Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Amstelodamense
Berichten: 1045
Lid geworden op: 11 jul 2019, 14:26

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Amstelodamense »

Terri schreef:
Ambtenaar schreef:
Delftenaar schreef: Maar als iemand bewust kabaal gaat maken tegen een kerkelijke gemeente waarvan hij nooit lid is geweest is dat puur om, vergeef me de platte woordkeuze, homoseksualiteit "door de strot te duwen". Daar ben ik wel klaar mee.
Homo 's vragen om respect. Mits ze serieuze vragen hebben terecht. Het respect in de omgekeerde richting, namelijk mensen die vast houden aan de eerste hoofdstukken uit Genesis, over God die Eva uit een rib van Adam schiep om als mens tegenover hem te staan, mis ik. En trouwens ligt hierin wel een vervolg in Genesis 3. Door de zondeval is gebrokenheid in de wereld gekomen. En daarmee ook gebrokenheid op het gebied van de seksualiteit.
Je scheert iedereen over één kam.
Ik begrijp Deltenaar wel. Er is een groep ( wellicht klein) die liefde, respect niet genoeg vindt. Ze willen dat je het goedkeurt.
Dus volledige acceptatie, met alles erop en eraan. Dat dat tegen je principe ingaat doet er niet toe.
Ik denk niet dat Delftenaar elke homo bedoelt., het gaat hier over deze mijnheer die koste wat kost z'n gram wil halen.
Helemaal eens, ik ben die hetze ook kotsbeu. Gij zult homo's niet alleen respecteren, maar hun leefwijze per definitie ook accepteren. Het gaat nu veel over diversiteit en inclusiviteit. Inclusief houdt in dat ik geheel mezelf mag zijn, er ook bij mag horen en deel uitmaak van een inclusieve cultuur waarbij ik niets van mezelf hoef achter te houden. Hoe kunnen we nu streven naar diversiteit en inclusiviteit, als diversiteit prevaleert boven inclusiviteit? Het staat volledig haaks op elkaar, een afwijkend (lees: Bijbels) standpunt wordt niet gewaardeerd. Hoe divers en inclusief is de LHBTQ (....etc. etc.) community zelf dan wel?
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Klavart »

Ambtenaar schreef:Zeg dan gewoon meneer Houtzaaijer, en spreek niet generaliserend.
Hij heet Houtzager.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bezorgd »

Haters zijn het. Die LHBTQRSTUVW activisten.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:Haters zijn het. Die LHBTQRSTUVW activisten.
En toch zijn wij net zulke grote haters. Ik denk als we daarachter komen dat we niet teveel met haters schermen. Ook al zullen ze je vervolgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:
Bezorgd schreef:Haters zijn het. Die LHBTQRSTUVW activisten.
En toch zijn wij net zulke grote haters. Ik denk als we daarachter komen dat we niet teveel met haters schermen. Ook al zullen ze je vervolgen.
Eens Dia, hoewel het fanatisme me beangstigd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Dit zijn wel twee ter zake doende argumenten:
Ook klopt de bewering van prof. Huijgen niet dat Maria in het Nieuwe Testament veel ter sprake komt. In de Evangeliën blijft zij de vrouw op de achtergrond en wordt ze zelfs tweemaal op haar plaats gewezen. Na Pasen staat zij op een lijn met de andere vrouwen. In de apostolische brieven komt haar naam niet meer voor. Paulus noemt haar naam zelfs niet als hij spreekt over de geboorte van Christus. „God heeft Zijn Zoon uitgezonden, geworden uit een vrouw.
https://www.rd.nl/artikel/933105-moet-m ... of-huijgen

Ik ben benieuwd wat broeder Huijgen daarover te melden heeft.
Hij reageert in Trouw van vandaag. Volgens Huijgen hadden ze het alle drie niet gelezen en zat er een zekere stress in hun reactie, alsof er iets rechtgezet moet worden. Huijgen vindt dat deze dominees niet intellectueel lui moeten zijn maar het boek moeten lezen. Volgens hem is er in de reformatorische wereld een veranderende blik op vrouwen zoals waarnemen en veroordelen van seksisme, de discussie in de SGP. In die ontwikkeling past dit boek, als pleidooi om anders tegen vrouwen in de Bijbel aan te kijken. En dat roept volgens hem weerstand op.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Floppy »

Uit het interview:
Die dominees verwijten u twee dingen: u buigt te veel naar de kerk van Rome en uw Maria leidt te veel af van Christus. Raakt die kritiek u?

“Ik denk vooral: Wees niet intellectueel lui en lees het boek. Dan zal je zien dat dit gewoon niet waar is.”
Zijn antwoord kan ik onderschrijven.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HersteldHervormd »

Ik zag net op het nieuws dat er weer ernstige overstromingen zijn in België, maar ook op veel andere plekken in de wereld zijn er veel natuurrampen, bosbranden, extreme hittes etc.

Heeft iemand een idee hoe dat komt de laatste tijd?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GerefGemeente-lid »

HersteldHervormd schreef:Ik zag net op het nieuws dat er weer ernstige overstromingen zijn in België, maar ook op veel andere plekken in de wereld zijn er veel natuurrampen, bosbranden, extreme hittes etc.

Heeft iemand een idee hoe dat komt de laatste tijd?
Zeker. Vanwege de eindtijd.

Lukas 21: 9-11: En wanneer gij zult horen van oorlogen en beroerten, zo wordt niet verschrikt; want deze dingen moeten eerst geschieden, maar nog is terstond het einde niet. Toen zeide Hij tot hen: Het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk. En er zullen grote aardbevingen wezen in verscheidene plaatsen, en hongersnoden, en pestilentiën; er zullen ook schrikkelijke dingen en grote tekenen van den hemel geschieden.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:Ik zag net op het nieuws dat er weer ernstige overstromingen zijn in België, maar ook op veel andere plekken in de wereld zijn er veel natuurrampen, bosbranden, extreme hittes etc.

Heeft iemand een idee hoe dat komt de laatste tijd?
De rivieren worden teveel ingetoomd. Wij wonen hier en jij stroomt daar. In Nederland hebben ze daar sinds 1993 en 1995 over nagedacht en maatregelen genomen.
Het landschap bestaat vaak alleen uit daken en straten en kan geen water opnemen. Het moet zo snel mogelijk weg. Dat gaat soms niet.
De ardennen krijgen al eeuwenlang zulke buien soms. Maar nu vormen ze een probleem. Door de urbanisatie.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ditbenik »

refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik zag net op het nieuws dat er weer ernstige overstromingen zijn in België, maar ook op veel andere plekken in de wereld zijn er veel natuurrampen, bosbranden, extreme hittes etc.

Heeft iemand een idee hoe dat komt de laatste tijd?
De rivieren worden teveel ingetoomd. Wij wonen hier en jij stroomt daar. In Nederland hebben ze daar sinds 1993 en 1995 over nagedacht en maatregelen genomen.
Het landschap bestaat vaak alleen uit daken en straten en kan geen water opnemen. Het moet zo snel mogelijk weg. Dat gaat soms niet.
De ardennen krijgen al eeuwenlang zulke buien soms. Maar nu vormen ze een probleem. Door de urbanisatie.
Ik denk dat dit te simpel gesteld is. De buien waren van een omvang zoals die in 100 jaar niet zijn voorgekomen. In Zuid-Limburg kwam het water van de heuvels naar beneden razen in een hoeveelheid die de beekjes en riviertjes nooit aan kunnen waardoor er overstromingen ontstonden. Daar hadden daken en straten geen invloed op. Er is in korte tijd extreem veel water gevallen. Als alles al nat in en je kunt binnen 24 uur de overlopende regenmeter drie keer leeg gieten, dan is dat echt wel een serieuze hoeveelheid.
HersteldHervormd
Berichten: 5987
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HersteldHervormd »

Ditbenik schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik zag net op het nieuws dat er weer ernstige overstromingen zijn in België, maar ook op veel andere plekken in de wereld zijn er veel natuurrampen, bosbranden, extreme hittes etc.

Heeft iemand een idee hoe dat komt de laatste tijd?
De rivieren worden teveel ingetoomd. Wij wonen hier en jij stroomt daar. In Nederland hebben ze daar sinds 1993 en 1995 over nagedacht en maatregelen genomen.
Het landschap bestaat vaak alleen uit daken en straten en kan geen water opnemen. Het moet zo snel mogelijk weg. Dat gaat soms niet.
De ardennen krijgen al eeuwenlang zulke buien soms. Maar nu vormen ze een probleem. Door de urbanisatie.
Ik denk dat dit te simpel gesteld is. De buien waren van een omvang zoals die in 100 jaar niet zijn voorgekomen. In Zuid-Limburg kwam het water van de heuvels naar beneden razen in een hoeveelheid die de beekjes en riviertjes nooit aan kunnen waardoor er overstromingen ontstonden. Daar hadden daken en straten geen invloed op. Er is in korte tijd extreem veel water gevallen. Als alles al nat in en je kunt binnen 24 uur de overlopende regenmeter drie keer leeg gieten, dan is dat echt wel een serieuze hoeveelheid.
Hele wijken in Londen staan ook onder water.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ditbenik »

HersteldHervormd schreef:
Ditbenik schreef:
refo schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik zag net op het nieuws dat er weer ernstige overstromingen zijn in België, maar ook op veel andere plekken in de wereld zijn er veel natuurrampen, bosbranden, extreme hittes etc.

Heeft iemand een idee hoe dat komt de laatste tijd?
De rivieren worden teveel ingetoomd. Wij wonen hier en jij stroomt daar. In Nederland hebben ze daar sinds 1993 en 1995 over nagedacht en maatregelen genomen.
Het landschap bestaat vaak alleen uit daken en straten en kan geen water opnemen. Het moet zo snel mogelijk weg. Dat gaat soms niet.
De ardennen krijgen al eeuwenlang zulke buien soms. Maar nu vormen ze een probleem. Door de urbanisatie.
Ik denk dat dit te simpel gesteld is. De buien waren van een omvang zoals die in 100 jaar niet zijn voorgekomen. In Zuid-Limburg kwam het water van de heuvels naar beneden razen in een hoeveelheid die de beekjes en riviertjes nooit aan kunnen waardoor er overstromingen ontstonden. Daar hadden daken en straten geen invloed op. Er is in korte tijd extreem veel water gevallen. Als alles al nat in en je kunt binnen 24 uur de overlopende regenmeter drie keer leeg gieten, dan is dat echt wel een serieuze hoeveelheid.
Hele wijken in Londen staan ook onder water.
Dat klopt. En die wijken hebben al jaren daken en straten. Ook daar moet het probleem dus liggen in de overvloedige regenval, waardoor nu de boel onderloopt.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Henk J »

https://nos.nl/artikel/2392299-tachtig- ... journalist
Tja, was te verwachten. Vond het ook een lompe actie.
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Gerrit35 »

Henk J schreef:https://nos.nl/artikel/2392299-tachtig- ... journalist
Tja, was te verwachten. Vond het ook een lompe actie.
Enerzijds wel, maar anderzijds denk ik dan: en die journalist mag gewoon doorgaan met treiteren? Dat is wel acceptabel?
Gesloten