Curatorium Gereformeerde Gemeente (discussie)

Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Curatorium Gereformeerde Gemeente (discussie)

Bericht door Mistig »

Eind volgende maand vergadert het Curatorium weer.
Op de website van de Ger.Gem. staat dat het curatorium uit de volgende leden bestaat:
Ds. J.J. van Eckeveld (Zeist) 1e voorzitter
Ds. B. van der Heiden (Alblasserdam) 2e voorzitter
Ds. M. Karens (Werkendam) secretaris
Oud. K.H. de Heer (Rijssen) penningmeester
Oud. B. Agteresch (Capelle aan den IJssel)
Oud. L.J. Goud (Yerseke)
Ds. G.J.N. Moens (Lisse)
Ds. A. Schot (Nunspeet)
Ds. A. Schreuder (Beekbergen)
Het lijkt me toch dat Ds. Van der Heiden, Ds. Karens (ivm. emeritaat) en Ds. A. Schot (ivm. docentschap) uit het Curatorium zijn? Wie zijn daar dan voor in de plaats gekomen?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Zeemeeuw
Berichten: 394
Lid geworden op: 15 feb 2008, 23:34

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Zeemeeuw »

Ds. M. Karens blijft op verzoek aan als curator tot D.V. zomer 2019. Stond vermeld in dit interview:

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-m-kar ... -1.1458798
Sven
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 apr 2018, 20:57

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Sven »

Mistig schreef:Eind volgende maand vergadert het Curatorium weer.
Op de website van de Ger.Gem. staat dat het curatorium uit de volgende leden bestaat:
Ds. J.J. van Eckeveld (Zeist) 1e voorzitter
Ds. B. van der Heiden (Alblasserdam) 2e voorzitter
Ds. M. Karens (Werkendam) secretaris
Oud. K.H. de Heer (Rijssen) penningmeester
Oud. B. Agteresch (Capelle aan den IJssel)
Oud. L.J. Goud (Yerseke)
Ds. G.J.N. Moens (Lisse)
Ds. A. Schot (Nunspeet)
Ds. A. Schreuder (Beekbergen)
Het lijkt me toch dat Ds. Van der Heiden, Ds. Karens (ivm. emeritaat) en Ds. A. Schot (ivm. docentschap) uit het Curatorium zijn? Wie zijn daar dan voor in de plaats gekomen?
Waarom, waarom zou je als emerituspredikant niet in curatorium blijven?
Dan kunnen andere dominees gewoon preken en hoeven ze minder neventaken te vervullen.
En oud. B. Agteresch uit Capelle a/d IJssel, is dat familie van dhr. Agteresch (eerst arts) die nu student is aan de Theologische School van de Ger. Gem.?
De waarheid is hard
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Klavart »

Sven schreef:En oud. B. Agteresch uit Capelle a/d IJssel, is dat familie van dhr. Agteresch (eerst arts) die nu student is aan de Theologische School van de Ger. Gem.?
Oud. B. Agteresch is de vader van stud. H.J. Agteresch.
Sven
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 apr 2018, 20:57

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Sven »

Klavart schreef:
Sven schreef:En oud. B. Agteresch uit Capelle a/d IJssel, is dat familie van dhr. Agteresch (eerst arts) die nu student is aan de Theologische School van de Ger. Gem.?
Oud. B. Agteresch is de vader van stud. H.J. Agteresch.
bedankt voor uw info!
De waarheid is hard
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Wandelende »

Tot welke datum kunnen personen zich melden, via hun kerkenraad, bij het curatorium van de GG?
(~)
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door -DIA- »

Sven schreef:
Klavart schreef:
Sven schreef:En oud. B. Agteresch uit Capelle a/d IJssel, is dat familie van dhr. Agteresch (eerst arts) die nu student is aan de Theologische School van de Ger. Gem.?
Oud. B. Agteresch is de vader van stud. H.J. Agteresch.
bedankt voor uw info!
We kunnen er nog aan toevoegen dat de familie Agteresch Rijssense wortels heeft. Zelfs stud. Agteresch, weer een geslacht verder dus, kan nog, zei het met wat moeite, in het Rijssens dialect spreken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Sven
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 apr 2018, 20:57

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Sven »

-DIA- schreef:
Sven schreef:
Klavart schreef:
Sven schreef:En oud. B. Agteresch uit Capelle a/d IJssel, is dat familie van dhr. Agteresch (eerst arts) die nu student is aan de Theologische School van de Ger. Gem.?
Oud. B. Agteresch is de vader van stud. H.J. Agteresch.
bedankt voor uw info!
We kunnen er nog aan toevoegen dat de familie Agteresch Rijssense wortels heeft. Zelfs stud. Agteresch, weer een geslacht verder dus, kan nog, zei het met wat moeite, in het Rijssens dialect spreken.
Ja, maar dat je een beetje dialect hebt in je stem is toch geen probleem?

[knip]Laten we hopen dat er meer studenten aangenomen worden bij de GG en er meer samengewerkt zal worden door de verschillende kerkverbanden met Gods Woord+ belijdenisgeschriften (3 formulieren v enigheid) als uitgangspunt!
De waarheid is hard
Sven
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 apr 2018, 20:57

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Sven »

Het is toch zeker niet zo dat oud. K.H. de Heer uit Rijssen ook nog eens familie is van ds JMD de Heer uit Middelburg?
De waarheid is hard
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door -DIA- »

Sven schreef:Het is toch zeker niet zo dat oud. K.H. de Heer uit Rijssen ook nog eens familie is van ds JMD de Heer uit Middelburg?
Voor zover ik weet niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Bartieeee »

Mistig schreef:Eind volgende maand vergadert het Curatorium weer.
Op de website van de Ger.Gem. staat dat het curatorium uit de volgende leden bestaat:
Ds. J.J. van Eckeveld (Zeist) 1e voorzitter
Ds. B. van der Heiden (Alblasserdam) 2e voorzitter
Ds. M. Karens (Werkendam) secretaris
Oud. K.H. de Heer (Rijssen) penningmeester
Oud. B. Agteresch (Capelle aan den IJssel)
Oud. L.J. Goud (Yerseke)
Ds. G.J.N. Moens (Lisse)
Ds. A. Schot (Nunspeet)
Ds. A. Schreuder (Beekbergen)
Het lijkt me toch dat Ds. Van der Heiden, Ds. Karens (ivm. emeritaat) en Ds. A. Schot (ivm. docentschap) uit het Curatorium zijn? Wie zijn daar dan voor in de plaats gekomen?
Ds. A. Schot blijft zover ik weet in het curatorium, en als Ds. A. Schot al uit het curatorium gaat is dat het volgende (school) jaar, omdat Ds. A. Schot pas per September docent word aan de Theologische School
Sven
Verbannen
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 apr 2018, 20:57

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Sven »

op basis waarvan wordt je docent aan de Theologische school GG?
omdat je een academische theologiestudie voltooid hebt zoals ds P Mulder en ds JMD de Heer (ik dacht dat die nou ook bezig is met een promotietraject)?
Of net als in de GGiNed waar je geen studie nodig hebt zoals ds J Roos/ds A van Voorden (geen universitaire graad in de theologie bedoel ik dan).
De waarheid is hard
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door GGotK »

Toch zal er de komende 3 jaar een behoorlijke 'personeelswisseling' moeten plaatsvinden. Ik denk hierbij met name aan de voorzitter van de Synode, maar ook aan de rector. Ds. P Mulder is wijselijk gekozen, maar dit is maar een tijdelijke oplossing. Kortom: wie heeft kennis en leiderschap, maar ook de gave om bijeen te houden wat bijeen hoort etc. Zowaar geen kleinigheid..
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door Jantje »

GGotK schreef:Toch zal er de komende 3 jaar een behoorlijke 'personeelswisseling' moeten plaatsvinden. Ik denk hierbij met name aan de voorzitter van de Synode, maar ook aan de rector. Ds. P Mulder is wijselijk gekozen, maar dit is maar een tijdelijke oplossing. Kortom: wie heeft kennis en leiderschap, maar ook de gave om bijeen te houden wat bijeen hoort etc. Zowaar geen kleinigheid..
Ds. G. Clements, ds. B. Labee en ds. A. Schot, die ook allen les geven aan de Theologische School, zouden goede opvolgers kunnen zijn, als rector. En voor de voorzitter van de Generale Synode, ds. J. denk ik aan predikanten als ds. A.T. Huijser, ds. J. van Laar, ds. G.W.S. Mulder, ds. J. van Rijswijk of ds. A. Schreuder.
Alle genoemde predikanten zijn relatief gezien nog vrij jong, dus dan kunnen we er weer een poosje tegen. Volgens mij zijn er wel predikanten die daar geschikt voor zijn, hoor. Dat geloof ik wel.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018

Bericht door GGotK »

Jantje schreef:
GGotK schreef:Toch zal er de komende 3 jaar een behoorlijke 'personeelswisseling' moeten plaatsvinden. Ik denk hierbij met name aan de voorzitter van de Synode, maar ook aan de rector. Ds. P Mulder is wijselijk gekozen, maar dit is maar een tijdelijke oplossing. Kortom: wie heeft kennis en leiderschap, maar ook de gave om bijeen te houden wat bijeen hoort etc. Zowaar geen kleinigheid..
Ds. G. Clements, ds. B. Labee en ds. A. Schot, die ook allen les geven aan de Theologische School, zouden goede opvolgers kunnen zijn, als rector. En voor de voorzitter van de Generale Synode, ds. J. denk ik aan predikanten als ds. A.T. Huijser, ds. J. van Laar, ds. G.W.S. Mulder, ds. J. van Rijswijk of ds. A. Schreuder.
Alle genoemde predikanten zijn relatief gezien nog vrij jong, dus dan kunnen we er weer een poosje tegen. Volgens mij zijn er wel predikanten die daar geschikt voor zijn, hoor. Dat geloof ik wel.
Het is alleen helaas, met alle respect, niet van het kaliber ds Moerkerken. Maar goed: wat niet is, kan komen. Ik zie bij een aantal van de bovenstaande dominees wel problemen liggen qua draagkracht binnen de gehele GG.
Plaats reactie