Beroepingswerk discussie [4]

NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door NorahLinde »

Hendrikus schreef:
Jantje schreef: Ik weet net zo weinig als jouw.
Als jij.
Mannetje schreef:Taal is leuker als je denkt. :)
Áls je denkt én dán je denkt :haha
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Tiberius »

On-topic maar weer aub.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

kerkganger schreef:Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland

Beroepen te Ede(OGGiN): Ds. H.H. Romkes te Rouveen

Bron: https://oggin.jouwweb.nl/beroepingswerk
Ze zijn er ook in dit geval weer rap bij. Evenals ds. Gerritsen, staat ook deze dominee morgen nog maar 9 maanden als dominee in Rouveen: https://www.rd.nl/kerk-religie/lerend-o ... -1.1501214
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
HHKtE
Berichten: 1447
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door HHKtE »

Ik las dat Hardinxveld Giessendam een beroep wil uitbrengen op Ds M J van Oordt vermoedelijk in de vacture van DS B C Haverkamp,

Wat is er aan de hand met deze predikant??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Delftenaar »

Dan krijgt de man twee beroepen: in Delft willen ze hem ook gaan beroepen.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nathanaël »

HHKtE schreef:Ik las dat Hardinxveld Giessendam een beroep wil uitbrengen op Ds M J van Oordt vermoedelijk in de vacture van DS B C Haverkamp,

Wat is er aan de hand met deze predikant??
Is het zo belangrijk om te weten wat er met hem aan de hand is? Hij is al een poosje geen predikant meer en de gemeente waar hij stond is inmiddels weer aan het beroepen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Dodo »

Nathanaël schreef:
HHKtE schreef:Ik las dat Hardinxveld Giessendam een beroep wil uitbrengen op Ds M J van Oordt vermoedelijk in de vacture van DS B C Haverkamp,

Wat is er aan de hand met deze predikant??
Is het zo belangrijk om te weten wat er met hem aan de hand is? Hij is al een poosje geen predikant meer en de gemeente waar hij stond is inmiddels weer aan het beroepen.
Wat verzin je nou toch? Hij is de laatste vier jaar gemeentepredikant in Bodegraven, daarvoor stond hij in Middelburg.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nathanaël »

Dodo schreef:
Nathanaël schreef:
HHKtE schreef:Ik las dat Hardinxveld Giessendam een beroep wil uitbrengen op Ds M J van Oordt vermoedelijk in de vacture van DS B C Haverkamp,

Wat is er aan de hand met deze predikant??
Is het zo belangrijk om te weten wat er met hem aan de hand is? Hij is al een poosje geen predikant meer en de gemeente waar hij stond is inmiddels weer aan het beroepen.
Wat verzin je nou toch? Hij is de laatste vier jaar gemeentepredikant in Bodegraven, daarvoor stond hij in Middelburg.
Haha, ik ben er maar vanuit gegaan dat HHKtE het had over ds. Haverkamp.
Wauwie
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2007, 19:09

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Wauwie »

Nathanaël schreef:
Dodo schreef:
Nathanaël schreef:
HHKtE schreef:Ik las dat Hardinxveld Giessendam een beroep wil uitbrengen op Ds M J van Oordt vermoedelijk in de vacture van DS B C Haverkamp,

Wat is er aan de hand met deze predikant??
Is het zo belangrijk om te weten wat er met hem aan de hand is? Hij is al een poosje geen predikant meer en de gemeente waar hij stond is inmiddels weer aan het beroepen.
Wat verzin je nou toch? Hij is de laatste vier jaar gemeentepredikant in Bodegraven, daarvoor stond hij in Middelburg.
Haha, ik ben er maar vanuit gegaan dat HHKtE het had over ds. Haverkamp.
Laatst genoemde heeft kennelijk een andere roeping: https://www.bd.nl/oss-e-o/truck-experie ... ~ae316638/
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Roeline »

Jantje schreef::garde Bij dezen (vooral voor de Veluwers, in het bijzonder in de omgeving van Barneveld):

Gereformeerde Gemeenten

Aangenomen naar Picture Butte (Alberta, Canada): ds. E.C. Adams, sinds 15 september 2005 predikant te Corsica (South Dakota, USA).
Beroepen te Markham (Ontario, Canada): ds. C. van Ruitenburg te Krimpen aan den IJssel.
Hee hallo Jan! Effe naar het juiste forum verplaatst, service van de zaak en graag gedaan :)

Maar Barneveld is ruimschoots voorzien hè ;-)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Jawel. Maar ik heb wel eens begrepen dat daar een groep sympathisanten en, belangrijker, een groep bloedverwanten (zijn voorgeslacht komt er vandaan) van hem woont. Hij is in 'Zuid' ook meerdere malen gekandideerd geweest, tot zelfs een beroep aan toe. Vandaar mijn opmerking. Ik heb hem overigens 1 keer gehoord, via internet. Dat was op 30 augustus 2017, in een GBS-dienst in de CGK van Meerkerk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door johannes123 »

Heb deze post ook geplaatst in "beroepingswerk" maar weet niet of dat juist is, dus ook maar hier dan.

Weet iemand wat het tweetal was in Randburg? Toch wel bijzonder dat zo'n kleine gemeente beroept....?

Begreep vanuit Dirksland dat er gevreest wordt dat hij gaat. Afgelopen zondag bad hij namelijk ook voor de woordbediening en uitstoting van knechten. 'Of we nu in Dirksland of in Afrika zijn, we hebben allemaal hetzelfde zo van harte nodig'. Dit zei hij in zijn gebed.
Zou wel bijzonder zijn als hij moet en mag gaan!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

johannes123 schreef:Heb deze post ook geplaatst in "beroepingswerk" maar weet niet of dat juist is, dus ook maar hier dan.

Weet iemand wat het tweetal was in Randburg? Toch wel bijzonder dat zo'n kleine gemeente beroept....?

Begreep vanuit Dirksland dat er gevreest wordt dat hij gaat. Afgelopen zondag bad hij namelijk ook voor de woordbediening en uitstoting van knechten. 'Of we nu in Dirksland of in Afrika zijn, we hebben allemaal hetzelfde zo van harte nodig'. Dit zei hij in zijn gebed.
Zou wel bijzonder zijn als hij moet en mag gaan!
De gemeente beroept al sinds 1973. Dus zo bijzonder is dat niet.

En verder vind ik je tweede alinea zeer suggestief en ik heb sterk de indruk dat je het nogal overdrijft en het niet in het juiste daglicht plaatst. Vooral het woord 'vrezen' doet bij mij de deur dicht. Uiteraard kan ik me voorstellen dat een gemeente hoopt dat de predikant mag blijven, maar op basis van de zin die jij aanhaalt, kun je echt niet de veronderstelling maken dat hij het beroep zou gaan aannemen. In mijn gemeente preekte er ooit zelfs een dominee (van overzee) die op dat moment was beroepen. En die zei nagenoeg hetzelfde ook in zijn gebed. Maar hij bedankte 3 weken later 'gewoon'.

Verder is het (zeker in deze tijd en deze periode van het jaar) heel normaal om voor de 'uitstoting van arbeiders in de wijngaard' te bidden. Dat gebeurt bij ons ook, zelfs in leesdiensten.

Kortom: ik zou er niet gelijk heel veel achter zoeken, het nuchter afwachten, en boven alles, het allemaal gedurig in het gebed aanbevelen (en niet hier op een openbaar forum). Daarmee krijg je allerlei praatjes in de wereld, waar niemand mee gediend is.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
johannes123 schreef:Heb deze post ook geplaatst in "beroepingswerk" maar weet niet of dat juist is, dus ook maar hier dan.

Weet iemand wat het tweetal was in Randburg? Toch wel bijzonder dat zo'n kleine gemeente beroept....?

Begreep vanuit Dirksland dat er gevreest wordt dat hij gaat. Afgelopen zondag bad hij namelijk ook voor de woordbediening en uitstoting van knechten. 'Of we nu in Dirksland of in Afrika zijn, we hebben allemaal hetzelfde zo van harte nodig'. Dit zei hij in zijn gebed.
Zou wel bijzonder zijn als hij moet en mag gaan!
De gemeente beroept al sinds 1973. Dus zo bijzonder is dat niet.

En verder vind ik je tweede alinea zeer suggestief en ik heb sterk de indruk dat je het nogal overdrijft en het niet in het juiste daglicht plaatst. Vooral het woord 'vrezen' doet bij mij de deur dicht. Uiteraard kan ik me voorstellen dat een gemeente hoopt dat de predikant mag blijven, maar op basis van de zin die jij aanhaalt, kun je echt niet de veronderstelling maken dat hij het beroep zou gaan aannemen. In mijn gemeente preekte er ooit zelfs een dominee (van overzee) die op dat moment was beroepen. En die zei nagenoeg hetzelfde ook in zijn gebed. Maar hij bedankte 3 weken later 'gewoon'.

Verder is het (zeker in deze tijd en deze periode van het jaar) heel normaal om voor de 'uitstoting van arbeiders in de wijngaard' te bidden. Dat gebeurt bij ons ook, zelfs in leesdiensten.

Kortom: ik zou er niet gelijk heel veel achter zoeken, het nuchter afwachten, en boven alles, het allemaal gedurig in het gebed aanbevelen (en niet hier op een openbaar forum). Daarmee krijg je allerlei praatjes in de wereld, waar niemand mee gediend is.
+1
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Dank! Daar zocht ik naar! ;)
SanderL schreef:Is er misschien iemand die weet wat er met Ds. P.G. Heijkamp(GG) aan de hand is? Hij preekt sinds januari al niet meer in zijn gemeente Emmeloord.
Misschien moet je eens wat beter het forum teruglezen, dan vind je vast wel het één en ander terug.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten