Ger Gem in Ned B.V.

JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

Jantje schreef:Ik denk dat je gelijk hebt en men tot verzoening met de Gereformeerde Gemeenten in Nederland moet komen. Ds. Van der Meer is ook de jongste niet meer.
Dat het Avondmaal niet meer bediend kan worden én ds. Van der Meer niet één van de jongste meer is zijn geen redenen om tot verzoening over te gaan. Het klinkt wellicht vreemd, maar dat is geen basis waarop je tot hereniging kan komen; veel te fragiel.
Overigens zie je in de oude gemeente van ds. Van der Meer met regelmaat ds. Flapper uit Ede voorgaan. Wellicht kan hij ook wat voor de 'buitenverbanders' betekenen. Bijvoorbeeld samen met ds. Onderdelinden, ds. Van Andel, ds. Bredeweg en wat bepaalde PKN-kandidaten. Er zijn nog mogelijkheden te over.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Isala »

Herman schreef:
Isala schreef:Dan lijkt het toch echt een zakelijke onderneming, te meer omdat onze kerken ingeschreven staan in de KvK.
Ik blijf daar toch een onbehaaglijk gevoel bij houden.
Omdat de overheid een regel stelt, is dat nog niet zakelijk.

Overigens kan ik meevoelen met de gedachte dat dit overdreven regelzucht schijnt. In de pers kan je echter genoegzaam nalezen dat er allerlei lieden binnen de landsgrenzen rondlopen die onder het mom van een ANBI geld witwassen en fraude plegen. Enige algemene controle over de gehele sector is dus wel gewenst.
Maar die controle kan ook de verkeerde kant op gaan.
Ik weet niet of je het stuk over het beleid van Minister Kaag hebt gelezen in het RD van 19 mei over de gelijkheid van geslachten?
Ik citeer even een zinnetje:
Het kabinet steunt organisaties die zich inzetten om ongelijke machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen ter discussie te stellen.
Hierbij worden mannen en jongens betrokken, evenals lokale en religieuze leiders;
zonder hen is geen structurele verandering in gendernormen en -relaties mogelijk.


Omdat de kerk financieel inzicht geeft aan de bank en daardoor aan de staat, heeft zij daar een ingang om invloed uit te oefenen middels religieuze leiders (kerken/voorgangers). Deze vrouw zal niet schuwen om daar zo nodig financiële consequenties voor de kerk aan te verbinden als men niet mee zou werken met haar genderwaanzin.
Het is een klein zinnetje, maar ik kreeg de kriebels toen ik het las.

Dit is wellicht off topic, maar ik weet niet waar ik anders moet plaatsen.
Hora est!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Zita »

Opnieuw enkele berichten geknipt. Vragen over modbeleid kunnen per PB, niet in lopende topics.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door emigrant »

eindelijk eens een topic over dit kerverbandje. Mensen hou het netjes!

ik ben destijds de drie dominees ervan vaak gaan beluisteren en heb warme herinneringen aan deze gemeenten en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Het is niet zo, dat je kan zeggen, o de dominees zijn overleden dan kunnen we terug verzoenen. Dat heeft een deel van de 7 gemeenten wel gedaan. Maar ik begrijp goed dat de overige drie daar (nog) niet aan toe zijn.
Misschien zal het zo zijn dat daar op een gegeven moment het laatste lid het licht uitdoet. Individueel zijn er veel leden al overgegaan in Veenendaal en Rijssen naar de binnenverbanders.

