Beroepingswerk discussie [4]

-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door -DIA- »

Is er een breuk in een van de GG's van Grand Rapids? Hoe komt daar een OGGiNA?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
KB_ schreef:Sinds ds. de Leeuw in de GG aldaar staat vloeien er leden uit ter linker en rechterzijde. daardoor is de OGG daar groter geworden.
Dit is een post die op z'n minst om een feitelijke onderbouwing vraagt. Anders lijkt mij het niets meer dan onnodig geklets in de lucht.
Inderdaad. Ik hoor graag meer! (Zie daarvoor ook mijn eerdere post.)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Refoforum2017 »

Ik heb het gevoel dat er een beetje omheen gedraaid wordt. Neem ik jullie niet kwalijk, want wellicht weten jullie het ook gewoon niet, maar een jaar geleden was hij nog predikant in Echteld. Dit is toch vreemd, zo niet onjuist?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Refoforum2017 schreef:Ik heb het gevoel dat er een beetje omheen gedraaid wordt. Neem ik jullie niet kwalijk, want wellicht weten jullie het ook gewoon niet, maar een jaar geleden was hij nog predikant in Echteld. Dit is toch vreemd, zo niet onjuist?
Het is inderdaad heel vreemd. Ik heb zelfs nog de neiging gehad om het RD erover te vragen. Maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33251
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Tiberius »

Daar kan het RD niets aan doen, dan moet je bij de man zelf zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Daar kan het RD niets aan doen, dan moet je bij de man zelf zijn.
Ik bedoel eigenlijk, om te vragen hoe ze aan deze berichtgeving komen, én waarom er niets bekend was over een beroep wat liep. Al bestaat er natuurlijk een mogelijkheid dat het beroep gisteren nog maar is uitgebracht, na de kerkdienst.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door -DIA- »

Er is geen breuk in de GG in Grand Rapids. Het gaat om een groepje thuislezers die aansluiting hebben gezocht bij de Oud Gereformeerden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
kerkganger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 okt 2018, 10:54

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door kerkganger »

Refoforum2017 schreef:Mag ik de vraag stellen: wat is hier aan de hand?
Ds. Gerritsen heeft in onderstaande dienst enige toelichting gegeven(vanaf 1:35:00). We hoeven dus niet meer te speculeren of alles volgens de ‘regeltjes’ is gegaan en of een afdeling wel ‘mag’ beroepen. Ds. Gerritsen móét naar Grand Rapids.

https://kerkdienstgemist.nl/media/16776 ... g-21-maart
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Roeline »

kerkganger schreef:
Refoforum2017 schreef:Mag ik de vraag stellen: wat is hier aan de hand?
Ds. Gerritsen heeft in onderstaande dienst enige toelichting gegeven(vanaf 1:35:00). We hoeven dus niet meer te speculeren of alles volgens de ‘regeltjes’ is gegaan en of een afdeling wel ‘mag’ beroepen. Ds. Gerritsen móét naar Grand Rapids.

https://kerkdienstgemist.nl/media/16776 ... g-21-maart
Bedankt voor de link. Ik vind het heftig om te horen dat hij al die negen maanden dat hij aan Giessendam verbonden was de drang heeft gevoeld: "Gaat weg van hier, verberg u". En dat zijn weggaan te maken heeft met het wegzinken van Nederland. Wat ik me afvroeg: is de afval/verwereldlijking in de VS minder groot? Hoe is daar de staat van de kerk?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Roeline schreef:[
Voor mijzelf blijft overigens altijd de vraag staan - niet alleen hier - waar de geest (of Geest) begint in het beroepingswerk en waar de psyche eindigt, en andersom..

In de laatste Daniël schrijft ds. A.T. Vergunst hele wijze dingen over het beroepingswerk.
Met o.a. een heel nuchter citaat van ds. A.M. de Boer.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Wandelende »

kerkganger schreef:
Refoforum2017 schreef:Mag ik de vraag stellen: wat is hier aan de hand?
Ds. Gerritsen heeft in onderstaande dienst enige toelichting gegeven(vanaf 1:35:00). We hoeven dus niet meer te speculeren of alles volgens de ‘regeltjes’ is gegaan en of een afdeling wel ‘mag’ beroepen. Ds. Gerritsen móét naar Grand Rapids.

https://kerkdienstgemist.nl/media/16776 ... g-21-maart
Toen hij het beroep naar zijn huidige gemeente aannam, moest hij daar ook heen. Hij had een zeer duidelijke roeping, zei hij zelf. Bevestigd door oa. een praktisch teken door de tekst "drie mannen zoeken u".

Paulus was soms ook niet lang op één plaats. Ik weet niet of je dat zo kan vergelijken. Maar het geeft wel aan dat een standplaats niet aan korte of lange tijden gebonden is.

Ik hoef er gelukkig geen oordeel bij te hebben. Wel begrijp ik dat het grote vragen kan oproepen over het geestelijk gehalte van het beroepingswerk.
(~)
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door GGBeroopingswerk »

Wandelende schreef:
kerkganger schreef:
Refoforum2017 schreef:Mag ik de vraag stellen: wat is hier aan de hand?
Ds. Gerritsen heeft in onderstaande dienst enige toelichting gegeven(vanaf 1:35:00). We hoeven dus niet meer te speculeren of alles volgens de ‘regeltjes’ is gegaan en of een afdeling wel ‘mag’ beroepen. Ds. Gerritsen móét naar Grand Rapids.

https://kerkdienstgemist.nl/media/16776 ... g-21-maart
Toen hij het beroep naar zijn huidige gemeente aannam, moest hij daar ook heen. Hij had een zeer duidelijke roeping, zei hij zelf. Bevestigd door oa. een praktisch teken door de tekst "drie mannen zoeken u".

Paulus was soms ook niet lang op één plaats. Ik weet niet of je dat zo kan vergelijken. Maar het geeft wel aan dat een standplaats niet aan korte of lange tijden gebonden is.

Ik hoef er gelukkig geen oordeel bij te hebben. Wel begrijp ik dat het grote vragen kan oproepen over het geestelijk gehalte van het beroepingswerk.
Wat een rust ervaart hij dat hij zich helemaal niet druk hoeft te maken om wat de mensen zeggen. "Vader, wat Gij doet is goed".
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Erasmiaan »

Ik schrik van de opmerkingen van (...). Dit kun je alleen maar tot je eigen schade opschrijven. Pas toch op, mensen. Wie Zijn volk aanraakt, raakt Zijn oogappel aan. Alzo hoort het toch niet te zijn, zeker niet als reformatorische christenen onder elkaar. Wat is dat toch met de verharding op dit forum. Eenvoudige Godsgezanten die zo op een openbaar en publiek toegankelijk forum worden aangepakt.(...) Ik schrik hier echt van en schrijf dit op met een grote huiver.

Ik zeg niet dat je nooit iets mag zeggen. Dwalingen moet aan de kaak gesteld worden. Maar dan wel onderbouwd en vanuit de liefde.

@eilander: ik snap je twijfel niet. Het respect is compleet afwezig.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door eilander »

Mede nav de terechte opmerkingen van @Erasmiaan een aantal berichten weggehaald. Spreek met respect over predikanten!
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door mulder »

Toch vind ik het vreemd dat je predikanten nooit eerlijk hoort zeggen dat het niet lekker liep in de gemeente en dat de Heere ze daarom weer verder wilde leiden...
Gesloten