Ger Gem in Ned B.V.

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

Geeske_1991 schreef:De goedertierenheid Gods leid tot bekering (ROM 2:4)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zo staat het er niet!

Romeinen 2 vers 4 en 5
Of veracht gij den rijkdom Zijner goedertierenheid en verdraagzaamheid en lankmoedigheid, niet wetende dat de goedertierenheid Gods u tot bekering leidt?
Maar naar uw hardigheid en onbekeerlijk hart vergadert gij uzelven toorn als een schat in den dag des toorns en der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods.


Lees ook de kanttekeningen hierbij!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Jantje schreef:En wiens (of Wiens?!?) schuld is het dan als je niet bekeerd wordt?
De onmogelijkheid van 's mensen kant ontslaat ons niet van onze eigen verantwoordelijkheid. Want ja, als God het moet doen, waarom zou ik dan nog naar de kerk gaan? Het is immers toch:
Geeske_1991 schreef:En al ons bidden en kerkgaan is niet meer dan een stank in Gods heilige neusgaten.
...dus wat heeft het dan nog voor zin?
We doen alleen wat we schuldig zijn te doen omdat God het ons gebied.
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet. Je moet verantwoording afleggen van het wel of niet naar de kerk gaan. Niemand kan doen wat God van ons eist want anders had Christus de wet vergeefs vervuld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

Geeske_1991 schreef:
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet.
Ook weer zoiets: de uitverkiezing gebruiken als stokpaardje dat je (nog) niet bekeerd wordt. Dat is ook niet Bijbels.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Jantje schreef:
Geeske_1991 schreef:
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet.
Ook weer zoiets: de uitverkiezing gebruiken als stokpaardje dat je (nog) niet bekeerd wordt. Dat is ook niet Bijbels.
Dat doe ik niet. Maar de uitverkiezing gaat wel aan de bekering vooraf. Dat vind je ook in Romeinen.
Want die hij tevoren geordineerd heeft, heeft Hij ook geroepen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door windorgel »

Ontwaakt gij die slaapt! Kunnen we dat? Nee, maar we moeten er wel alles aan doen! Volhardend smeken of God nog genadig wil zijn.
We komen er wel achter dat het allemaal genade is en dat er niets van ons bij kan, bij mag en bij hoeft!
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door GJdeBruijn »

Geeske_1991 schreef:Afgelopen zondag nog de vraag gehoord of de leer zorgeloze mensen maakt. Nee dat doet de leer niet, dat is de mens van nature.
Geeske, ik vrees dat je dit verkeerd begrepen hebt. De Cathechismus spreekt hierover in het verband van de gelovige die gelooft en niet hoeft te werken om zalig te worden maar de wet als regel der dankbaarheid heeft. Het gaat niet om een vraagstuk om zorgeloosheid ten aanzien van de vraag of God een mens bekering geeft ja dan nee en wanneer, maar om de vraag of een bekeerd mens dan maar zorgeloos door kan leven als hij dan toch genade heeft. Want 100% genade zou immers tot de gedachte kunnen leiden dat we er maar op los kunnen leven en in de zonden kunnen voortleven?
Dat is dus niet de orde. Onze belijdenis spreekt zelfs over het bevel van geloof en bekering. Niet met direct daarbij de opmerking "maar daar doen we verder niets mee, want we kunnen en willen niet". Dat is de verkeerde volgorde. OMDAT we niet kunnen en willen is er weg van ontkoming aan deze onmacht en onwil. En dan komt het boodschap van het Evangelie met bevel van geloof en bekering als enige weg waarin te ontkomen is aan deze onmacht en onwil. Wat moet namelijk geloofd worden? Dat Christus de Weg is. De Zaligmaker.
Kort samengevat: Je verwisselt de dodelijke kwaal van onze natuur met het enige van God gegeven middel ter genezing. Jij plaatst het middel ter genezing onder de kwaal en maakt zo het Evangelie krachteloos.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Wandelende »

Geeske_1991 schreef:
Jantje schreef:En wiens (of Wiens?!?) schuld is het dan als je niet bekeerd wordt?
De onmogelijkheid van 's mensen kant ontslaat ons niet van onze eigen verantwoordelijkheid. Want ja, als God het moet doen, waarom zou ik dan nog naar de kerk gaan? Het is immers toch:
Geeske_1991 schreef:En al ons bidden en kerkgaan is niet meer dan een stank in Gods heilige neusgaten.
...dus wat heeft het dan nog voor zin?
We doen alleen wat we schuldig zijn te doen omdat God het ons gebied.
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet. Je moet verantwoording afleggen van het wel of niet naar de kerk gaan. Niemand kan doen wat God van ons eist want anders had Christus de wet vergeefs vervuld.
Je dwaalt. En stevig ook.

