Zending onder moslims

Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Zending onder moslims

Bericht door Roos2018 »

Roos2018 schreef:Wij proberen zending te doen onder moslims, en dat is soms best wel heftig, vooral wanneer het belezen mensen zijn.
Wij komen ook moslims tegen die de Statenvertaling lezen of hebben gelezen, en van daar uit het christelijk geloof proberen te bestrijden.
Zending onder moslims is een onderwerp dat niet thuishoort in `Preken beluisteren op internet´. Vandaar dat ik hiervoor een nieuw topic heb gemaakt.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Zending onder moslims

Bericht door Roos2018 »

Vagari schreef: Ik heb over dit onderwerp, online, veel gelezen en beluisterd. Is het in Nederland in de praktijk ook waar dat ze toch allemaal met dezelfde vragen komen? Zoals:
- Waar zegt Jezus:,, Ik ben God, aanbid mij."?
- Waarom geloven christenen dat God gestorven is?
- Als Jezus God is tot Wie bad Hij dan?
- Als Jezus zegt dat de Vader meerder is dan Hij, bewijst Hij dat Hij geen God is.
- Als Jezus God is, hoe kon de satan Hem dan verzoeken?
- God is toch genadig? Waarom kan kan Hij niet gewoon de zonden vergeven i.p.v. gerechtigheid te eisen?
- Waarom moest Jezus sterven voor de zonden van een ander? Dat is toch onrechtvaardig? Een ieder mens zal toch zijn eigen ongerechtigheid dragen? Jer. 18
- 3 Dagen in het graf? Vrijdagavond tot zondagochtend?
- Maar de hele Bijbel is toch corrupt? Jezus zegt dat de Joden het OT verdraaid hebben en Paulus heeft het hele NT naar zijn hand gezet.
- Waarom zeggen de 3 eerste Evangeliën niets over de Godheid van Jezus en heeft alleen Johannes dat later opgeschreven?

Waarschijnlijk ken je de site al maar hier is nog een link:
https://www.answering-islam.org/Shamoun ... _questions
Ik moet zeggen dat het helemaal niet erg is om voor jezelf antwoorden te formuleren op hun vragen. Het kan ook heel nuttig zijn om de Bijbel te onderzoeken met zulke vragen in je achterhoofd. Vooral als je van kinds af aan bekend bent met de reformatorische leer. Zo leer je heerlijke dingen die je anders misschien over het hoofd zou hebben gezien.

Wat me trouwens opvalt in alle discussies: (b.v. bij Jay Smith) zolang zij de Bijbel mogen aanvallen en vragen mogen stellen gaat het er best vreedzaam aan toe maar zodra je vragen over de Koran gaat stellen en daarmee aan hun poten begint te zagen dan barst het geweld los. Ze weten ergens in hun hart heel goed dat de Koran nog geen minuut overeind blijft als je de Koran met dezelfde kritische houding zou onderzoeken zoals dat ook met de Bijbel gebeurt is.

Soms twijfel ik of hier op refoforum een topic zal openen met zulke vragen. Zodat hier iedereen, op een zo eenvoudige manier als mogelijk, is zelf een antwoord kan formuleren vanuit de Bijbel. Want met Calvijn, M'Cheyne, van de Groe, Comrie of Kersten hoef je echt niet aan te komen bij moslims... Bovendien kan iedereen hier anoniem meelezen. Dus als er zo'n vraag ingetikt wordt kan het best zijn dat refoforum hoog in de zoekresultaten terecht komt.
Wat mij opvalt is dat moslims die in gesprek willen meestal beginnen over de lengte van de scheppingsdagen. Elke dag zou een periode zijn.
Zijn er op RF nog meer mensen die gesprekken voeren met moslims, en wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Zending onder moslims

Bericht door Delftenaar »

Roos2018 schreef:Wij komen ook moslims tegen die de Statenvertaling lezen of hebben gelezen, en van daar uit het christelijk geloof proberen te bestrijden.
Er bestaat een boek van een moslim die om deze reden de Bijbel is gaan lezen en daardoor christen is geworden.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Zending onder moslims

Bericht door Desiree »

Ik evangeliseer niet maar heb wel in dagelijkse leven regelmatig contact met moslims. Ben me wel aan het verdiepen maar weet nog te weinig. Ik kom niet verder dan respect en vriendelijkheid en dankbaarheid. En het gebed...

Bij Jijdaar was onlangs een waardevolle Singin met een ex-moslim. Bij de oude SRB avonden heb ik wel een basis meegekregen. Het wordt eerst nog boeken lezen... uit de Koran heb ik kleine gedeelten gelezen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zending onder moslims

Bericht door Piet Puk »

En contact leggen met ds. M.T. al Chalabi uit Brakel? Hij weet als geen ander(denk ik) hoe de moslimwereld is.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Zending onder moslims

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:En contact leggen met ds. M.T. al Chalabi uit Brakel? Hij weet als geen ander(denk ik) hoe de moslimwereld is.
Was hij moslim?
-
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zending onder moslims

Bericht door liz boer »

Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:En contact leggen met ds. M.T. al Chalabi uit Brakel? Hij weet als geen ander(denk ik) hoe de moslimwereld is.
Was hij moslim?
Ik heb pas een lezing gehoord en daar zegt hij dat hij zonder religie is opgevoed.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zending onder moslims

Bericht door Piet Puk »

liz boer schreef:
Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:En contact leggen met ds. M.T. al Chalabi uit Brakel? Hij weet als geen ander(denk ik) hoe de moslimwereld is.
Was hij moslim?
Ik heb pas een lezing gehoord en daar zegt hij dat hij zonder religie is opgevoed.
Volgens RD bij zijn toelating had hij deels een moslimachtergrond. Heb begrepen dat de familie hem verstoten heeft
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Zending onder moslims

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef: Volgens RD bij zijn toelating had hij deels een moslimachtergrond. Heb begrepen dat de familie hem verstoten heeft
Als je een dergelijke uitspraak doet, kom dan tenminste met een betrouwbare bron, anders is het beter om dit niet te posten.
Wellicht de laatste zin sowieso beter om niet te posten. Te persoonlijk voor de persoon in kwestie.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zending onder moslims

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef:
liz boer schreef:
Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:En contact leggen met ds. M.T. al Chalabi uit Brakel? Hij weet als geen ander(denk ik) hoe de moslimwereld is.
Was hij moslim?
Ik heb pas een lezing gehoord en daar zegt hij dat hij zonder religie is opgevoed.
Volgens RD bij zijn toelating had hij deels een moslimachtergrond. Heb begrepen dat de familie hem verstoten heeft
Oh moet ik nog eens naluisteren dan. Het ws mij het meest opgevallen dat hij door gesprekken met zijn collega naar de kerk is gegaan.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zending onder moslims

Bericht door Piet Puk »

Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef: Volgens RD bij zijn toelating had hij deels een moslimachtergrond. Heb begrepen dat de familie hem verstoten heeft
Als je een dergelijke uitspraak doet, kom dan tenminste met een betrouwbare bron, anders is het beter om dit niet te posten.
Wellicht de laatste zin sowieso beter om niet te posten. Te persoonlijk voor de persoon in kwestie.
Ik reageer niet meer op jou
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Zending onder moslims

Bericht door Roos2018 »

Delftenaar schreef:
Roos2018 schreef:Wij komen ook moslims tegen die de Statenvertaling lezen of hebben gelezen, en van daar uit het christelijk geloof proberen te bestrijden.
Er bestaat een boek van een moslim die om deze reden de Bijbel is gaan lezen en daardoor christen is geworden.
Die zijn er gelukkig veel meer, maar dan zonder boek.
Ik ben wel geinteresseerd om dat boek te lezen. Heb je een titel/auteur voor mij? Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Zending onder moslims

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef: Volgens RD bij zijn toelating had hij deels een moslimachtergrond. Heb begrepen dat de familie hem verstoten heeft
Als je een dergelijke uitspraak doet, kom dan tenminste met een betrouwbare bron, anders is het beter om dit niet te posten.
Wellicht de laatste zin sowieso beter om niet te posten. Te persoonlijk voor de persoon in kwestie.
Ik reageer niet meer op jou
Je hoeft niet op mij te reageren, maar daarom kan je wel reageren waarom je een dergelijke posting doet.
Wanneer je iets poneert, moet je daar ook verantwoording voor af kunnen leggen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zending onder moslims

Bericht door Piet Puk »

Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef: Volgens RD bij zijn toelating had hij deels een moslimachtergrond. Heb begrepen dat de familie hem verstoten heeft
Als je een dergelijke uitspraak doet, kom dan tenminste met een betrouwbare bron, anders is het beter om dit niet te posten.
Wellicht de laatste zin sowieso beter om niet te posten. Te persoonlijk voor de persoon in kwestie.
Ik reageer niet meer op jou
Je hoeft niet op mij te reageren, maar daarom kan je wel reageren waarom je een dergelijke posting doet.
Wanneer je iets poneert, moet je daar ook verantwoording voor af kunnen leggen.
Ik probeer mee te denken met je en dan krijg je zo'n reactie terug. En dat is niet de eerste keer.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zending onder moslims

Bericht door Piet Puk »

Plaats reactie