Kwestie Opheusden

anti-synodaal
Verbannen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 okt 2016, 16:58

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door anti-synodaal »

Info-feitenkenner schreef:
bcbroek schreef:
anti-synodaal schreef:
bcbroek schreef:Hoe zou het nu met ds. A. van Voorden zijn? Is daar iets over bekend?
Ik vraag me trouwens af waarom er geen meditaties van hem in de Wachter Sions staan...
Omdat ds j Roos hoofdredacteur is.


Maakt toch niet uit? Van andere ds. staan er ook gewoon meditaties in, terwijl ze geen hoofdredacteur zijn...
Ds. A. van Voorden is eindredacteur.
Je info klopt niet en ook de feiten heb je niet op een rijtje.
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11424
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Mister »

Mister schreef:Dit topic is teruggezet na een afkoelperiode en opruimronde.
We willen een ieder vragen hier met fatsoen te reageren.
Zo niet, dan zal het topic gesloten worden. We gaan er van uit dat dat niet nodig zal zijn.
We hoopten niet dat het nodig zou blijken te zijn om het topic te sluiten. Helaas blijkt het weer niet goed te gaan. Daarom: :lock
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11424
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Mister »

We openen het topic. Wie meent hier de zaken weer te moeten verstoren moet ook de gevolgen daarvan dragen.
kerkespraek
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 feb 2018, 15:48

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door kerkespraek »

In het Reformatorisch Dagblad zag ik net dat ds. A. van Voorden te Opheusden beroepen is in de Ger. Gem. in Ned. te Groot-Ammers, een kleine gemeente met zo'n 190 leden en doopleden. Ds. O.M. van der Tang uit Alblasserdam is er consulent.
Deze gemeente beroept ds. Van Voorden best wel vaak in de loop der jaren; eind 2017 voor het laatst. Dat was nog voor de rustperiode van ds. Van Voorden.

Er staat bij ds. A. van Voorden in het RD onder de kop Beroepingswerk opgemerkt, pagina 2 kerk en godsdienst: beroepbaar predikant wonend te Opheusden. Dit viel me zomaar op.
Paal
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:08

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Paal »

kerkespraek schreef:In het Reformatorisch Dagblad zag ik net dat ds. A. van Voorden te Opheusden beroepen is in de Ger. Gem. in Ned. te Groot-Ammers, een kleine gemeente met zo'n 190 leden en doopleden. Ds. O.M. van der Tang uit Alblasserdam is er consulent.
Deze gemeente beroept ds. Van Voorden best wel vaak in de loop der jaren; eind 2017 voor het laatst. Dat was nog voor de rustperiode van ds. Van Voorden.

Er staat bij ds. A. van Voorden in het RD onder de kop Beroepingswerk opgemerkt, pagina 2 kerk en godsdienst: beroepbaar predikant wonend te Opheusden. Dit viel me zomaar op.
Ja zag ik ook. Beetje onzinnig leek me, hij is toch nog helemaal niet losgemaakt? Volgens mij nu gewoon nog predikant van GGiN Opheusden.
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Jeschurun »

Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
Paal
Berichten: 196
Lid geworden op: 26 jan 2015, 19:08

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Paal »

Jeschurun schreef:Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
Ik vind het meer vragen oproepen dan weldoordacht, omdat het gewoon niet klopt.
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Pianoman »

Dit valt jullie niet "zomaar" op, maar jullie vinden dit weer een aanleiding om iets op Refoforum te kunnen plaatsen, dunkt mij..... Iets anders kan ik er niet van maken.

Over enkele maanden werkt ds. Van Voorden tot volle tevredenheid van een iegelijk in zijn nieuwe gemeente, en gaat het kerkelijk leven zijn gewone gang. Het enige dat dan nog resteert uit deze periode zijn teruglezend drie of vier meldingen in De Wachter Sions, en een paar duizend opmerkingen op Refoforum: ziehier het kerkelijk leven anno nu......
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Kwestie Opheusden

Bericht door FlyingEagle »

Paal schreef:
Jeschurun schreef:Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
Ik vind het meer vragen oproepen dan weldoordacht, omdat het gewoon niet klopt.
Waar woont ds. van Voorden dan wel?
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Wet en Evangelie »

FlyingEagle schreef:
Paal schreef:
Jeschurun schreef:Formulering is weldoordacht, wel verklaarbaar in een tijd van een afnemend aantal abonnees, dan gaat men bijzonder voorzichtig met de achterban om, zeker met dit persistente deel daarvan.
Ik vind het meer vragen oproepen dan weldoordacht, omdat het gewoon niet klopt.
Waar woont ds. van Voorden dan wel?
Zie Jaarboek Gereformeerde Gemeenten in Nederland 2017.
kerkespraek
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 feb 2018, 15:48

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door kerkespraek »

Pianoman schreef:Dit valt jullie niet "zomaar" op, maar jullie vinden dit weer een aanleiding om iets op Refoforum te kunnen plaatsen, dunkt mij..... Iets anders kan ik er niet van maken.

Over enkele maanden werkt ds. Van Voorden tot volle tevredenheid van een iegelijk in zijn nieuwe gemeente, en gaat het kerkelijk leven zijn gewone gang. Het enige dat dan nog resteert uit deze periode zijn teruglezend drie of vier meldingen in De Wachter Sions, en een paar duizend opmerkingen op Refoforum: ziehier het kerkelijk leven anno nu......
Ds. A. van Voorden wordt per 1 juni pas losgemaakt van de GGiN te Opheusden. Dus in principe is hij nu nog steeds als predikant aan de gemeente van Opheusden verbonden.
Neemt ds. A. van Voorden een eerder dan 1 juni een beroep aan, hoeft er geen sprake te zijn van een losmaking zoals bovengenoemde. Deze informatie kregen we te horen.
Daarom viel het ons zomaar op dat er vermeldt stond in het RD onder de kop beroepingswerk: beroepbaar predikant wonend te Opheusden. Ds. Van Voorden ís feitelijk nóg steeds predikant te Opheusden, maar vervult er geen preekbeurten. Overigens is deze formulering in het RD in die zin wel enigszins te begrijpen, namelijk dat de predikant er niet meer voor gaat in de eredienst.

Inderdaad, we hopen dat de predikant een nieuwe gemeente krijgt met als gevolg dat het kerkelijk leven in de GGiN haar gewone gang mag gaan. Bij die zinnen uit het geciteerde bericht sluiten we ons van harte aan.
Piet Puk
Berichten: 5458
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Piet Puk »

Pianoman schreef:
Over enkele maanden werkt ds. Van Voorden tot volle tevredenheid van een iegelijk in zijn nieuwe gemeente, en gaat het kerkelijk leven zijn gewone gang. Het enige dat dan nog resteert uit deze periode zijn teruglezend drie of vier meldingen in De Wachter Sions, en een paar duizend opmerkingen op Refoforum: ziehier het kerkelijk leven anno nu......
Ben jij toekomstvoorspeller? Wie weet duurt het nog wel 1 jaar
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Framboos »

Verkiezing ambtsdragers is nu officieel ongeldig verklaard en zal opnieuw moeten plaatsvinden. De leden van de gemeente hebben daar een brief over gehad.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door DDD »

Waarom? Ik heb hierboven wel wat gelezen, maar dat hoeft niet met elkaar in verband te staan.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door Moderamen »

DDD schreef:Waarom? Ik heb hierboven wel wat gelezen, maar dat hoeft niet met elkaar in verband te staan.
Juist in een moeilijke situatie moet alle schijn van partijdigheid vermeden worden. Dan is opnieuw m.i. altijd de beste oplossing.
Gesloten