Ger Gem in Ned B.V.

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

Jantje schreef:Ik heb hierboven 3 verschillende posts van jouw van de afgelopen dagen. Het kan aan mij liggen, maar ik vind de laatste sterk verschillen met de eerste 2. Of heb ik dat mis?
Dat heb je inderdaad mis. Achter alle de drie de postings zie je dezelfde hoofdlijn en zie je dezelfde grondtonen. En achter alle drie de postings sta ik achter en neem ik voor mijn rekening.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door merel »

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/260 ... weggetjes/

erg toepasselijk voor deze discussie!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door eilander »

merel schreef:http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/260 ... weggetjes/

erg toepasselijk voor deze discussie!
Dit stuk wordt ook al aangehaald door @ejvl in "Gelezen, gedacht, gehoord..." Liever niet op twee plaatsen discussie over hetzelfde stuk.
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door merel »

O dat had ik niet gezien/gelezen! Moest namelijk gelijk aan de discussie met Geeske denken en haar visie op de toe-eigening van het heil. De evangelist verwoordt het zo mooi!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Terri »

merel schreef:O dat had ik niet gezien/gelezen! Moest namelijk gelijk aan de discussie met Geeske denken en haar visie op de toe-eigening van het heil. De evangelist verwoordt het zo mooi!
idd, ook de link van ene Lecram in de reacties, wat een heldere uitleg!
pieterrr
Verbannen
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2018, 15:45

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door pieterrr »

Van Dooijeweer is vroeger evangelist bij de Ger Gem geweest. Wat is de reden dat hij daarmee op moest houden?
En is hij nu nog steeds Ger Gem? En hoe kan dat als hij ook preekt in de PKN of is dat iemand anders?
pieterrr
Verbannen
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2018, 15:45

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door pieterrr »

by the way: ik denk dat Van Dooijeweer niet thuishoort in het topic Ger Gem in Ned B.V. :huhu
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door helma »

pieterrr schreef:Van Dooijeweer is vroeger evangelist bij de Ger Gem geweest. Wat is de reden dat hij daarmee op moest houden?
En is hij nu nog steeds Ger Gem? En hoe kan dat als hij ook preekt in de PKN of is dat iemand anders?
Wat is het nut van je vragen? (Aangezien je er al van uitgaat dat hij 'moest' stoppen denk ik dat je alleen dingen wil oprakelen :fi )
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door DDD »

pieterrr schreef:Van Dooijeweer is vroeger evangelist bij de Ger Gem geweest. Wat is de reden dat hij daarmee op moest houden?
En is hij nu nog steeds Ger Gem? En hoe kan dat als hij ook preekt in de PKN of is dat iemand anders?
Wat een domme vragen weer. Hoe kom je erbij dat hij 'daarmee op moest houden'? Een beetje googlen had je kunnen leren dat hij een andere roeping kreeg. En volgens mij is hij gewoon lid van de GG. Ik heb geen idee of hij preekt in de PKN maar dat is geen probleem. Ds. Verschuure preekt ook heel vaak in andere kerken, om maar een voorbeeld te noemen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:
pieterrr schreef:Van Dooijeweer is vroeger evangelist bij de Ger Gem geweest. Wat is de reden dat hij daarmee op moest houden?
En is hij nu nog steeds Ger Gem? En hoe kan dat als hij ook preekt in de PKN of is dat iemand anders?
Wat een domme vragen weer. Hoe kom je erbij dat hij 'daarmee op moest houden'? Een beetje googlen had je kunnen leren dat hij een andere roeping kreeg. En volgens mij is hij gewoon lid van de GG. Ik heb geen idee of hij preekt in de PKN maar dat is geen probleem. Ds. Verschuure preekt ook heel vaak in andere kerken, om maar een voorbeeld te noemen.
Klopt helemaal DDD, in het verleden preekte Ds. Verschuure in Houten begreep ik van de ouderlingen aldaar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door DDD »

Dat was in de GG, niet in de PKN. Iedere maand inderdaad. Maar dat is toch niet bijzonder?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

DDD schreef:Dat was in de GG, niet in de PKN. Iedere maand inderdaad. Maar dat is toch niet bijzonder?
Nee dat is niet bijzonder. Maar ds. Verschuure preekt veel in bepaalde kerken. Daar zit denk ik nog wel verschil in.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Dat was in de GG, niet in de PKN. Iedere maand inderdaad. Maar dat is toch niet bijzonder?
Nou ik vond het mooi om te horen dat de ouderlingen het ergens wel bijzonder vonden. En Ds trouwens ook zei hij tegen me. Heeft er fijne tijd gehad.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door DDD »

Maar waarom dan zo'n opmerking?

Afgezien van zijn doopvisie die mijns inziens ongereformeerd is, zul je van mij over deze dominee geen kwaad woord horen hoor. Ik vind hem een voorbeeld voor alle flanken. Hij is erg conservatief maar hij gaat voorzichtig en duidelijk om met verschillen van inzicht op onbelangrijke zaken. Daar zou ik mij zeker nog in kunnen ontwikkelen. Als het gaat om de voorzichtigheid, bedoel ik natuurlijk;-)

Maar het ging er nu om of iemand in de PKN kon preken en toch bij de GG horen. De geachte dominee preekt weliswaar niet in de PKN maar in de OGGiN, maar dat maakt geen principieel verschil.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Maar waarom dan zo'n opmerking?

Afgezien van zijn doopvisie die mijns inziens ongereformeerd is, zul je van mij over deze dominee geen kwaad woord horen hoor. Ik vind hem een voorbeeld voor alle flanken. Hij is erg conservatief maar hij gaat voorzichtig en duidelijk om met verschillen van inzicht op onbelangrijke zaken. Daar zou ik mij zeker nog in kunnen ontwikkelen. Als het gaat om de voorzichtigheid, bedoel ik natuurlijk;-)

Maar het ging er nu om of iemand in de PKN kon preken en toch bij de GG horen. De geachte dominee preekt weliswaar niet in de PKN maar in de OGGiN, maar dat maakt geen principieel verschil.
De opmerking was gewoon voorbeeld ter bevestiging dat hij dus in andere kerken ook preekt, onder andere kerken versta ik dan ook gemeenten waar normaliter niet gauw een beroep van zou krijgen. Inderdaad maakt het principieel geen verschil.

Ik heb net als jij bij sommige van zijn standpunten vraagtekens maar verder vind ik het ook een voorbeeld. In hoeverre jij je op het punt van voorzichtigheid kan ontwikkelen kan ik moeilijk beoordelen. We hebben als mens ons karakter, dat bepaalt voor een groot gedeelte de toon.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie