Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Roeline »

Bezorgd schreef:
pierre27 schreef:
Bezorgd schreef:Het gaat hopeloos off topic. Er is veel te zeggen wie waar het beste zou passen en waarom, maar zover ik weet geeft ds Moens van de kansel af niet af op de HSV. Als er geen andere bijbel voor handen is leest hij er zelfs uit op een pastoraal bezoek, zo heb ik begrepen. De kritiek is alleen het RD artikel geweest. We moeten hier geen onzin gaan verkondigen.
Maar dat Scherpenzeel anders is dan een westerse Randstad gemeente, dat moge duidelijk zijn.
Ja inmiddels heb ik ook begrepen dat Scherpenzeel niet in de Randstad ligt. Trouwens net als de Randstad gemeenten een gemeente buiten het paradijs. Maar dat is ook ff off-topic.
Zeker. Zelfde lap.
Naast dat, denk ik dat verschillen tussen Randstad- en plattelandsgemeenten razendsnel aan het verdwijnen zijn of al zijn verdwenen sinds de intrede van internet en met name de smartphone.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Roeline schreef:[q
Naast dat, denk ik dat verschillen tussen Randstad- en plattelandsgemeenten razendsnel aan het verdwijnen zijn of al zijn verdwenen sinds de intrede van internet en met name de smartphone.
Ik denk dat er qua mondigheid en hang naar tradities etc nog wel verschillen zijn. Ook wat de plek in de samenleving betreft.
Maar dat er ook in deze gemeenten breder geluisterd wordt dan vroeger, dat denk ik ook wel. En dat is positief te noemen.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Gritje »

HHKtE schreef:
HHKtE schreef:
helma schreef:@NorahLinde, is het verschil werkelijk zo groot dat ze niet samen op een tweetal zouden kunnen?
Dat lijkt mij heel sterk. Ik vind het toch wel wat teleurstellend van betreffende gemeente.
Blijft even afwachten waar Genemuiden mee komt aanstaande zondag..
Ik verwacht althans iets..
Genemuiden wil ook Kand van Gent niet kanidaat stellen.
Best teleurstellend voor deze kandidaat en ook Kand Pronk wilde ze niet.
Hoe werkt dat dan in de GG, gaan ze al (beginnen met) beroepen voor een ds afscheid heeft genomen? Ds Hoghem heeft zaterdag pas afscheid van Genemuiden genomen.
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Ja, dat kan. Zodra bekend is dat een ds. naar een andere gemeente gaat, kan er beroepen worden.
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Precies. Zo was er ooit een gemeente slechts 5 dagen vacant tussen het afscheid van de dominee en de intrede van de kandidaat.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Chrisje72 »

Kand. Pronk en Van Gent zijn toch CGK en niet GG?

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door NorahLinde »

Chrisje72 schreef:Kand. Pronk en Van Gent zijn toch CGK en niet GG?

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
Klopt. Kand. Van Gent en Pronk behoren tot de CGK
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Chrisje72 »

Daarom snap ik de vraag van Gritje niet.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door NorahLinde »

Chrisje72 schreef:Daarom snap ik de vraag van Gritje niet.
Ik denk dat Gritje wat kerkverbanden binnen Genemuiden door elkaar heen haalt ;-)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Dat denk ik ook.

Maar ik verwacht ondanks dat wel dat ook de GG binnenkort weer het beroepingswerk ter hand zal nemen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Gritje »

NorahLinde schreef:
Chrisje72 schreef:Daarom snap ik de vraag van Gritje niet.
Ik denk dat Gritje wat kerkverbanden binnen Genemuiden door elkaar heen haalt ;-)
Klopt, ik ben niet zo heel bekend met die kerkverbanden. Ik ken dus geen namen van
kandidaten uit die kerkverbanden.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Roeline »

Bezorgd schreef:
Roeline schreef:[q
Naast dat, denk ik dat verschillen tussen Randstad- en plattelandsgemeenten razendsnel aan het verdwijnen zijn of al zijn verdwenen sinds de intrede van internet en met name de smartphone.
Ik denk dat er qua mondigheid en hang naar tradities etc nog wel verschillen zijn. Ook wat de plek in de samenleving betreft.
Maar dat er ook in deze gemeenten breder geluisterd wordt dan vroeger, dat denk ik ook wel. En dat is positief te noemen.
Daarnaast is de denkwereld van plattelanders nogal verbreed. "De stad" is niet meer ver weg. De tijdgeest heeft sinds de overal beschikbare media minstens zoveel vat op de polder en de bossen als op de stedelijke gebieden.

Dat schijn je overigens ook op het zendingsveld steeds meer te zien. Ook wanneer Cessna's van de MAF in de allerarmste dorpjes landen worden ze 'begroet' door selfiesmakende, druk scrollende dorpelingen.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door NorahLinde »

Gritje schreef:
NorahLinde schreef:
Chrisje72 schreef:Daarom snap ik de vraag van Gritje niet.
Ik denk dat Gritje wat kerkverbanden binnen Genemuiden door elkaar heen haalt ;-)
Klopt, ik ben niet zo heel bekend met die kerkverbanden. Ik ken dus geen namen van
kandidaten uit die kerkverbanden.
Dat geeft niks :-)
DDD
Berichten: 28699
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Bezorgd schreef:Het gaat hopeloos off topic. Er is veel te zeggen wie waar het beste zou passen en waarom, maar zover ik weet geeft ds Moens van de kansel af niet af op de HSV. Als er geen andere bijbel voor handen is leest hij er zelfs uit op een pastoraal bezoek, zo heb ik begrepen. De kritiek is alleen het RD artikel geweest. We moeten hier geen onzin gaan verkondigen.
Maar dat Scherpenzeel anders is dan een westerse Randstad gemeente, dat moge duidelijk zijn.
Ik heb wel gehoord dat een andere dominee gewoon niet uit de Bijbel leest als iemand alleen een HSV heeft. Maar zonder daar dan een opmerking over te maken. Dat is dan ook prima natuurlijk. Al denk ik, neem dan je eigen Bijbel mee.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nasrani »

Jantje schreef:Precies. Zo was er ooit een gemeente slechts 5 dagen vacant tussen het afscheid van de dominee en de intrede van de kandidaat.
GG Krabbendijke tussen ds Hage en ds Hoogerland ook maar 16 dagen...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gesloten