Curatorium Gereformeerde Gemeente (discussie)

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat er op forums geen normale discussie meer over gevoerd kan worden omdat het toch al snel uitmondt in onredelijke onzin.
Uitwassen en uitmondingen sluiten toch het goede gebruik niet uit?
Blijkbaar toch wel, leert de praktijk ons.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:
Wandelende schreef:
Jantje schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat er op forums geen normale discussie meer over gevoerd kan worden omdat het toch al snel uitmondt in onredelijke onzin.
Uitwassen en uitmondingen sluiten toch het goede gebruik niet uit?
Blijkbaar toch wel, leert de praktijk ons.
Ik heb toch al heel wat normale discussies over dit onderwerp gevoerd, zoals dat ook gewoon zou moeten kunnen. Discussies waar de nuance niet ontbrak. ;)
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jantje »

Ik heb het vooral over dit jaar en vorig jaar.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Ik heb het vooral over dit jaar en vorig jaar.
Je sluit goed gebruik uit. Dat is niet terecht, zeker als je alleen RF in je achterhoofd neemt. Tenminste, ik neem aan dat je buiten RF ook normale gesprekken hebt.
(~)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jantje »

Wandelende schreef:Tenminste, ik neem aan dat je buiten RF ook normale gesprekken hebt.
Uiteraard. Maar dat zijn alleen maar gelijkgestemden. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door KGPHP »

Op de website van de Gereformeerde Gemeenten zag ik dat er in Amerika een openbare bidstond plaatsvindt voor de vergadering van het curatorium. Kennen de GG dat in Nederland ook?
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door refo »

KGPHP schreef:Op de website van de Gereformeerde Gemeenten zag ik dat er in Amerika een openbare bidstond plaatsvindt voor de vergadering van het curatorium. Kennen de GG dat in Nederland ook?
Ja, voor de PS ook, dacht ik.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Roeline »

KGPHP schreef:Op de website van de Gereformeerde Gemeenten zag ik dat er in Amerika een openbare bidstond plaatsvindt voor de vergadering van het curatorium. Kennen de GG dat in Nederland ook?
Geen afzonderlijke dienst bij mijn weten. Wel wordt altijd opgeroepen het curatorium in de zondagse voorbede (nog meer) te gedenken. Dat lijkt me ook de correcte plek: de zondagse eredienst in het hele land. Daarnaast in de binnenkamers.
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jeschurun »

En, zullen er al broeders aan het memoriseren zijn?
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Mannetje »

Jeschurun schreef:En, zullen er al broeders aan het memoriseren zijn?
Wat moeten ze memoriseren?
-
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Piet Puk »

Jeschurun schreef:En, zullen er al broeders aan het memoriseren zijn?
Jij waarschijnlijk, anders zou je het niet plaatsen :nananere
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jeschurun »

Voor verschillenden hoort dat ook bij de grondige voorbereiding.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jantje »

Ik hoorde van een gemeente hier in Zeeland die vanavond een uur van gebed en bezinning heeft gehouden. Dat vind ik wel mooi.

En verder was ik van gedachte dat het van 26 tot 28 mei was. Maar het is volgende week al...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door KGPHP »

Jantje schreef:Ik hoorde van een gemeente hier in Zeeland die vanavond een uur van gebed en bezinning heeft gehouden. Dat vind ik wel mooi.

En verder was ik van gedachte dat het van 26 tot 28 mei was. Maar het is volgende week al...
Dat is een mooi initiatief. De Heere wil toch het gebed horen.
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door KGPHP »

Ik zat wat op de website van de ger.gem. rond te neuzen.
Het volgende staat er op:

Het curatorium komt bijeen
Maandag 20, dinsdag 21 en woensdag 22 mei komt het curatorium weer bijeen om mannen te horen die zich hebben aangemeld om de opleiding tot predikant te gaan volgen aan de Boezemsingel. In de Saambinder sprak ds. G.J.N. Moens (de secretaris van het curatorium) over "zeer belangrijke dagen voor het geheel van onze gemeenten".

Van de predikanten in actieve dienst (71 in getal, inclusief "overzee") is de gemiddelde leeftijd 55,9 jaar en zijn er dit jaar 24 boven de 60 jaar. Het is dan ook niet voor niets dat in datzelfde genoemde artikel wordt gevraagd om "de Heere aan te lopen als een waterstroom".

Omdat deze dagen, voor iedere (doop)lid van de Gereformeerde Gemeente en voor iedere plaatselijke gemeente, van groot belang zijn vragen we ook op deze plaats uw en jouw gebed en meeleven.

Ter volledigheid volgt hieronder het volledige artkel van ds. Moens dat in de Saambinder werd gepubliceerd:

Van maandag 20 mei tot en met woensdag 22 mei hoopt het curatorium weer te vergaderen. In deze dagen worden diegenen gehoord, die zich met een attest van de kerkenraad gemeld hebben. Dit zijn zeer belangrijke dagen voor het geheel van onze gemeenten. Daarom roept het curatorium predikanten, kerkenraden en gemeenten van harte op om gedurig, maar bijzonder op zondag 19 mei van de Heere af te smeken of Hij in gunst aan ons en onze gemeenten wil gedenken. Om de Heere aan te lopen als een waterstroom of het Hem behaagt ons te verblijden door Zijn daden. Dat er mannen mogen worden toegelaten om de lessen aan de Theologische School te gaan volgen om te zijner tijd in de wijngaard te mogen dienen. We belijden dat we het verzondigd hebben en dat is ook zo, maar de Heere geve dat dit beleving mag zijn. Om zo als schuldenaren Hem wel vrij, maar niet los te kunnen laten, ook niet in deze zo wezenlijke zaken. Dan zal het nooit kunnen om iets dat in ons is, maar alleen om Christus’ wil. Dat Hij, Die de levende Koning van de Kerk is, ons Zijn gunst doe ervaren. Het raakt toch ook onze kinderen en kleinkinderen, dat ze onder de prediking van vrije genade mogen blijven verkeren. Het mag daarom onze bede wel zijn of de Heere Zelf nu en voor het toekomende wil geven wat we lezen in Psalm 72:5: ‘Zij zullen U vrezen, zolang de zon en maan zullen zijn, van geslacht tot geslacht’. Daartoe geve Hij ons getrouwe dienaars van Zijn Woord.


Op dinsdag 11 en donderdag 13 juni zullen de tentamens en examens worden afgenomen. Vergeet onze studenten niet in deze voor hen en voor ons zulke gewichtvolle dagen. De kerkenraden die zich voorbereiden voor het beroepen van de kandidaat verzoeken we rekening te houden met de regel dat er geen beroep kan worden uitgebracht voordat de kandidaat beroepbaar is gesteld. Dat is op maandag 17 juni 2019. Daarbij geldt ten aanzien van de beroepbaarstelling van student M.L Dekker, dat hij uitsluitend beroepbaar is voor het werk van het deputaatschap voor Israël in Nazareth.
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
Plaats reactie