Ik heb werkelijk nog nooit zoveel onbijbelse uitspraken in een enkel uur gehoord van iemand die zich christelijk noemt. Dat klinkt heel erg hard, maar zo spreekt de Bijbel zelf ook als het gaat om zulk soort rariteiten.
Je veracht heel het offer van Christus dat Hij aan het kruis heeft gebracht. Je veracht de uitstorting van de Heilig Geest. Je veracht de waarde van het gebed, de ambten en het gebruik van de sacramenten, die alle drie door God Zelf zijn ingesteld.

Kortom, deze leer is zo verschrikkelijk dat er een extra vurig gebed nodig is om blinde ogen te openen. Ik meen het in oprechtheid en liefde; verlaat alsjeblieft vandaag nog deze ongoddelijke leer, anders zal het inderdaad leiden tot eeuwige rampspoed.
Laatst gewijzigd door Wandelende op 16 jun 2018, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
(~)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Nasrani »

Geeske_1991 schreef:
Jantje schreef:
Geeske_1991 schreef:
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet.
Ook weer zoiets: de uitverkiezing gebruiken als stokpaardje dat je (nog) niet bekeerd wordt. Dat is ook niet Bijbels.
Dat doe ik niet. Maar de uitverkiezing gaat wel aan de bekering vooraf. Dat vind je ook in Romeinen.
Want die hij tevoren geordineerd heeft, heeft Hij ook geroepen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor de mens is de uitverkiezing de laatste sport van de ladder. Voor God de eerste.
Vanuit de mens gezien gaat de uitverkiezing er niet aan vooraf. Jezus staat aan de deur van jou hart en wacht tot de deur van je hart opengaat. Openb. 3:20.
Dat het door Gods Geest gebeurt ga je pas later zien.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door GJdeBruijn »

Geeske_1991 schreef:
Jantje schreef:
Geeske_1991 schreef:
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet.
Ook weer zoiets: de uitverkiezing gebruiken als stokpaardje dat je (nog) niet bekeerd wordt. Dat is ook niet Bijbels.
Dat doe ik niet. Maar de uitverkiezing gaat wel aan de bekering vooraf. Dat vind je ook in Romeinen.
Want die hij tevoren geordineerd heeft, heeft Hij ook geroepen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De verkiezing is door Paulus pas achteraf als troostleer gegeven aan Gods Kinderen die daarvoor eerst tot geloof zijn gekomen zonder eerst te vragen en te redeneren vanuit de verkiezing.
Geeske, je wilt beginnen waar Gods Kinderen eindigen.
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Waar is de waarheid dan te vinden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Brbndr »

Als dit een discussie word dan moet ik altijd denken aan de Heere Jezus wenende over Jeruzalem ...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

Geeske_1991 schreef:Ik heb een tijd ergens anders gekerkt waar wel gedoopt wordt en wel H.A wordt gehouden. Dit betekend dus dat zij dan wel een kerk zijn. Ook al jagen ze een ingebeelde hemel na en proberen ze met goede werken Gode te behagen. Ze preken een halve waarheid en dus een hele leugen. Dan kan je beter naar een kerk gaan waar de waarheid wel wordt gelezen maar geen sacramenten worden gehouden.
Geeske_1991 schreef:Waar is de waarheid dan te vinden?
Ik neem aan dat je in Veenendaal kerkt. Ik hoop niet dat je met je eerste post de Ger. Gem. aldaar bedoelt. Maar ga morgen maar eens naar ds. Labee. Morgenochtend is er een voorbereiding op het Heilig Avondmaal van zondag 24 juni. En als je in Rijssen woont, ga dan eens naar ds. Janse, ds. Van Dieren of ds. Onderdelinden.
Laatst gewijzigd door Jantje op 16 jun 2018, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Vagari »

Geeske_1991 schreef:Waar is de waarheid dan te vinden?
Johannes 5:47 ‭‭Maar zo gij zijn Schriften‭⁶⁵‭ niet gelooft, hoe zult gij Mijn woorden geloven?‭⁶⁶‭‭
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Ik geloof de schriften wel. Met een historieel geloof maar dat is wat anders dan het zaligmakende geloof.
Ik kerkte hersteld hervormd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

En je vind de HHK dus een kerk die leugens verspreid? Dat is helemaal verschrikkelijk om te horen...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie