Kwestie Opheusden

bcbroek
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 mar 2018, 12:56

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door bcbroek »

Twee diakenen zijn niet herkozen. Verder hebben één herkozen ouderling en diaken bedenktijd gevraagd. Ook heeft één niet zittende gekozen kandidaat voor ouderling het ambt niet aangenomen.[/quote]
Begrijp ik dan goed dat er al reeds één ouderling zijn ambt heeft neergelegd? Want er is een ouderling gekozen die niet in de kerkenraad zat, terwijl er geen ouderling waren die niet herkozen zijn.

Ik hoop dat de gekozen ambtsdragers een ruime meerderheid mochten ontvangen.
Wat ik me echter afvraag, je moet minimale de helft + 1 der stemmen hebben om gekozen te worden. Soms zijn er meerdere rondes nodig hiervoor. Dat gebeurt soms al als er maar enkele ambtsdragers aftredend zijn. Hoe is dit nu gebeurd?[/quote]

Dat heb je inderdaad goed begrepen.

Er was één stemmingsronde en er was in veel gevallen geen "ruime" meerderheid. Herstel van vertrouwen wordt nog een lange weg![/quote]

Dat is maar de vraag, Objectief.
Ik heb persoonlijk altijd erg veel vertrouwen gehad in onze kerkenraad en dat is alleen maar gegroeid afgelopen periode. Gelukkig velen met mij, getuige het feit dat vrijwel de gehele kerkenraad in 1 ronde een meerderheid heeft gekregen.
Gebrek aan vertrouwen in deze case komt voort uit een interpretatie van de aanleiding en die interpretatie verschilt per persoon.
In deze fase is het goed om te herijken of die interpretaties wel juist zijn geweest (zeker ook na al het gesprokene gisteren) en vergevingsgezind en met ootmoed met elkaar de toekomst in te (willen) gaan.[/quote]



Je bent het met de kerkenraad eens, dus blijkbaar vind je het geen probleem dat de ds. weg is? Of vat ik dat verkeerd op?
Zegge
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 mar 2018, 17:34

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Zegge »

bcbroek schreef:Twee diakenen zijn niet herkozen. Verder hebben één herkozen ouderling en diaken bedenktijd gevraagd. Ook heeft één niet zittende gekozen kandidaat voor ouderling het ambt niet aangenomen.
Begrijp ik dan goed dat er al reeds één ouderling zijn ambt heeft neergelegd? Want er is een ouderling gekozen die niet in de kerkenraad zat, terwijl er geen ouderling waren die niet herkozen zijn.

Ik hoop dat de gekozen ambtsdragers een ruime meerderheid mochten ontvangen.
Wat ik me echter afvraag, je moet minimale de helft + 1 der stemmen hebben om gekozen te worden. Soms zijn er meerdere rondes nodig hiervoor. Dat gebeurt soms al als er maar enkele ambtsdragers aftredend zijn. Hoe is dit nu gebeurd?[/quote]

Dat heb je inderdaad goed begrepen.

Er was één stemmingsronde en er was in veel gevallen geen "ruime" meerderheid. Herstel van vertrouwen wordt nog een lange weg![/quote]

Dat is maar de vraag, Objectief.
Ik heb persoonlijk altijd erg veel vertrouwen gehad in onze kerkenraad en dat is alleen maar gegroeid afgelopen periode. Gelukkig velen met mij, getuige het feit dat vrijwel de gehele kerkenraad in 1 ronde een meerderheid heeft gekregen.
Gebrek aan vertrouwen in deze case komt voort uit een interpretatie van de aanleiding en die interpretatie verschilt per persoon.
In deze fase is het goed om te herijken of die interpretaties wel juist zijn geweest (zeker ook na al het gesprokene gisteren) en vergevingsgezind en met ootmoed met elkaar de toekomst in te (willen) gaan.[/quote]



Je bent het met de kerkenraad eens, dus blijkbaar vind je het geen probleem dat de ds. weg is? Of vat ik dat verkeerd op?[/quote]

Dat vat je inderdaad verkeerd op. En goed dat je dit vraagt.
Ik heb afgelopen maanden gemerkt dat wanneer je respect uitspreekt voor de kerkenraad die over ons gesteld is, dat je dan ineens 'tegen' de ds. zou zijn.
Nee, ik heb en had onze ds. erg hoog staan en nog steeds.
Echter, ik vind dat je de dominee moet geloven op zijn eigen woorden en verklaringen. En ieder die betrokken is in deze zaak, weet wat de ds verklaard heeft. En daarin heb ik alleen maar meer respect gekregen voor de beste man.
Laatst gewijzigd door Zegge op 16 mei 2018, 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
bcbroek
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 mar 2018, 12:56

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door bcbroek »

Zegge schreef:
bcbroek schreef:Twee diakenen zijn niet herkozen. Verder hebben één herkozen ouderling en diaken bedenktijd gevraagd. Ook heeft één niet zittende gekozen kandidaat voor ouderling het ambt niet aangenomen.
Begrijp ik dan goed dat er al reeds één ouderling zijn ambt heeft neergelegd? Want er is een ouderling gekozen die niet in de kerkenraad zat, terwijl er geen ouderling waren die niet herkozen zijn.

