Thuislezers

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Thuislezers

Bericht door -DIA- »

Hier staan preken van ds. Hofman (Schiedam)
https://www.yumpu.com/nl/document/read/ ... man-preken

Ik denk dat er op www.yumpu.com/nl nog meer te vinden zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Thuislezers

Bericht door liz boer »

Vinden jullie er nog verschil in zitten tussen thuislezers of (digitale) thuisluisteraars, beiden verzaken de bijeenkomsten.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Thuislezers

Bericht door eilander »

liz boer schreef:Vinden jullie er nog verschil in zitten tussen thuislezers of (digitale) thuisluisteraars, beiden verzaken de bijeenkomsten.
Wat mij betreft geen verschil. Uiteraard geldt dat verzaken niet in het geval dat het noodgedwongen zo is, door lichamelijke omstandigheden bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Thuislezers

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
liz boer schreef:Vinden jullie er nog verschil in zitten tussen thuislezers of (digitale) thuisluisteraars, beiden verzaken de bijeenkomsten.
Wat mij betreft geen verschil. Uiteraard geldt dat verzaken niet in het geval dat het noodgedwongen zo is, door lichamelijke omstandigheden bijvoorbeeld.
nee uiteraard niet, maar het gaat over de groep mensen die niet ene kerk meer goed of goed genoeg vinden of mensen die erg geleden hebben aan de kerk en zo niet de moet meer hebben om er nog ooit naar binnen te gaan.
Je kunt met oude bandjes nog genoeg bevindelijke predikanten horen, de opnames gaan terug van net na de oorlog denk ik, wij hebben ooit nog eens een tijdrede van prof Wisse gehoord, opgenomen in de Koninginnekerk in Rotterdam "de duivel op vakantie".
Zo zijn er nog vele te horen... toch ben je dan ongehoorzaam aan de opdracht van de Heere.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: RE: Re: Thuislezers

Bericht door RotterS »

liz boer schreef:
nee uiteraard niet, maar het gaat over de groep mensen die niet ene kerk meer goed of goed genoeg vinden of mensen die erg geleden hebben aan de kerk en zo niet de moet meer hebben om er nog ooit naar binnen te gaan.
Wil je de 2 groepen die je noemt alsjeblieft niet op een hoop vegen? Voor mensen die geen ene kerk goed genoeg vinden ligt de zonde in de eerste plaats bij hen, bij mensen die geleden hebben ligt de zonde in de eerste plaats bij de kerk. Al hoop ik oprecht dat die tweede groep genezing zoekt en vindt, bijvoorbeeld door medechristenen die in de eerste plaats spiegel van Christus zijn. En daarna ook uiteraard ook weer de weg naar een gezonde geloofsgemeenschap.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Thuislezers

Bericht door liz boer »

RotterS schreef:
liz boer schreef:
nee uiteraard niet, maar het gaat over de groep mensen die niet ene kerk meer goed of goed genoeg vinden of mensen die erg geleden hebben aan de kerk en zo niet de moet meer hebben om er nog ooit naar binnen te gaan.
Wil je de 2 groepen die je noemt alsjeblieft niet op een hoop vegen? Voor mensen die geen ene kerk goed genoeg vinden ligt de zonde in de eerste plaats bij hen, bij mensen die geleden hebben ligt de zonde in de eerste plaats bij de kerk. Al hoop ik oprecht dat die tweede groep genezing zoekt en vindt, bijvoorbeeld door medechristenen die in de eerste plaats spiegel van Christus zijn. En daarna ook uiteraard ook weer de weg naar een gezonde geloofsgemeenschap.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Ik bedoelde het niet zo, ik weet wat lijden aan de kerk is.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Johannes S
Berichten: 581
Lid geworden op: 22 dec 2017, 16:55
Locatie: Dordrecht

Re: Thuislezers

Bericht door Johannes S »

Calvijn1988 schreef:Zijn er nog thuislezers en/of gezelschappen in zuid west Nederland
Yes! Net nog een stukje gelezen ;)
Filippenzen 3:20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Plaats reactie