Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jeschurun »

Mannetje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/predikan ... -1.1566043
Een klein berichtje waar veel pijn achter zit. Maar dat is niet waarom ik het plaats.
Deze en soortgelijke problematiek komt opvallend vaak voor, de laatste tijd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Jeschurun schreef:
Mannetje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/predikan ... -1.1566043
Een klein berichtje waar veel pijn achter zit. Maar dat is niet waarom ik het plaats.
Deze en soortgelijke problematiek komt opvallend vaak voor, de laatste tijd.
Ziekte is niet iets van de laatste tijd toch?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door amateur-theoloog »

Ziekte als algemeen begrip niet. Daarmee bedoel ik dat je gewoon ziek bent. Tegenwoordig is men wel verziekt met veel zaken waar vroeger nog geen sprake van was. Denk dan aan internet, media, stress, individualisme, materialisme, eetgedrag etc. Het schijnt van kwaad tot erger te gaan.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

amateur-theoloog schreef:Ziekte als algemeen begrip niet. Daarmee bedoel ik dat je gewoon ziek bent. Tegenwoordig is men wel verziekt met veel zaken waar vroeger nog geen sprake van was. Denk dan aan internet, media, stress, individualisme, materialisme, eetgedrag etc. Het schijnt van kwaad tot erger te gaan.
Of de woorden uit het hart zijn gegrepen! Dat individualisme! Dat leidt tot egoïsme! Die zelfgenoegzaamheid! En daartegenover: Het veroordelen van alles en een ieder die niet in hun straatje past.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Zita »

Alhier een reeks berichten over de kwestie-Veenendaal geknipt. Een elders gesloten discussie hoeft echt niet opnieuw gestart te worden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door refo »

-DIA- schreef:
amateur-theoloog schreef:Ziekte als algemeen begrip niet. Daarmee bedoel ik dat je gewoon ziek bent. Tegenwoordig is men wel verziekt met veel zaken waar vroeger nog geen sprake van was. Denk dan aan internet, media, stress, individualisme, materialisme, eetgedrag etc. Het schijnt van kwaad tot erger te gaan.
Of de woorden uit het hart zijn gegrepen! Dat individualisme! Dat leidt tot egoïsme! Die zelfgenoegzaamheid! En daartegenover: Het veroordelen van alles en een ieder die niet in hun straatje past.
:quoi
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Mara »

Jeschurun schreef:
Mannetje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/predikan ... -1.1566043
Een klein berichtje waar veel pijn achter zit. Maar dat is niet waarom ik het plaats.
Deze en soortgelijke problematiek komt opvallend vaak voor, de laatste tijd.
Afgelopen weekend stond een interview in het AD met een cardioloog (voor vrouwen).
Zij heeft jarenlang ervaring en voorheen zag zij mensen die boven hun 60e soms uitgeput raakten - burn out dus - vlak voor de eindstreep van hun pensioendatum.
Maar nu zijn het dertigers! Zij heeft het dan over vrouwen, maar ik denk dat het bij mannen niet anders is.

Maar wat is het dan? Als je een boek leest of je ziet een film over het interbellum, maar ook 40 en 50, mensen stonden onder voortdurende stress. Is er dan verschil in soorten stress?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Jeschurun schreef:
Mannetje schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/predikan ... -1.1566043
Een klein berichtje waar veel pijn achter zit. Maar dat is niet waarom ik het plaats.
Deze en soortgelijke problematiek komt opvallend vaak voor, de laatste tijd.
Afgelopen weekend stond een interview in het AD met een cardioloog (voor vrouwen).
Zij heeft jarenlang ervaring en voorheen zag zij mensen die boven hun 60e soms uitgeput raakten - burn out dus - vlak voor de eindstreep van hun pensioendatum.
Maar nu zijn het dertigers! Zij heeft het dan over vrouwen, maar ik denk dat het bij mannen niet anders is.

Maar wat is het dan? Als je een boek leest of je ziet een film over het interbellum, maar ook 40 en 50, mensen stonden onder voortdurende stress. Is er dan verschil in soorten stress?
Ik denk het wel. Ik heb soms het idee dat de hoeveelheid en soort prikkels die we tegenwoordig tot ons krijgen voor veel mensen teveel is. Ik denk dat het teveel verschillende zaken zijn, waar in het verleden meer eenduidige soorten van stress waren. Mensen komen bijna niet meer tot rust. Voor mezelf sprekend trouwens.
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

Ik denk wel dat het bij mannen anders is. Die concentreren zich meestal maar op één ding tegelijk en het zou mij niet verbazen als dat alleen al helpt om niet overspannen te worden.

En daarnaast vertrouwen ze er relatief vaak op dat voordat het misgaat de moeder wel ingrijpt. Hoewel er steeds meer mannen zijn die vier of drie dagen werken.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik denk wel dat het bij mannen anders is. Die concentreren zich meestal maar op één ding tegelijk en het zou mij niet verbazen als dat alleen al helpt om niet overspannen te worden.

En daarnaast vertrouwen ze er relatief vaak op dat voordat het misgaat de moeder wel ingrijpt. Hoewel er steeds meer mannen zijn die vier of drie dagen werken.
Geldt, helaas, niet voor alle mannen. Sluit wel mooi aan op mijn post.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Delftenaar »

DDD schreef:Ik denk wel dat het bij mannen anders is. Die concentreren zich meestal maar op één ding tegelijk en het zou mij niet verbazen als dat alleen al helpt om niet overspannen te worden.
Toch ken ik genoeg mannen die overspannen zijn geweest hoor.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

Een beeld voor Arminius? Gaan we de geschiedenis herschrijven? Net als de Nederlandse canon? Ik vroeg het me even af...
https://www.rd.nl/kerk-religie/beeld-vo ... -1.1573595
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door amateur-theoloog »

-DIA- schreef:Een beeld voor Arminius? Gaan we de geschiedenis herschrijven? Net als de Nederlandse canon? Ik vroeg het me even af...
https://www.rd.nl/kerk-religie/beeld-vo ... -1.1573595
Als je er maar niet knielt. Er staan wel meer standbeelden in ons land van mensen die er wat de leer betreft andere opvattingen op na hielden.
Gesloten