Curatorium Gereformeerde Gemeente (discussie)

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Herman »

Ik kan een bijbelse grap wel waarderen, maar deze grollen over het werk van onze Heere Jezus, dat gaat mij te ver. Denk even na wat u zegt, alstublieft!
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door GGotK »

Tsja , het is in alle opzichten een grote stap. Ook zul je afstand moeten nemen van je bezittingen etc. Ook voor eventuele vrouw en kinderen een grote stap. Maar wie wordt geroepen, die gaat.
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door claus »

Is er al iets bekend over vanmiddag ten aanzien van het curatorium? Jantje, die ik waardeer om zijn snelheid in de berichtgeving, weet jij al iets? Of wie dan ook? De helft van de middag is voorbij...
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jeremiah »

Dan was het hier wel gemeld. Morgen gelukkig nog een dag!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jantje »

Het kan nu nog hoor. De middag is nog niet om.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
2011
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mar 2011, 20:47

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door 2011 »

.
Laatst gewijzigd door 2011 op 29 mei 2018, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1467
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Delftenaar »

Geeft het dan geen verdriet dat kennelijk maar een persoon geschikt geacht bevonden is voor de verkondiging van het Evangelie terwijl er elke zondag zovele kansels leeg zijn en er zoveel vacante gemeenten zijn die zo graag een eigen herder en leraar uit de hand van God zouden willen ontvangen?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Jantje »

Delftenaar schreef:Geeft het dan geen verdriet dat kennelijk maar een persoon geschikt geacht bevonden is voor de verkondiging van het Evangelie terwijl er elke zondag zovele kansels leeg zijn en er zoveel vacante gemeenten zijn die zo graag een eigen herder en leraar uit de hand van God zouden willen ontvangen?
Mij wel ja, ik hoop dat er morgen nog 5 jonge mannen worden aangenomen.
Vandaag blijft het in ieder geval bij één student, meldt Gergeminfo.nl.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Moderamen »

Predikantentekort gaat hard oplopen komende jaren als ik snel reken.
Bartieeee
Berichten: 59
Lid geworden op: 01 dec 2017, 08:13

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Bartieeee »

We mogen zeer verblijd zijn dat Dhr. Boersma is aangenomen als student.
Natuurlijk hopen we op meer (vanwege de predikantentekort) en de predikanten die de 70 beginnen te bereiken.
Laten we hopen dat er inderdaad morgen zowel in Rotterdam als Grand Rapids mannen mogen worden aangenomen om de studie tot predikant te doen.
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door GGotK »

Moderamen schreef:Predikantentekort gaat hard oplopen komende jaren als ik snel reken.
Als je buiten God om rekent waarschijnlijk wel ja.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door eilander »

Moderamen schreef:Predikantentekort gaat hard oplopen komende jaren als ik snel reken.
Ik begrijp je zorg. Toch wordt op Gods school anders rekenen geleerd dan op de onze. Denk maar aan Gideon: een onbegrijpelijke weg, de kortste weg naar de ondergang zouden wij zeggen.
Maar God rekent heel anders: tegen een ontelbare menigte (Richt. 6:5) is 32.000 soldaten niet al te veel. Daarom waren er ook 22.000 mannen die het niet zagen zitten. Die moest Gideon naar huis sturen. Tja, wat moet je met 10.000 soldaten tegen zo'n menigte?
Dat kan nooit goed komen! Maar opnieuw rekent God heel anders, en moest Gideon het doen met 300 mannen... En hij deed het ook.

Dus als dan de strijd des Heeren is, kan het ook. En anders niet, al had hij een miljoen soldaten gehad.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door Roeline »

eilander schreef:
Moderamen schreef:Predikantentekort gaat hard oplopen komende jaren als ik snel reken.
Ik begrijp je zorg. Toch wordt op Gods school anders rekenen geleerd dan op de onze. Denk maar aan Gideon: een onbegrijpelijke weg, de kortste weg naar de ondergang zouden wij zeggen.
Maar God rekent heel anders: tegen een ontelbare menigte (Richt. 6:5) is 32.000 soldaten niet al te veel. Daarom waren er ook 22.000 mannen die het niet zagen zitten. Die moest Gideon naar huis sturen. Tja, wat moet je met 10.000 soldaten tegen zo'n menigte?
Dat kan nooit goed komen! Maar opnieuw rekent God heel anders, en moest Gideon het doen met 300 mannen... En hij deed het ook.

Dus als dan de strijd des Heeren is, kan het ook. En anders niet, al had hij een miljoen soldaten gehad.
Ik benijd jouw geloof.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door GJdeBruijn »

Tel de zegeningen en dank de Heere voor Zijn gave.
Belijdt de Heere de tekortkomingen als onze zonde.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeente 2018 (discussie)

Bericht door refo »

De Heere Jezus zegt Zelf dat gebeden moet worden om arbeiders. Dan moeten wij niet zeggen dat een paar ook wel goed is.
Het vervelende van zo'n kerkelijk instituut is dat we vanaf morgenavond weer een jaar moeten wachten.
Plaats reactie