Ontwikkelingen HHK

Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ararat »

Bourdon16 schreef:
Geytenbeekje schreef:
Bourdon16 schreef:
refo schreef:Ik merk overigens een trend op dat hoeden kleiner worden in de kerk. Soms denk je dat een dame is vergeten haar hoofd te bedekken. Bij nader inzien blijkt er toch wel iets te zitten.

Ja klopt, bij ons is de tijd van de gevederde ruimteschepen wel voorbij.
(Evt ook te herkennen als slagschepen)
Wanneer ging dat voorbij?
Dat durf ik niet te zeggen. Sowieso is het bij ons altijd wel minder voorgenomen dan bij de gg.
Voor de kerkscheuring hadden we best wat aanwas van buitenaf en toen had je het wat meer .
De meeste vrouwen hebben nu een wat kleiner hoedje op.

Soms zie je het ook gaan van grote hoed, naar kleine hoed, naar baret, naar één of andere haarband naar niks.
Maar ook wel van grote hoed naar niks..
Ai. Mijn vrouw ging een jaar of 5 geleden over van klein hoedje naar baret. Ben benieuwd hoe lang de baret-fase nog duurt... :huhu
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1453
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Bourdon16 »

Haha hou ons maar op de hoogte.. :)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ditbenik »

HersteldHervormd schreef:
Ditbenik schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ditbenik schreef:
Wel jammer dat hij 1 Korinthe 11 hoeden leest. Daar heeft Paulus het helemaal niet over. Die spreekt over een hoofdbedekking.
Wat is dan nog meer hoofdbedekking volgens jou?
Volgens mij heeft een man net zo veel haar boven op zijn hoofd dan een vrouw, het is alleen iets langer bij een vrouw (bij sommige ook weer niet).
Het ging niet over de hoeveelheid haar die iemand volgens jou heeft maar over het voorschrift wat de apostel Paulus in het Woord van God geeft.
Even concreet, wat is je punt? Ik begrijp er niks van. Wat vind je nou jammer?
Het gaat er helemaal niet om wat mijn punt is. Het gaat er om wat de Heere van ons vraagt in Zijn Woord. PP drijft daar de spot mee en jij doet de hoofdbedekking af met de hoeveelheid haar. Het gaat in 1 Korinthe 11 niet om zomaar iets maar om de eerbied en het respect voor God. Mijn God. En daarom kan ik dat niet zomaar voorbij laten gaan alsof het allemaal niets uitmaakt en je daar op RF gewoon de draak mee kunt steken.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door HersteldHervormd »

Ditbenik schreef:
Het gaat er helemaal niet om wat mijn punt is. Het gaat er om wat de Heere van ons vraagt in Zijn Woord. PP drijft daar de spot mee en jij doet de hoofdbedekking af met de hoeveelheid haar. Het gaat in 1 Korinthe 11 niet om zomaar iets maar om de eerbied en het respect voor God. Mijn God. En daarom kan ik dat niet zomaar voorbij laten gaan alsof het allemaal niets uitmaakt en je daar op RF gewoon de draak mee kunt steken.
Oke, ik begrijp het echt niet, maar dat maakt niet uit, laat maar rusten :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Emma de Jong »

https://www.rd.nl/artikel/977291-preekb ... -beeindigd

Wat een aangrijpend besluit. Ook voor de vele gemeenten waar hij pastoraat deed. Hij begon in 2009 (niet 2011) met zijn opleiding.

Gistermorgen ging hij nog voor: https://kerkfoon.nl/hhgalblasserdam.php
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

Emma de Jong schreef:Gistermorgen ging hij nog voor
De bevoegdheid eindigde op 23 mei, gisteren was het 29 mei. Precies het probleem, zeg maar.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Henk J »

Tjonge, hij heeft ook bij ons meerdere keren gepreekt. Dit is zeker een ingrijpend besluit.
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Henk J »

Herman schreef:
Emma de Jong schreef:Gistermorgen ging hij nog voor
De bevoegdheid eindigde op 23 mei, gisteren was het 29 mei. Precies het probleem, zeg maar.
Moet de preekbevoegdheid verlengt worden dan? Ik dacht dat studenten die hielden totdat ze de studie klaar hebben en beroepbaar gesteld worden.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Geytenbeekje »

Ergens vind ik het jammer dat het niet gemeld wordt. Nu wordt er gegist hoe dat kan gebeuren.
Emma de Jong
Berichten: 163
Lid geworden op: 31 aug 2021, 17:26

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Emma de Jong »

Herman schreef:
Emma de Jong schreef:Gistermorgen ging hij nog voor
De bevoegdheid eindigde op 23 mei, gisteren was het 29 mei. Precies het probleem, zeg maar.
Hij ging donderdag ook nog voor. https://www.youtube.com/watch?v=Z6NoRqI0Q_Y

Als zijn bevoegdheid toen al geëindigd was, zijn de kerkenraad van Monster donderdag en Alblasserdam gisteren toch ook verantwoordelijk?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Erik1960 »

Emma de Jong schreef:
Herman schreef:
Emma de Jong schreef:Gistermorgen ging hij nog voor
De bevoegdheid eindigde op 23 mei, gisteren was het 29 mei. Precies het probleem, zeg maar.
Hij ging donderdag ook nog voor. https://www.youtube.com/watch?v=Z6NoRqI0Q_Y

Als zijn bevoegdheid eindigde, zijn de kerkenraad van Monster donderdag en Alblasserdam gisteren toch ook verantwoordelijk?
Op de website van de HHK staat hij nog steeds in het lijstje ‘studenten met preekconsent’.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

Henk J schreef:Moet de preekbevoegdheid verlengt worden dan? Ik dacht dat studenten die hielden totdat ze de studie klaar hebben en beroepbaar gesteld worden.
Los van de studie kan je preekbevoegdheid aanvragen als je een aantal kerkelijke vakken hebt gehaald. Vervolgens wordt die voor een bepaalde duur verleend en dat wordt dan ofwel periodiek verlengd of in dit geval niet.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Geytenbeekje »

Emma de Jong schreef:
Herman schreef:
Emma de Jong schreef:Gistermorgen ging hij nog voor
De bevoegdheid eindigde op 23 mei, gisteren was het 29 mei. Precies het probleem, zeg maar.
Hij ging donderdag ook nog voor. https://www.youtube.com/watch?v=Z6NoRqI0Q_Y

Als zijn bevoegdheid toen al geëindigd was, zijn de kerkenraad van Monster donderdag en Alblasserdam gisteren toch ook verantwoordelijk?
Er zijn ook gemeenten die dhr van Keulen of dhr C.M. Klok laten komen, dat is net zoiets toch?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

Emma de Jong schreef:Als zijn bevoegdheid toen al geëindigd was, zijn de kerkenraad van Monster donderdag en Alblasserdam gisteren toch ook verantwoordelijk?
Kerkenraden zijn ook verantwoordelijk ja. Dat is het lastige in de HHK, waar een instituut als de commissie van toelating en andere classicale besluiten weinig gezag kennen. Deze en soortgelijke kandidaten komen dan in het informele circuit terecht.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door HersteldHervormd »

Is er een algemene rede bekend? Lukte het niet met zijn opleiding. Ik kon opzich prima naar hem luisteren.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie