Beroepingswerk discussie [4]

Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

Jantje schreef:
Marion schreef:Om je vraag te beantwoorden: dat is niet aan de orde. Ik betwijfel dan wel of het net zo zou gaan. Je ziet nu dat 'linkse predikanten' (nare duiding eigenlijk) ook in een kleine kring beroepen worden. En denk aan de beroepen rond ds. IJsselstein (die ik als persoon trouwens erg waardeer!) toen hij terugkwam uit de zending. IN geval van een uiterst linkse kandidaat zou dat naar mijn inschatting niet anders zijn. Ik sprak mijn blijdschap over de huidige gang van zaken uit omdat dit het Ger Gem-beeld is waar ik me prettig bij voel. Maar dat is uiterst subjectief en persoonlijk gekleurd.
Dat is dan iets met pot en ketel.

Want als jij gemeenten zoals Moerkapelle en Woerden nu verwijt dat ze de kandidaat niet beroepen, maar vervolgens zelf wél inschat dat kandidaat x of y juist wel door het linker smaldeel beroepen zou worden en niet door gemeenten waar jij je thuisvoelt, dan is dat net zo erg en net zo fout. Je moet wel één lijn trekken en consequent blijven. Je bent verblijd over de huidige gang van zaken omtrent de beroepen op deze kandidaat, omdat dat je je daar prettig bij voelt. Roep je dan volgend jaar (of komende jaren) ook: "Ik kan het wel begrijpen hoor, dat hij zo weinig beroepen krijgt. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen." Dan doe je zelf toch precies eender?
Ik verwijt hen niets. Dat heb ik sinds vanmorgen op geen enkele manier gedaan volgens mij. Ik spreek alleen uit waar IK blij mee ben. En dat is uiterst subjectief en gekleurd en geen maatstaf voor een ander. En het andere wat ik schreef was niet meer dan een inschatting hoe het mogelijk zou kunnen gaan. Maar de praktijk kan heel anders zijn. Dat zien we dan wel weer. Voor nu ben ik verblijd!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door FlyingEagle »

Marion schreef: Dat heb ik niet beweerd en ook niet gesuggereerd, althans niet WILLEN suggereren. Dat laat ik me niet graag in de mond leggen.
Hoe taxeer jij het feit dat gemeenten de kandidaat niet beroepen?
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

FlyingEagle schreef:
Marion schreef: Dat heb ik niet beweerd en ook niet gesuggereerd, althans niet WILLEN suggereren. Dat laat ik me niet graag in de mond leggen.
Hoe taxeer jij het feit dat gemeenten de kandidaat niet beroepen?
Daar wil ik mij niet over uitspreken. Ik respecteer hun keus. Ik heb na gisteren voor voorzichtigheid gekozen. Ik spreek uit wat ik als positief ervaar, en het andere laat ik vanwege de gevoeligheid en het respect voor andere forummers buiten de bespreking.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Marion schreef:
FlyingEagle schreef:
Marion schreef: Dat heb ik niet beweerd en ook niet gesuggereerd, althans niet WILLEN suggereren. Dat laat ik me niet graag in de mond leggen.
Hoe taxeer jij het feit dat gemeenten de kandidaat niet beroepen?
Daar wil ik mij niet over uitspreken. Ik respecteer hun keus. Ik heb na gisteren voor voorzichtigheid gekozen. Ik spreek uit wat ik als positief ervaar, en het andere laat ik vanwege de gevoeligheid en het respect voor andere forummers buiten de bespreking.
Je kunt iets buiten de bespreking laten, maar tussen de regels door toch zeggen wat je bedoelt. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door FlyingEagle »

Marion schreef:
FlyingEagle schreef:
Marion schreef: Dat heb ik niet beweerd en ook niet gesuggereerd, althans niet WILLEN suggereren. Dat laat ik me niet graag in de mond leggen.
Hoe taxeer jij het feit dat gemeenten de kandidaat niet beroepen?
Daar wil ik mij niet over uitspreken. Ik respecteer hun keus. Ik heb na gisteren voor voorzichtigheid gekozen. Ik spreek uit wat ik als positief ervaar, en het andere laat ik vanwege de gevoeligheid en het respect voor andere forummers buiten de bespreking.
Prima hoor, dat is je goed recht, maar meestal is het zo dat als je het ene zegt daar ook een andere kant aan is. Dus als je blij bent met iets dan ben je vaak verdrietig als het tegenovergestelde gebeurd.

Ikzelf zou me niet zo druk maken hoeveel beroepen een kandidaat krijgt, 1 is genoeg. Wij hebben er toch niets over te zeggen.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

Jantje schreef:
Marion schreef:
FlyingEagle schreef:
Marion schreef: Dat heb ik niet beweerd en ook niet gesuggereerd, althans niet WILLEN suggereren. Dat laat ik me niet graag in de mond leggen.
Hoe taxeer jij het feit dat gemeenten de kandidaat niet beroepen?
Daar wil ik mij niet over uitspreken. Ik respecteer hun keus. Ik heb na gisteren voor voorzichtigheid gekozen. Ik spreek uit wat ik als positief ervaar, en het andere laat ik vanwege de gevoeligheid en het respect voor andere forummers buiten de bespreking.
Je kunt iets buiten de bespreking laten, maar tussen de regels door toch zeggen wat je bedoelt. ;)
ZUCHT!! Probeer ik het anders te doen op veler verzoek, is het weer niet goed..... :nonnon
Lees jij maar tussen de regels door....maar ik laat me niet verleiden tot boude uitspraken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Het was niet bestraffend bedoeld hoor. Vandaar ook die ;) erbij.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tom
Berichten: 433
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Tom »

Is kand. Vlot in Nijkerk en Leiderdorp per acclamatie beroepen? Of hebben ze daar het tweetal goed stil kunnen houden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Tom schreef:Is kand. Vlot in Nijkerk en Leiderdorp per acclamatie beroepen? Of hebben ze daar het tweetal goed stil kunnen houden.
Het laatste. Overigens was het tweetal van Leiderdorp mij wel bekend. Maar toen was hij al beroepen. Stolwijk en Hoofddorp hebben het ook geheim kunnen houden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door GGotK »

Bezorgd schreef:Bijzonder hoe de grijze massa stemt.
Je ziet het dit keer dus niet als teken dat zelfs gemeentes als Leiderdorp en Lelystad aan het verrechtsen zijn?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

GGotK schreef:
Bezorgd schreef:Bijzonder hoe de grijze massa stemt.
Je ziet het dit keer dus niet als teken dat zelfs gemeentes als Leiderdorp en Lelystad aan het verrechtsen zijn?
Dat onnadenkende kan voortkomen uit verrechtsing.
Of dat in deze gemeente aan de hand is kan ik niet goed beoordelen.
Van Leiderdorp begreep ik dat een groot deel van het midden is weggegaan na wat bijzonder handelen van classis en de consulent.
Als dan alleen rechts en een enkele linkse overblijft, kan dat niet anders dan effect hebben lijkt me. Maar dat kunnen anderen forummers nog beter duiden, denk ik.
Lelystad is nog niet zo heel lang geleden teruggefloten in het beroepingswerk, dus daar kan toch wat angst zijn om te stemmen wat echt bij de gemeente zou passen.


Overigens weet ik niet of kand Vlot links of rechts ingedeeld moet worden. Hij heeft een wat ouderwets overkomen. Maar dat heeft ds Simons ook, en die heeft toch hele evenwichtige preken.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:
GGotK schreef:
Bezorgd schreef:Bijzonder hoe de grijze massa stemt.
Je ziet het dit keer dus niet als teken dat zelfs gemeentes als Leiderdorp en Lelystad aan het verrechtsen zijn?
Dat onnadenkende kan voortkomen uit verrechtsing.
Of dat in deze gemeente aan de hand is kan ik niet goed beoordelen.
Van Leiderdorp begreep ik dat een groot deel van het midden is weggegaan na wat bijzonder handelen van classis en de consulent.
Als dan alleen rechts en een enkele linkse overblijft, kan dat niet anders dan effect hebben lijkt me. Maar dat kunnen anderen forummers nog beter duiden, denk ik.
Lelystad is nog niet zo heel lang geleden teruggefloten in het beroepingswerk, dus daar kan toch wat angst zijn om te stemmen wat echt bij de gemeente zou passen.


Overigens weet ik niet of kand Vlot links of rechts ingedeeld moet worden. Hij heeft een wat ouderwets overkomen. Maar dat heeft ds Simons ook, en die heeft toch hele evenwichtige preken.
He, kan men tegen een gemeente zeggen : Jullie beroepen te vaak dezelfde ?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Vanwaar die vraag?
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:Vanwaar die vraag?
Omdat Leystad teruggefloten is.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Geytenbeekje schreef:
Bezorgd schreef:Vanwaar die vraag?
Omdat Leystad teruggefloten is.

Dat was omdat men een bepaalde ds niet mocht beroepen van de consulent.
Gesloten