Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ad Anker »

Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:

Doe ik daar aan mee??
Zover ik weet reageerde je daar ook wel. Maar dat is simpel op te zoeken. Zoek: Kruiningen + Anker ;)
Ik zeg niet dat ik niet gereageerd heb. Maar niet inhoudelijk over dominees of zo. En verder laat ik die topics erg links liggen, behoudens opmerkingen in de trant van wat ik hier ook schrijf. Ik daag je uit om het tegendeel te bewijzen. Ik ben benieuwd!
GZB
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jul 2018, 20:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door GZB »

Mij werd in een pb gevraagd of ik op het forum toe wilde lichten wat ik dan voor positieve berichten over Lisse hoorde, terwijl de vraagsteller alleen maar negatief hoort.
Natuurlijk wil ik dat. De personen die ik sprak uit deze gemeente waren zeer tevreden over de prediking van deze ds. Ze waren ook zeer tevreden over zijn pastorale zorg.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nasrani »

GZB schreef:Mij werd in een pb gevraagd of ik op het forum toe wilde lichten wat ik dan voor positieve berichten over Lisse hoorde, terwijl de vraagsteller alleen maar negatief hoort.
Natuurlijk wil ik dat. De personen die ik sprak uit deze gemeente waren zeer tevreden over de prediking van deze ds. Ze waren ook zeer tevreden over zijn pastorale zorg.
In iedere gemeente zul je mensen hebben die in meerdere of mindere mate het eens of oneens zijn met de prediking en het pastoraat van de predikant. Het is maar net hoe sterk het negatieve kamp zich roert ook via fora als RF.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
GZB schreef:Mij werd in een pb gevraagd of ik op het forum toe wilde lichten wat ik dan voor positieve berichten over Lisse hoorde, terwijl de vraagsteller alleen maar negatief hoort.
Natuurlijk wil ik dat. De personen die ik sprak uit deze gemeente waren zeer tevreden over de prediking van deze ds. Ze waren ook zeer tevreden over zijn pastorale zorg.
In iedere gemeente zul je mensen hebben die in meerdere of mindere mate het eens of oneens zijn met de prediking en het pastoraat van de predikant. Het is maar net hoe sterk het negatieve kamp zich roert ook via fora als RF.
In algemene zin krijgt het negatieve kamp op veel plekken geen ruimte. Dat vind ik juist ongezond. Open en eerlijk vind ik belangrijke waarden.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1468
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Delftenaar »

Open en eerlijk binnen de gemeente van Lisse zelf dan.
Als buitenstaanders hoeven wij niet "mee te genieten".
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Bezorgd schreef:
Ad Anker schreef:

Doe ik daar aan mee??
Zover ik weet reageerde je daar ook wel. Maar dat is simpel op te zoeken. Zoek: Kruiningen + Anker ;)
Ik zeg niet dat ik niet gereageerd heb. Maar niet inhoudelijk over dominees of zo. En verder laat ik die topics erg links liggen, behoudens opmerkingen in de trant van wat ik hier ook schrijf. Ik daag je uit om het tegendeel te bewijzen. Ik ben benieuwd!
https://www.refoforum.nl/forum/search.p ... only&ch=-1

Ik zie dat we toen ook al flink de degens gekruist hebben. :fouet
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door pierre27 »

Delftenaar schreef:Open en eerlijk binnen de gemeente van Lisse zelf dan.
Als buitenstaanders hoeven wij niet "mee te genieten".
Ja dat zou erg mooi zijn, helaas is het nu vaak de praktijd dat kerkenraden een bijdrage in de media voor hun neus krijgen waar ze blijkbaar ook nog moeten reageren. De wereld op zijn kop.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
TSC
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 feb 2019, 21:06

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door TSC »

Momenteel heeft ds. P.G. Heijkamp ook twee beroepen. Het valt me echter op dat hij momenteel niet voorgaat in erediensten. Weet iemand of hij ziek is?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Dat is een kwestie van het draadje goed lezen, en dat zou jij na 13 jaar meelezen toch wel moeten weten. ;)

Overigens: pas heeft er in de Saambinder gestaan dat er veel wordt meegeleefd met de predikanten met een oproep daarbij om als er dingen zijn die te delen. Ik vraag me sterk af waarom zoiets toch altijd zo heimelijk moet blijven en onder een doekje gehouden moet worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10455
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Zita »

Jantje schreef:Dat is een kwestie van het draadje goed lezen, en dat zou jij na 13 jaar meelezen toch wel moeten weten. ;)