Wel merk je in Gouda waar nu twee gemeenten naast elkaar zijn blijven bestaan dat er in 35 jaar van gescheidenheid een cultuurverschil is ontstaan.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:
Jantje schreef:Ik denk dat je gelijk hebt en men tot verzoening met de Gereformeerde Gemeenten in Nederland moet komen. Ds. Van der Meer is ook de jongste niet meer.
Dat het Avondmaal niet meer bediend kan worden én ds. Van der Meer niet één van de jongste meer is zijn geen redenen om tot verzoening over te gaan. Het klinkt wellicht vreemd, maar dat is geen basis waarop je tot hereniging kan komen; veel te fragiel.
Overigens zie je in de oude gemeente van ds. Van der Meer met regelmaat ds. Flapper uit Ede voorgaan. Wellicht kan hij ook wat voor de 'buitenverbanders' betekenen. Bijvoorbeeld samen met ds. Onderdelinden, ds. Van Andel, ds. Bredeweg en wat bepaalde PKN-kandidaten. Er zijn nog mogelijkheden te over.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Maar dat zal duidelijk zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12002
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Herman »

Isala schreef:
Herman schreef:
Isala schreef:Dan lijkt het toch echt een zakelijke onderneming, te meer omdat onze kerken ingeschreven staan in de KvK.
Ik blijf daar toch een onbehaaglijk gevoel bij houden.
Omdat de overheid een regel stelt, is dat nog niet zakelijk.

Overigens kan ik meevoelen met de gedachte dat dit overdreven regelzucht schijnt. In de pers kan je echter genoegzaam nalezen dat er allerlei lieden binnen de landsgrenzen rondlopen die onder het mom van een ANBI geld witwassen en fraude plegen. Enige algemene controle over de gehele sector is dus wel gewenst.
Maar die controle kan ook de verkeerde kant op gaan.
Ik weet niet of je het stuk over het beleid van Minister Kaag hebt gelezen in het RD van 19 mei over de gelijkheid van geslachten?
Ik citeer even een zinnetje:
Het kabinet steunt organisaties die zich inzetten om ongelijke machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen ter discussie te stellen.
Hierbij worden mannen en jongens betrokken, evenals lokale en religieuze leiders;
zonder hen is geen structurele verandering in gendernormen en -relaties mogelijk.


Omdat de kerk financieel inzicht geeft aan de bank en daardoor aan de staat, heeft zij daar een ingang om invloed uit te oefenen middels religieuze leiders (kerken/voorgangers). Deze vrouw zal niet schuwen om daar zo nodig financiële consequenties voor de kerk aan te verbinden als men niet mee zou werken met haar genderwaanzin.
Het is een klein zinnetje, maar ik kreeg de kriebels toen ik het las.

Dit is wellicht off topic, maar ik weet niet waar ik anders moet plaatsen.
Je kunt die zin niet kopiëren van ontwikkelingsbeleid / armoedebestrijding naar een Nederlandse situatie. De achterstelling van meisjes in derde wereld landen - want daar gaat het over - is dermate schrijnend dat alle middelen moeten worden ingezet ter verbetering.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

Jantje schreef:
JCRyle schreef:
Jantje schreef:Ik denk dat je gelijk hebt en men tot verzoening met de Gereformeerde Gemeenten in Nederland moet komen. Ds. Van der Meer is ook de jongste niet meer.
Dat het Avondmaal niet meer bediend kan worden én ds. Van der Meer niet één van de jongste meer is zijn geen redenen om tot verzoening over te gaan. Het klinkt wellicht vreemd, maar dat is geen basis waarop je tot hereniging kan komen; veel te fragiel.
Overigens zie je in de oude gemeente van ds. Van der Meer met regelmaat ds. Flapper uit Ede voorgaan. Wellicht kan hij ook wat voor de 'buitenverbanders' betekenen. Bijvoorbeeld samen met ds. Onderdelinden, ds. Van Andel, ds. Bredeweg en wat bepaalde PKN-kandidaten. Er zijn nog mogelijkheden te over.
Ik ben het hier absoluut niet mee eens. Maar dat zal duidelijk zijn.
Weet je hoe deze kerken in het verleden afgescheiden zijn? Waar het over ging?
mulder
Berichten: 365
Lid geworden op: 02 jun 2015, 15:33

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door mulder »

ds/dhr bredeweg zou best een optie kunnen zijn
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

emigrant schreef:eindelijk eens een topic over dit kerverbandje. Mensen hou het netjes!

ik ben destijds de drie dominees ervan vaak gaan beluisteren en heb warme herinneringen aan deze gemeenten en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Het is niet zo, dat je kan zeggen, o de dominees zijn overleden dan kunnen we terug verzoenen. Dat heeft een deel van de 7 gemeenten wel gedaan. Maar ik begrijp goed dat de overige drie daar (nog) niet aan toe zijn.
Misschien zal het zo zijn dat daar op een gegeven moment het laatste lid het licht uitdoet. Individueel zijn er veel leden al overgegaan in Veenendaal en Rijssen naar de binnenverbanders.

Wel merk je in Gouda waar nu twee gemeenten naast elkaar zijn blijven bestaan dat er in 35 jaar van gescheidenheid een cultuurverschil is ontstaan.
Leeft de nagedachtenis van wijlen ds. Van den Berg nog in de gemeenten? Hij liet naar ik altijd begreep de wedergeboorte samenvallen met de rechtvaardigmaking. En hij leerde dus een voorbereidend werk van Gods Geest. Klopt dit?
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door JCRyle »

mulder schreef:ds/dhr bredeweg zou best een optie kunnen zijn
Opvallend overigens dat Jantje spreekt over de heer Bredeweg in een ander topic, maar wel over ds. Van der Meer.
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door GGotK »

JCRyle schreef:
Jantje schreef:Ik denk dat je gelijk hebt en men tot verzoening met de Gereformeerde Gemeenten in Nederland moet komen. Ds. Van der Meer is ook de jongste niet meer.
Dat het Avondmaal niet meer bediend kan worden én ds. Van der Meer niet één van de jongste meer is zijn geen redenen om tot verzoening over te gaan. Het klinkt wellicht vreemd, maar dat is geen basis waarop je tot hereniging kan komen; veel te fragiel.
Overigens zie je in de oude gemeente van ds. Van der Meer met regelmaat ds. Flapper uit Ede voorgaan. Wellicht kan hij ook wat voor de 'buitenverbanders' betekenen. Bijvoorbeeld samen met ds. Onderdelinden, ds. Van Andel, ds. Bredeweg en wat bepaalde PKN-kandidaten. Er zijn nog mogelijkheden te over.
Op welke gronden denk jij dat ds Bredeweg wat zou kunnen betekenen voor de GGiN bv?
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door GGotK »

emigrant schreef:eindelijk eens een topic over dit kerverbandje. Mensen hou het netjes!

ik ben destijds de drie dominees ervan vaak gaan beluisteren en heb warme herinneringen aan deze gemeenten en dat mag ook wel eens gezegd worden.

Het is niet zo, dat je kan zeggen, o de dominees zijn overleden dan kunnen we terug verzoenen. Dat heeft een deel van de 7 gemeenten wel gedaan. Maar ik begrijp goed dat de overige drie daar (nog) niet aan toe zijn.
Misschien zal het zo zijn dat daar op een gegeven moment het laatste lid het licht uitdoet. Individueel zijn er veel leden al overgegaan in Veenendaal en Rijssen naar de binnenverbanders.

Wel merk je in Gouda waar nu twee gemeenten naast elkaar zijn blijven bestaan dat er in 35 jaar van gescheidenheid een cultuurverschil is ontstaan.
Welk cultuurverschil?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:
mulder schreef:ds/dhr bredeweg zou best een optie kunnen zijn
Opvallend overigens dat Jantje spreekt over de heer Bredeweg in een ander topic, maar wel over ds. Van der Meer.
Je hebt gelijk. Het zijn allebei heren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5432
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Piet Puk »

Zo had ik dit topic niet bedoeld
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Moderamen »

Een topicstarter is geen eigenaar van het topic.
Plaats reactie