Curatorium Gereformeerde Gemeente (discussie)

Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Mannetje »

Wellicht goed om dit bericht ook te laten zien als welkomsbericht op refoforum?
-
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Mistig »

Mannetje schreef:Wellicht goed om dit bericht ook te laten zien als welkomsbericht op refoforum?
Misschien een nieuw topic openen. Deze is inmiddels vervuild ;)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Wandelende »

Het schrijnende aan dit jaarlijks terugkerende fenomeen vind ik altijd dat e.e.a in het licht staat van het grote tekort aan predikanten binnen de GG.
(~)
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Mannetje »

Mistig schreef:
Mannetje schreef:Wellicht goed om dit bericht ook te laten zien als welkomsbericht op refoforum?
Misschien een nieuw topic openen. Deze is inmiddels vervuild ;)
Er is altijd een feiten- en een discussietopic. Misschien goed om in de openingspost een verwijzing naar dit artikel op te nemen?
-
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:Het schrijnende aan dit jaarlijks terugkerende fenomeen vind ik altijd dat e.e.a in het licht staat van het grote tekort aan predikanten binnen de GG.
Wou je beweren dat dit niet zo was? Vele (soms) grote gemeenten zijn al jarenlang vacant.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door GGotK »

Een tekort aan dominees is zeker een nood, het tegenovergestelde echter ook.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:Het schrijnende aan dit jaarlijks terugkerende fenomeen vind ik altijd dat e.e.a in het licht staat van het grote tekort aan predikanten binnen de GG.
Wou je beweren dat dit niet zo was? Vele (soms) grote gemeenten zijn al jarenlang vacant.
Nee, ik noem het schrijnend.
(~)
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Jeschurun »

Voor sommigen misschien een idee om de vispas Groot-Rotterdam te bestellen. Dan kun je op de hoordagen recht voor de deur van het curatorium gaan zitten vissen in de singel (vergeet geen zonnebril en pet). Let op: betaald parkeren!
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Pianoman »

Heerlijk, al vóór de vergadering gaat plaatsgrijpen zitten we er al tig pagina's over te ouweRachabben.....

Ik stel voor het curatorium op te heffen en de toelating te laten bepalen door Refoforum.... Tenslotte zitten hier de écht deskundigen.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Nasrani »

Jeschurun schreef:Voor sommigen misschien een idee om de vispas Groot-Rotterdam te bestellen. Dan kun je op de hoordagen recht voor de deur van het curatorium gaan zitten vissen in de singel (vergeet geen zonnebril en pet). Let op: betaald parkeren!
:humhihi
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Mistig »

Mannetje schreef:
Mistig schreef:
Mannetje schreef:Wellicht goed om dit bericht ook te laten zien als welkomsbericht op refoforum?
Misschien een nieuw topic openen. Deze is inmiddels vervuild ;)
Er is altijd een feiten- en een discussietopic. Misschien goed om in de openingspost een verwijzing naar dit artikel op te nemen?
Goed idee!
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Delftenaar »

Jeschurun schreef:Voor sommigen misschien een idee om de vispas Groot-Rotterdam te bestellen. Dan kun je op de hoordagen recht voor de deur van het curatorium gaan zitten vissen in de singel (vergeet geen zonnebril en pet). Let op: betaald parkeren!
Vergeet geen camera mee te nemen om stiekem degenen die het pand binnengaan, resp. verlaten vast te leggen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door pierre27 »

GGotK schreef:Een tekort aan dominees is zeker een nood, het tegenovergestelde echter ook.
.
Bamm.., mee eens. Elk jaar worden precies die mannenbroeders aangenomen die God op dat moment geeft. Dat geldt voor elk kerkverband. Niet meer en niet minder. Deze posting is voor mij hoe ik zondag 10 van de HC over de voorzienigheid lees en beleef. Dat gejank van vooral de linkerflank van de gezindte weet ik na zoveel jaar RF wel inmiddels...ook welke lui sjacho op deze posting zullen reageren:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Jantje »

pierre27 schreef:
GGotK schreef:Een tekort aan dominees is zeker een nood, het tegenovergestelde echter ook.
.
Bamm.., mee eens. Elk jaar worden precies die mannenbroeders aangenomen die God op dat moment geeft. Dat geldt voor elk kerkverband. Niet meer en niet minder. Deze posting is voor mij hoe ik zondag 10 van de HC over de voorzienigheid lees en beleef. Dat gejank van vooral de linkerflank van de gezindte weet ik na zoveel jaar RF wel inmiddels...ook welke lui sjacho op deze posting zullen reageren:)
Ik ben bepaald niet uit de linkerflank (vraag maar aan @DDD) en reageer toch 'sjacho'. Want dat neemt toch absoluut niet weg dat we wel degelijk mogen vragen of er 20 mannen aangenomen mogen worden. De voorzienigheid onthoudt ons niet van onze verantwoordelijkheid om te bidden om arbeiders in de wijngaard. Want wie bidt, die ontvangt!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door pierre27 »

Jantje schreef:
pierre27 schreef:
GGotK schreef:Een tekort aan dominees is zeker een nood, het tegenovergestelde echter ook.
.
Bamm.., mee eens. Elk jaar worden precies die mannenbroeders aangenomen die God op dat moment geeft. Dat geldt voor elk kerkverband. Niet meer en niet minder. Deze posting is voor mij hoe ik zondag 10 van de HC over de voorzienigheid lees en beleef. Dat gejank van vooral de linkerflank van de gezindte weet ik na zoveel jaar RF wel inmiddels...ook welke lui sjacho op deze posting zullen reageren:)
Ik ben bepaald niet uit de linkerflank (vraag maar aan @DDD) en reageer toch 'sjacho'. Want dat neemt toch absoluut niet weg dat we wel degelijk mogen vragen of er 20 mannen aangenomen mogen worden. De voorzienigheid onthoudt ons niet van onze verantwoordelijkheid om te bidden om arbeiders in de wijngaard. Want wie bidt, die ontvangt!
Tuurlijk, ik vraag wel om 30 mannen...maar dat sluit mijn opmerking niet uit!!!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie