Beroepingswerk discussie [4]

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

NorahLinde schreef:
claus schreef:Weer zo'n vraag aan de mede-Zeeuw Jantje en anderen: Op de site van de Gereformeerde Gemeenten kun je lezen dat ds. A. Schot te Nunspeet al lang een beslissing had moeten nemen inzake het beroep dat hij ontving van Rilland-Bath. Hoe zit dat? Nu weten we allemaal, nietwaar beste Jantje, dat er predikanten zijn, waaronder ds. A. Schot, die ietwat late beslissers zijn en er zijn ook predikanten die altijd heel correct bijna op de dag af beslissen...maar toch, Jantje vind ik dit heel erg lang duren. Jij toch ook wel?
Ik, een ander, vind het vooral opmerkelijk dat jij het erg lang vindt duren. Zegt misschien iets over jouw geduld? Wat maakt het uit of wie dan ook het ook lang vindt duren. Al roept de hele wereld dat het te lang duurt, die beslissing komt er heus niet sneller door... Wat wil je met je bericht? Iets suggereren?
Ik sluit me aan bij Philpot: wacht het gewoon af, biddend.
Inderdaad. Verder: de ledenvergadering was op vrijdag. En als ik me goed herinner stond het pas maandags op de onder ons bekende kanalen vermeld. Het kan goed zijn dat de beroepsbrief pas op de 12de maart is bezorgd. Als je daar 3 weken bij optelt, zit je rond 2 april. Dus dat valt allemaal nog wel mee. Niet zo hijgerig zou ik willen zeggen. En verder sluit ik me aan bij bovenstaanden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

Het valt me op dat er momenteel brede keus is om te beroepen in de GG. Als ik goed geteld heb: 38 beroepbare predikanten.
Heb zomaar even geteld en een lijstje gemaakt. Niet in alfabetische volgorde. Verder niet belangrijk, maar voor de geïnteresseerden wel aardig. Het aantal beroepen in 2019.

Labee: 8
Brons: 5
Van Dieren: 4
Moens: 4
Schot: 4
Den Haan: 3
Huijser: 3
Heijkamp: 3
Zondag: 3
Maljaars: 3
F. Mulder: 2
De Waard: 2
Clements: 1
Van Manen: 1
Van Boven: 1
Van Ruitenburg: 1
Van Zetten: 1
Visscher: 1
Laatst gewijzigd door Marion op 06 apr 2019, 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zeeuw »

Marion schreef:Het valt me op dat er momenteel brede keus is om te beroepen in de GG. Als ik goed geteld heb: 38 beroepbare predikanten.
Heb zomaar even geteld en een lijstje gemaakt. Niet in alfabetische volgorde. Verder niet belangrijk, maar voor de geïnteresseerden wel aardig.

Labee: 8
Brons: 5
Van Dieren: 4
Moens: 4
Schot: 4
Den Haan: 3
Huijser: 3
Heijkamp: 3
Zondag: 3
Maljaars: 3
F. Mulder: 2
De Waard: 2
Clements: 1
Van Manen: 1
Van Boven: 1
Van Ruitenburg: 1
Van Zetten: 1
Waar staan de getallen voor?
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

Zeeuw schreef:
Marion schreef:Het valt me op dat er momenteel brede keus is om te beroepen in de GG. Als ik goed geteld heb: 38 beroepbare predikanten.
Heb zomaar even geteld en een lijstje gemaakt. Niet in alfabetische volgorde. Verder niet belangrijk, maar voor de geïnteresseerden wel aardig.

Labee: 8
Brons: 5
Van Dieren: 4
Moens: 4
Schot: 4
Den Haan: 3
Huijser: 3
Heijkamp: 3
Zondag: 3
Maljaars: 3
F. Mulder: 2
De Waard: 2
Clements: 1
Van Manen: 1
Van Boven: 1
Van Ruitenburg: 1
Van Zetten: 1
Waar staan de getallen voor?
Foutje, gecorrigeerd. Het gaat om het aantal beroepen in 2019.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Je bent er nog één vergeten:
Ds. A.T. Vergunst heeft op dit moment ook 2 beroepen lopen, dat zijn tevens de eerste 2 beroepen in dit jaar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Welke ds. Heijkamp?

