Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Nou @Bezorgd, als zelfs @arie2708 het beaamt... ;)

Is er overigens nog steeds niks bekend van het beroep van Nieuwerkerk (Zeeland) op ds. Labee?
Bedankt. Kan jij weer lekker slapen. ;)
Ja, jij zit er dicht op natuurlijk. ;)
Je zou bijna een vraag op sturen naar de Saambinder met de vraag waarom sommige dominees er 4 weken over doen...
Zondag al afgelezen hoor. Keurig op tijd.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef:Het kan heel wat reactie oproepen wat ik nu ga zeggen. In mijn gemeente kreeg ik de indruk dat er uiteraard gebed werd gedaan(het moet immers onder aanroeping van Gods naam gebeuren), maar dat daarna de kandidaten bepaald werden
als volgt: kandidaat 1 was degene die in de vorige verkiezing niet gekozen was en de ander tja, die moest dan nog gekozen worden. Ik kreeg er geen lekker gevoel bij. Een kandidaat kon zo jarenlang blijven staan, wanneer hij niet gekozen werd.
Ik begrijp je onderbuikgevoelens en denk dat die terecht zijn, de tweetallen zijn soms zo voorspelbaar...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:
Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Nou @Bezorgd, als zelfs @arie2708 het beaamt... ;)

Is er overigens nog steeds niks bekend van het beroep van Nieuwerkerk (Zeeland) op ds. Labee?
Bedankt. Kan jij weer lekker slapen. ;)
Ja, jij zit er dicht op natuurlijk. ;)
Je zou bijna een vraag op sturen naar de Saambinder met de vraag waarom sommige dominees er 4 weken over doen...
Zondag al afgelezen hoor. Keurig op tijd.
Dan is het wel knap dat ze dat al ruim 5 dagen voor het RD en http://www.gergeminfo.nl 'geheim' weten te houden. Waarom zouden de 'mannenbroeders' dat niet kenbaar maken? Ik meen dat het altijd zo was dat iemand van de kerkenraad dat doorgaf aan het RD en/of http://www.gergeminfo.nl.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Mannetje »

Dat blijkt dus niet te kloppen. Heb je weer iets geleerd. ;)

Op mijn beurt verdenk ik kerkenraden ervan dat ze heimelijk plezier hebben om die nieuwsgierige mensen van buiten de gemeente die zomaar een aantal dagen langer op een bericht moeten wachten.
-
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door pierre27 »

Ik vermoed dat ze de kracht van Refoforum wilden testen. Dus kijken of daar het nieuws eerder verschijnt dan in de reguliere media.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door pierre27 »

Mannetje schreef:Dat blijkt dus niet te kloppen. Heb je weer iets geleerd. ;)

Op mijn beurt verdenk ik kerkenraden ervan dat ze heimelijk plezier hebben om die nieuwsgierige mensen van buiten de gemeente die zomaar een aantal dagen langer op een bericht moeten wachten.
Haha, yes geef ze eens ongelijk. Je verbaast soms echt waar mensen in de pen voor (willen) klimmen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

pierre27 schreef:Ik vermoed dat ze de kracht van Refoforum wilden testen. Dus kijken of daar het nieuws eerder verschijnt dan in de reguliere media.
Over ongeestelijk gesproken wat betreft beroepingswerk. Deze mag er ook zijn. Predikanten gaan Refoforum testen. Hoop dat ze betere dingen hebben te doen
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nasrani »

Piet Puk schreef:
pierre27 schreef:Ik vermoed dat ze de kracht van Refoforum wilden testen. Dus kijken of daar het nieuws eerder verschijnt dan in de reguliere media.
Over ongeestelijk gesproken wat betreft beroepingswerk. Deze mag er ook zijn. Predikanten gaan Refoforum testen. Hoop dat ze betere dingen hebben te doen
De hijgerigheid om informatie over beroepingswerk is ook niet bepaald geestelijk te noemen. Het gaat maar 2 gemeenten aan in feite.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Nasrani schreef:
Piet Puk schreef:
pierre27 schreef:Ik vermoed dat ze de kracht van Refoforum wilden testen. Dus kijken of daar het nieuws eerder verschijnt dan in de reguliere media.
Over ongeestelijk gesproken wat betreft beroepingswerk. Deze mag er ook zijn. Predikanten gaan Refoforum testen. Hoop dat ze betere dingen hebben te doen
De hijgerigheid om informatie over beroepingswerk is ook niet bepaald geestelijk te noemen. Het gaat maar 2 gemeenten aan in feite.
2 gemeenten en Jantje :haha
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Er is nieuws uit Veenendaal voor Jantje!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door pierre27 »

Piet Puk schreef:Er is nieuws uit Veenendaal voor Jantje!
Haha....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nasrani »

Piet Puk schreef:
Nasrani schreef:
Piet Puk schreef:
pierre27 schreef:Ik vermoed dat ze de kracht van Refoforum wilden testen. Dus kijken of daar het nieuws eerder verschijnt dan in de reguliere media.
Over ongeestelijk gesproken wat betreft beroepingswerk. Deze mag er ook zijn. Predikanten gaan Refoforum testen. Hoop dat ze betere dingen hebben te doen
De hijgerigheid om informatie over beroepingswerk is ook niet bepaald geestelijk te noemen. Het gaat maar 2 gemeenten aan in feite.
2 gemeenten en Jantje :haha
O ja hoe kan ik dat vergeten.... :humhihi
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Het is toch vreemd. Stel je voor dat ds. Labee het had aangenomen en er waren 's maandags of dinsdags gemeenten geweest die hem ook nog hadden beroepen. Dus het is wel degelijk van belang voor de gehele kring van de gemeenten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
gallio
Berichten: 1970
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door gallio »

Jantje schreef:Het is toch vreemd. Stel je voor dat ds. Labee het had aangenomen en er waren 's maandags of dinsdags gemeenten geweest die hem ook nog hadden beroepen. Dus het is wel degelijk van belang voor de gehele kring van de gemeenten.
Beetje overdreven gedachte van je. Het is ook weer niet zo dat hij dagelijks beroepen krijgt.

En dan nog, dan krijgen die andere gemeenten heel vlug een bedankje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

:huh: :rules :8|
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten