Ger Gem in Ned B.V.

pieterrr
Verbannen
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2018, 15:45

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door pieterrr »

[knip] Suggestief en op de persoon.
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door olfie »

pierre27 schreef:Beste mensen,

Wat een reacties allemaal, voordat mensen denken dat het redeneren van Geeske synoniem is voor de mensen uit de Ger Gem in Ned. (B.V.), dit is niet zo. Ik heb nog wat familie zitten daar die ook wel in die richting denken maar dit niet zo tot in den treure beredeneren. Mijn vrienden kerken er en ik proef daar een geheel andere nood, dat is de nood van hoe ga ik bekeerd worden. Ik snap zoals ik al eerder zie iets van het beredeneren van Geeske maar het is inderdaad vrucht van het werk van de vorst der duisternis. Maar let op, laten we allemaal onszelf niet vergeten, de een gaat goddeloos zijn/haar weg en de ander godsdienstig. We hebben allemaal Genade nodig, wat om niet is te verkrijgen. Wat artikel 16 van Dl hoofdstuk 3 en 4 mooi leert: Zoals de mens door de val niet heeft opgehouden mens te zijn, begaafd met verstand en wil, en zoals de zonde, die heel het menselijke geslacht heeft doordrongen, de natuur van de mens niet heeft weggenomen, maar verdorven en geestelijkerwijze gedood – zo werkt ook deze Goddelijke genade van de wedergeboorte in de mensen niet als in stokken en blokken, en vernietigt de wil en zijn eigenschappen niet, ook dwingt zij hem niet met geweld, zijns ondanks, maar maakt hem geestelijk levend, heelt, verbetert en buigt hem tegelijk liefelijk en krachtig

Daarom, bid voor Geeske, anderen aldaar en vooral voor jezelf.
Van harte onderschreven, daar ligt mi. meer hoop en verwachting, ik denk aan het "krachtig gebed des rechtvaardigen".
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

https://www.digibron.nl/search/detail/d ... /medidatie

Ik kwam op Digibron een meditatie tegen van wijlen ds. A. de Blois, die me zeer van toepassing lijkt in deze discussie. Van harte aanbevolen!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Brbndr »

Jantje schreef:https://www.digibron.nl/search/detail/d ... /medidatie

Ik kwam op Digibron een meditatie tegen van wijlen ds. A. de Blois, die me zeer van toepassing lijkt in deze discussie. Van harte aanbevolen!
Helder en leerzaam.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

Wat is het nut van het delen van dergelijke meditaties? De andere kant kan dergelijke meditaties ook inbrengen. Maar wat levert het op in de discussie? Wat wil je nu zeggen met deze meditatie? Dat je een dominee gevonden hebt die er hetzelfde overdenkt als jou?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:Wat is het nut van het delen van dergelijke meditaties? De andere kant kan dergelijke meditaties ook inbrengen. Maar wat levert het op in de discussie? Wat wil je nu zeggen met deze meditatie? Dat je een dominee gevonden hebt die er hetzelfde overdenkt als jou?
Ik wil weergeven date er onbijbelse praktijken geleerd worden in dit topic (geldt niet voor jouw laatste posts). Overigens vind ik je erg op de persoon spelen, maar dat terzijde. Reageer gewoon inhoudelijk en anders niet.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

