Zending onder moslims

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zending onder moslims

Bericht door liz boer »

Bedankt, in de lezing komt het niet naar voren ik zal hem opzoeken voor je.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Zending onder moslims

Bericht door Jantje »

Ik vind dat er nogal scherp wordt gereageerd op Piet. Een beetje minder mag ook wel. En ik meende dat de afkomst van bovengenoemde predikant toch wel algemeen bekend was, dat is toendertijd toch uitgebreid aan de orde geweest.

@liz boer, waar was die lezing? Is die nog terug te beluisteren ergens? Ik wist het overigens ook hoor, dat hij als moslim is opgegroeid. Hij heeft er wel eens wat van gezegd in een preek, toen hij nog student was.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zending onder moslims

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:Ik vind dat er nogal scherp wordt gereageerd op Piet. Een beetje minder mag ook wel. En ik meende dat de afkomst van bovengenoemde predikant toch wel algemeen bekend was, dat is toendertijd toch uitgebreid aan de orde geweest.

@liz boer, waar was die lezing? Is die nog terug te beluisteren ergens? Ik wist het overigens ook hoor, dat hij als moslim is opgegroeid. Hij heeft er wel eens wat van gezegd in een preek, toen hij nog student was.
Ik zoek hem op... ben nu bezig blew maandag
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Zending onder moslims

Bericht door Jantje »

liz boer schreef:
Jantje schreef:Ik vind dat er nogal scherp wordt gereageerd op Piet. Een beetje minder mag ook wel. En ik meende dat de afkomst van bovengenoemde predikant toch wel algemeen bekend was, dat is toendertijd toch uitgebreid aan de orde geweest.

@liz boer, waar was die lezing? Is die nog terug te beluisteren ergens? Ik wist het overigens ook hoor, dat hij als moslim is opgegroeid. Hij heeft er wel eens wat van gezegd in een preek, toen hij nog student was.
Ik zoek hem op... ben nu bezig blew maandag
Prima!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Zending onder moslims

Bericht door Roos2018 »

Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef: Ik reageer niet meer op jou
Je hoeft niet op mij te reageren, maar daarom kan je wel reageren waarom je een dergelijke posting doet.
Wanneer je iets poneert, moet je daar ook verantwoording voor af kunnen leggen.
Ik probeer mee te denken met je en dan krijg je zo'n reactie terug. En dat is niet de eerste keer.
Wat is de bron waaruit je dat begrepen hebt?
Ik heb niks tegen jou, maar plaats geen onnozele posts die nergens op gebaseerd zijn tenzij je het tegendeel kunt bewijzen.
Dit is internet, begrijp je, geen poeziealbum.
Laatst gewijzigd door Roos2018 op 18 aug 2018, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Zending onder moslims

Bericht door windorgel »

De hierboven genoemde predikant is opgegroeid als een seculiere jongen. Niet-praktiserend moslim dus wellicht.
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... een-dani-l
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zending onder moslims

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef: Ik reageer niet meer op jou
Je hoeft niet op mij te reageren, maar daarom kan je wel reageren waarom je een dergelijke posting doet.
Wanneer je iets poneert, moet je daar ook verantwoording voor af kunnen leggen.
Ik probeer mee te denken met je en dan krijg je zo'n reactie terug. En dat is niet de eerste keer.
Wat is de bron waaruit je dat begrepen hebt?
Ik heb niks tegen jou, maar plaats geen onnozele posts die nergens op gebaseerd zijn tenzij je het tegendeel kunt bewijzen.
Dit is internet, begrijp je, geen poeziealbum.
Je komt nogal betweterig en fel over, dat is misschien niet je bedoeling, maar zo komt het wel op mij over, het is geen poeziealbum maar slechts een forum... je noemt iemands posts niet onnozel dat is respectloos.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Zending onder moslims

Bericht door Delftenaar »

