over de geaardheid te spreken (als het ooit die lading gehad heeft), het gaat om de leefwijze!

De laatste zin van je posting (maar het meest stuitend....) begrijp ik eenvoudigweg niet, ik heb hem nu een keer of vijf gelezen, maar ik snap niet wat je wilt zeggen.

Ik heb de laatste zin aangepast.

Waarom blijf je steeds in 'de groep' hangen? Waarom veralgemeniseer je? Het gaat om personen, die allemaal andere keuzes maken. ' De homo ' bestaat niet.
Het lijkt er simpelweg op Goudleus, dat je wil horen: ‘jazeker, de regenboog als teken van Gods trouw, is er voor iedereen, ook voor homo’s in relaties’. Dan ga je dat direct afzwakken met ‘jullie hebben het over seks’.
Kom op zeg, er is een topic vol geschreven over op liefdevolle wijze omgaan met je homoseksuele medemens, ook in zijn/haar coming out. Maar accepteren van een homo-seksuele relatie ga je hier echt niet vinden.

De regenboog is er voor iedereen. Deze kapen voor COC achtige drammerigheid vind ik kwalijk.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Valcke »

Goudleus schreef:
Valcke schreef:
Goudleus schreef:Je begrijpt me gewoon niet, je doet blijkbaar ook geen moeite gezien je laatste opmerking. Mijn mening is dat coming-out dag een goede zaak is. Wat je er ook van vindt, openheid is een goede zaak. En het symbool van lhbt ers is nu eenmaal de regenboog. En geen lhbt er is hetzelfde, net zoals ook heteros dat niet zijn. Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te respecteren voor uitsluiten de heteroseksuele refo.
Het gaat deze beweging in het hijsen van de vlag helemaal niet om openheid alleen, het gaat vooral om maatschappelijke acceptatie van onbijbels leefwijzes. 'coming out' heeft allang niet meer de lading om alleen over de geaardheid te spreken (als het ooit die lading gehad heeft), het gaat om de leefwijze!

De laatste zin van je posting (maar het meest stuitend....) begrijp ik eenvoudigweg niet, ik heb hem nu een keer of vijf gelezen, maar ik snap niet wat je wilt zeggen.
Ik heb de laatste zin aangepast.
Goudleus schreef:Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te reserveren voor uitsluitend de heteroseksuele refo.
Wie doet dat dan? Ik heb dat nergens gelezen. Dat staat niet in de verklaring van de kerken en ook niet in de reactie van iemand hier. Voor zover ik zien kan, is het dus volstrekt uit de lucht gegrepen.
Waarom blijf je steeds in 'de groep' hangen? Waarom veralgemeniseer je? Het gaat om personen, die allemaal andere keuzes maken. ' De homo ' bestaat niet.
Ik veralgemeniseer helemaal niets. Ik zeg niets in algemene zin over homo's. Ik zeg alleen iets over de motieven van de coming-out day en het hijsen van de regenboog vlag.
Laatst gewijzigd door Valcke op 15 nov 2018, 22:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Goudleus »

Ik wil helemaal niks horen. Ik geef mijn opvatting, net als jullie. Leg geen woorden in mijn mond die ik niet zelf gesproken heb alsjeblieft. Het blijkt maar hoe onzuiver dit gesprek gevoerd wordt.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Je mening is duidelijk, @goudleus. En ik vind het zeer stuitend en een christen onwaardig. Je belijdt hiermee dat je het goedkeurt dat twee mensen van hetzelfde geslacht samenwonen en met elkaar leven. En dat is regelrecht tégen Gods Woord in. @Moderators, grijp in!
Druk even op de meldknop, Jantje!
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Goudleus »

Valcke schreef:
Goudleus schreef:
Valcke schreef:
Goudleus schreef:Je begrijpt me gewoon niet, je doet blijkbaar ook geen moeite gezien je laatste opmerking. Mijn mening is dat coming-out dag een goede zaak is. Wat je er ook van vindt, openheid is een goede zaak. En het symbool van lhbt ers is nu eenmaal de regenboog. En geen lhbt er is hetzelfde, net zoals ook heteros dat niet zijn. Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te respecteren voor uitsluiten de heteroseksuele refo.
Het gaat deze beweging in het hijsen van de vlag helemaal niet om openheid alleen, het gaat vooral om maatschappelijke acceptatie van onbijbels leefwijzes. 'coming out' heeft allang niet meer de lading om alleen over de geaardheid te spreken (als het ooit die lading gehad heeft), het gaat om de leefwijze!

De laatste zin van je posting (maar het meest stuitend....) begrijp ik eenvoudigweg niet, ik heb hem nu een keer of vijf gelezen, maar ik snap niet wat je wilt zeggen.
Ik heb de laatste zin aangepast.
Goudleus schreef:Maar het meest stuitend vind ik nog om het teken van Gods trouw te reserveren voor uitsluitend de heteroseksuele refo.
Wie doet dat dan? Ik heb dat nergens gelezen. Dat staat niet in de verklaring van de kerken en ook niet in de reactie van iemand hier. Voor zover ik zien kan, is het dus volstrekt uit de lucht gegrepen.
Waarom blijf je steeds in 'de groep' hangen? Waarom veralgemeniseer je? Het gaat om personen, die allemaal andere keuzes maken. ' De homo ' bestaat niet.
Ik veralgemeniseer helemaal niets. Ik zeg niets in algemene zin over homo's. Ik zeg alleen iets over de motieven van de coming-out day en het hijsen van de regenboog vlag.
Jij hebt het over 'deze beweging'. Dat is niet een homogene groep. Maar coming out day gaat niet over je leefwijze, maar over wie je bent. En ik kan het weten.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Thoolse kerken protesteren tegen regenboogvlag en zondagsopening

Bericht door Valcke »

Goudleus schreef:
Valcke schreef:
Goudleus schreef:
Valcke schreef:Het gaat deze beweging in het hijsen van de vlag helemaal niet om openheid alleen, het gaat vooral om maatschappelijke acceptatie van onbijbels leefwijzes. 'coming out' heeft allang niet meer de lading om alleen over de geaardheid te spreken (als het ooit die lading gehad heeft), het gaat om de leefwijze!
Waarom blijf je steeds in 'de groep' hangen? Waarom veralgemeniseer je? Het gaat om personen, die allemaal andere keuzes maken. ' De homo ' bestaat niet.
Ik veralgemeniseer helemaal niets. Ik zeg niets in algemene zin over homo's. Ik zeg alleen iets over de motieven van de coming-out day en het hijsen van de regenboog vlag.
Jij hebt het over 'deze beweging'. Dat is niet een homogene groep. Maar coming out day gaat niet over je leefwijze, maar over wie je bent. En ik kan het weten.
- Ja, daarmee bedoel ik de beweging die strijdt voor volledige acceptatie van homo's en lesbiennes inclusief hun leefwijze.
Er zijn ook mensen die zich homo voelen, maar om Bijbelse redenen geen homofiele leefwijze praktiseren. Deze personen zullen aan deze beweging niet deelnemen. Die bedoel ik dus niet.

- Ik respecteer dat jij een andere visie hebt op coming-out day. Maar bij de motieven van degenen die deze vlag gehesen willen hebben, speelt acceptatie van de leefwijze volledig mee.

- Ik ben blij dat je de homofiele leefwijze niet goedspreekt. Daarvan heb ik je ook niet beschuldigd.
Laatst gewijzigd door Valcke op 15 nov 2018, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie