Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Hollander »

J.C. Philpot schreef:
Bremer kerk start procedure tegen ds. Latzel

Tegen ds. Olaf Latzel, predikant van de Sint-Martinigemeente in Bremen, wordt een kerkelijke tuchtprocedure in gang gezet. Aanleiding vormen uitlatingen die hij deed over homoactivisten.
https://www.rd.nl/kerk-religie/bremer-k ... -1.1663400
Laten we ds. O. Latzel, die in de afgelopen jaren al veel te verduren heeft gehad, op dragen in ons gebed.
Op de website van de St. Martinigemeente staat een indrukwekkende verklaring te lezen. Zij die aan de waarheid vasthouden zullen tegenspoed ondervinden. Dank voor het delen.

Ps. Punt 3 van de verklaring van de St. Martinigemeente past goed in 'ons' topic aangaande kerkelijke eenheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door -DIA- »

Misschien goed om dit ook te volgen, nee ik spreek niet van vervolgen maar over het volgen van zaken die tot vervolging kunnen leiden.
https://www.rd.nl/kerk-religie/bremer-k ... -1.1663400
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door -DIA- »

Sorry, ik had bovenstaand bericht niet gezien.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Gabrielle »

Fijne dominee. Ik luister elke week zijn preek.
Doet geen water bij de wijn.
Triest dat het kerkverband waartoe hij behoord hem gaat aanklagen.
Gebed om standvastigheid en ondersteuning is inderdaad nodig.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Germanicus »

Een moedige en krachtige verklaring van de kerkenraad! Goed om hen en broeder Latzel op te dragen in het gebed.
Hier beneden is het niet.
Online
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad wel schokkend om te lezen. Ik moet zeggen dat het wel begint te neigen naar vervolging.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door -DIA- »

We willen niet profeteren, maar ik verwonder me wel dat sommigen het nu pas zien. Als we wat terug lezen wat we hier over de toestand in kerk en wereld hebben geschreven dan hoefde ons dit ook weer niet zo te verwonderen.
Toen ik hier (zal wel bijna 10 jaren geleden zijn) over sprak werd ik weggehoond met de woorden: "Vervolging? Waar staan de brandstapels dan!?" Soms heb ik een heel goed geheugen. Daar kan ik ook niets aan doen. Wie het waren die dat weghoonden weer ik niet meer, want toen kende ik nog niemand op dit forum.

Het intussen nog maar zeer de vraag of Nederland van zulk een vervolging verschoond zal blijven. We merken al langer op: de ontzettende felheid waarmee velen in ons land, en ook door een aanvoerder als her COC dit erdoor willen dwingen. Waar blijven we toch met onze veelgeroemde vrijheid van meningsuiting, als dat zoals ook blijkt, uit vloeken bestaat, en men het goede kwaad noemt en het kwade propageert. Let ook op hoe de mensen het woord verdraaien. Ik weet niet of er mensen zijn die zich wat verdiept hebben in wat er momenteel in ons land, en Europa speelt op dit gebied? Dat moet ons toch wel te denken geven. Het is toch niet niets als we bij wet in de scheppingsorde van God ingrijpen en de menselijke wetten hoger achten dan Gods Woord?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:Toen ik hier (zal wel bijna 10 jaren geleden zijn) over sprak werd ik weggehoond met de woorden: "Vervolging? Waar staan de brandstapels dan!?" Soms heb ik een heel goed geheugen. Daar kan ik ook niets aan doen. Wie het waren die dat weghoonden weer ik niet meer, want toen kende ik nog niemand op dit forum.
Het klopt dat je dat niet meer weet, want het was niet iemand van dit forum.

