Kwestie Opheusden

Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Jeschurun »

Roos2017 schreef:
Hermanus schreef: Vroeger was de zaterdag avond een voorbereiding voor kerktijd. Is het tegenwoordig voor kerkstrijd?
Nou, dat dacht ik ook ...
Je kunt erover noteren wat je wilt, maar voor veel mensen in regio Opheusden is dit wel de praktijk. En het communiceren over kerkstrijd sluit het voorbereiden voor kerktijd niet uit.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door pierre27 »

Roos2017 schreef:
Hermanus schreef: Vroeger was de zaterdag avond een voorbereiding voor kerktijd. Is het tegenwoordig voor kerkstrijd?
Nou, dat dacht ik ook ...
Me too....
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Hermanus
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 apr 2018, 17:27
Locatie: Van Verre

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Hermanus »

Jeschurun schreef:
Roos2017 schreef:
Hermanus schreef: Vroeger was de zaterdag avond een voorbereiding voor kerktijd. Is het tegenwoordig voor kerkstrijd?
Nou, dat dacht ik ook ...
Je kunt erover noteren wat je wilt, maar voor veel mensen in regio Opheusden is dit wel de praktijk. En het communiceren over kerkstrijd sluit het voorbereiden voor kerktijd niet uit.
Kerkstrijd eindigt in verwoesting en kerktijd in vertroosting, als de Heere het geeft.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door pierre27 »

Helemaal mee eens!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Piet Puk »

Ik wens en bid de gemeente Opheusden Gods ondersteuning toe in deze zeer moeilijke tijd.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Roos2017 »

Goede Zondag iedereen, ongeacht naar welke kerk je ook gaat.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Piet Puk »

Ik wens de gemeente Psalm 4:7 toe. Enkele jaren geleden heeft ds. A. Van Voorden hierover mogen spreken. Het heeft indruk op mij gemaakt.
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door DDD »

De titel van dit draadje lijkt mij niet onduidelijk. Daarnaast hebben we nog de kerkbladen.

De kwestie is mijns inziens in ieder geval heel nuttig om te bespreken. Ook in andere kerkverbanden zijn situaties waarin kerkenraden al hun tact nodig hebben om predikant en gemeente een beetje in goede banen te leiden en het is ook goed om te bespreken hoe dat niet moet.

Zelfs als een kerkenraad redelijk functioneert, zie je soms een heleboel mensen weggaan, omdat de kerkenraad niet transparant communiceert. Dat onderwerp is zonder meer de moeite waard om op dit forum te bespreken. Ik zie er ook niets sensationeels of onterecht nieuwsgierigs in.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Laag »

Roos2017 schreef:Goede Zondag iedereen, ongeacht naar welke kerk je ook gaat.
Dank! Jullie ook, met de bede:

Zegen and're, maar ook mij.

Ook voor Opheusden. Aan alle plaats, waar Ik Mijns Naams gedachtenis stichten zal, zal Ik tot u komen, en zal u zegenen.
Laag
Berichten: 657
Lid geworden op: 26 apr 2017, 11:27

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Laag »

DDD schreef:De titel van dit draadje lijkt mij niet onduidelijk. Daarnaast hebben we nog de kerkbladen.

De kwestie is mijns inziens in ieder geval heel nuttig om te bespreken. Ook in andere kerkverbanden zijn situaties waarin kerkenraden al hun tact nodig hebben om predikant en gemeente een beetje in goede banen te leiden en het is ook goed om te bespreken hoe dat niet moet.

Zelfs als een kerkenraad redelijk functioneert, zie je soms een heleboel mensen weggaan, omdat de kerkenraad niet transparant communiceert. Dat onderwerp is zonder meer de moeite waard om op dit forum te bespreken. Ik zie er ook niets sensationeels of onterecht nieuwsgierigs in.
Eens, het is maar hoe je er mee omgaat.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Roos2017 »

Laag schreef:
Roos2017 schreef:Goede Zondag iedereen, ongeacht naar welke kerk je ook gaat.
Dank! Jullie ook, met de bede:

Zegen and're, maar ook mij.

Ook voor Opheusden. Aan alle plaats, waar Ik Mijns Naams gedachtenis stichten zal, zal Ik tot u komen, en zal u zegenen.
Ook voor Opheusden!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:De titel van dit draadje lijkt mij niet onduidelijk. Daarnaast hebben we nog de kerkbladen.

De kwestie is mijns inziens in ieder geval heel nuttig om te bespreken. Ook in andere kerkverbanden zijn situaties waarin kerkenraden al hun tact nodig hebben om predikant en gemeente een beetje in goede banen te leiden en het is ook goed om te bespreken hoe dat niet moet.

Zelfs als een kerkenraad redelijk functioneert, zie je soms een heleboel mensen weggaan, omdat de kerkenraad niet transparant communiceert. Dat onderwerp is zonder meer de moeite waard om op dit forum te bespreken. Ik zie er ook niets sensationeels of onterecht nieuwsgierigs in.
Tja, wat zullen we hierop zeggen...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Fiene
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2018, 09:47
Locatie: NOV

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Fiene »

---knip--- On-topic a.ub.
Fiene
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2018, 09:47
Locatie: NOV

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Fiene »

[knip] Commentaar op moderatorbeleid alleen middels PB!
Paal
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:08

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Paal »

kerkespraek schreef:Wat mij betreft: als aantal stembriefjes niet overeenkomt met aantal handtekeningen, rijst voorzichtig bij me de vraag of kerkenraad geen fraude gepleegd heeft?
Kerkenraad mag wat mij betreft aftreden en niet herkiesbaar gesteld worden, immers loopt er ook een appèlzaak tegen de meeste van de kerkenraadsleden. Kerkenraad heeft vertrouwen geschonden dunkt me. Ook omdat er zoveel fouten gemaakt zijn tegenover de predikant ds. A. van Voorden zelf!
Aftreden en niet herkiesbaar stellen kerkenraad Opheusden is wenselijk voor welzijn gemeente en kerkverband.
Waarom geen volledig nieuwe kerkenraad volgens een goede procedure m.b.v. naburige gemeenten, classis, commissie etc.
Kerkespraeck nogmaals de vraag: waarom zou een kerkenraad niet herkiesbaar mogen worden gesteld als er een appelzaak tegen hen loopt? Kun je dit onderbouwen vanuit DKO oid?
Gesloten