Jantje schreef:
JCRyle schreef:Wat is het nut van het delen van dergelijke meditaties? De andere kant kan dergelijke meditaties ook inbrengen. Maar wat levert het op in de discussie? Wat wil je nu zeggen met deze meditatie? Dat je een dominee gevonden hebt die er hetzelfde overdenkt als jou?
Ik wil weergeven date er onbijbelse praktijken geleerd worden in dit topic (geldt niet voor jouw laatste posts). Overigens vind ik je erg op de persoon spelen, maar dat terzijde. Reageer gewoon inhoudelijk en anders niet.
De onbijbelse praktijken zijn nog niet zo onbijbels als je doet voortkomen. Maar na vele berichten zijn de visies nog niet nader tot elkaar gekomen. Wat ik overigens verdrietig vind. Het gaat hier om zaken van leven en dood. Het gaat om eeuwigheidszaken, die van fundamenteel belang zijn. En zelf op de fundamentele zaken is er geen overeenstemming. Hoe verdeeld en verscheurt is het in kerkelijk Nederland.
Laten we nu gewoon eerlijk tegen elkaar zijn en elkaar recht doen. En laten we Bijbelse waarheden niet verzwijgen of weg-theologiseren.
We kunnen de uitverkiezing niet op een zijspoor zetten of achteraf plaatsen. De verkiezing tot de zaligheid is Gods geopenbaarde wil. De totale doodstaat moeten we niet verzachten met de eis van God en de oproep tot bekering. Ja, de eis ligt er en de oproep tot bekering ligt er. Maar laten we de inktzwarte achtergrond van onze diepe val in Adam, onze totale verdorvenheid en gehele doodstaat staan. Dat ontslaat ons niet van onze plicht om de Heere te zoeken, om de Heere te dienen en te vrezen. Om het gebed om genade aanhoudend te bidden, opdat de Heere ons genadig zou zijn. Maar kom nu eens als een rechteloze, die totaal verloren ligt, die niks meer heeft om aan te grijpen. Die geen verdienstenlijstje of beloftenlijstje kan indienen, maar alleen schuld. En laten we de verkiezing van eeuwigheid nou eens in dat kader zetten en in context van Gods Evangelie, wat in Genesis 3 al begonnen is. Dat er nu van eeuwigheid een weg is uitgedacht door God in Christus en dat er nu van 's mensenzijde niets te verwachten is. Dat is niet lijdelijk, maar dat is de leer die naar de Godzaligheid is. De leer van vrije genade. Niets bij van de mens, maar alles in en door Christus. En dat voor een volk dat door God Zelf wordt getrokken met koorden van goedertierenheid. Zetten we hiermee de deur van de genade op een kier? Geenszins. Maar bid dan net als de bruid uit het Hooglied: "Trek mij, wij zullen u nalopen" of met Jeremia "Bekeer mij, zo zal ik bekeerd zijn". Is dit lijdelijk? Is dit afwachten? Is dit God de schuld in de schoenen schuiven? Wij staan zelf schuldig door onze diepe val in Adam. En wie durft het Woord na te zeggen dat wij nu geen rechten meer hebben op eeuwig leven, op genade of op vergeving. Nee als een rechteloze voor God te komen staan. En dan door de wedergeboorte door het geloof te zien krijgen dat er nu hulp besteld is bij een Held!
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Brbndr »

@JCRyle

Misschien mis ik wat maar wat is de verschil tussen wat je nu geschreven heb en de meditatie van ds. de Blois?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:
Jantje schreef:
JCRyle schreef:Wat is het nut van het delen van dergelijke meditaties? De andere kant kan dergelijke meditaties ook inbrengen. Maar wat levert het op in de discussie? Wat wil je nu zeggen met deze meditatie? Dat je een dominee gevonden hebt die er hetzelfde overdenkt als jou?
Ik wil weergeven date er onbijbelse praktijken geleerd worden in dit topic (geldt niet voor jouw laatste posts). Overigens vind ik je erg op de persoon spelen, maar dat terzijde. Reageer gewoon inhoudelijk en anders niet.
De onbijbelse praktijken zijn nog niet zo onbijbels als je doet voortkomen. Maar na vele berichten zijn de visies nog niet nader tot elkaar gekomen. Wat ik overigens verdrietig vind. Het gaat hier om zaken van leven en dood. Het gaat om eeuwigheidszaken, die van fundamenteel belang zijn. En zelf op de fundamentele zaken is er geen overeenstemming. Hoe verdeeld en verscheurt is het in kerkelijk Nederland.
Laten we nu gewoon eerlijk tegen elkaar zijn en elkaar recht doen. En laten we Bijbelse waarheden niet verzwijgen of weg-theologiseren.
We kunnen de uitverkiezing niet op een zijspoor zetten of achteraf plaatsen. De verkiezing tot de zaligheid is Gods geopenbaarde wil. De totale doodstaat moeten we niet verzachten met de eis van God en de oproep tot bekering. Ja, de eis ligt er en de oproep tot bekering ligt er. Maar laten we de inktzwarte achtergrond van onze diepe val in Adam, onze totale verdorvenheid en gehele doodstaat staan. Dat ontslaat ons niet van onze plicht om de Heere te zoeken, om de Heere te dienen en te vrezen. Om het gebed om genade aanhoudend te bidden, opdat de Heere ons genadig zou zijn. Maar kom nu eens als een rechteloze, die totaal verloren ligt, die niks meer heeft om aan te grijpen. Die geen verdienstenlijstje of beloftenlijstje kan indienen, maar alleen schuld. En laten we de verkiezing van eeuwigheid nou eens in dat kader zetten en in context van Gods Evangelie, wat in Genesis 3 al begonnen is. Dat er nu van eeuwigheid een weg is uitgedacht door God in Christus en dat er nu van 's mensenzijde niets te verwachten is. Dat is niet lijdelijk, maar dat is de leer die naar de Godzaligheid is. De leer van vrije genade. Niets bij van de mens, maar alles in en door Christus. En dat voor een volk dat door God Zelf wordt getrokken met koorden van goedertierenheid. Zetten we hiermee de deur van de genade op een kier? Geenszins. Maar bid dan net als de bruid uit het Hooglied: "Trek mij, wij zullen u nalopen" of met Jeremia "Bekeer mij, zo zal ik bekeerd zijn". Is dit lijdelijk? Is dit afwachten? Is dit God de schuld in de schoenen schuiven? Wij staan zelf schuldig door onze diepe val in Adam. En wie durft het Woord na te zeggen dat wij nu geen rechten meer hebben op eeuwig leven, op genade of op vergeving. Nee als een rechteloze voor God te komen staan. En dan door de wedergeboorte door het geloof te zien krijgen dat er nu hulp besteld is bij een Held!
Volgens Geeske kan je dat alleen bidden als je bekeerd bent. Dus jij zegt heel iets anders als wat zij zegt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

Brbndr schreef:@JCRyle

Misschien mis ik wat maar wat is de verschil tussen wat je nu geschreven heb en de meditatie van ds. de Blois?
Het is geen verschil, alleen anders verwoord.
Volgens mij is JCRyle het meer met me eens dan hij zelf denkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

Jantje schreef:
JCRyle schreef:
Jantje schreef:
JCRyle schreef:Wat is het nut van het delen van dergelijke meditaties? De andere kant kan dergelijke meditaties ook inbrengen. Maar wat levert het op in de discussie? Wat wil je nu zeggen met deze meditatie? Dat je een dominee gevonden hebt die er hetzelfde overdenkt als jou?
Ik wil weergeven date er onbijbelse praktijken geleerd worden in dit topic (geldt niet voor jouw laatste posts). Overigens vind ik je erg op de persoon spelen, maar dat terzijde. Reageer gewoon inhoudelijk en anders niet.
De onbijbelse praktijken zijn nog niet zo onbijbels als je doet voortkomen. Maar na vele berichten zijn de visies nog niet nader tot elkaar gekomen. Wat ik overigens verdrietig vind. Het gaat hier om zaken van leven en dood. Het gaat om eeuwigheidszaken, die van fundamenteel belang zijn. En zelf op de fundamentele zaken is er geen overeenstemming. Hoe verdeeld en verscheurt is het in kerkelijk Nederland.
Laten we nu gewoon eerlijk tegen elkaar zijn en elkaar recht doen. En laten we Bijbelse waarheden niet verzwijgen of weg-theologiseren.
We kunnen de uitverkiezing niet op een zijspoor zetten of achteraf plaatsen. De verkiezing tot de zaligheid is Gods geopenbaarde wil. De totale doodstaat moeten we niet verzachten met de eis van God en de oproep tot bekering. Ja, de eis ligt er en de oproep tot bekering ligt er. Maar laten we de inktzwarte achtergrond van onze diepe val in Adam, onze totale verdorvenheid en gehele doodstaat staan. Dat ontslaat ons niet van onze plicht om de Heere te zoeken, om de Heere te dienen en te vrezen. Om het gebed om genade aanhoudend te bidden, opdat de Heere ons genadig zou zijn. Maar kom nu eens als een rechteloze, die totaal verloren ligt, die niks meer heeft om aan te grijpen. Die geen verdienstenlijstje of beloftenlijstje kan indienen, maar alleen schuld. En laten we de verkiezing van eeuwigheid nou eens in dat kader zetten en in context van Gods Evangelie, wat in Genesis 3 al begonnen is. Dat er nu van eeuwigheid een weg is uitgedacht door God in Christus en dat er nu van 's mensenzijde niets te verwachten is. Dat is niet lijdelijk, maar dat is de leer die naar de Godzaligheid is. De leer van vrije genade. Niets bij van de mens, maar alles in en door Christus. En dat voor een volk dat door God Zelf wordt getrokken met koorden van goedertierenheid. Zetten we hiermee de deur van de genade op een kier? Geenszins. Maar bid dan net als de bruid uit het Hooglied: "Trek mij, wij zullen u nalopen" of met Jeremia "Bekeer mij, zo zal ik bekeerd zijn". Is dit lijdelijk? Is dit afwachten? Is dit God de schuld in de schoenen schuiven? Wij staan zelf schuldig door onze diepe val in Adam. En wie durft het Woord na te zeggen dat wij nu geen rechten meer hebben op eeuwig leven, op genade of op vergeving. Nee als een rechteloze voor God te komen staan. En dan door de wedergeboorte door het geloof te zien krijgen dat er nu hulp besteld is bij een Held!
Volgens Geeske kan je dat alleen bidden als je bekeerd bent. Dus jij zegt heel iets anders als wat zij zegt.
Daar heeft Geeske ook gelijk in. Wat is je probleem daarmee?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

Jantje schreef:
Brbndr schreef:@JCRyle

Misschien mis ik wat maar wat is de verschil tussen wat je nu geschreven heb en de meditatie van ds. de Blois?
Het is geen verschil, alleen anders verwoord.
Volgens mij is JCRyle het meer met me eens dan hij zelf denkt.
Je zij zelf dat ik met de leer die ik verkondig lijdelijkheid promoot en God de schuld in de schoenen schuif. Evenzo bij Geeske. Terwijl dit de leer is die wij telkens hebben gesteld. Jij kon je er niet mee verenigen. Blijkbaar nu opeens wel. Dat noem ik winst.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4782
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Geeske_1991 schreef:
Of hij onbekeerd is gestorven weten we niet hij was wel bedroefd. Maar dat kan een droefheid der wereld zijn geweest.

Als God de mens afsnijdt dan blijft er niets over. Je moet met Jona overboord. Werkelijk niets overhouden want dan ga je in geestelijke zin verloren. De geschiedenis van Jona is een geestelijk beeld van de bekeringsweg.
Net zoals Mozes en de Israëlieten in de woestijn en de uittocht uit Egypte.
Je moet de bijbel geestelijk leren verstaan en de teksten niet zo letterlijk nemen.
Toch wel bizar en fout en vreemd dat de Reformatoren en vele oudvaders juist dit letterlijk nemen voorstonden en zich verzetten tegen het vergeestelijken zoals jij voorstaat.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
pieterrr
Verbannen
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jun 2018, 15:45

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door pieterrr »

[knip] Neem elkaar serieus (herhaalde oproep)!
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door olfie »

Johann Gottfried Walther schreef:
Geeske_1991 schreef:
Of hij onbekeerd is gestorven weten we niet hij was wel bedroefd. Maar dat kan een droefheid der wereld zijn geweest.

Als God de mens afsnijdt dan blijft er niets over. Je moet met Jona overboord. Werkelijk niets overhouden want dan ga je in geestelijke zin verloren. De geschiedenis van Jona is een geestelijk beeld van de bekeringsweg.
Net zoals Mozes en de Israëlieten in de woestijn en de uittocht uit Egypte.
Je moet de bijbel geestelijk leren verstaan en de teksten niet zo letterlijk nemen.
Toch wel bizar en fout en vreemd dat de Reformatoren en vele oudvaders juist dit letterlijk nemen voorstonden en zich verzetten tegen het vergeestelijken zoals jij voorstaat.
Zeg je nu dat we de woestijnreis en de weg van Jona niet geestelijk uit mogen leggen?
Gelijk de slang in de woestijn verhoogd is. En de rotssteen waar water uit kwam. De uittocht zelf. De gehele doortocht...
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Plaats reactie