Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Stof »

Jantje schreef:
Erskinees schreef:Het kan ook een andere oorzaak hebben: ds. H. Brons preekt iedere zondag 1x buiten de eigen gemeente. Op vrije zondagen is hij ook regelmatig buiten de classis te vinden. Per jaar zijn dat best een aantal preekbeurten in gemeenten die potentieel kunnen beroepen. Ook schrijft hij wel eens in de Daniel, Saambinder etc. Hoewel hij niet meedoet met Prekenweb zijn er genoeg online preken van hem te vinden. Ds. van der Heiden preekt minder vaak buiten de deur en is daardoor ook minder bekend. Ook weinig online preken en minder schrijfsels. Daar is allemaal niets mis mee, gevolg is wel dat je minder bekend bent en minder beroepen zou kunnen krijgen.
Dan ben ik zeer benieuwd naar volgend jaar september, ik denk dat deze analyse dan niet opgaat.
Blijf maar gewoon man en paard noemen Jan :langue
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Dit keer mag je daar zelf over fantaseren. Volgend jaar praten we verder. :langue
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door NorahLinde »

En Pronk wacht ook al lange tijd
You are right ;-)
HHKtE
Berichten: 1447
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door HHKtE »

Jantje schreef:Dit keer mag je daar zelf over fantaseren. Volgend jaar praten we verder. :langue
DV natuurlijk
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Stof »

HHKtE schreef:
Jantje schreef:Dit keer mag je daar zelf over fantaseren. Volgend jaar praten we verder. :langue
DV natuurlijk
Nou, dan heb ik de moeite maar even genomen om de mannen en het paard op te zoeken, scheelt anderen weer zoekwerk. Alleen nog even verder invullen...

B-H-dK-M
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door JCRyle »

Stof schreef:
HHKtE schreef:
Jantje schreef:Dit keer mag je daar zelf over fantaseren. Volgend jaar praten we verder. :langue
DV natuurlijk
Nou, dan heb ik de moeite maar even genomen om de mannen en het paard op te zoeken, scheelt anderen weer zoekwerk. Alleen nog even verder invullen...

B-H-dK-M
Boudewijn? Huisman? De Kok? Mannetje? :modo
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Bijna... De laatste is Mouw...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Stof »

Aha. Zou onze @Mannetje hier ds. Mouw zijn? :?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door JCRyle »

Stof schreef:Aha. Zou onze @Mannetje hier ds. Mouw zijn? :?
:haha
Jelmer de Koning
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 sep 2019, 14:05

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jelmer de Koning »

Jantje schreef:
Erskinees schreef:Het kan ook een andere oorzaak hebben: ds. H. Brons preekt iedere zondag 1x buiten de eigen gemeente. Op vrije zondagen is hij ook regelmatig buiten de classis te vinden. Per jaar zijn dat best een aantal preekbeurten in gemeenten die potentieel kunnen beroepen. Ook schrijft hij wel eens in de Daniel, Saambinder etc. Hoewel hij niet meedoet met Prekenweb zijn er genoeg online preken van hem te vinden. Ds. van der Heiden preekt minder vaak buiten de deur en is daardoor ook minder bekend. Ook weinig online preken en minder schrijfsels. Daar is allemaal niets mis mee, gevolg is wel dat je minder bekend bent en minder beroepen zou kunnen krijgen.
Dan ben ik zeer benieuwd naar volgend jaar september, ik denk dat deze analyse dan niet opgaat. Maar de preken van gisteren staan in ieder geval alle 3 online.
ds H v.d. Heiden ging pas voor in vrije oud ger gem Oldebroek. tijdrede
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:
Stof schreef:Aha. Zou onze @Mannetje hier ds. Mouw zijn? :?
:haha
:mdr Geweldig deze humor! :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door merel »

Mijn sceptische visie omtrent roeping van een predikant is enigszins gewijzigd. Gisteren vernomen dat een predikant aan een kr had medegedeeld dat hij verstandelijk liever naar onze gemeente zou gaan ( prettig contact gehad, hij zag al voor zich hoe prettig hij zou kunnen werken), maar het gevoel had dat God hem naar een andere gemeente leidde.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door eilander »

merel schreef:Mijn sceptische visie omtrent roeping van een predikant is enigszins gewijzigd. Gisteren vernomen dat een predikant aan een kr had medegedeeld dat hij verstandelijk liever naar onze gemeente zou gaan ( prettig contact gehad, hij zag al voor zich hoe prettig hij zou kunnen werken), maar het gevoel had dat God hem naar een andere gemeente leidde.
Mooi dat je dit ook vertelt...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door samanthi »

Stof schreef:Aha. Zou onze @Mannetje hier ds. Mouw zijn? :?
:haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bona Fide »

Jantje schreef:Dit is :offtopic

Maar kun je een beetje op je spelling letten? Forummers uit de Gereformeerde Gemeenten staan bekend om hun goede interpunctie en kennis van de Nederlandse taal. Dus houd dat hoog!

(...)
Was inderdaad offtopic, maar daarom niet minder grappig: direct na je constatering in eerstvolgende zin zelf een grammaticafout maken... :langue
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Gesloten