Thuislezers

Calvijn1988
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:29

Thuislezers

Bericht door Calvijn1988 »

Zijn er nog thuislezers en/of gezelschappen in zuid west Nederland
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Thuislezers

Bericht door DDD »

Jazeker. Ik kan er zo een aantal opnoemen. Hoe dat zo?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Thuislezers

Bericht door -DIA- »

Calvijn1988 schreef:Zijn er nog thuislezers en/of gezelschappen in zuid west Nederland
Ja.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Calvijn1988
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 okt 2012, 18:29

Re: Thuislezers

Bericht door Calvijn1988 »

In boekjes lees je namelijk wel over thuislezers uit Ouddorp en dergelijke. Ook over Gods volk in de omtrek, ik ben zomaar benieuwd of er nog meer mensen thuis zitten bij een oudvader, en wat de reden is dat ze thuiszitten.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuislezers

Bericht door Ambtenaar »

Calvijn1988 schreef:In boekjes lees je namelijk wel over thuislezers uit Ouddorp en dergelijke. Ook over Gods volk in de omtrek, ik ben zomaar benieuwd of er nog meer mensen thuis zitten bij een oudvader, en wat de reden is dat ze thuiszitten.
Ik zit ook wel eens thuis. Maar niet bij een oudvader, op een bank.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuislezers

Bericht door Ambtenaar »

Calvijn1988 schreef:In boekjes lees je namelijk wel over thuislezers uit Ouddorp en dergelijke. Ook over Gods volk in de omtrek, ik ben zomaar benieuwd of er nog meer mensen thuis zitten bij een oudvader, en wat de reden is dat ze thuiszitten.
Ik zit ook wel eens thuis. Maar niet bij een oudvader, op een bank.
Ouddorp
Berichten: 367
Lid geworden op: 10 jul 2012, 12:01

Re: Thuislezers

Bericht door Ouddorp »

Ik ken in Ouddorp geen enkel gezin dat thuis leest. Wel sprak ik een tijdje geleden met een gezin uit Zuid-Beveland die sinds kort bij geen enkele kerk meer waren aangesloten en thuis lazen met hun kinderen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Thuislezers

Bericht door Wandelende »

Ambtenaar schreef:
Calvijn1988 schreef:In boekjes lees je namelijk wel over thuislezers uit Ouddorp en dergelijke. Ook over Gods volk in de omtrek, ik ben zomaar benieuwd of er nog meer mensen thuis zitten bij een oudvader, en wat de reden is dat ze thuiszitten.
Ik zit ook wel eens thuis. Maar niet bij een oudvader, op een bank.
:haha :super
(~)
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Thuislezers

Bericht door HHKtE »

Calvijn1988 schreef:Zijn er nog thuislezers en/of gezelschappen in zuid west Nederland
Ken een gezin uit Streefkerk die thuis lezen omdat ze op zondag niet met de pont willen overvaren naar de gemeente waar ze lid van zijn.
de doordeweekse diensten wonen ze wel bij.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Thuislezers

Bericht door Nasrani »

Ouddorp schreef:Ik ken in Ouddorp geen enkel gezin dat thuis leest. Wel sprak ik een tijdje geleden met een gezin uit Zuid-Beveland die sinds kort bij geen enkele kerk meer waren aangesloten en thuis lazen met hun kinderen.
Ik hoorde er pas ook van ja dat er hier in de omgeving zijn. Komen zij uit de oud gereformeerde gemeente van Goes? Daar schijnen wat mensen weg te zijn die zich nergens meer bij hebben aangesloten.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Thuislezers

Bericht door Jeschurun »

Weet van:
-één gezin uit Nederhemert
-één gezin uit Hardinxveld-Giessendam
-één gezin uit Werkendam
dat thuisleest.
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Thuislezers

Bericht door claus »

Aanvulling:

- één gezin uit Vriezenveen
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Thuislezers

Bericht door Wandelende »

Thuislezen met als reden de kerk te ontlopen is nooit goed.
(~)
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Thuislezers

Bericht door Ambtenaar »

Ik begrijp ook niet hoe je elkaar geestelijk kunt voeden in een gezin. Het blikveld lijkt me dan nogal nauw. Ik zou mij nog liever aansluiten bij een gemeente aan de randen van het kerkelijke spectrum (als GB-er), dan thuis zelf kerkje spelen.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Thuislezers

Bericht door Moderamen »

Ambtenaar schreef:Ik begrijp ook niet hoe je elkaar geestelijk kunt voeden in een gezin. Het blikveld lijkt me dan nogal nauw.
Klopt. Al kán het wel, in praktijk is dat wel een worsteling voor veel thuislezende ouders. Als ik kijk naar de thuisleeskinderen uit mijn basis- en middelbareschooltijd is er geen enkele meer gelovig. Nu ken ik er ook niet zoveel om daar conclusies uit te trekken, maar feit is wel dat het een eenzame en nauwe plek is.
Plaats reactie