Roos2018 schreef:
Delftenaar schreef:
Roos2018 schreef:Wij komen ook moslims tegen die de Statenvertaling lezen of hebben gelezen, en van daar uit het christelijk geloof proberen te bestrijden.
Er bestaat een boek van een moslim die om deze reden de Bijbel is gaan lezen en daardoor christen is geworden.
Die zijn er gelukkig veel meer, maar dan zonder boek.
Ik ben wel geinteresseerd om dat boek te lezen. Heb je een titel/auteur voor mij? Bij voorbaat dank!
Het boek is "Ik zocht Allah en vond Jezus" van Nabeel Qureshi.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zending onder moslims

Bericht door Piet Puk »

Waarom mag iedereen iets roepen en word mijn posting direct als onnozel weggezet?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Zending onder moslims

Bericht door Wandelende »

Roos2018 schreef:
Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef:
Piet Puk schreef: Ik reageer niet meer op jou
Je hoeft niet op mij te reageren, maar daarom kan je wel reageren waarom je een dergelijke posting doet.
Wanneer je iets poneert, moet je daar ook verantwoording voor af kunnen leggen.
Ik probeer mee te denken met je en dan krijg je zo'n reactie terug. En dat is niet de eerste keer.
Wat is de bron waaruit je dat begrepen hebt?
Ik heb niks tegen jou, maar plaats geen onnozele posts die nergens op gebaseerd zijn tenzij je het tegendeel kunt bewijzen.
Dit is internet, begrijp je, geen poeziealbum.
Piet heeft op 18 augustus 2018 om 22:33 de bron al gegeven, daar staat in aangegeven dat er deels een moslimachtergrond is. ds. Al Chalabi heeft deels een moslimachtergrond, hoewel hij seculier is opgegroeid. Voor zover ik weet is een deel van zijn familie, van ik meen de kant van zijn vader, moslim.
Misschien moet ik het niet posten, maar als je Piet z'n eerste post leest in relatie tot jouw postings dan zou je het noemen van de persoon ds. Al Chalabi ook als tip voor een gesprek kunnen lezen. Ik denk namelijk dat deze naam op die wijze is bedoeld.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Zending onder moslims

Bericht door Wandelende »

Roos2018 schreef:Wat mij opvalt is dat moslims die in gesprek willen meestal beginnen over de lengte van de scheppingsdagen. Elke dag zou een periode zijn.
Zijn er op RF nog meer mensen die gesprekken voeren met moslims, en wat is jullie ervaring?
Dit heb ik ook weleens gehoord.
Echter leeft dit gedachtegoed van periodes niet alleen onder moslims. Met enige regelmaat hoor ik christenen hier ook over. Een scheppingsdag moet dan niet gezien worden als één periode van licht en donker (in onze maatstaf: 24 uur), maar als een langere periode. Het ontkracht m.i. dan niet de schepping an sich, maar wel de almacht van God, alsòf Hij tijd nodig heeft. Een mening die ik zeker niet deel.

Onze buren zijn moslim en in de afgelopen jaren hebben we er regelmatig een gesprekje mee kunnen houden. Hoewel mijn vrouw dan eerder in contact kan komen, omdat de buurvrouw alleen Nederlands spreekt maar weer niet alleen met een man mag praten.
Wel zijn er in de achterliggende tijd ook al vragen geweest over het bidden, over het naar de kerk gaan, de gewoonten die er van beide kanten zijn en zelfs al over de Drie-eenheid. Bij dat laatste onderwerp was het direct ook gedaan, ondanks dat het ons antwoord was op een vraag van de buurvrouw.
Het spreken bij het Evangelie mag zeker niet ontbreken, alleen soms is "zwijgt het voort" ook van harte te onderstrepen. We proberen dan ook een goede buur te zijn (wederzijds is dat namelijk ook zo) en waar mogelijk soms een dieper gesprek te voeren. Maar toen we eens hebben voorgesteld dat hun zoontje (4/5 jaar oud) mee ging naar de Vakantie Bijbelweek toen werd er door vader direct gezegd: "Mijn zoon mag niets weten over Jezus."
In dat opzicht is het erg lastig om ook maar iets te kunnen betekenen.
(~)
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zending onder moslims

Bericht door Piet Puk »

Ik kan je melden(het volgende hoofdstuk in de poëzie album) dat hij destijds bij bezoek aan Israël vanwege zijn studie aan de Theologische School toch even extra werd gecontroleerd bij vliegtuigvoor hij verder mocht. En dat kwam echt niet vanwege zijn prachtige haarlokken.
Junia
Verbannen
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2018, 15:52

Re: Zending onder moslims

Bericht door Junia »

https://www.bol.com/nl/f/ik-zocht-allah ... 066214113/

Nabeel Qureshi heeft meerdere boeken geschreven. Hij is vorig jaar overleden, op 34 jarige leeftijd. Er zijn op Youtube filmpjes van hem te vinden. Oa: https://www.youtube.com/watch?v=4d-J231fpCc
Junia
Verbannen
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2018, 15:52

Re: Zending onder moslims

Bericht door Junia »

https://www.bol.com/nl/f/ik-zocht-allah ... 066214113/

Nabeel Qureshi heeft meerdere boeken geschreven. Hij is vorig jaar overleden, op 34 jarige leeftijd. Er zijn op Youtube filmpjes van hem te vinden. Oa: https://www.youtube.com/watch?v=4d-J231fpCc

Een andere bekeerde moslim, is Hazem Farraj. Hij heeft ook een boek geschreven, en ook van hem zijn filmpjes op youtube:
https://www.bol.com/nl/p/mohammed-jesus ... 034585170/
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Zending onder moslims

Bericht door liz boer »

Wandelende schreef:
Roos2018 schreef:Wat mij opvalt is dat moslims die in gesprek willen meestal beginnen over de lengte van de scheppingsdagen. Elke dag zou een periode zijn.
Zijn er op RF nog meer mensen die gesprekken voeren met moslims, en wat is jullie ervaring?
Dit heb ik ook weleens gehoord.
Echter leeft dit gedachtegoed van periodes niet alleen onder moslims. Met enige regelmaat hoor ik christenen hier ook over. Een scheppingsdag moet dan niet gezien worden als één periode van licht en donker (in onze maatstaf: 24 uur), maar als een langere periode. Het ontkracht m.i. dan niet de schepping an sich, maar wel de almacht van God, alsòf Hij tijd nodig heeft. Een mening die ik zeker niet deel.

Onze buren zijn moslim en in de afgelopen jaren hebben we er regelmatig een gesprekje mee kunnen houden. Hoewel mijn vrouw dan eerder in contact kan komen, omdat de buurvrouw alleen Nederlands spreekt maar weer niet alleen met een man mag praten.
Wel zijn er in de achterliggende tijd ook al vragen geweest over het bidden, over het naar de kerk gaan, de gewoonten die er van beide kanten zijn en zelfs al over de Drie-eenheid. Bij dat laatste onderwerp was het direct ook gedaan, ondanks dat het ons antwoord was op een vraag van de buurvrouw.
Het spreken bij het Evangelie mag zeker niet ontbreken, alleen soms is "zwijgt het voort" ook van harte te onderstrepen. We proberen dan ook een goede buur te zijn (wederzijds is dat namelijk ook zo) en waar mogelijk soms een dieper gesprek te voeren. Maar toen we eens hebben voorgesteld dat hun zoontje (4/5 jaar oud) mee ging naar de Vakantie Bijbelweek toen werd er door vader direct gezegd: "Mijn zoon mag niets weten over Jezus."
In dat opzicht is het erg lastig om ook maar iets te kunnen betekenen.
Ik werk deze week mee in een wijk met vele moslims, er moet toestemming van de ouders zijn om mee te doen, idd om de rede dat dommige niet willen dat hun kind over Jezus hoort en dan krijg je moeilijkheden.

Dat moslims over de scheppingsdagen gaan beginnen is me nog nooit overkomen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie