Beroepingswerk discussie [4]

DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Nee hoor. De linkerflank hoort geregeld rechtse dominees, tenzij je die dag niet gaat. Andersom niet.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Jantje schreef:De GG is mij hartelijk lief, in de volle breedte. Daarom gaan mijn nekharen recht overeind staan als je slechts enkele predikanten als eigen dominee wilt hebben en de rest afserveert, zowel ter linker- als ter rechterzijde.
Dat is nog geen reden om sektarische uitspraken te doen alsof iemand een kerk moet zoeken die bij hem zelf past.
HHKtE
Berichten: 1448
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door HHKtE »

HHKtE schreef:
helma schreef:@NorahLinde, is het verschil werkelijk zo groot dat ze niet samen op een tweetal zouden kunnen?
Dat lijkt mij heel sterk. Ik vind het toch wel wat teleurstellend van betreffende gemeente.
Blijft even afwachten waar Genemuiden mee komt aanstaande zondag..
Ik verwacht althans iets..
Genemuiden wil ook Kand van Gent niet kanidaat stellen.
Best teleurstellend voor deze kandidaat en ook Kand Pronk wilde ze niet.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door ZWP »

HHKtE schreef:
Genemuiden wil ook Kand van Gent niet kanidaat stellen.
Best teleurstellend voor deze kandidaat en ook Kand Pronk wilde ze niet.
Wat bedoel je met 'wil niet'? Ze doen het (nog) niet, dat is iets anders dan niet willen, lijkt me?
HHKtE
Berichten: 1448
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door HHKtE »

ZWP schreef:
HHKtE schreef:
Genemuiden wil ook Kand van Gent niet kanidaat stellen.
Best teleurstellend voor deze kandidaat en ook Kand Pronk wilde ze niet.
Wat bedoel je met 'wil niet'? Ze doen het (nog) niet, dat is iets anders dan niet willen, lijkt me?
Hij heeft er vorige week gepreekt en is beroepbaar gesteld. 1 gemeente heeft hem al voorgedragen.
Normaal zou zijn dat ze nu doen en niet weer weken wachten
Ook kand Bezemer wilde ze niet
Lastige kerkenraad lijkt mij
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

HHKtE schreef:
HHKtE schreef:
helma schreef:@NorahLinde, is het verschil werkelijk zo groot dat ze niet samen op een tweetal zouden kunnen?
Dat lijkt mij heel sterk. Ik vind het toch wel wat teleurstellend van betreffende gemeente.
Blijft even afwachten waar Genemuiden mee komt aanstaande zondag..
Ik verwacht althans iets..
Genemuiden wil ook Kand van Gent niet kanidaat stellen.
Best teleurstellend voor deze kandidaat en ook Kand Pronk wilde ze niet.
Maar weet je het zeker?
Kan het zijn dat de gemeente Genemuiden aan het verlinksen is?
NorahLinde
Berichten: 215
Lid geworden op: 26 feb 2018, 12:52

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door NorahLinde »

ZWP schreef:
HHKtE schreef:
Genemuiden wil ook Kand van Gent niet kanidaat stellen.
Best teleurstellend voor deze kandidaat en ook Kand Pronk wilde ze niet.
Wat bedoel je met 'wil niet'? Ze doen het (nog) niet, dat is iets anders dan niet willen, lijkt me?
Exact. Ze hebben nog ruim de tijd hem ook te kandideren. Een zeer voorbarige en niet juiste conclusie van HHKtE
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Wet en Evangelie »

