Ger Gem in Ned B.V.

Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Wandelende schreef:
Geeske_1991 schreef:
Wandelende schreef:
Geeske_1991 schreef: Het is aan de Heere of Hij ons bekeerd, dan zou het enkel genade zijn en als we verloren gaan is dat om eigen schuld .
Geeske, kan jij mij uitleggen dat het verloren gaan dan toch eigen schuld is? Wat zorgt ervoor dat het eigen schuld is?
Omdat wij allen in Adam gevallen zijn. Met gedachten en woorden en werken zondigen we alle dagen en zeggen daarmee wijk maar van ons want aan de kennis Uwer wegen hebben wij geen lust (om er ooit nog is lust in te krijgen).
Dat is zeker waar.
Begrijp ik je goed met de volgende samenvatting?
1. De mens is in de zondeval dood voor God geworden.
2. God heeft Zijn Zoon in de wereld gezonden om Zijn uitverkorenen te bekeren.
3. Als God ons bekeerd is dat genade. Als Hij dat niet doet is stap 1 de oorzaak.
De mens is geestelijk dood in zonde en misdaden. Voor de val konden we leven tot Gods eer en nu moeten wij sterven omdat we zondaars zijn. Tijdelijk en eeuwiglijk. Want wij hebben allen gezondigd en derven de heerlijkheid Gods.

Nu klinkt je tweede punt hard. Maar daar komt het wel op neer. God is het die rechtvaardig maakt, wie is het die verdoemt.

Als God ons zou bekeren is het enkel en alleen uit soevereine genade. Jacob heb Ik liefgehad en Ezau heb Ik gehaat. Als we verloren gaan is dat onze eigen verdiensten. De zonde in Adam kleeft ons allen aan. Wij wilden als God zijn kennende het goed en het kwaad. We hebben God de rug en de nek toegekeerd en zijn de duivel toegevallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jeremiah »

Ik zou Geeske_1991 willen wijzen op de posts van Johann Gottfried Walther in dit topic, want wat je zei over ontbreken van onvoorwaardelijk aanbod van genade bij oudvaders is niet waar. https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... =3&t=10206
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Mannetje »

Wandelende schreef:
Mannetje schreef:Is het nog tot Gods eer om dit gesprek voort te zetten?
Naar mijn overtuiging niet... Kan het beëindigd worden?
Volgens mij lees ik diverse inhoudelijke en Bijbels gefundeerde bijdragen. Waarom zou dat beëindigd moeten worden?
Er staan veel mooie dingen, met veel heel verdrietige reacties.
-
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Wandelende »

Geeske_1991 schreef:
Wandelende schreef: Begrijp ik je goed met de volgende samenvatting?
1. De mens is in de zondeval dood voor God geworden.
2. God heeft Zijn Zoon in de wereld gezonden om Zijn uitverkorenen te bekeren.
3. Als God ons bekeerd is dat genade. Als Hij dat niet doet is stap 1 de oorzaak.
De mens is geestelijk dood in zonde en misdaden. Voor de val konden we leven tot Gods eer en nu moeten wij sterven omdat we zondaars zijn. Tijdelijk en eeuwiglijk. Want wij hebben allen gezondigd en derven de heerlijkheid Gods.

Nu klinkt je tweede punt hard. Maar daar komt het wel op neer. God is het die rechtvaardig maakt, wie is het die verdoemt.

Als God ons zou bekeren is het enkel en alleen uit soevereine genade. Jacob heb Ik liefgehad en Ezau heb Ik gehaat. Als we verloren gaan is dat onze eigen verdiensten. De zonde in Adam kleeft ons allen aan. Wij wilden als God zijn kennende het goed en het kwaad. We hebben God de rug en de nek toegekeerd en zijn de duivel toegevallen.
Het tweede punt is niet hard.
Dat is gesteld vanuit de raad des vredes van God.
En dat is het beginpunt vanuit God. Zijn verborgen wil.

Wij hebben alleen Zijn geopenbaarde wil, dus hoeven zelfs niets te willen weten over Zijn verborgen wil. Die heeft Hij niet voor niets verborgen gehouden.

