Ontwikkelingen HHK

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ditbenik »

GGotK schreef:
Erasmiaan schreef:
Ouddorp schreef:Gisteren werd afgekondigd dat Nederhemert voor de tweede keer een beroep uitbrengt op ds. Zoet. Ik zat zo maar eens te denken dat het lijkt of er een (licht) predikantentekort aan de rechterflank van de HHK ontstaat. Nederhemert is al jaren vacant, net als Gameren. Ds. P. de Vries stopt als gemeentepredikant en binnenkort gaan er ook enkele predikanten met emiritaat (Ouderkerk aan den IJssel, Garderen?). Zien jullie dat ook zo of kijken jullie er anders tegenaan?
Zolang kandidaat Baarssen en straks student Roelofsen beroepen kunnen worden en ds. Van Andel en ds. Blankers nog zonder gemeente zijn, valt het wel mee, toch?
Het kan mij ontgaan zijn, maar deze personen krijgen toch geen/zeer weinig beroepen?
Geen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Ditbenik »

bergh schreef:
Erasmiaan schreef:
Ouddorp schreef:Gisteren werd afgekondigd dat Nederhemert voor de tweede keer een beroep uitbrengt op ds. Zoet. Ik zat zo maar eens te denken dat het lijkt of er een (licht) predikantentekort aan de rechterflank van de HHK ontstaat. Nederhemert is al jaren vacant, net als Gameren. Ds. P. de Vries stopt als gemeentepredikant en binnenkort gaan er ook enkele predikanten met emiritaat (Ouderkerk aan den IJssel, Garderen?). Zien jullie dat ook zo of kijken jullie er anders tegenaan?
Zolang kandidaat Baarssen en straks student Roelofsen beroepen kunnen worden en ds. Van Andel en ds. Blankers nog zonder gemeente zijn, valt het wel mee, toch?
Hoe ver is kand. Roelofsen?
Daar zal Gameren wel op wachten denk ik.
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door GGotK »

Ditbenik schreef:
GGotK schreef:
Erasmiaan schreef: Zolang kandidaat Baarssen en straks student Roelofsen beroepen kunnen worden en ds. Van Andel en ds. Blankers nog zonder gemeente zijn, valt het wel mee, toch?
Het kan mij ontgaan zijn, maar deze personen krijgen toch geen/zeer weinig beroepen?
Geen.
Dat lijkt me voor de betrokkenen een zware gang.
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Wet en Evangelie »

Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Klavart »

Johann Gottfried Walther schreef:
Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?
Alleen ds. Zoet is beroepen (volgens dominees.nl), ds. Zweistra was/is al met emeritaat.
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door wilhelmus »

Johann Gottfried Walther schreef:
Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?
Niet Zweitstra maar Britstra
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4763
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Johann Gottfried Walther »

wilhelmus schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?
Niet Zweitstra maar Britstra
Klopt!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Wet en Evangelie
Berichten: 294
Lid geworden op: 07 mar 2018, 20:57

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Wet en Evangelie »

Johann Gottfried Walther schreef:
Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?
O.K. Dan kan misschien kandidaat Baarssen de volgende worden?
Opheusden
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 okt 2017, 20:42

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Opheusden »

Zeker. Het kan veel strijd geven voor een kand. om geen beroep te ontvangen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door eilander »

Spreek aub met respect over ambtsdragers. Laster is hier niet toegestaan.
Wat daarmee in strijd was, heb ik weggehaald.
lagenb
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2018, 22:29

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door lagenb »

Iets teveel weggehaald misschien? Ik stelde een gewone vraag over een het niet beroepen van een predikant, die ik respecteer.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door eilander »

lagenb schreef:Iets teveel weggehaald misschien? Ik stelde een gewone vraag over een het niet beroepen van een predikant, die ik respecteer.
Het was zeker een gewone vraag, maar er is geen antwoord op te geven. En omdat sommigen er aanleiding in zagen om nog wat roddels hier neer te zetten, heb ik alles weggehaald.
Verder commentaar op het modbeleid per PB graag.
Katwijkaanzee
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2018, 21:06

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Katwijkaanzee »

Wet en Evangelie schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?
O.K. Dan kan misschien kandidaat Baarssen de volgende worden?
Ik kerk zelf in de HHG in Katwijk aan Zee maar het is vanwege de grootte van de gemeente geloof ik niet toegestaan dat er een kand beroepen word.
We zijn nooit dichter bij Christus dan wanneer we onszelf verloren vinden in een heilige verwondering over Zijn onuitsprekelijke liefde. -- John Owen --
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

Katwijkaanzee schreef:
Wet en Evangelie schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Wet en Evangelie schreef:Het is mij ontgaan maar heeft Katwijk na het vertrek van Ds. A. Vlietstra naar Harskamp al een beroep uitgebracht in diens vacature?
Op Ds. Zoet en op Ds. Zweistra toch?
O.K. Dan kan misschien kandidaat Baarssen de volgende worden?
Ik kerk zelf in de HHG in Katwijk aan Zee maar het is vanwege de grootte van de gemeente geloof ik niet toegestaan dat er een kand beroepen word.
Wie staat dat niet toe?
Plaats reactie