Je schreef die vraag zelf in het volgende bericht, zie: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... ls#p541593 (22 juni 2011; 00:58)
Maar wat de (misschien niet direct bewuste) onderliggende drijfveer voor een verbod zou zijn... dat is enkel de haat tegen het overblijfsel...
Ze zullen verder gaan, op alle terreinen van het leven, en het gaar voor de Kerk bebauwd worden op de aarde.
Vervolging.. En (nog) niet zo heel openlijk, en de wereld merkt het nog niet eens: Waar staan de brandstapels? zoals ze dan
wel spottend zeggen. Want van dat de vaderen ontslapen zijn blijven alle dingen alzo.... Ja... toch? Of toch niet...
Niet dat ik zo'n goed geheugen heb; ik heb alleen de zoekfunctie maar gebruikt.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Herman »

Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Erskinees »

Het RD is wel weer wat onvolledig. Eenmaal zoeken op Google levert al op dat de video door YouTube weer is teruggezet, gisteren al.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Herman »

Erskinees schreef:Het RD is wel weer wat onvolledig. Eenmaal zoeken op Google levert al op dat de video door YouTube weer is teruggezet, gisteren al.
Hoe kan je zien dat deze gisteren al is teruggeplaatst?

Overigens moest ik wel even zoeken omdat er meerdere versies via verschillende kanalen beschikbaar zijn.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:Toen ik hier (zal wel bijna 10 jaren geleden zijn) over sprak werd ik weggehoond met de woorden: "Vervolging? Waar staan de brandstapels dan!?" Soms heb ik een heel goed geheugen. Daar kan ik ook niets aan doen. Wie het waren die dat weghoonden weer ik niet meer, want toen kende ik nog niemand op dit forum.
Het klopt dat je dat niet meer weet, want het was niet iemand van dit forum.

Je schreef die vraag zelf in het volgende bericht, zie: https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... ls#p541593 (22 juni 2011; 00:58)
Maar wat de (misschien niet direct bewuste) onderliggende drijfveer voor een verbod zou zijn... dat is enkel de haat tegen het overblijfsel...
Ze zullen verder gaan, op alle terreinen van het leven, en het gaar voor de Kerk bebauwd worden op de aarde.
Vervolging.. En (nog) niet zo heel openlijk, en de wereld merkt het nog niet eens: Waar staan de brandstapels? zoals ze dan
wel spottend zeggen. Want van dat de vaderen ontslapen zijn blijven alle dingen alzo.... Ja... toch? Of toch niet...
Niet dat ik zo'n goed geheugen heb; ik heb alleen de zoekfunctie maar gebruikt.
Daar kan ik nog wel om lachen. Ik wist wel wel van de klok, maar blijkbaar wist niet meer precies waar de klepel hing. Maar blijft wel staan dat ik veel wantrouwen heb ontmoet in de afgelopen tien jaren.

En... niet vergeten dat ik daar iemand citeerde, wat in het heetst van de strijd wellicht van het forum is verwijderd?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

J.C. Philpot schreef:
Bremer kerk start procedure tegen ds. Latzel

Tegen ds. Olaf Latzel, predikant van de Sint-Martinigemeente in Bremen, wordt een kerkelijke tuchtprocedure in gang gezet. Aanleiding vormen uitlatingen die hij deed over homoactivisten.
https://www.rd.nl/kerk-religie/bremer-k ... -1.1663400

Laten we ds. O. Latzel, die in de afgelopen jaren al veel te verduren heeft gehad, op dragen in ons gebed.
Het lijkt erop dat de duivel in zijn eigen vinger snijd.

Op het Youtube kanaal van Ds. O. Latzel, worden de diensten goed bekeken, tienduizenden views per dienst. Een bepaalde preek (van 26.04.2020) zelfs 68000 keer.

https://www.youtube.com/user/olaflatzel
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 06 jun 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Geytenbeekje »

En wat nu als de gemeente afscheid neemt van de EKD ?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. O. Latzel getuigd van Gods leiding, tijdens de eerste golf van kritiek en bedreigingen enkele jaren geleden: https://youtu.be/O0kZORFzkLY
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie