Kwestie Opheusden

Gebruikersavatar
Gerson
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 nov 2012, 12:52

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Gerson »

Thuisvrouw schreef:Eigenlijk begrijp ik niet waarom mensen die geen lid zijn van de ger gem in Ned überhaupt hun mening geven op een topic over een ger gem in Ned gemeente. Veruit de meest rancuneuze posts kwamen mijn inziens van niet ger gem in Ned leden....

Zij nemen vaak de 'vrijheid' om meningen neer te zetten waar niemand op zit te wachten
Volgens mij zijn het overwegend GGin Ned-ers die hier meeschrijven.
Ik denk dat u conclusie dan ook niet klopt.
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Wet en Evangelie »

Zegge schreef:
Wet en Evangelie schreef:
Zegge schreef:
Piet Puk schreef:Het is zeer verdrietig wat gebeurd in Opheusden. Wat ik me afvraag is wat een notariskantoor moet gaan toen bij een eventuele nieuwe stemming kerkenraad
Na de vorige verkiezing had een groep leden de kerkenraad verweten van dubieuze handelingen. Bij de nieuwe verkiezing zal het notariskantoor stembrieven uitreiken, stemmen tellen en de uitslag vaststellen. Zodat er een onbetwiste uitslag vastgesteld kan worden.
Van dubieuze handelingen heb ik nooit gehoord maar wel dat de tellingen gewoon niet klopten. O.a. het aantal wat de presentielijsten getekend hadden en het aantal uitgebrachte stemmen klopten niet. Reeds eerder is op dit topic erover geschreven.
Deze zaken worden nu voorkomen als het goed is. Ik denk dat de kerkenraad nu ingezien heeft dat de verkiezingen met zo'n grote toeloop van leden op dezelfde wijze als voorheen weer zou uitlopen op fouten in tellingen e.d.
Laten we het er op houden dat dit dit een verstandig besluit is voor het verkrijgen van een transparant resultaat en een stap op weg naar herstel van vertrouwen.


Nu hoorde ik dat de uitslag van de verkiezing D.V. dinsdagavond na afloop van de dienst van Ds. Weststrate bekend wordt gemaakt.
Komen de vogels het gezaaide weer oppikken? Satan is slim hoor!
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Laag »

Gerson schreef:
Laag schreef:
anti-synodaal schreef:
Opstandig Ggin lid schreef:Gister aan het einde van de dienst is bekend gemaakt dat de ouderling waarin de meeste mensen nog vertrouwen hadden(gezien het aantal stemmen wat hij op de laatste vergadering kreeg) zijn ambt heeft neergelegd en niet herkiesbaar is.
Er is dan toch nog iemand die niet zo egoïstisch is als de rest.
Johannes 9:

37 En Jezus zeide tot Hem: En gij hebt Hem gezien, en Die met u spreekt, Dezelve is het.
38 En hij zeide: Ik geloof, Heere! En hij aanbad Hem.
39 En Jezus zeide: Ik ben tot een oordeel in deze wereld gekomen, opdat degenen, die niet zien, zien mogen, en die zien, blind worden.
40 En dit hoorden enigen uit de Farizeën, die bij Hem waren, en zeiden tot Hem: Zijn wij dan ook blind?
41 Jezus zeide tot hen: Indien gij blind waart, zo zoudt gij geen zonde hebben; maar nu zegt gij: Wij zien; zo blijft dan uw zonde.
Wat bedoelt u hiermee? De strekking ontgaat mij eerlijk gezegd.
Ik hoop dat anti-synodaal het wel begrijpt. Het ging mij voornamelijk om het laatste vers. We kunnen zo makkelijk de zonden van een ander benoemen, terwijl we stekeblind zijn voor die van ons zelf.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Thuisvrouw »

Gerson schreef:
Thuisvrouw schreef:Eigenlijk begrijp ik niet waarom mensen die geen lid zijn van de ger gem in Ned überhaupt hun mening geven op een topic over een ger gem in Ned gemeente. Veruit de meest rancuneuze posts kwamen mijn inziens van niet ger gem in Ned leden....

Zij nemen vaak de 'vrijheid' om meningen neer te zetten waar niemand op zit te wachten
Volgens mij zijn het overwegend GGin Ned-ers die hier meeschrijven.
Ik denk dat u conclusie dan ook niet klopt.

Als u goed leest, ziet u dat ik schreef: veruit de meest RANCUNEUZE posts kwamen van niet ger gem in Ned leden... U weet wel die posts die altijd persoonlijk worden over dominees ea..

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een ger gem in Ned zo over zijn voorgangers praat, en als dat wel zo is, zal hij/zij dat wellicht niet lang blijven.

Ik heb het hier vanzelfsprekend niet over belangstellenden buiten het kerk verband die meeleven, maar die zullen dergelijke posts ook niet plaatsen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Jantje »

Thuisvrouw schreef: Als u goed leest, ziet u dat ik schreef: veruit de meest RANCUNEUZE posts kwamen van niet ger gem in Ned leden... U weet wel die posts die altijd persoonlijk worden over dominees ea..

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een ger gem in Ned zo over zijn voorgangers praat, en als dat wel zo is, zal hij/zij dat wellicht niet lang blijven.

Ik heb het hier vanzelfsprekend niet over belangstellenden buiten het kerk verband die meeleven, maar die zullen dergelijke posts ook niet plaatsen
Als u dat niet begrijpt (of wil begrijpen) sluit u zich af van de ernst van de situatie.
Iedereen heeft in de achterliggende maanden kunnen lezen dat de voorstanders en tegenstanders van ds. Van Voorden dusdanig verdeeld zijn dat dit gebeurt. Ik vind het lasterlijk dat u dan andere kerkverbanden daarom gaat uitmaken. De meeste reacties komen van leden van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland zelf. Dat is gewoon zo. Vergeet daarbij ook niet dat men juist op dit forum dit in alle anonimiteit kan doen. Dat is in het normale dagelijkse leven niet zo. Ik denk dat ook wel een belangrijke rol speelt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Mannes »

Nu hoorde ik dat de uitslag van de verkiezing D.V. dinsdagavond na afloop van de dienst van Ds. Weststrate bekend wordt gemaakt.
Komen de vogels het gezaaide weer oppikken? Satan is slim hoor![/quote]

Ds. Westrate gaat inderdaad veel volk (vogels) trekken dinsdag...
DDD
Berichten: 28652
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door DDD »

Mannes schreef:
anti-synodaal schreef:
Opstandig Ggin lid schreef:Gister aan het einde van de dienst is bekend gemaakt dat de ouderling waarin de meeste mensen nog vertrouwen hadden(gezien het aantal stemmen wat hij op de laatste vergadering kreeg) zijn ambt heeft neergelegd en niet herkiesbaar is.
Er is dan toch nog iemand die niet zo egoïstisch is als de rest.
Uw manier van verwoorden verdient geen schoonheidsprijs ant-synodaal! U sabelt hier genadeloos de zittende kerkenraad neer.

Wel is het eerlijk om, als je zegt dat je jezelf totaal niet kan verenigen met het tot stand komen van besluiten binnen je kerkenraad, op te stappen.
Niks daarvan. De kerk is geen vereniging. De kerk is Gods huisgezin. Daar valt niets uit op te stappen, anders dan als de verloren zoon.
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Simon0612 »

Jantje schreef: De meeste reacties komen van leden van de Gereformeerde Gemeenten in Nederland zelf. Dat is gewoon zo.
Kun je die bewering aantonen Jantje? Of zijn dit ‘veronderstelde’ feiten die op geen enkele bron zijn gebaseerd en dus ook niet te achterhalen zijn? Het gaat mij niet om de kerkverbanden, de mensen die afgeven op die dominees, kerkenraden en gemeenten zijn niet goed bezig, of ze nou Ger Gem in Ned zijn of niet. Het feit dat sommigen veronderstellen dat in de Ger Gem in Ned aan mensverering wordt gedaan zoals de paus wordt vereerd, verteld ook weer wel wat over het type posters.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Mannes »

DDD schreef:
Mannes schreef:
anti-synodaal schreef:
Opstandig Ggin lid schreef:Gister aan het einde van de dienst is bekend gemaakt dat de ouderling waarin de meeste mensen nog vertrouwen hadden(gezien het aantal stemmen wat hij op de laatste vergadering kreeg) zijn ambt heeft neergelegd en niet herkiesbaar is.
Er is dan toch nog iemand die niet zo egoïstisch is als de rest.
Uw manier van verwoorden verdient geen schoonheidsprijs ant-synodaal! U sabelt hier genadeloos de zittende kerkenraad neer.

Wel is het eerlijk om, als je zegt dat je jezelf totaal niet kan verenigen met het tot stand komen van besluiten binnen je kerkenraad, op te stappen.
Niks daarvan. De kerk is geen vereniging. De kerk is Gods huisgezin. Daar valt niets uit op te stappen, anders dan als de verloren zoon.
Weet u wel waarom hij opgestapt is?
Ik snap wat u bedoelt maar met eerbied gesproken hoor; dit soort praktijken vinden in het Ware Huisgezin niet plaats....
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Mannes »

Simon0612 schreef: Het feit dat sommigen veronderstellen dat in de Ger Gem in Ned aan mensverering wordt gedaan zoals de paus wordt vereerd, verteld ook weer wel wat over het type posters.
Wat vertelt dat dan precies?
Laatst gewijzigd door Mannes op 11 mei 2018, 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Gritje »

Gerson schreef:
Thuisvrouw schreef:Eigenlijk begrijp ik niet waarom mensen die geen lid zijn van de ger gem in Ned überhaupt hun mening geven op een topic over een ger gem in Ned gemeente. Veruit de meest rancuneuze posts kwamen mijn inziens van niet ger gem in Ned leden....

Zij nemen vaak de 'vrijheid' om meningen neer te zetten waar niemand op zit te wachten
Volgens mij zijn het overwegend GGin Ned-ers die hier meeschrijven.
Ik denk dat u conclusie dan ook niet klopt.
En ik verbaas mij erover dat er zoveel op straat komt. Gemeenteleden die brieven enz openbaar maken. Werden ze niet verzocht om vertrouwelijke stukken niet openbaar te maken?
In onze gemeente hadden we jaren geleden ook wat gedoe, daar werd iedereen verzocht om geen vertrouwelijke dingen naar buiten te brengen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Hendrikus »

Mannes schreef:
Simon0612 schreef: Het feit dat sommigen veronderstellen dat in de Ger Gem in Ned aan mensverering wordt gedaan zoals de paus wordt vereerd, verteld ook weer wel wat over het type posters.
Wat verteld dat dan precies?
dat vertelt met een t moet, bijvoorbeeld :jongle
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Gerson
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 nov 2012, 12:52

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Gerson »

Mannes schreef:
Ds. Westrate gaat inderdaad veel volk (vogels) trekken dinsdag...
Spreeuwen?
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door GGBeroopingswerk »

Gerson schreef:
Mannes schreef:
Ds. Westrate gaat inderdaad veel volk (vogels) trekken dinsdag...
Spreeuwen?
Nieuws-gieren en aas-gieren waarschijnlijk
heusden-op
Verbannen
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 mar 2018, 18:50

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door heusden-op »

Jongens, doe 's effen een mooi bietje rustiger.
dam-leer
Gesloten