Overigens: pas heeft er in de Saambinder gestaan dat er veel wordt meegeleefd met de predikanten met een oproep daarbij om als er dingen zijn die te delen. Ik vraag me sterk af waarom zoiets toch altijd zo heimelijk moet blijven en onder een doekje gehouden moet worden.
Aan die tweede alinea kan ik geen touw vastknopen. Wat zijn 'dingen, 'zoiets' en wat bedoel je met dat doekje?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Er werd geschreven over ds. Van der Net die ziek was en over ds. Paul. En toen stond er pas in de Saambinder dat ze een oproep deden aan de dominees (familieleden en/of kerkenraden) om in verband met het vele medeleven en ook het feit dat er veel gevraagd wordt hoe het nu met hen gaat, de redactie hiervan op de hoogte te houden.

Ik vind het vreemd dat er over zulk soort dingen een waas ligt van geheimzinnigheid. Bovendien: om het ook on-topic te houden, het is dan mede ook voor de uit te brengen beroepen wel iets om mede in het achterhoofd te houden. Want misschien kan ds. Heijkamp in zijn situatie nu wel helemaal geen beroep ontvangen en daarover beslissen. Dan vind ik dat zoiets de kerkenraden bekendgemaakt moet worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door pierre27 »

Jantje schreef:Dat is een kwestie van het draadje goed lezen, en dat zou jij na 13 jaar meelezen toch wel moeten weten. ;)

Overigens: pas heeft er in de Saambinder gestaan dat er veel wordt meegeleefd met de predikanten met een oproep daarbij om als er dingen zijn die te delen. Ik vraag me sterk af waarom zoiets toch altijd zo heimelijk moet blijven en onder een doekje gehouden moet worden.
Ik lees genoeg mee beste Janneman, maar beschik ook over een gezonde selectiefunctie betreffende het lezen. In elk geval vind ik het leuk af en toe wat van je te lezen op Refoforum. Een hele rare vraag wellicht maar ben jij een vrouw?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

:D :bobo :haha :mdr :jongle

Natuurlijk niet. Wat dacht je dan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ditbenik »

Jantje schreef:Er werd geschreven over ds. Van der Net die ziek was en over ds. Paul. En toen stond er pas in de Saambinder dat ze een oproep deden aan de dominees (familieleden en/of kerkenraden) om in verband met het vele medeleven en ook het feit dat er veel gevraagd wordt hoe het nu met hen gaat, de redactie hiervan op de hoogte te houden.

Ik vind het vreemd dat er over zulk soort dingen een waas ligt van geheimzinnigheid. Bovendien: om het ook on-topic te houden, het is dan mede ook voor de uit te brengen beroepen wel iets om mede in het achterhoofd te houden. Want misschien kan ds. Heijkamp in zijn situatie nu wel helemaal geen beroep ontvangen en daarover beslissen. Dan vind ik dat zoiets de kerkenraden bekendgemaakt moet worden.
Zelfs ds's hebben recht op een stukje privacy. Een werkgever mag aan een zieke werknemer niets eens vragen wát hij mankeert maar een dominee moet landelijke delen om de nieuwsgierigheid van alle jantjes te bevredigen. Wat mij betreft kan het antwoord aan de redeactie heel kort zijn: 'gaat u niks aan'.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12060
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Herman »

Ditbenik schreef:
Jantje schreef:Er werd geschreven over ds. Van der Net die ziek was en over ds. Paul. En toen stond er pas in de Saambinder dat ze een oproep deden aan de dominees (familieleden en/of kerkenraden) om in verband met het vele medeleven en ook het feit dat er veel gevraagd wordt hoe het nu met hen gaat, de redactie hiervan op de hoogte te houden.

Ik vind het vreemd dat er over zulk soort dingen een waas ligt van geheimzinnigheid. Bovendien: om het ook on-topic te houden, het is dan mede ook voor de uit te brengen beroepen wel iets om mede in het achterhoofd te houden. Want misschien kan ds. Heijkamp in zijn situatie nu wel helemaal geen beroep ontvangen en daarover beslissen. Dan vind ik dat zoiets de kerkenraden bekendgemaakt moet worden.
Zelfs ds's hebben recht op een stukje privacy. Een werkgever mag aan een zieke werknemer niets eens vragen wát hij mankeert maar een dominee moet landelijke delen om de nieuwsgierigheid van alle jantjes te bevredigen. Wat mij betreft kan het antwoord aan de redeactie heel kort zijn: 'gaat u niks aan'.
De landelijke wet is niet christelijk meer. Het gaat hier ook om medelijden te kunnen oefenen.
Gesloten