Verder zou het ook boeiend kunnen zijn om te vermelden hoe vaak een predikant op tweetal stond. Komen er dan nog andere predikanten in beeld?
-
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ambtenaar »

En welke gemeente heeft het grootste transferbudget?

Ik blijf dit toch altijd maar een raar fenomeen vinden, die massale aandacht voor beroepen predikanten.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Welke ds. Heijkamp?

Verder zou het ook boeiend kunnen zijn om te vermelden hoe vaak een predikant op tweetal stond. Komen er dan nog andere predikanten in beeld?
Zijt gij een vreemdeling in kerkelijk Nederland? ;) Het gaat om ds. P.G. Heijkamp en ds. C. van Ruitenburg.

Wat betreft dat laatste: ds. Brons en ds. Maljaars stond in ieder geval in nog minimaal 2 gemeenten op tweetal en ds. Labee en ds. Van Manen 3 keer.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Marion »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:Welke ds. Heijkamp?

Verder zou het ook boeiend kunnen zijn om te vermelden hoe vaak een predikant op tweetal stond. Komen er dan nog andere predikanten in beeld?
Zijt gij een vreemdeling in kerkelijk Nederland? ;) Het gaat om ds. P.G. Heijkamp en ds. C. van Ruitenburg.

Wat betreft dat laatste: ds. Brons en ds. Maljaars stond in ieder geval in nog minimaal 2 gemeenten op tweetal en ds. Labee en ds. Van Manen 3 keer.
Je ziet vaak dezelfde namen circuleren. Waarbij er ook sprake is van een golfbeweging. Als een bepaalde predikant regelmatig beroepen wordt, gaan anderen er meteen ook achteraan. Na een poosje zakt het dan weer af, en komt er weer een ander waar massaal achteraan gehold wordt. Best wel een apart gebeuren. Er is echte sprake van trends, of hypes, net hoe je het noemen wilt. Je ziet ieder jaar wel weer een andere koploper. Ds. Labee deed de achterliggende jaren wel mee, maar niet zo als nu. Ineens begint zo iemand kennelijk weer op te vallen bij kerkenraden. En hebben ze anderen al twee of soms drie keer beroepen en laten ze die nu maar even voor wat het is.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Maar dat ds. Labee nu veel in beeld is, komt mede omdat er voor bepaalde delen van de gemeenten niet zo heel veel keus is. Maar binnenkort zijn ds. M. Joosse en ds. R.A.M. Visser ook weer beroepbaar. Dus die zullen in september en misschien ook al wel bij de beroepbaarstelling van stud. G.P. van Nieuw-Amerongen, ook weer wel in het rijtje voorkomen, schat ik zomaar in.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ad Anker »

Het valt op dat de koplopers vrij kaal zijn. Is ook wel tekenend.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bruna »

Ad Anker schreef:Het valt op dat de koplopers vrij kaal zijn. Is ook wel tekenend.
Weinig weerstand van de wind, dan ga je sneller.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Bruna schreef:
Ad Anker schreef:Het valt op dat de koplopers vrij kaal zijn. Is ook wel tekenend.
Weinig weerstand van de wind, dan ga je sneller.
En je ziet ook niet meer of ze hun scheiding naar links of naar rechts hebben gekamd. :gni
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:Het valt op dat de koplopers vrij kaal zijn. Is ook wel tekenend.
:yahoo :mdr :mdr :mdr
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door KGPHP »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:Welke ds. Heijkamp?

Verder zou het ook boeiend kunnen zijn om te vermelden hoe vaak een predikant op tweetal stond. Komen er dan nog andere predikanten in beeld?
Zijt gij een vreemdeling in kerkelijk Nederland? ;) Het gaat om ds. P.G. Heijkamp en ds. C. van Ruitenburg.

Wat betreft dat laatste: ds. Brons en ds. Maljaars stond in ieder geval in nog minimaal 2 gemeenten op tweetal en ds. Labee en ds. Van Manen 3 keer.
Bijzonder dat ds. P.G. Heijkamp al meerdere keren is beroepen.
Sinds begin januari gaat deze predikant al niet meer voor.
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Gesloten