Ger Gem in Ned B.V.

Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Vagari »

Geeske_1991 schreef:Ik geloof de schriften wel. Met een historieel geloof maar dat is wat anders dan het zaligmakende geloof.
Ik kerkte hersteld hervormd.
Ja, je bent hetzelfde als ik. Ik zou precies zo'n antwoord gegeven hebben.

Toen ik echter ging nadenken over de termen historieel geloof, tijdgeloof en wondergeloof, vroeg ik me af waarom we het eigenlijk geloof zijn gaan noemen. Want als je ze gaat vergelijken met het ware geloof, dan kom je er achter dat ze juist alle drie geloof missen. Eigenlijk is historieel geloof het meest verschrikkelijke van de drie. Dan ben je praktisch atheïst. Je zegt bijvoorbeeld te geloven in de schepping, maar waar is de eer van je Schepper dan in je leven? Je zegt te geloven op weg te zijn naar het eeuwige vuur maar ondertussen blijkt in je leven dat je er niets van geloofd. Je zegt te geloven in de beloften die de Heere geeft in Zijn Woord maar ondertussen grijp je die niet aan etc. etc. etc. Je blijft de duivel geloven en kunt jezelf dus gerust atheïst noemen.

Durf je het aan, Geeske, om met de Heere te gaan redeneren? Of ben je bang het van Hem te verliezen? :)
Jesaja 1:18 ‭‭Komt dan, en laat ons samen‭⁵⁸‭ rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken,‭⁵⁹‭ zij zullen wit‭⁶⁰‭ worden als sneeuw, al waren zij rood‭⁶¹‭ als karmozijn,‭⁶²‭ zij zullen worden als ‭witte‭ wol.‭
58). Dat is, met redenen elkander bewijzen wie recht of onrecht heeft, en dienvolgens wie de oorzaak is van uw ellende, Ik, of uw zonden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door eilander »

eilander schreef:Lees dan eens een goed boek, van à Brakel of Bunyan. Daar kom je dit soort gedachten ("En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet.") echt niet tegen. Sterker nog: ze worden tegengesproken.
Neem je deze uitspraak (het tussen aanhalingstekens geplaatste) van @Geeske_1991 echt voor je rekening, @JCRyle?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Luther »

Geeske_1991 schreef:Ik geloof de schriften wel. Met een historieel geloof maar dat is wat anders dan het zaligmakende geloof.
Je bedoelt waarschijnlijk het historieel ongeloof. Want dat is het.

Je ergste uitspraak in dit draadje is: "En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet."

Graag zou ik per PB je adres hebben, krijg je gratis een Bijbel van me. En dan gaan we samen Markus 1 lezen, m.n. de verzen 40-42.
En op voorhand kan ik je zeggen: De Drie-enige God wil niets liever dan jouw zaligheid. En dat is zonder beperkingen.
Maar je bent wel gevaarlijk bezig! Zie Hebr. 4:1-2.
Laatst gewijzigd door Luther op 16 jun 2018, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

@JCRyle,
Hetgeen Geeske zei en jij ondersteunt is een leer die de mens lijdelijk laat afwachten en hen een zorgeloze en afwachtende houding bezorgt. Het is waar wat Geeske zegt, als ze er ook maar bij had vermeld dat er het algemeen aanbod van genade is wat tot een ieder van ons komt (Ezechiël 33 vers 11 met de kanttekeningen). Als we alleen onmogelijkheid 's mensen kant vermelden en de eis van God laten liggen, klopt er iets niet en is het net zo goed een halve waarheid. Ik ben het helemaal met Wandelende eens. We kennen allemaal het voorbeeld van de in nood verkerende zwemmer die de boei wordt aangereikt die hem uitgestoken wordt om hem van de dood te redden. Die boei wordt hem aangereikt en gegeven door het werk van de redder.
Zo reikt God ook door Zijn Geest Zijn hand welke de in nood verkerende zondaar aanneemt door het door God geschonken geloof.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Brbndr »

Luther schreef:
Je ergste uitspraak in dit draadje is: "Je weet niet of God je wil bekeren."

