Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Herman »

refo schreef:Maar we weten intussen wel dat er 2 dominees in de GG zijn die in overall in de tuin werken.
En nu de vraag der vragen. Welke dominee trek een overall aan om aan zijn auto te sleutelen?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

Herman schreef:
refo schreef:Maar we weten intussen wel dat er 2 dominees in de GG zijn die in overall in de tuin werken.
En nu de vraag der vragen. Welke dominee trek een overall aan om aan zijn auto te sleutelen?
Gewoon een zwart pak toch? je ziet de smeer toch niet. Dat is ook zwart.
Laatst gewijzigd door samanthi op 17 jun 2020, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Klavart »

Herman schreef:
refo schreef:Maar we weten intussen wel dat er 2 dominees in de GG zijn die in overall in de tuin werken.
En nu de vraag der vragen. Welke dominee trek een overall aan om aan zijn auto te sleutelen?
Ik weet wie je bedoelt. Maar die dominee bedoel ik nou juist weer niet.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door eilander »

Herman schreef:
refo schreef:Maar we weten intussen wel dat er 2 dominees in de GG zijn die in overall in de tuin werken.
En nu de vraag der vragen. Welke dominee trek een overall aan om aan zijn auto te sleutelen?
Ik vind dit echt buitengewoon schokkende constateringen. Nog even en dan ga je ons vertellen dat dominees gewoon mensen zijn. Ik ga de plaatselijke predikant nóg beter in de gaten houden. Zodra ik daar iets van merk, zal ik het melden.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

eilander schreef:
Herman schreef:
refo schreef:Maar we weten intussen wel dat er 2 dominees in de GG zijn die in overall in de tuin werken.
En nu de vraag der vragen. Welke dominee trek een overall aan om aan zijn auto te sleutelen?
Ik vind dit echt buitengewoon schokkende constateringen. Nog even en dan ga je ons vertellen dat dominees gewoon mensen zijn. Ik ga de plaatselijke predikant nóg beter in de gaten houden. Zodra ik daar iets van merk, zal ik het melden.
Serieus ?
Mag je als dominee geen overall aan ?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door eilander »

;)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Geytenbeekje »

eilander schreef:;)
O haha je niet goed ingeschat.
Zo'n keurige scherpe heer die eilander ook altijd is :langue :haha
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Herman »

eilander schreef:Ik ga de plaatselijke predikant nóg beter in de gaten houden.
Fijn. Dan weten we binnenkort het merk en de binnenmaat van zijn werk-bolhoed.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Die joggingbroek 's avonds op de bank. Dat is pas schokkend.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4786
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Is superkomkommertijd ofzo?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door eilander »

@Geytenbeekje, als je dan een serieuze reactie wil: ik vind in elk geval dat een dominee vooral normaal moet doen. Als hij er van houdt om in de tuin te werken, laat hij dat vooral doen en laat hem dat dan vooral niet doen in een kledij die daarvoor niet geschikt is. Als hij verstand heeft van auto's, en er is met z'n auto iets aan de hand, laat hij dat vooral lekker zelf doen.

Voorts vind ik het wel goed als een dominee ook als dominee herkenbaar is als hij ergens op bezoek gaat of iets dergelijks.
Hoe hij dat doet als hij boodschappen gaat doen, is sterk afhankelijk van de persoon: de ene dominee vindt het fijn om in een net pak te lopen, de ander juist niet. Nou en?

Laten alle mensen die van hun stoel rollen van verbazing als er een dominee tijdens een wandeling z'n stropdas uitgedaan heeft, daar on-mid-de-lijk mee stoppen en iets belangrijks gaan doen. En laat de dominee proberen zo weinig mogelijk aanstoot te geven door geen gekke dingen te doen.

Met deze - praktisch onuitvoerbare, want niet te combineren - raadgevingen acht ik een serieuze bijdrage gedaan te hebben.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door J.C. Philpot »

Ik herinner me nog een gespreksonderwerp vele jaren geleden, omdat de de GG dominee van een dorp hier vlakbij, overigens gewoon in ambtskleding, in de supermarkt op heterdaad was betrapt tijdens het halen van een pak luiers voor zijn kinderen.

Men vond dat de dominee dat niet zelf moest doen - dat was uiterst ongepast. Hij moest maar iemand anders sturen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Herman »

Johann Gottfried Walther schreef:Is superkomkommertijd ofzo?
Ik ken predikanten (net als eilander) die hun arbeidzame leven als hovenier zijn gestart en na een 'late' roeping immer onkruid zijn blijven wieden, zowel op als onder de kansel - zeg maar. Of ze ook groenten zijn blijven telen, dat weet ik niet precies.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

Herman schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:Is superkomkommertijd ofzo?
Ik ken predikanten (net als eilander) die hun arbeidzame leven als hovenier zijn gestart en na een 'late' roeping immer onkruid zijn blijven wieden, zowel op als onder de kansel - zeg maar. Of ze ook groenten zijn blijven telen, dat weet ik niet precies.
Laat ze samen opgroeien....
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:Ik herinner me nog een gespreksonderwerp vele jaren geleden, omdat de de GG dominee van een dorp hier vlakbij, overigens gewoon in ambtskleding, in de supermarkt op heterdaad was betrapt tijdens het halen van een pak luiers voor zijn kinderen.

Men vond dat de dominee dat niet zelf moest doen - dat was uiterst ongepast. Hij moest maar iemand anders sturen.
Het lijkt net een mopje. :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gesloten