God heeft in Zijn Evangelie Zijn geopenbaarde wil bekend gemaakt. Daar hebben wij naar te leven.
Dat is toch Gods Woord in volledigheid? Het is niet het ene wel en het andere niet, maar het beide kanten. Nogmaals: Joh. 3:14-21.
(~)
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Hendrien schreef:
Geeske_1991 schreef:
Hendrien schreef:
Geeske_1991 schreef: Dat is geen bijbelse uitspraak van Ds Karels. Want we kunnen niet waarlijk bedelen als God ons geen bedelaar heeft gemaakt. Want wat is een bedelaar? Iemand die arm is en iemand die arm is heeft niets meer. Die kan alleen zijn hand ophouden. Niets te geven en niets te zeggen. Gods volk krijgt zelfs de zuchten om te zuchten.
Ik ken wel meer uitspraken over zucht dan maar, maar het blijft huichelachtig. Zolang het je niet om Gods eer te doen is zal het niet in waarheid zijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@Geeske, ik word er echt verdrietig van wat je allemaal zegt. Zo is mijn God niet. Hij weende over Jeruzalem! Hoe menigmaal heb ik Uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugelen, en gijlieden hebt niet gewild.
Nee wij kunnen niet willen en we willen niet kunnen want we zijn vijanden van God.
Het willen en het werken moet in je gestort worden wil het wel zijn. Lees de DL er op na.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Echt, stop met dat afschuwelijke geredeneer en geloof de Heere op Zijn Woord! Weet je wat eigenlijk zo vreemd is? Jullie mogen wel geloven dat je niet kunt willen en werken en dat je een grote zondaar bent, maar niet dat God tot ons komt met Zijn Zoon! Ik vind dat heel tegenstrijdig. Zonder genade kun je dat toch ook niet geloven? Waarom worden mensen wel opgeroepen om te geloven dat we dood zijn in de zonden en misdaden, maar mag je mensen niet oproepen tot het geloof in de Heere Jezus?
Dat brengt toch diep in de wanhoop en daardoor krijg je toch verkeerde gedachten van de Heere? Terwijl Hij groot van goedertierenheid is, gaarne vergevende, lankmoedig, barmhartig en genadig?
Dit is geen geredeneer, dit is Bijbels onderlegd.
Zo lang wij niet overtuigd zijn van zonde gerechtigheid en oordeel heb je geen recht om te geloven en heb je de Heere Jezus niet nodig. Voor Hem moet plaats gemaakt worden in je hart. Ik heb de waarheid lief ondanks dat het mij arm heeft gemaakt. Want ik bezig niets meer wat mij zalig kan maken. Elke dag zonde op zonde en schuld op schuld en we voelen ons als een vis in het water in de zonde. Wij hebben God op het hoogst misdaan, ja WIJ zijn van het heilspoor afgegaan, ja wij en onze vaderen tevens. Verzuimden onze dure plicht, vergramde God de God ten leven die zoveel wonderen had verricht.
Ik krijg soms een brok in mijn keel als ik die tekst lees of zie, het maakt mij verdrietig dat ik uit mijzelf nooit Gods eer op het ook zal krijgen of in waarheid met mijn hart de psalmen mee kan zingen. Maar het zal zijn om eigen schuld. Tenzij er nog een wonder zou gebeuren en dan zou het niet zijn om mij maar door U alleen om het eeuwig welbehagen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Mistig »

Geeske_1991 schreef:
Wandelende schreef:
Geeske_1991 schreef:
Wandelende schreef:
Geeske, kan jij mij uitleggen dat het verloren gaan dan toch eigen schuld is? Wat zorgt ervoor dat het eigen schuld is?
Omdat wij allen in Adam gevallen zijn. Met gedachten en woorden en werken zondigen we alle dagen en zeggen daarmee wijk maar van ons want aan de kennis Uwer wegen hebben wij geen lust (om er ooit nog is lust in te krijgen).
Dat is zeker waar.
Begrijp ik je goed met de volgende samenvatting?
1. De mens is in de zondeval dood voor God geworden.
2. God heeft Zijn Zoon in de wereld gezonden om Zijn uitverkorenen te bekeren.
3. Als God ons bekeerd is dat genade. Als Hij dat niet doet is stap 1 de oorzaak.
De mens is geestelijk dood in zonde en misdaden. Voor de val konden we leven tot Gods eer en nu moeten wij sterven omdat we zondaars zijn. Tijdelijk en eeuwiglijk. Want wij hebben allen gezondigd en derven de heerlijkheid Gods.

Nu klinkt je tweede punt hard. Maar daar komt het wel op neer. God is het die rechtvaardig maakt, wie is het die verdoemt.

Als God ons zou bekeren is het enkel en alleen uit soevereine genade. Jacob heb Ik liefgehad en Ezau heb Ik gehaat. Als we verloren gaan is dat onze eigen verdiensten. De zonde in Adam kleeft ons allen aan. Wij wilden als God zijn kennende het goed en het kwaad. We hebben God de rug en de nek toegekeerd en zijn de duivel toegevallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zomaar wat vragen:
1. Wat heeft het voor zin om dit steeds te herhalen?
2. Is dit de boodschap die je dagelijks voor jezelf en anderen hebt?
3. Zijn dit koude constateringen of is dit je nood?
4. Waar is de Evangelieboodschap en waar zijn de nodigingen die Jezus tot allen deed?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

Dordtse Leerregels, hoofdstuk 2, deel 1, artikel 5 en 6
Voorts is de belofte des Evangelies, dat een iegelijk, die in den gekruisigden Christus gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe; welke belofte aan alle volken en mensen, tot welke God naar Zijn welbehagen Zijn Evangelie zendt, zonder onderscheid moet verkondigd en voorgesteld worden, met bevel van bekering en geloof.
Doch dat velen, door het Evangelie geroepen zijnde, zich niet bekeren, noch in Christus geloven, maar in ongeloof vergaan, zulks geschiedt niet door gebrek of ongenoegzaamheid van de offerande van Christus, aan het kruis geofferd, maar door hun eigen schuld.


Psalm 95 vers 5, vers 6 en vers 7
Verhardt u niet; neemt Zijn genâ
Ootmoedig aan.
"Laat Meriba,
Laat Massa u ten afschrik wezen,
Waar 'k door uw vaders ben verzocht,
Toen alles, wat Mijn almacht wrocht,
Hen niet bewoog, om Mij te vrezen.
Laatst gewijzigd door Jantje op 19 jun 2018, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Wandelende »

Mannetje schreef:
Wandelende schreef:
Mannetje schreef:Is het nog tot Gods eer om dit gesprek voort te zetten?
Naar mijn overtuiging niet... Kan het beëindigd worden?
Volgens mij lees ik diverse inhoudelijke en Bijbels gefundeerde bijdragen. Waarom zou dat beëindigd moeten worden?
Er staan veel mooie dingen, met veel heel verdrietige reacties.
Ik geloof dat wij er niet van mening over verschillen.
Alleen juist om de inhoudelijke dingen die gezegd, gesproken en weerlegd worden is het toch goed om het gesprek te voeren?
(~)
Wim Anker
Berichten: 3895
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Geeske_1991 schreef:
eilander schreef:Ik zou nog iets anders willen vragen aan mensen die zo redeneren: wat zou je doen als je leefde tijdens de omwandeling van de Heere Jezus? Stel je voor dat dat nu was. Zou je dan zeggen: ik voel geen nood, ik ga niet naar Hem toe? Wat zou je Hem vragen? Stel je voor dat je net als Bartimeüs aan de weg zit, en Hij komt voor de laatste keer voorbij in Jericho...
Judas wandelde ook met de Heere..
Toch stierf hij zoals hij geboren was.
De rijke man liep ook weg, hij had nog vele goederen, de geestelijke betekenis is dat hij het wel kon redden met de wet te houden.

Toen de pinkstergeest werd uitgestort over die grote menigte werden er 3000 bekeerd. De rest bleef in zijn natuurstaat.
Dit wordt mijn laatste bijdrage in dit topic. En dat is een heel scherpe reactie, maar echt met verdriet in mijn hart.
Als je Gods Woord niet serieus neemt, en de oudvaders zoals Bunyan en à Brakel met een bepaalde bril op leest, wacht je op iets wat nooit gebeuren zal, en dat is verschrikkelijk.
Waarom zal dat nooit gebeuren? Het is toch niet de houding - hoe of wat ook en van wie dan ook - die uitmaakt wie God genadig is? Gelukkig niet!
Eilander schreef:Je slaat alles dood wat de Heere tegen je zegt in Zijn Woord, zelfs een algemene belofte 'Wendt u naar Mij toe, wordt behouden alle gij einden der aarde.'
Die belofte is helemaal waar. Maar de natuurlijke mens zal zich nooit tot God wenden zonder wedervarende genade. Dat maakt uiteraard die belofte niet minder waar.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 19 jun 2018, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Mistig schreef:
Geeske_1991 schreef:
Wandelende schreef:
Geeske_1991 schreef: Omdat wij allen in Adam gevallen zijn. Met gedachten en woorden en werken zondigen we alle dagen en zeggen daarmee wijk maar van ons want aan de kennis Uwer wegen hebben wij geen lust (om er ooit nog is lust in te krijgen).
Dat is zeker waar.
Begrijp ik je goed met de volgende samenvatting?
1. De mens is in de zondeval dood voor God geworden.
2. God heeft Zijn Zoon in de wereld gezonden om Zijn uitverkorenen te bekeren.
3. Als God ons bekeerd is dat genade. Als Hij dat niet doet is stap 1 de oorzaak.
De mens is geestelijk dood in zonde en misdaden. Voor de val konden we leven tot Gods eer en nu moeten wij sterven omdat we zondaars zijn. Tijdelijk en eeuwiglijk. Want wij hebben allen gezondigd en derven de heerlijkheid Gods.

Nu klinkt je tweede punt hard. Maar daar komt het wel op neer. God is het die rechtvaardig maakt, wie is het die verdoemt.

Als God ons zou bekeren is het enkel en alleen uit soevereine genade. Jacob heb Ik liefgehad en Ezau heb Ik gehaat. Als we verloren gaan is dat onze eigen verdiensten. De zonde in Adam kleeft ons allen aan. Wij wilden als God zijn kennende het goed en het kwaad. We hebben God de rug en de nek toegekeerd en zijn de duivel toegevallen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zomaar wat vragen:
1. Wat heeft het voor zin om dit steeds te herhalen?
2. Is dit de boodschap die je dagelijks voor jezelf en anderen hebt?
3. Zijn dit koude constateringen of is dit je nood?
4. Waar is de Evangelieboodschap en waar zijn de nodigingen die Jezus tot allen deed?
Omdat die zin op veel vragen het antwoord is. En sommige mensen er aan voorbij lezen. Dood in zonde en misdaden betekend dat we geestelijk dood zijn en geen besef hebben van onze zonde en schuld. Want dan hadden we op alles ja en amen gezegd en was iedereen arm geworden.

Dit is een op de waarheid gefundeerd weerleggen van vragen en uitspraken.

Dit is een koude constatering. Ware nood werkt God en zit niet in je verstand maar in je hart. Het maakt mij wel verdrietig.

Zonder wet geen evangelie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

eilander schreef:
Geeske_1991 schreef:
eilander schreef:Ik zou nog iets anders willen vragen aan mensen die zo redeneren: wat zou je doen als je leefde tijdens de omwandeling van de Heere Jezus? Stel je voor dat dat nu was. Zou je dan zeggen: ik voel geen nood, ik ga niet naar Hem toe? Wat zou je Hem vragen? Stel je voor dat je net als Bartimeüs aan de weg zit, en Hij komt voor de laatste keer voorbij in Jericho...
Judas wandelde ook met de Heere..
Toch stierf hij zoals hij geboren was.
De rijke man liep ook weg, hij had nog vele goederen, de geestelijke betekenis is dat hij het wel kon redden met de wet te houden.

Toen de pinkstergeest werd uitgestort over die grote menigte werden er 3000 bekeerd. De rest bleef in zijn natuurstaat.
Dit wordt mijn laatste bijdrage in dit topic. En dat is een heel scherpe reactie, maar echt met verdriet in mijn hart.
Als je Gods Woord niet serieus neemt, en de oudvaders zoals Bunyan en à Brakel met een bepaalde bril op leest, wacht je op iets wat nooit gebeuren zal, en dat is verschrikkelijk.
Je slaat alles dood wat de Heere tegen je zegt in Zijn Woord, zelfs een algemene belofte 'Wendt u naar Mij toe, wordt behouden alle gij einden der aarde.'
Die belofte moet in je hart komen. Niet uitwendig maar inwendig! Het moet je hart verbreken en het moet bij God vandaan komen. Dit is een belofte voor de einden der aarde en dat is men tijdens de rechtvaardigmaking.

Ik sla niet alles dood, ik weerleg het vanuit de waarheid ofwel de Bijbel.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door liz boer »

Heideroos schreef:Dat zalig worden een éénzijdig Godswonder is. Het begint met een wonder: Als Ik u voorbij ging zag Ik u......Ezech 16. En het eindigt met een Godswonder.Komt gij gezegende Mijns Vaders.....Math 25:34. Ik die wegloper die bedrieger. Ik die bijna nooit anders als ongelovig was. Ja jij. Maar wat mij wel opvalt is dat er uitvoerig gesproken wordt over de beloften maar dat er niet gesproken word over het RECHT GODS.
God komt zijn beeld terug te eisen . Jes 61:8 en Jes 1: 27 dat gaat niet buiten een mens om . DAAR GAAT EEN WEG VAN AFBRAAK AAN VOORAF EN VOLGT EEN WEG VAN VERWONDERING NA.
Oh is dat het.... is het dat fijn dat je eerlijk onbekeerd kan blijven? Dat God het moet doen? Dat Hij boodschappers stuurt met bevel val geloof en bekering? Dat Hij steeds lokt en nodigt? Maar ach daar hoef ik niet aan te gehoorzamen. Ik leef mijn onbekeerde leven lekker door.

Ontwaakt gij die slaapt! Doden zullen horen de stem van de Zoon van God. Ik zal water gieten op het droge. Hij doet het!!!! Ja maar Hij zegt evenzo jullie hebben niet gewild.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:
eilander schreef:Dit wordt mijn laatste bijdrage in dit topic. En dat is een heel scherpe reactie, maar echt met verdriet in mijn hart.
Als je Gods Woord niet serieus neemt, en de oudvaders zoals Bunyan en à Brakel met een bepaalde bril op leest, wacht je op iets wat nooit gebeuren zal, en dat is verschrikkelijk.
Waarom zal dat nooit gebeuren? Het is toch niet de houding - van hoe of wat en van wie dan ook - die uitmaakt wie God genadig is? Gelukkig niet!
Ik kan het dan toch niet laten om te reageren. Dit lees ik in de Dordtse Leerregels.
6.Doch dat velen, door het Evangelie geroepen zijnde, zich niet bekeren, noch in Christus geloven, maar in ongeloof vergaan, zulks geschiedt niet door gebrek of ongenoegzaamheid van de offerande van Christus, aan het kruis geofferd, maar door hun eigen schuld.
Wim, wie het Woord willens en wetens dood slaat, heeft geen verlossing te verwachten.
Dat de Heere in Zijn onbegrijpelijke goedheid tóch soms mensen buiten de kerk bekeert, was niet te verwachten. (Ik zei het expres heel scherp, dat zei ik er ook al bij).
Binnen de muren van de kerk mogen we dat wel verwachten. Niet om ons, want wij maken de schuld alleen maar groter - vooral binnen de kerk. Maar we mogen wel een hoge verwachting van het Woord hebben. Of denk je dat het toevallig is dat wij onder het Woord zitten?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

Psalm 32 vers 5
Wil toch niet stug, gelijk een paard, weerstreven,
Of als een muil, door domheid voortgedreven;
Gebit en toom, door 's mensen hand bestierd,
Beteug'len 't woest en redeloos gediert';
Laat zulk een dwang voor u niet nodig wezen;
Wie God verlaat, heeft smart op smart te vrezen;
Maar wie op Hem vertrouwt, op Hem alleen,
Ziet zich omringd met Zijn weldadigheên.


Haast u en spoed u om uws levenswil!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Mannetje »

Wandelende schreef:
Mannetje schreef:
Wandelende schreef:
Mannetje schreef:Is het nog tot Gods eer om dit gesprek voort te zetten?
Naar mijn overtuiging niet... Kan het beëindigd worden?
Volgens mij lees ik diverse inhoudelijke en Bijbels gefundeerde bijdragen. Waarom zou dat beëindigd moeten worden?
Er staan veel mooie dingen, met veel heel verdrietige reacties.
Ik geloof dat wij er niet van mening over verschillen.
Alleen juist om de inhoudelijke dingen die gezegd, gesproken en weerlegd worden is het toch goed om het gesprek te voeren?
Op den duur is alleen alles gezegd en blijft het gesprek zich herhalen. Dat is mijn zorg, dan blijven ook telkens de verdrietige opmerkingen terugkomen.
-
Plaats reactie