En dan gaan we samen Markus 1 lezen, m.n. de verzen 40-42.
En op voorhand kan ik je zeggen: De Drie-enige God wil niets liever dan jouw zaligheid. En dat is zonder beperkingen.
Maar je bent wel gevaarlijk bezig! Zie Hebr. 4:1-2.
.
Laatst gewijzigd door Brbndr op 16 jun 2018, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Brbndr »

Luther schreef:
Je ergste uitspraak in dit draadje is: "Je weet niet of God je wil bekeren."

En dan gaan we samen Markus 1 lezen, m.n. de verzen 40-42.
En op voorhand kan ik je zeggen: De Drie-enige God wil niets liever dan jouw zaligheid. En dat is zonder beperkingen.
Maar je bent wel gevaarlijk bezig! Zie Hebr. 4:1-2.


.
Laatst gewijzigd door Brbndr op 16 jun 2018, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

Brbndr schreef:
Luther schreef:
Je ergste uitspraak in dit draadje is: "Je weet niet of God je wil bekeren."

En dan gaan we samen Markus 1 lezen, m.n. de verzen 40-42.
En op voorhand kan ik je zeggen: De Drie-enige God wil niets liever dan jouw zaligheid. En dat is zonder beperkingen.
Maar je bent wel gevaarlijk bezig! Zie Hebr. 4:1-2.
Ja maaar ... (vul het maar in) ...
De meesten vinden mij een rechtse GG-er. Maar het Evangelie zo onrein achten is werkelijk verschrikkelijk.
Openbaringen 22 vers 17
Wie dorst heeft kome en wie wil, die neme het water des levens om niet...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Nasrani »

Brbndr schreef:
Luther schreef:
Je ergste uitspraak in dit draadje is: "Je weet niet of God je wil bekeren."

En dan gaan we samen Markus 1 lezen, m.n. de verzen 40-42.
En op voorhand kan ik je zeggen: De Drie-enige God wil niets liever dan jouw zaligheid. En dat is zonder beperkingen.
Maar je bent wel gevaarlijk bezig! Zie Hebr. 4:1-2.
Ja maaar ... (vul het maar in) ...
Daar is een mooi boekje van om de ja maars te weerleggen. Aan de hand van de bijbel.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Brbndr »

Nasrani schreef:
Brbndr schreef:
Luther schreef:
Je ergste uitspraak in dit draadje is: "Je weet niet of God je wil bekeren."

En dan gaan we samen Markus 1 lezen, m.n. de verzen 40-42.
En op voorhand kan ik je zeggen: De Drie-enige God wil niets liever dan jouw zaligheid. En dat is zonder beperkingen.
Maar je bent wel gevaarlijk bezig! Zie Hebr. 4:1-2.
Ja maaar ... (vul het maar in) ...
Daar is een mooi boekje van om de ja maars te weerleggen. Aan de hand van de bijbel.
Ik bedoelde het sarcastisch maar dat was niet goed van me. Sorry. We kunnen ons hele leven achter ons onmacht proberen te schuilen maar het is onze onwil dat zo erg is. Dat snappen we allemaal toch wel hoop ik?
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Mannetje »

Er is al veel gezegd hier, ik ga het niet over doen.

Enkel een klein citaat van wijlen ds. Bac:
Straks, als u voor Gods troon zult staan en u zult zeggen: ik kon mij toch niet bekeren?, dan zal Hij zeggen: Waarom heb je het niet aan Mij gevraagd, Ik kon het toch?
-
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Ad Anker »

brbndr schreef:Ik bedoelde het sarcastisch maar dat was niet goed van me. Sorry. We kunnen ons hele leven achter ons onmacht proberen te schuilen maar het is onze onwil dat zo erg is. Dat snappen we allemaal toch wel hoop ik?
Daar snapt van nature niemand iets van Brabander.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door GGotK »

De door Geeske aangedragen standpunten zijn per definitie niet onbijbels. Het getuigt wel weer van een totale overschatting van het menselijk verstand en de totale onderschatting van de grootheid Gods. Maar daar is niemand vreemd van.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door GGotK »

Luther schreef:
Geeske_1991 schreef:Ik geloof de schriften wel. Met een historieel geloof maar dat is wat anders dan het zaligmakende geloof.
Je bedoelt waarschijnlijk het historieel ongeloof. Want dat is het.

Je ergste uitspraak in dit draadje is: "En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet."

Graag zou ik per PB je adres hebben, krijg je gratis een Bijbel van me. En dan gaan we samen Markus 1 lezen, m.n. de verzen 40-42.
En op voorhand kan ik je zeggen: De Drie-enige God wil niets liever dan jouw zaligheid. En dat is zonder beperkingen.
Maar je bent wel gevaarlijk bezig! Zie Hebr. 4:1-2.
Als je je zo denigrerend uitlaat, dan kan je daar beter niet aan gaan beginnen.
Geeske_1991
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 apr 2018, 11:00

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

Ik heb dat stuk van brakel over de redelijke godsdienst al een keer gelezen gelezen en ik weet wat er staat.
Ik kan mij niet verontschuldigen tegenover God ik ben met de duivel moedwillig van Hem afgeweken.
Ik heb geen vreze en ik ken God niet zoals Hij gekend moet worden, behalve dan van de Bijbel en dat is een verdrietige zaak maar om eigen schuld.

De leer maakt zoals ik al zei geen zorgeloze en goddeloze mensen maar dat zijn wij al. Vanaf de baarmoeder af.

We zijn blind voor onze blindheid. Ellendig, jammerlijk en naakt.

Ik schrok toen er zo fel gereageerd werd, en ik lees al enige tijd mee, ook dat meerdere forumleden dit bemerken.

Lees de eerste zondagen er is op na. Pas als je ware zonde kennis hebt (wat tegenwoordig niet meer nodig is want de tijden zijn zo veranderd en men meent dat God wel meeveranderen, maar men beseft niet dat God onveranderlijk is) die gepaard gaat met een berouw om tegen een Heilig en goeddoend God gezondigd te hebben welke niets anders doet dan Goed, dan wordt er plaats gemaakt voor de HEERE, dan krijg je een waar gemis en een droefheid naar God welke een onberouwelijke bekering tot de zaligheid is. God heeft zijn volk van eeuwigheid verkoren. We hebben inderdaad niets met de verkiezing uit te staan als we onbekeerd zijn. We zijn in zonde en ellende ontvangen en geboren. Zondigen is onze natuur, en ook al probeer je niet te zondigen dan zondig je nog, want Geen onbekeerd mens kan God behagen.
Noem mij hypercalvinistisch,maar dit is toch wat er in mijn Bijbel (Statenvertaling) staat.
Verder lees ik Huntington, van der Groe, Kersten, Bunyan (ja de Christen en Christinnenreis en nog een aantal), Rutherford, Boston, Watson, gebroeders Erskine, Warbuton en de complete bijbelverklaring van Matthew Henry. Nergens vind ik daar een aanbod van genade.

Mijn uitspraak over misschien wil God je nog bekeren was inderdaad niet goed. Maar ik zoals ik zei, ik ben slecht in dit soort berichten typen en ik weet niet de juiste woorden en ik ben ook niet tactisch in de omgang met mensen..
Ik kan het niet anders formuleren dan als ik heb gedaan.
De gedachten dat je net zo goed niet naar de kerk kan gaan is goddeloos maar dat is mijn natuur. De mens kan werkelijk niet uit zichzelf terug naar God want de hof van Eden (de wet) werd.
Zo diep zijn we gevallen, dood in zonde en misdaden, de top van eer (de mens was het pronkjuweel van de schepping) in eeuwige verwoesting neer. Ik hoop dat het je (welke lezer dan ook) tot schuld mag worden.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Herman »

Er is in dit topic sprake van enig ongepast evangelisatiedrang. Mogelijk was ik daarvoor de aanleiding. Waarvoor dan excuus.

Bekeert uzelf, zou ik al die beste mensen willen toevoegen.
Plaats reactie