Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Piet Puk »

Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef: Heb je medelijden?
Zeker! Maar niet alleen dat, ook teleurstelling dat een christen, waarvan je beter mag verwachten, dit soort onnozele uitspraken doet.
Dus eigenlijk, meer dan medelijden.
Volgens mij was ik smileys vergeten. Dan wordt mijn humor blijkbaar niet begrepen en doe ik onnozele uitspraken
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef: Heb je medelijden?
Zeker! Maar niet alleen dat, ook teleurstelling dat een christen, waarvan je beter mag verwachten, dit soort onnozele uitspraken doet.
Dus eigenlijk, meer dan medelijden.
Volgens mij was ik smileys vergeten. Dan wordt mijn humor blijkbaar niet begrepen en doe ik onnozele uitspraken
Sorry ik hou wel van een beetje humor en Eliza en ik zeiden iets soortsgelijk tegen elkaar. :haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Ambtenaar »

Delftenaar schreef:De uitspraak is in letterlijke zin een opluchting voor ons als christenen: het belachelijk maken van het geloof is hiermee verboden. Ten diepste was dat het enige doel van die liefhebbers van spaghetti (en nee: het is niet verkeerd als iemand toevallig dat Italiaanse gerecht lekker vind) en dus positief als de rechter dat verbiedt.

Tegelijk deel ik de zorg van Piet Puk. In de praktijk zien we dit nu vooral bij moslims, met bijvoorbeeld een verbod op het dragen van een boerka.
Maar de stap vandaar naar het verbieden van christelijke symbolen in het openbaar is klein. Lees de krant en je ziet legio voorbeelden van plaatsen die zeg een dag rijden van hier zijn.

En op slechts 100 kilometer van de grens in Zuid-Limburg ligt een land waar godsdienstonderwijs op scholen verboden is. Bovendien hebben ze in dat land geen Bijbel in hun eigen taal. En de regeringsleider is praktiserend homoseksueel. Toch vinden we dit een christelijk land.

Om collega-forumlid Dia te citeren: merken we het nog op?
Je moet wel de feiten goed weergeven. In de eerste plaats is godsdienstonderwijs in Luxemburg niet verboden, maar vervangen voor een ander vak.

Misschien mag de hele Bijbel dan niet in het luxemburgs beschikbaar zijn, in het frans en duits wel. Het luxemburgs wordt vrijwel niet in geschreven vorm gebruikt, maar duits en frans. Luxemburgers zijn dus gewend om frans c.q. duits te lezen.

En wat is de relevantie van de opmerking over de seksuele voorkeur van de minister-president van Luxemburg?
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 15 aug 2018, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Piet Puk »

liz boer schreef:
Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:
Piet Puk schreef: Heb je medelijden?
Zeker! Maar niet alleen dat, ook teleurstelling dat een christen, waarvan je beter mag verwachten, dit soort onnozele uitspraken doet.
Dus eigenlijk, meer dan medelijden.
Volgens mij was ik smileys vergeten. Dan wordt mijn humor blijkbaar niet begrepen en doe ik onnozele uitspraken
Sorry ik hou wel van een beetje humor en Eliza en ik zeiden iets soortsgelijk tegen elkaar. :haha
Wie is Eliza? Zit die ook op het forum hier?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door liz boer »

Piet Puk schreef: Wie is Eliza? Zit die ook op het forum hier?
De man van Liz :haha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Piet Puk schreef:
Roos2018 schreef:Wat ik meer zorgelijk vind is dat er op dit forum grotelijks aandacht is voor problemen die er niet zijn.
Waar is het opmerken en in de praktijk brengen van de woorden die Paulus schreef in Filippenzen 4:6 :
Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;

De Heere Jezus leert Petrus een goede les, laten we dat ook maar opmerken en navolgen:

Matth. 14:
28 En Petrus antwoordde Hem, en zeide: Heere! indien Gij het zijt, zo gebied mij tot U te komen op het water.
29 En Hij zeide: Kom. En Petrus klom neder van het schip, en wandelde op het water, om tot Jezus te komen.
30 Maar ziende den sterken wind, werd hij bevreesd, en als hij begon neder te zinken, riep hij, zeggende: Heere, behoud mij!
31 En Jezus, terstond de hand uitstekende, greep hem aan, en zeide tot hem: Gij kleingelovige! waarom hebt gij gewankeld?

Laat men een voorbeeld nemen aan de vervolgde kerk in deze wereld. Laat hen dit topic lezen en zij zullen je met ongeloof aankijken.
Overigens deel ik geen probleem, maar zorgen
Je geeft geen concreet antwoord en gaat ook niet inhoudelijk op een posting in.
Vervolgens zeg je dat je smileys vergeten bent en dat we de humor er maar van in moeten zien.
Is religie soms een spel voor jou?
Ik stop ermee. Antwoordt de zot niet naar z´n dwaasheid.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Ambtenaar »

Roos2018 schreef: Je geeft geen concreet antwoord en gaat ook niet inhoudelijk op een posting in.
Vervolgens zeg je dat je smileys vergeten bent en dat we de humor er maar van in moeten zien.
Is religie soms een spel voor jou?
Ik stop ermee. Antwoordt de zot niet naar z´n dwaasheid.
Waarom heb jij dan een farao (Toetanchamon?) als avatar? Farao's werden in de loop der eeuwen onder meer gezien als vertegenwoordigers van de goden en de zoon van Ra.
Laatst gewijzigd door Ambtenaar op 15 aug 2018, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Uitspra welak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Piet Puk »

Nou nog gekker: Is religie een spel?

Nee, maar bekrompen denken is mij vreemd.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Ambtenaar schreef: Waarom heb jij dan een farao (Toetanchamon?) als avatar? Farao's werden in de loop der eeuwen onder meer gezien als vertegenwoordigers van de goden en de zoon van Ra.
Ik ben een geboren Egyptische, en mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde (koptische) kerk.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
Ambtenaar schreef: Waarom heb jij dan een farao (Toetanchamon?) als avatar? Farao's werden in de loop der eeuwen onder meer gezien als vertegenwoordigers van de goden en de zoon van Ra.
Ik ben een geboren Egyptische, en mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde (koptische) kerk.
Daarmee blijft Toet een afgod...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

liz boer schreef:
Roos2018 schreef:
Ambtenaar schreef: Waarom heb jij dan een farao (Toetanchamon?) als avatar? Farao's werden in de loop der eeuwen onder meer gezien als vertegenwoordigers van de goden en de zoon van Ra.
Ik ben een geboren Egyptische, en mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde (koptische) kerk.
Daarmee blijft Toet een afgod...
Waarnaar de zondag (Ra = zon) vernoemd is.
Overigens is dat een koptische identiteit en geen levensovertuiging.
Maar dat kon je zelf wel bedenken.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Ambtenaar »

Roos2018 schreef: Ik ben een geboren Egyptische, en mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde (koptische) kerk.
Dat is interessant en dan maakt e.e.a. helder. Maar dan rest nog de vraag waarom je een afbeelding kiest van iemand die werd beschouwd als vertegenwoordiger van de goden c.q. de zoon van Ra, dit in het licht van je verwijt aan Piet Puk dat hij religie niet serieus neemt.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
liz boer schreef:
Roos2018 schreef:
Ambtenaar schreef: Waarom heb jij dan een farao (Toetanchamon?) als avatar? Farao's werden in de loop der eeuwen onder meer gezien als vertegenwoordigers van de goden en de zoon van Ra.
Ik ben een geboren Egyptische, en mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde (koptische) kerk.
Daarmee blijft Toet een afgod...
Waarnaar de zondag (Ra = zon) vernoemd is.
Overigens is dat een koptische identiteit en geen levensovertuiging.
Maar dat kon je zelf wel bedenken.
Roos ik wil je niet kwetsen, maar het blijft een afgod, net als wij donar als avatar zouden hebben.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Roos2018 »

Ambtenaar schreef:
Roos2018 schreef: Ik ben een geboren Egyptische, en mijn ouders zijn afkomstig uit de vervolgde (koptische) kerk.
Dat is interessant en dan maakt e.e.a. helder. Maar dan rest nog de vraag waarom je een afbeelding kiest van iemand die werd beschouwd als vertegenwoordiger van de goden c.q. de zoon van Ra, dit in het licht van je verwijt aan Piet Puk dat hij religie niet serieus neemt.
De kopten zijn het oude en originele volk van Egypte, in tegenstelling tot de huidige bevolking, die voor 95% uit Arabische moslims (nakomelingen van Ismail) bestaat.
De kopten zijn vanaf de de AD jaartelling christelijk, en behoren tegenwoordig tot de vervolgde minderheid in Egypte.
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: Uitspraak Kerk Vliegend Spaghettimonster

Bericht door Pianoman »

Hier (ik bedoel dat spghetti-gebeuren) moet je sowieso geen topic aan wijden.
Vooral omdat het hier al vrij snel ontaardt in een vrij smakeloze discussie over andere onderwerpen.

Zelfs voor spaghetti-monsters moet je als Christen respect hebben.
En probeer ze liever te overtuigen van de Refoforum-waarheid, in plaats van te zeuren over .... nou ja, u weet het wel.....
Evangeliseren is geen sterk punt van de lezers alhier....
Plaats reactie