Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik heb het te doen met leden van HHK Achterberg
Ik ook. Er is € 164.500 foetsie.
Huh ? Gestolen ?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef:Huh ? Gestolen ?
Geleend door een hoogbejaarde kerkvoogd. Zie enkele berichten terug.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4596
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bertiel »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik heb het te doen met leden van HHK Achterberg 6 preken over hetzelfde Bijbelgedeelte gehad. 6x Handelingen 2
Dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, en ook weinig van hetzelfde te bevatten. Afhankelijk van de predikant.

Ds. Martyn Lloyd-Jones preekte een serie van 372 preken over de romeinenbrief. En daar had ik graag onder gezeten, want dat waren echt geen herhalingen, maar stevige kost.

Maar ik denk dat hij ook wel buitengewone gaven had. De meeste hedendaagse predikanten zie ik dat niet doen.

Ik heb in de vestry in de Westminster Chapel overigens de bijbel van Lloyd Jones gezien. Onder andere de Romeinenbrief was helemaal versleten.
Wat denk je van z'n preken over de bergrede! Zeer lezenswaardig.
Is de Romeinenbrief serie ook in boekvorm verschenen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef:
J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik heb het te doen met leden van HHK Achterberg 6 preken over hetzelfde Bijbelgedeelte gehad. 6x Handelingen 2
Dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, en ook weinig van hetzelfde te bevatten. Afhankelijk van de predikant.

Ds. Martyn Lloyd-Jones preekte een serie van 372 preken over de romeinenbrief. En daar had ik graag onder gezeten, want dat waren echt geen herhalingen, maar stevige kost.

Maar ik denk dat hij ook wel buitengewone gaven had. De meeste hedendaagse predikanten zie ik dat niet doen.

Ik heb in de vestry in de Westminster Chapel overigens de bijbel van Lloyd Jones gezien. Onder andere de Romeinenbrief was helemaal versleten.
Wat denk je van z'n preken over de bergrede! Zeer lezenswaardig.
Is de Romeinenbrief serie ook in boekvorm verschenen?
De zijn hier te beluisten (er word hier een aantal van 366 genoemd):
https://www.mljtrust.org/free-sermons/book-of-romans/

Boekvorm:
https://banneroftruth.org/us/store/coll ... oyd-jones/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

Heeft Ds. Martyn Lloyd-Jones ook Nederlandse preken?
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Panny »

Geytenbeekje schreef:Heeft Ds. Martyn Lloyd-Jones ook Nederlandse preken?
https://www.hertog.nl/artikel/978905829 ... -Bergrede/
HHKtE
Berichten: 1447
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HHKtE »

J.C. Philpot schreef:
Geytenbeekje schreef:Huh ? Gestolen ?
Geleend door een hoogbejaarde kerkvoogd. Zie enkele berichten terug.
inmiddels terug betaald door de beste man
HersteldHervormd
Berichten: 6068
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door HersteldHervormd »

https://www.youtube.com/watch?v=ZFDkKgy7YUY

Ik heb dit zojuist gehoord, toch eenvoudig en mooi.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door refo »

Wat een kletsverhaal van die Jan Brand Mastenbroek. Het maakt voor je nettoloon helemaal niet uit of je bij één of bij twee werkgevers werkt.
Zie RD van vandaag.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Tiberius »

Hij wil nog eens de studieboeken induiken. Dat lijkt me een goed plan. Wellicht samen met de interviewer.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GerefGemeente-lid »

https://www.rd.nl/artikel/930916-ggin-b ... nd-en-doop

Verdriet vervult mijn hart:
Gesprek GG boek ds. G. Hoogerland

Het deputaatschap contact met kerken van de GGiN heeft overleg gehad met de Gereformeerde Gemeenten (GG) over het boekje ”Om vriend en broed’ren spreek ik nu” van ds. G. Hoogerland (GG, Rotterdam-IJsselmonde).

„Het gaat erom dat we hetzelfde spreken en gevoelen”, merkt ds. O. M. van der Tang (Alblasserdam), voorzitter van het deputaatschap, op. „Als er verschillende opvattingen zijn over de plaats van beloften en de inhoud van de prediking, is er geen basis voor vereniging.” Een van de afgevaardigden merkte op dat er ook onderscheid bestaat in leer en leven, „en dat wij waakzaam moeten zijn dat het ook bij ons niet verwatert.”

De predikant noemde het „droevig en verdrietig” dat kinderen van God gescheiden moeten optrekken en predikant zijn in verschillende kerkverbanden.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Geytenbeekje »

GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/930916-ggin-b ... nd-en-doop

Verdriet vervult mijn hart:
Gesprek GG boek ds. G. Hoogerland

Het deputaatschap contact met kerken van de GGiN heeft overleg gehad met de Gereformeerde Gemeenten (GG) over het boekje ”Om vriend en broed’ren spreek ik nu” van ds. G. Hoogerland (GG, Rotterdam-IJsselmonde).

„Het gaat erom dat we hetzelfde spreken en gevoelen”, merkt ds. O. M. van der Tang (Alblasserdam), voorzitter van het deputaatschap, op. „Als er verschillende opvattingen zijn over de plaats van beloften en de inhoud van de prediking, is er geen basis voor vereniging.” Een van de afgevaardigden merkte op dat er ook onderscheid bestaat in leer en leven, „en dat wij waakzaam moeten zijn dat het ook bij ons niet verwatert.”

De predikant noemde het „droevig en verdrietig” dat kinderen van God gescheiden moeten optrekken en predikant zijn in verschillende kerkverbanden.
Ik vraag me af deze dominee daarin gelijk heeft. Over die oppervlakkigheid.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door eilander »

In mijn waarneming is dat een terecht punt van zorg. Of dat betekent dat je gescheiden moet blijven optrekken: nee.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Simon0612 »

GerefGemeente-lid schreef:https://www.rd.nl/artikel/930916-ggin-b ... nd-en-doop

Verdriet vervult mijn hart:
Gesprek GG boek ds. G. Hoogerland

Het deputaatschap contact met kerken van de GGiN heeft overleg gehad met de Gereformeerde Gemeenten (GG) over het boekje ”Om vriend en broed’ren spreek ik nu” van ds. G. Hoogerland (GG, Rotterdam-IJsselmonde).

„Het gaat erom dat we hetzelfde spreken en gevoelen”, merkt ds. O. M. van der Tang (Alblasserdam), voorzitter van het deputaatschap, op. „Als er verschillende opvattingen zijn over de plaats van beloften en de inhoud van de prediking, is er geen basis voor vereniging.” Een van de afgevaardigden merkte op dat er ook onderscheid bestaat in leer en leven, „en dat wij waakzaam moeten zijn dat het ook bij ons niet verwatert.”

De predikant noemde het „droevig en verdrietig” dat kinderen van God gescheiden moeten optrekken en predikant zijn in verschillende kerkverbanden.
Wat is exact de oorzaak van je verdriet?
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door GerefGemeente-lid »

Het feit dat de verschillen worden uitgemeten, maar de overeenkomsten worden vergeten.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gesloten