Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door refo »

Jantje schreef:
Bruna schreef:
Jantje schreef:Ik weet niet of ik dit nu serieus moet nemen, maar deze dominee was twee weken op vakantie en zat hier in de pastorie en preekte hier dus ook 2 weken. Ik heb hem van de zomer dus 4 keer gehoord.
Nee dit moet je niet serieus nemen, het is een (flauw) grapje. Je had het zo geschreven, lees maar na, dat er stond dat omdat de betreffende predikant twee weken met vakantie was geweest je hem ging stemmen.
Je bedoelde dat hij 2 zondagen bij jullie in zijn vakantie had gepreekt. Omdat dit bij jou goede diensten zijn geweest ga je hem stemmen.

Vraagje, gaan ze kandidaten voor diaken, ouderling ook een week eerder afgeven?
Exact. Dat bedoelde ik zeker.

Dat weet ik niet. Pas in november is het weer stemmen voor de aftredende broeders. Maar er is tegenwoordig ook een hele actieve webmaster, dus ik kan me voorstellen dat het tijdig op de website vermeld wordt.
Het is wel zo netjes als het eerst afgelezen wordt tijdens een kerkdienst.
Mannetje
Berichten: 7743
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

En daarvoor al gedeeld met de kandidaten.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Zeker. Tweetallen voor predikant staan tegenwoordig op vrijdag al op de website, net als de liturgie. De nieuwe info wordt dan ook rondgemaild. De zondag daarop wordt het in de dienst dan bekendgemaakt. Hoe het zit met tweetallen voor ouderlingen en diakenen, weet ik nog niet. Maar ik vermoed dat die ook al op de website staan, voordat ze zondags in de dienst worden bekendgemaakt. Uiteraard weten de betreffende kandidaten wel dat ze gekandideerd staan. Als je hen dat niet meldt, is het wel een hele grote verrassing. Maar het gebeurt nog wel hoor, geloof ik. Net zo als huisbezoeken die via de kansel worden afgekondigd, voor die betreffende week, ongeacht of de betreffende wel of geen andere afspraken hebben.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bruna »

Jantje schreef:Zeker. Tweetallen voor predikant staan tegenwoordig op vrijdag al op de website, net als de liturgie. De nieuwe info wordt dan ook rondgemaild. De zondag daarop wordt het in de dienst dan bekendgemaakt. Hoe het zit met tweetallen voor ouderlingen en diakenen, weet ik nog niet. Maar ik vermoed dat die ook al op de website staan, voordat ze zondags in de dienst worden bekendgemaakt. Uiteraard weten de betreffende kandidaten wel dat ze gekandideerd staan. Als je hen dat niet meldt, is het wel een hele grote verrassing. Maar het gebeurt nog wel hoor, geloof ik. Net zo als huisbezoeken die via de kansel worden afgekondigd, voor die betreffende week, ongeacht of de betreffende wel of geen andere afspraken hebben.
Afkondiging van huisbezoek, wat is het doel daarvan of de reden? Zelf ken ik dat niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Geen idee. Maar het gebeurt wel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11587
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Zeker. Tweetallen voor predikant staan tegenwoordig op vrijdag al op de website, net als de liturgie. De nieuwe info wordt dan ook rondgemaild. De zondag daarop wordt het in de dienst dan bekendgemaakt. Hoe het zit met tweetallen voor ouderlingen en diakenen, weet ik nog niet. Maar ik vermoed dat die ook al op de website staan, voordat ze zondags in de dienst worden bekendgemaakt. Uiteraard weten de betreffende kandidaten wel dat ze gekandideerd staan. Als je hen dat niet meldt, is het wel een hele grote verrassing. Maar het gebeurt nog wel hoor, geloof ik. Net zo als huisbezoeken die via de kansel worden afgekondigd, voor die betreffende week, ongeacht of de betreffende wel of geen andere afspraken hebben.
Is dat dan echt op het niveau ‘broeder die en die komen op dinsdag om 19.30 op adres zus en zo, bij familie Jansen?’
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Ja, zoiets.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door johannes123 »

Wat een wonder dat er een 3e predikant naar Flakkee komt. We zijn verblijd en verwonderd!!
Aangenaam gekerkt 2 weken in de zomer toen hij er preekte terwijl hij daar op vakantie was.
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Stof »

johannes123 schreef:Wat een wonder dat er een 3e predikant naar Flakkee komt. We zijn verblijd en verwonderd!!
Aangenaam gekerkt 2 weken in de zomer toen hij er preekte terwijl hij daar op vakantie was.
Een soort gemeenteruil met ds. Maljaars feitelijk.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Stof schreef:
johannes123 schreef:Wat een wonder dat er een 3e predikant naar Flakkee komt. We zijn verblijd en verwonderd!!
Aangenaam gekerkt 2 weken in de zomer toen hij er preekte terwijl hij daar op vakantie was.
Een soort gemeenteruil met ds. Maljaars feitelijk.
Inderdaad. Beiden hebben in Meliskerke gestaan. Ds. Maljaars volgde daar ds. Moens op. En nu gebeurt het omgekeerde in Middelharnis.

Overigens vreemd dat de onder ons bekende kanalen nog niets vermelden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Stof »

Jantje schreef:
Stof schreef:
johannes123 schreef:Wat een wonder dat er een 3e predikant naar Flakkee komt. We zijn verblijd en verwonderd!!
Aangenaam gekerkt 2 weken in de zomer toen hij er preekte terwijl hij daar op vakantie was.
Een soort gemeenteruil met ds. Maljaars feitelijk.
Inderdaad. Beiden hebben in Meliskerke gestaan. Ds. Maljaars volgde daar ds. Moens op. En nu gebeurt het omgekeerde in Middelharnis.

Overigens vreemd dat de onder ons bekende kanalen nog niets vermelden.
Dat laatste vind ik ook erg bedenkelijk. Nog even aanzien, je leest het echt nergens, behalve bij Johannes.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Misschien heeft de ouderling zijn mond voorbijgepraat en wordt het in beide gemeenten pas morgen bekendgemaakt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Stof »

Jantje schreef:Misschien heeft de ouderling zijn mond voorbijgepraat en wordt het in beide gemeenten pas morgen bekendgemaakt.
Of het is een roddel. Is wel vaker voorgekomen. Eerst maar eens afwachten of @Bezorgd misschien wat weet.
Laatst gewijzigd door Stof op 21 sep 2019, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Stof schreef:
Jantje schreef:Misschien heeft de ouderling zijn mond voorbijgepraat en wordt het in beide gemeenten pas morgen bekendgemaakt.
Of het is een roddel. Is wel vaker voorgekomen.
Dat kan ook. Wel vreemd dan van die ouderling.

Ik houd in ieder geval nog een slag om de arm. Het duurt nogal erg lang voordat het bericht bevestigd wordt, vind ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:
Stof schreef:
Jantje schreef:Misschien heeft de ouderling zijn mond voorbijgepraat en wordt het in beide gemeenten pas morgen bekendgemaakt.
Of het is een roddel. Is wel vaker voorgekomen.
Dat kan ook. Wel vreemd dan van die ouderling.

Ik houd in ieder geval nog een slag om de arm. Het duurt nogal erg lang voordat het bericht bevestigd wordt, vind ik.
Inmiddels officieel op www.gergeminfo.nl/beroepingswerk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten