Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Klavart »

Jantje schreef:
Marion schreef:
GGBeroopingswerk schreef:Ik zie wel een consequente lijn. Men stemt in de periode van eind mei t/m heden:
- of G.P.
- of A.T.
:haha :haha :haha
:D :D
En dan is er ook nog een onderverdeling in A.T.H. en A.T.V.
A.T.V. staat voor arbeidstijdverkorting, maar waar staat A.T.H. voor?
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Agrotechniek Holland
-
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door TSC »

AT is de gebruikelijke afkorting van het arrestatieteam. Hoop dat beide predikanten er in naam van hun Opdrachtgever nog veel mogen arresteren.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Mannetje schreef:Agrotechniek Holland
Zit je nu reclame te maken? ;)
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Bezorgd schreef:
Mannetje schreef:Agrotechniek Holland
Zit je nu reclame te maken? ;)
Nee hoor, ik heb even gegoogled op de afkorting ATH
-
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door amateur-theoloog »

Bezorgd schreef:
amateur-theoloog schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Toch is in dit verband Waarde wel vrij opvallend. Deze centrumgemeente (waar ook predikanten als ds. Vreugdenhil komen preken) heeft nu 4 beroepen uitgebracht, sinds het vertrek van ds. Tuinier, op achtereenvolgens ds. Labee, ds. Moens, ds. P.G. Heijkamp en nu dus ds. Huijser.
Kortom: een gemeente waar blijkbaar elke predikant mag komen preken en gekandideerd en/of beroepen kan worden.
Een voorbeeld voor het hele kerkverband!

Of een kerkenraad die eigenlijk niet weten waar ze staan ;)
Maar dat er andere kandidaten gekozen worden is eigenlijk heel logisch.
Want je kunt je afvragen of dat prijsschieten op één kandidaat wel zo geestelijk is.
Geval van Waarde: niets heel veel bijzonders aan. Kijk maar naar het beroepingswerk van Berkenwoude, Goes, Nieuw-Beijerland, Leerdam, 's-Gravenpolder, Middelburg-Zuid, Nieuwerkerk (Zeeland), Ooltgensplaat, Barendrecht en Terwolde-De Vecht. En nog veel meer gemeenten. Die beroepen ook vrij divers, van ds. B.J. van Boven, ds. G. van Manen en ds. A.T. Huijser tot ds. C. van Ruitenburg, ds. C. Sonnevelt en ds. B. Labee tot ds. P.G. Heijkamp, ds. H.A. van Zetten en ds. G.W.S. Mulder.

Overigens wordt ds. A.T. Huijser toch vrij divers beroepen.

Ik volg het eigenlijk niet zo, ik dacht dat iedereen een beroep uitbracht op de kandidaat en dat Waarde een bijzonder geval was.
Maar niet dus, zo lees ik.
Daar had ik het in deze reactie tegen jou niet over. Jij of iem. anders beweerde dat Waarde een voorbeeld voor de hele GG was omdat ze achtereenvolgens ds. B. Labee, ds. G.J.N. Moens, ds. P.G. Heijkamp en nu ds. A.T. Huijser beriepen (dus volle breedte v.h. kerkverband). Nou, ik zei dat ik dat niet per se voorbeeldwaardig (bijzonder) vond, aangezien zo veel gemeenten divers (in de volle breedte) beroepen. Ik heb daar tal van voorbeelden bij gegeven (weet je nog … Barendrecht, Leerdam, Ooltgensplaat e.d.) …! Daar had ik het over!

Dat bericht dat ik opmerkte dat Waarde i.p.v. kand. Van Nieuw Amerongen, ds. Huijser beroepen heeft, staat daar weer los van. Ik hoop dat het nu duidelijk is, Bezorgd ...
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

amateur-theoloog schreef:[

Daar had ik het in deze reactie tegen jou niet over. Jij of iem. anders beweerde dat Waarde een voorbeeld voor de hele GG was omdat ze achtereenvolgens ds. B. Labee, ds. G.J.N. Moens, ds. P.G. Heijkamp en nu ds. A.T. Huijser beriepen (dus volle breedte v.h. kerkverband). Nou, ik zei dat ik dat niet per se voorbeeldwaardig (bijzonder) vond, aangezien zo veel gemeenten divers (in de volle breedte) beroepen. Ik heb daar tal van voorbeelden bij gegeven (weet je nog … Barendrecht, Leerdam, Ooltgensplaat e.d.) …! Daar had ik het over!

Dat bericht dat ik opmerkte dat Waarde i.p.v. kand. Van Nieuw Amerongen, ds. Huijser beroepen heeft, staat daar weer los van. Ik hoop dat het nu duidelijk is, Bezorgd ...

Het is me denk ik nu wel duidelijk geworden. Maar voor een theoloog, als is het een amateur, formuleer je de zaken uiterst warrig.
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door amateur-theoloog »

Bezorgd schreef:
amateur-theoloog schreef:[

Daar had ik het in deze reactie tegen jou niet over. Jij of iem. anders beweerde dat Waarde een voorbeeld voor de hele GG was omdat ze achtereenvolgens ds. B. Labee, ds. G.J.N. Moens, ds. P.G. Heijkamp en nu ds. A.T. Huijser beriepen (dus volle breedte v.h. kerkverband). Nou, ik zei dat ik dat niet per se voorbeeldwaardig (bijzonder) vond, aangezien zo veel gemeenten divers (in de volle breedte) beroepen. Ik heb daar tal van voorbeelden bij gegeven (weet je nog … Barendrecht, Leerdam, Ooltgensplaat e.d.) …! Daar had ik het over!

Dat bericht dat ik opmerkte dat Waarde i.p.v. kand. Van Nieuw Amerongen, ds. Huijser beroepen heeft, staat daar weer los van. Ik hoop dat het nu duidelijk is, Bezorgd ...

Het is me denk ik nu wel duidelijk geworden. Maar voor een theoloog, als is het een amateur, formuleer je de zaken uiterst warrig.
Denk je dat of is het zo? Dat moet ik voor de zekerheid dan toch maar vragen aan jou!
Ik heb op jouw citaat gericht en volgens mij stond het daar allemaal duidelijk in.
Ik probeer in het vervolg voor jou wat duidelijker te zijn!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

amateur-theoloog schreef:
Bezorgd schreef:
amateur-theoloog schreef:[

Daar had ik het in deze reactie tegen jou niet over. Jij of iem. anders beweerde dat Waarde een voorbeeld voor de hele GG was omdat ze achtereenvolgens ds. B. Labee, ds. G.J.N. Moens, ds. P.G. Heijkamp en nu ds. A.T. Huijser beriepen (dus volle breedte v.h. kerkverband). Nou, ik zei dat ik dat niet per se voorbeeldwaardig (bijzonder) vond, aangezien zo veel gemeenten divers (in de volle breedte) beroepen. Ik heb daar tal van voorbeelden bij gegeven (weet je nog … Barendrecht, Leerdam, Ooltgensplaat e.d.) …! Daar had ik het over!

Dat bericht dat ik opmerkte dat Waarde i.p.v. kand. Van Nieuw Amerongen, ds. Huijser beroepen heeft, staat daar weer los van. Ik hoop dat het nu duidelijk is, Bezorgd ...

Het is me denk ik nu wel duidelijk geworden. Maar voor een theoloog, als is het een amateur, formuleer je de zaken uiterst warrig.
Denk je dat of is het zo? Dat moet ik voor de zekerheid dan toch maar vragen aan jou!
Ik heb op jouw citaat gericht en volgens mij stond het daar allemaal duidelijk in.
Ik probeer in het vervolg voor jou wat duidelijker te zijn!
Ik maak een diepe buiging van dank en waardering!
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Piet Puk schreef:
amateur-theoloog schreef:
Piet Puk schreef:
amateur-theoloog schreef:
Dat is zo. Ik ben benieuwd of er nog meer komen.
Ongetwijfeld...
Ook m.b.t. kand. Van Nieuw Amerongen?
Volgende gemeente: Oosterland
Nummer 3: Capelle aan den IJssel-West
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door amateur-theoloog »

Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef:
Volgende gemeente: Oosterland
Nummer 3: Capelle aan den IJssel-West

In Leerdam staat ds. A.T. Huijser ook tegenover kand. G.P. van Nieuw Amerongen. Ik ben benieuwd wie ze dan kiezen … Waarschijnlijk ds. A.T. Huijser weer, die doet het goed ...
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

amateur-theoloog schreef:
Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef:
Volgende gemeente: Oosterland
Nummer 3: Capelle aan den IJssel-West

In Leerdam staat ds. A.T. Huijser ook tegenover kand. G.P. van Nieuw Amerongen. Ik ben benieuwd wie ze dan kiezen … Waarschijnlijk ds. A.T. Huijser weer, die doet het goed ...
Beroepingswerk is geen spelletje: wie is de beste of doe ik het goed?
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door GG-er »

Woutjuh schreef:Ik hoop dat er dit jaar weer een gemeente die al lang vacant is of zelfs nog nooit een predikant heeft gehad een ja krijgt op hun roep.

Maar bovenal dat God de geroepen kandidaat mag bijstaan in het leiden naar de goede keuze.
Hier ben ik het van harte mee eens!
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door amateur-theoloog »

Piet Puk schreef:
Beroepingswerk is geen spelletje: wie is de beste of doe ik het goed?
Maar dat zeg ik ook niet. Het is alleen wel opvallend dat alle gemeenten die ds. A.T. Huijser tegenover kand. G.P. van Nieuw Amerongen gezet hebben de tegenkandidaat gekozen hebben.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

GG-er schreef:
Woutjuh schreef:Ik hoop dat er dit jaar weer een gemeente die al lang vacant is of zelfs nog nooit een predikant heeft gehad een ja krijgt op hun roep.

Maar bovenal dat God de geroepen kandidaat mag bijstaan in het leiden naar de goede keuze.
Hier ben ik het van harte mee eens!
Je kunt je misschien ook afvragen waarom zo'n gemeente geen predikant heeft?

Ik denk dat we het maar al te makkelijk 'normaal' zijn gaan vinden als de ambten niet vervuld kunnen worden.
Misschien moeten we dan toch vragen gaan stellen bij de bestaansrecht van zo'n gemeente.
Zijn er misschien geroepen knechten in de buurt, al is het in een andere kerk(verband) ?
Gesloten