Ik hoop dat de gekozen ambtsdragers een ruime meerderheid mochten ontvangen.
Wat ik me echter afvraag, je moet minimale de helft + 1 der stemmen hebben om gekozen te worden. Soms zijn er meerdere rondes nodig hiervoor. Dat gebeurt soms al als er maar enkele ambtsdragers aftredend zijn. Hoe is dit nu gebeurd?
Dat heb je inderdaad goed begrepen.

Er was één stemmingsronde en er was in veel gevallen geen "ruime" meerderheid. Herstel van vertrouwen wordt nog een lange weg![/quote]

Dat is maar de vraag, Objectief.
Ik heb persoonlijk altijd erg veel vertrouwen gehad in onze kerkenraad en dat is alleen maar gegroeid afgelopen periode. Gelukkig velen met mij, getuige het feit dat vrijwel de gehele kerkenraad in 1 ronde een meerderheid heeft gekregen.
Gebrek aan vertrouwen in deze case komt voort uit een interpretatie van de aanleiding en die interpretatie verschilt per persoon.
In deze fase is het goed om te herijken of die interpretaties wel juist zijn geweest (zeker ook na al het gesprokene gisteren) en vergevingsgezind en met ootmoed met elkaar de toekomst in te (willen) gaan.[/quote]



Je bent het met de kerkenraad eens, dus blijkbaar vind je het geen probleem dat de ds. weg is? Of vat ik dat verkeerd op?[/quote]

Dat vat je inderdaad verkeerd op. En goed dat je dit vraagt.
Ik heb afgelopen maanden gemerkt dat op momenten dat je respect uitsprak voor de kerkenraad die over ons gesteld is, dat je dan ineens 'tegen' de ds. zou zijn.
Nee, ik heb en had onze ds. erg hoog staan en nog steeds.
Echter, ik vind dat je de dominee moet geloven op zijn eigen woorden en verklaringen. En ieder die betrokken is in deze zaak, weet wat de ds verklaard heeft. En daarin heb ik alleen maar meer respect gekregen voor de beste man.[/quote]



Oké, bedankt voor de uitleg.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Zita »

Let op het quoten, aub. Niet knippen in quotes als je niet weet hoe dat werkt.
Bastuba
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2018, 22:13

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Bastuba »

Zita schreef:Let op het quoten, aub. Niet knippen in quotes als je niet weet hoe dat werkt.


Er kan beter bekend gemaakt worden welke diaken en ouderlingen aftreden of blijven etc.
!!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Ad Anker »

Bastuba schreef:
Zita schreef:Let op het quoten, aub. Niet knippen in quotes als je niet weet hoe dat werkt.


Er kan beter bekend gemaakt worden welke diaken en ouderlingen aftreden of blijven etc.
!!
Je wilt namen terwijl jezelf onder een schuilnaam post. Ik snap dat niet. Waarom wil je dat weten?

Wat mij betreft gaat deze verschrikkelijke topic zsm :lock
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Simon0612 »

Ad Anker schreef:
Bastuba schreef:
Zita schreef:Let op het quoten, aub. Niet knippen in quotes als je niet weet hoe dat werkt.


Er kan beter bekend gemaakt worden welke diaken en ouderlingen aftreden of blijven etc.
!!
Je wilt namen terwijl jezelf onder een schuilnaam post. Ik snap dat niet. Waarom wil je dat weten?

Wat mij betreft gaat deze verschrikkelijke topic zsm :lock
Helemaal mee eens. @Bastuba moet eerst mar eens vertellen wie hij is. In het kader van de AVG is het ook tenminste discutabel of je ‘betrokkene’ openbaar mag maken.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Bastuba
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2018, 22:13

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Bastuba »

Simon0612 schreef:
Ad Anker schreef:
Bastuba schreef:
Zita schreef:Let op het quoten, aub. Niet knippen in quotes als je niet weet hoe dat werkt.


Er kan beter bekend gemaakt worden welke diaken en ouderlingen aftreden of blijven etc.
!!
Je wilt namen terwijl jezelf onder een schuilnaam post. Ik snap dat niet. Waarom wil je dat weten?

Wat mij betreft gaat deze verschrikkelijke topic zsm :lock
Helemaal mee eens. @Bastuba moet eerst mar eens vertellen wie hij is. In het kader van de AVG is het ook tenminste discutabel of je ‘betrokkene’ openbaar mag maken.


Aangenaam. Mijn naam is Jozef de Mik.
Waarom wil ik dat weten? Dat is voor mij persoonlijk belangrijk.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door pierre27 »

Dit topic hoeft niet op slot, maar er zijn een paar vervelende mensen bij naar ik vermoed uit Opheusden of omgeving die de boel elke keer weer verzieken met het op de man spelen en maar inside informatie naar buiten brengen en/of vragen. Ernaast op een onnavolgbare manier aan het quoten zijn. Dat maakt het voor de gemiddelde RF bezoeker niet prettiger.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Bruna »

pierre27 schreef:Dit topic hoeft niet op slot, maar er zijn een paar vervelende mensen bij naar ik vermoed uit Opheusden of omgeving die de boel elke keer weer verzieken met het op de man spelen en maar inside informatie naar buiten brengen en/of vragen. Ernaast op een onnavolgbare manier aan het quoten zijn. Dat maakt het voor de gemiddelde RF bezoeker niet prettiger.
Eens. Als GGiN’er uit ander deel van het land ben ik totaal niet benieuwd wie of wat er gekozen zijn.
Degenen uit Opheusden kunnen beter als grote kerels om de tafel gaan en alles doen om het op te lossen. Met alle hulp van deskundigen die mogelijk is. Vraag bij alles eens af is het tot herstel of opbouw van de gemeente. Stop met documenten verspreiden en leg je ook neer bij meerderheid of gezag.
Opheusden is altijd rijk gezegend geweest met predikanten en dat kan van veel andere gemeenten in het kerkverband niet gezegd worden. Denk dus ook aan het kerkverband.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Wandelende »

Bastuba schreef: Aangenaam. Mijn naam is Jozef de Mik.
Waarom wil ik dat weten? Dat is voor mij persoonlijk belangrijk.
Bel de scriba. Stuur een mail. Rij even langs.
(~)
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Simon0612 »

Bastuba schreef:
Aangenaam. Mijn naam is Jozef de Mik.
Waarom wil ik dat weten? Dat is voor mij persoonlijk belangrijk.
Beste Jozef de Mik,
Dan heb je alsnog pech want ik weet het niet, wil het niet weten, enals ik het wist zou ik het nooit in de openbaarheid brengen. En in verband met de privacy blijft het ook zeer discutabel. Zoals ander al aangaven kan er beter aan verzoening en herstel van vertrouwen worden gewerkt! Want dat is nu nodig, niet het nog meer uit elkaar drijven door suggesties en meningen.
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Jantje »

Laten we dan maar hopen dat dit voor het curatorium geen invloed zal hebben en de Opheusdense ambtsdragers uit het curatorium gewoon herkozen zijn.
Over enkele weken hoopt het curatorium, evenals dat van de Gereformeerde Gemeenten, waar ik lid ben, weer te vergaderen. En dat is een gewichtsvolle taak. De velden zijn immers wit om te oogsten! Ik zie het niet zo rooskleurig in als er door deze verwikkelingen niet op een zorgvuldige wijze de vergadering van het curatorium kan worden gedaan. Het zou verschrikkelijk zijn als deze ernstige zaak zijn sporen zou trekken in het curatorium, net in de periode waarin zij zal vergaderen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door refo »

Jantje schreef:Laten we dan maar hopen dat dit voor het curatorium geen invloed zal hebben en de Opheusdense ambtsdragers uit het curatorium gewoon herkozen zijn.
Over enkele weken hoopt het curatorium, evenals dat van de Gereformeerde Gemeenten, waar ik lid ben, weer te vergaderen. En dat is een gewichtsvolle taak. De velden zijn immers wit om te oogsten! Ik zie het niet zo rooskleurig in als er door deze verwikkelingen niet op een zorgvuldige wijze de vergadering van het curatorium kan worden gedaan. Het zou verschrikkelijk zijn als deze ernstige zaak zijn sporen zou trekken in het curatorium, net in de periode waarin zij zal vergaderen.
Er zijn ook secundi. Dus dat heus wel door.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Moderamen »

refo schreef: Er zijn ook secundi. Dus dat heus wel door.
Volgens mij is eerder in dit topic genoemd dat er in de GGiN geen secundi zijn. Als dat zo is, snap ik alle nieuwsgierigheid hier wel. Het is immers weer de curatoriummaand.
Gesloten