Beroepingswerk discussie [4]

HHKtE
Berichten: 1448
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door HHKtE »

DDD schreef:Staan alle CGK ook op kerktijden?
De meeste wel. Paar moderne gemeenten in het noorden niet.
DDD
Berichten: 28719
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Een kleine controle is dat ik al drie van vijf gemeenten mis: Zoetermeer, Boskoop en Purmerend. En zo heel bekend ben ik niet in de CGK(V)

Misschien preken de studenten daar wel? Al zou dat niet passen bij de observatie die ik hier las, dat de studenten overwegend van de behoudende flank zouden zijn.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Terri »

Mara schreef:
HHKtE schreef:Van de 6 beroepbare kandidaten in de CGK hebben er 2 vier beroepen gekregen of krijgen ze .
De andere 4 tot nu helemaal niets.
Erg teleurstellend voor deze broeders...
Beroepingswerk kan erg moeilijk zijn
Ik begrijp het ook niet. :nonnon
Er zijn toch diverse gemeentes vacant.
Worden ze wel elke zondag gevraagd denk jij?
In onze gemeente lijken ze een vergeten groep. Helaas.
Of zijn het kandidaten die niet full-time predikant willen zijn/worden? Dat ze nog een neven functie hebben die ook belangrijk is? Ik ken ze niet dus vandaar m'n vraag. In onze gemeentes gebeurt het regelmatig dat er predikanten gevraagd worden voor b.v. 0,8 fte.
Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Geytenbeekje schreef:
Mannetje schreef:
Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten

Beroepen te Oostkapelle: ds. R.A.M. Visser te Apeldoorn.
Weet hij het zelf al?
Als hij zelf op refoforum leest wel. :haha
Even hier gezet. Is dat wenselijk, dat een predikant hier eerder kan lezen dat hij beroepen is dan dat hij het van de kerkenraad hoort? Ik meen van niet en pleit ervoor beroepen hier pas te publiceren als de kerkenraad de predikant heeft kunnen benaderen. Wanneer is dat? Ik denk op zijn vroegst de volgende dag, of wanneer het op GerGemInfo (of de site van een ander kerkverband ) staat.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:
Geytenbeekje schreef:
Mannetje schreef:
Jantje schreef:Gereformeerde Gemeenten

Beroepen te Oostkapelle: ds. R.A.M. Visser te Apeldoorn.
Weet hij het zelf al?
Als hij zelf op refoforum leest wel. :haha
Even hier gezet. Is dat wenselijk, dat een predikant hier eerder kan lezen dat hij beroepen is dan dat hij het van de kerkenraad hoort? Ik meen van niet en pleit ervoor beroepen hier pas te publiceren als de kerkenraad de predikant heeft kunnen benaderen. Wanneer is dat? Ik denk op zijn vroegst de volgende dag, of wanneer het op GerGemInfo (of de site van een ander kerkverband ) staat.
Daar ben ik het mee eens, al zal tegenwoordig (juist om deze reden) al snel een telefoontje gepleegd worden na zo'n vergadering. Of vergis ik me?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Het staat ook op GerGemInfo.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7770
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Jantje schreef:Het staat ook op GerGemInfo.
Net nog niet, toen je je berichtje plaatste...
-
DDD
Berichten: 28719
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Volgens mij maakt dat in dit geval helemaal niet uit. De dominees in de GG krijgen zoveel beroepen, dat zij zich daar hopelijk in het geheel niet druk om maken. Bovendien staat in veel gevallen hun kandidatuur al veel eerder vermeld. Ik weet maar van één gemeente waarvan de tweetallen niet op gergeminfo staan.
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door NorahLinde »

samanthi schreef:
Jelmer de Koning schreef:
Mara schreef:
HHKtE schreef:Van de 6 beroepbare kandidaten in de CGK hebben er 2 vier beroepen gekregen of krijgen ze .
De andere 4 tot nu helemaal niets.
Erg teleurstellend voor deze broeders...
Beroepingswerk kan erg moeilijk zijn
Ik begrijp het ook niet. :nonnon
Er zijn toch diverse gemeentes vacant.
Worden ze wel elke zondag gevraagd denk jij?
In onze gemeente lijken ze een vergeten groep. Helaas.
Geef het over in Gods hand .
`dat is wel een beetje afschuiven, alle gemeenten hebben ook hun verantwoording, een student wacht al twee jaar op een beroep, dat vind ik erg zuur.
Je bedoelt kandidaat Pronk? Die is in februari 2018 beroepbaar gesteld, dus om dat al 2 jaar te noemen is lichtelijk overdreven. Blijft wel staan dat ook anderhalf jaar geen beroep krijgen een lange periode is, waarin er ongetwijfeld veel op hem af komt.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Erskinees »

Mannetje schreef: Even hier gezet. Is dat wenselijk, dat een predikant hier eerder kan lezen dat hij beroepen is dan dat hij het van de kerkenraad hoort? Ik meen van niet en pleit ervoor beroepen hier pas te publiceren als de kerkenraad de predikant heeft kunnen benaderen. Wanneer is dat? Ik denk op zijn vroegst de volgende dag, of wanneer het op GerGemInfo (of de site van een ander kerkverband ) staat.
Ik snap wat je bedoelt, maar vraag me af of het echt een probleem is. Een echte roeping wordt niet meer of minder wanneer deze net een uurtje eerder op het internet staat.
Augustienus
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 okt 2017, 15:03

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Augustienus »

In de HHK zijn er kandidaten die veel langer op een beroep wachten of moesten wachten.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Volgens mij maakt dat in dit geval helemaal niet uit. De dominees in de GG krijgen zoveel beroepen, dat zij zich daar hopelijk in het geheel niet druk om maken. Bovendien staat in veel gevallen hun kandidatuur al veel eerder vermeld. Ik weet maar van één gemeente waarvan de tweetallen niet op gergeminfo staan.
Ik kan er wel meer opnoemen: de gemeenten van onder andere Groningen, Leiderdorp, Nijkerk, Oudemirdum en Sint-Annaland plaatsen nooit tweetallen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

@Norahlinde
Ik vind het helemaal niet overdreven, kom op zeg over vier maanden is het twee jaar.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

Augustienus schreef:In de HHK zijn er kandidaten die veel langer op een beroep wachten of moesten wachten.
In de Hhk is er geen houdbaarheidsdatum aan het kandidaadschap
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ad Anker »

Mannetje schreef:
Jantje schreef:Het staat ook op GerGemInfo.
Net nog niet, toen je je berichtje plaatste...
Ik weet de uitkomst van Middelburg ook. Ik zeg het lekker niet. :)
Gesloten