DDD schreef:Ook in Scherpenzeel zijn natuurlijk mensen die niet blij zijn als er gekat wordt op de HSV. Maar goed, verder kan ik je standpunt wel begrijpen, met die kanttekening dat een predikant natuurlijk van de kerkenraad wel opdracht kan krijgen om zijn persoonlijke opvattingen over de HSV niet in zijn ambtelijke werk te benoemen. Iedere predikant heeft zich te houden aan het kerkenraadsbeleid in middelmatige zaken. Dus als een kerkenraad goed functioneert, zou zoiets in de praktijk geen problemen behoeven te geven. Ik heb daar ook anders over gedacht, maar ik zie met eigen ogen dat het kan.
Ik denk dat er in Scherpenzeel maar weinig kerkgangers zijn die er moeite mee hebben als Ds. Moens zich in hun gemeente negatief zou opstellen t.o.v. de HSV. Negatief opstellen is dan ook iets anders als "katten". Maar de HSV afkeuren daar zal hij zeker zijn reden toe hebben.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Daar geloof ik helemaal niets van.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Het gaat hopeloos off topic. Er is veel te zeggen wie waar het beste zou passen en waarom, maar zover ik weet geeft ds Moens van de kansel af niet af op de HSV. Als er geen andere bijbel voor handen is leest hij er zelfs uit op een pastoraal bezoek, zo heb ik begrepen. De kritiek is alleen het RD artikel geweest. We moeten hier geen onzin gaan verkondigen.
Maar dat Scherpenzeel anders is dan een westerse Randstad gemeente, dat moge duidelijk zijn.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Jantje schreef:De GG is mij hartelijk lief, in de volle breedte. Daarom gaan mijn nekharen recht overeind staan als je slechts enkele predikanten als eigen dominee wilt hebben en de rest afserveert, zowel ter linker- als ter rechterzijde.
Dat is nog geen reden om sektarische uitspraken te doen alsof iemand een kerk moet zoeken die bij hem zelf past.
Ik denk dat @Ad het déze keer wél met mij eens is...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Erskinees »

Arme Ad, in discussies waar hij niet in meedoet wordt hij alsnog door Jantje betrokken.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:Het gaat hopeloos off topic. Er is veel te zeggen wie waar het beste zou passen en waarom, maar zover ik weet geeft ds Moens van de kansel af niet af op de HSV. Als er geen andere bijbel voor handen is leest hij er zelfs uit op een pastoraal bezoek, zo heb ik begrepen. De kritiek is alleen het RD artikel geweest. We moeten hier geen onzin gaan verkondigen.
Maar dat Scherpenzeel anders is dan een westerse Randstad gemeente, dat moge duidelijk zijn.
Ja inmiddels heb ik ook begrepen dat Scherpenzeel niet in de Randstad ligt. Trouwens net als de Randstad gemeenten een gemeente buiten het paradijs. Maar dat is ook ff off-topic.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:
Bezorgd schreef:Het gaat hopeloos off topic. Er is veel te zeggen wie waar het beste zou passen en waarom, maar zover ik weet geeft ds Moens van de kansel af niet af op de HSV. Als er geen andere bijbel voor handen is leest hij er zelfs uit op een pastoraal bezoek, zo heb ik begrepen. De kritiek is alleen het RD artikel geweest. We moeten hier geen onzin gaan verkondigen.
Maar dat Scherpenzeel anders is dan een westerse Randstad gemeente, dat moge duidelijk zijn.
Ja inmiddels heb ik ook begrepen dat Scherpenzeel niet in de Randstad ligt. Trouwens net als de Randstad gemeenten een gemeente buiten het paradijs. Maar dat is ook ff off-topic.
Zeker. Zelfde lap.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door pierre27 »

Bezorgd schreef:
pierre27 schreef:
Bezorgd schreef:Het gaat hopeloos off topic. Er is veel te zeggen wie waar het beste zou passen en waarom, maar zover ik weet geeft ds Moens van de kansel af niet af op de HSV. Als er geen andere bijbel voor handen is leest hij er zelfs uit op een pastoraal bezoek, zo heb ik begrepen. De kritiek is alleen het RD artikel geweest. We moeten hier geen onzin gaan verkondigen.
Maar dat Scherpenzeel anders is dan een westerse Randstad gemeente, dat moge duidelijk zijn.
Ja inmiddels heb ik ook begrepen dat Scherpenzeel niet in de Randstad ligt. Trouwens net als de Randstad gemeenten een gemeente buiten het paradijs. Maar dat is ook ff off-topic.
Zeker. Zelfde lap.
Helemaal mee eens, inhoudelijk ook nog Jantje:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gesloten