Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Terri »

https://nos.nl/artikel/2286228-duitslan ... ragen.html

Ik vind dit zeer verontrustend....ik weet dat het in Amsterdam ook al geldt.
Terwijl ik om me heen steeds meer vrouwen en zelfs kleine meisjes een hoofddoek zie dragen en mannen met jurken.
Blijkbaar kan dat wel.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Mara »

Terri, dit bericht komt uit 2014!
Een joodse bewoner van de Haagse Schilderswijk is bedreigd en beledigd toen hij vrijdagavond met een cameraploeg van de EO door de wijk liep. De man droeg een keppeltje en werd daarom uitgescholden voor 'kankerjood' door een groep jongeren. Een van hen probeerde de joodse man omver te rijden met een brommer en te schoppen.
De omroep EO bevestigt de incidenten. De man heeft aangifte gedaan bij de politie. Hij heeft aan de gemeente een urgentieverklaring gevraagd om in een ander stadsdeel een huurwoning te krijgen.

De joodse man heeft andere joden opgeroepen om uit solidariteit met een keppeltje door de Schilderswijk te lopen. Volgens de man is dat geen demonstratie en is zo'n 'keppeltocht' ook al gehouden in Zweden. In de wijk geldt een demonstratieverbod voor twee maanden nadat protesten uit de hand zijn gelopen.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/265205 ... ilderswijk

En dit is de Cheider school in Amsterdam
Afbeelding
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Terri »

Mara schreef:Terri, dit bericht komt uit 2014!
Een joodse bewoner van de Haagse Schilderswijk is bedreigd en beledigd toen hij vrijdagavond met een cameraploeg van de EO door de wijk liep. De man droeg een keppeltje en werd daarom uitgescholden voor 'kankerjood' door een groep jongeren. Een van hen probeerde de joodse man omver te rijden met een brommer en te schoppen.
De omroep EO bevestigt de incidenten. De man heeft aangifte gedaan bij de politie. Hij heeft aan de gemeente een urgentieverklaring gevraagd om in een ander stadsdeel een huurwoning te krijgen.

De joodse man heeft andere joden opgeroepen om uit solidariteit met een keppeltje door de Schilderswijk te lopen. Volgens de man is dat geen demonstratie en is zo'n 'keppeltocht' ook al gehouden in Zweden. In de wijk geldt een demonstratieverbod voor twee maanden nadat protesten uit de hand zijn gelopen.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/265205 ... ilderswijk

En dit is de Cheider school in Amsterdam
Afbeelding

VANDAAG, 13:00 BUITENLAND

Of begrijp ik je verkeerd?

Dat het al veel langer speelt weet ik, maar dit bericht stond toch echt vandaag op NOS.nl
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door eilander »

Ik neem aan dat Mara bedoelt aan te geven dat het een ontwikkeling is die al langer aan de gang is, en dat ze daarom wat eerdere nieuwsberichten deelt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Mara »

Terri schreef:
VANDAAG, 13:00 BUITENLAND

Of begrijp ik je verkeerd?

Dat het al veel langer speelt weet ik, maar dit bericht stond toch echt vandaag op NOS.nl
Excuses Terri, het is mijn schuld, ik had het beter onder mijn citaat kunnen zetten. :blush
eilander schreef:Ik neem aan dat Mara bedoelt aan te geven dat het een ontwikkeling is die al langer aan de gang is, en dat ze daarom wat eerdere nieuwsberichten deelt.
Ja klopt. Mijn man moest op die school zijn, een tijd geleden en hij schrok toen hij de stalen hekken zag.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Terri schreef:
VANDAAG, 13:00 BUITENLAND

Of begrijp ik je verkeerd?

Dat het al veel langer speelt weet ik, maar dit bericht stond toch echt vandaag op NOS.nl
Excuses Terri, het is mijn schuld, ik had het beter onder mijn citaat kunnen zetten. :blush
eilander schreef:Ik neem aan dat Mara bedoelt aan te geven dat het een ontwikkeling is die al langer aan de gang is, en dat ze daarom wat eerdere nieuwsberichten deelt.
Ja klopt. Mijn man moest op die school zijn, een tijd geleden en hij schrok toen hij de stalen hekken zag.
:super
Nou ja , niet wat het onderwerp betreft natuurlijk, ik merk dat het me zo diep raakt, telkens weer.
Ik kan dan ook geen boeken lezen over de 2e wereldoorlog m.n. over de holocaust.
Toen ik in Israël was, werd ik letterlijk ziek tijdens het bezoek aan Yad Vashem.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Mara »

Het dragen van een keppel is geen losstaande religieuze opdracht. Het maakt deel uit van het totaal van religieuze voorschriften. Het leent zich er niet voor gebruikt te worden bij demonstraties.

Wat is de bedoeling van het dragen van een keppeltje? Is het een uiting van ”mijn Joods zijn”? Heeft het te maken met mijn identiteit? Is het een middel om hiermee mijn aanwezigheid in de openbare ruimte, op straat, in de bus, in de winkel of op de camping te blijven opeisen?

Zelf beantwoord ik deze vragen ondubbelzinnig: deze redenen zijn allemaal onzin. Niets meer en niets minder.

Een keppeltje, of iedere andere hoofdbedekking, is voor de Jood het naleven van een religieuze verplichting om nooit blootshoofds tegenover de Eeuwige te staan, waar en wanneer dit ook is. Net even anders dan de mannelijke kerkbezoeker van christelijken huize die, eveneens om religieuze redenen, juist nooit met een bedékt hoofd zijn Godshuis betreedt.

las ik op RD.nl

Maar gisteravond zag ik Joël Voordewind tussen de demonstranten, met een keppeltje op. Toen dacht ik: huh, hij is toch niet joods?
Ik vind het een lastige discussie.
Want als je het keppeltje toelaat, moet je een hoofddoek (of andere religieuze uiting) ook toelaten.
Dan bedoel ik op het werk bijvoorbeeld, uiteraard niet als er naar een gebedshuis wordt gegaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Boertje »

Het is opvallend dat dit antisemitisme toch vaak uit Marrokkaanse hoek komt. Ze vragen respect maar tonen zelf geen respect voor joodse Nederlanders. Hoe kunnen en durven ze dan respect van ons te vragen. Waarom treedt de politie niet op tegen dat soort lui?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door liz boer »

Boertje schreef:Het is opvallend dat dit antisemitisme toch vaak uit Marrokkaanse hoek komt. Ze vragen respect maar tonen zelf geen respect voor joodse Nederlanders. Hoe kunnen en durven ze dan respect van ons te vragen. Waarom treedt de politie niet op tegen dat soort lui?
Helaas ook in christelijke kringen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Een Nieuwsbrief schreef: ‘Gods wil moet worden gerespecteerd’

De Nigeriaanse dominee Lawam Andimi werd gekidnapt door terroristen van Boko Haram, hier op een beeld uit de video die door de terreurorganisatie werd vrijgegeven.

De Nigeriaanse dominee Lawan Andimi, aangesloten bij de Christian Association of Nigeria (CAN), werd in de stad Michika gekidnapt door terroristen van Boko Haram. Toch blijft hij hoopvol en vol vertrouwen.
In een video, die door Boko Haram werd vrijgegeven, spoort dominee Andimi zijn familie aan om niet te treuren over hem, omdat Gods wil moet worden gerespecteerd.
Hij doet een dringend beroep om voor hem en zijn familie te bidden. Hij stelt: ‘Ik geloof dat ik door Gods genade mijn vrouw, kinderen en collega’s weer zal zien. Huil niet, maar dank God voor alles.’ Laten we meebidden voor hem en zijn familie. (Bron: Faithwire)

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

J.C. Philpot schreef:
Een Nieuwsbrief schreef: ‘Gods wil moet worden gerespecteerd’

De Nigeriaanse dominee Lawam Andimi werd gekidnapt door terroristen van Boko Haram, hier op een beeld uit de video die door de terreurorganisatie werd vrijgegeven.

De Nigeriaanse dominee Lawan Andimi, aangesloten bij de Christian Association of Nigeria (CAN), werd in de stad Michika gekidnapt door terroristen van Boko Haram. Toch blijft hij hoopvol en vol vertrouwen.
In een video, die door Boko Haram werd vrijgegeven, spoort dominee Andimi zijn familie aan om niet te treuren over hem, omdat Gods wil moet worden gerespecteerd.
Hij doet een dringend beroep om voor hem en zijn familie te bidden. Hij stelt: ‘Ik geloof dat ik door Gods genade mijn vrouw, kinderen en collega’s weer zal zien. Huil niet, maar dank God voor alles.’ Laten we meebidden voor hem en zijn familie. (Bron: Faithwire)

Afbeelding
Dominee Lawam Andimi is onthoofd:
https://www.rd.nl/kerk-religie/boko-har ... -1.1625921

Wat een getuigenis zijn de woorden die hij voor zijn dood sprak dan.

De Heere moet hem genade hebben gegeven om daar op die manier in te kunnen staan. Meer over hoe en waarom God die genade geeft in het volgende artikel (Engels), dat naar aanleiding hiervan geschreven is:

https://www.thegospelcoalition.org/arti ... s-martyrs/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Bremer kerk start procedure tegen ds. Latzel

Tegen ds. Olaf Latzel, predikant van de Sint-Martinigemeente in Bremen, wordt een kerkelijke tuchtprocedure in gang gezet. Aanleiding vormen uitlatingen die hij deed over homoactivisten.
https://www.rd.nl/kerk-religie/bremer-k ... -1.1663400

Laten we ds. O. Latzel, die in de afgelopen jaren al veel te verduren heeft gehad, op dragen in ons gebed.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:
Bremer kerk start procedure tegen ds. Latzel

Tegen ds. Olaf Latzel, predikant van de Sint-Martinigemeente in Bremen, wordt een kerkelijke tuchtprocedure in gang gezet. Aanleiding vormen uitlatingen die hij deed over homoactivisten.
https://www.rd.nl/kerk-religie/bremer-k ... -1.1663400

Laten we ds. O. Latzel, die in de afgelopen jaren al veel te verduren heeft gehad, op dragen in ons gebed.
Vraag me af waarom dit zoveel opwinding geeft in Duitsland, je zult toch vast ook nog wel conservatieve RK priesters hebben ?
Had zijn gemeenten dan niet beter een vrije gemeente kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:Vraag me af waarom dit zoveel opwinding geeft in Duitsland, je zult toch vast ook nog wel conservatieve RK priesters hebben ?
Had zijn gemeenten dan niet beter een vrije gemeente kunnen zijn ?
Dat soort processen zal ook in Nederland nog wel komen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Actuele berichten | De vervolgde Kerk

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Vraag me af waarom dit zoveel opwinding geeft in Duitsland, je zult toch vast ook nog wel conservatieve RK priesters hebben ?
Had zijn gemeenten dan niet beter een vrije gemeente kunnen zijn ?
Dat soort processen zal ook in Nederland nog wel komen.
Zal het helpen dat wij een SGP/CU hebben ?
Plaats reactie