Ontwikkelingen HHK

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door pierre27 »

Henk J schreef:
pierre27 schreef: Ik snap in beide gevallen het aangrijpende ook niet, er zullen heldere redenen zijn waarom deze kandidaat moet stoppen. Het aangrijpende van de afwijzing van de mannen van de GG begrijp ik sowieso niet goed.
Ben bang dat je vanuit de luxe praat pierre. Beide kerken kampen met een predikantentekort, hoewel het tekort in de GG veel groter is. Als je dan hoort dat er mannen zich aanmelden of al een eind op weg zijn dan is de teleurstelling groot als ze er niet komen. En als je dan denkt aan de tekorten dan vind ik het ook wel aangrijpend.
Ik denk inderdaad dat we daar anders over denken en dat mag ook.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
GerGem schreef:
Gaat misschien ook bij de GG kerken net als de voormalige GGiN Student
Over wie heb je het nou?
Ik denk over W.J. van Meijeren: https://www.rd.nl/artikel/947842-curato ... n-meijeren
Nou, ik denk student J.C. van der Kuijl.
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Bertiel »

is het een zoon van ds. W. Roos?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

Bertiel schreef:is het een zoon van ds. W. Roos?
Ja.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door GerGem »

GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
GerGem schreef:
Emma de Jong schreef:https://www.rd.nl/artikel/977291-preekb ... -beeindigd

Wat een aangrijpend besluit. Ook voor de vele gemeenten waar hij pastoraat deed. Hij begon in 2009 (niet 2011) met zijn opleiding.

Gistermorgen ging hij nog voor: https://kerkfoon.nl/hhgalblasserdam.php
Gaat misschien ook bij de GG kerken net als de voormalige GGiN Student
Over wie heb je het nou?
Ik denk over W.J. van Meijeren: https://www.rd.nl/artikel/947842-curato ... n-meijeren
Klopt!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Nasrani »

GerGem schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
GerGem schreef:
Gaat misschien ook bij de GG kerken net als de voormalige GGiN Student
Over wie heb je het nou?
Ik denk over W.J. van Meijeren: https://www.rd.nl/artikel/947842-curato ... n-meijeren
Klopt!
Zullen we de privacy van deze mensen respecteren? Lijkt me moeilijk genoeg voor de betrokken personen...
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Piet Puk »

GerGem schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
GerGem schreef:
Gaat misschien ook bij de GG kerken net als de voormalige GGiN Student
Over wie heb je het nou?
Ik denk over W.J. van Meijeren: https://www.rd.nl/artikel/947842-curato ... n-meijeren
Klopt!
Verdrietig om dit te lezen.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Hendrien »

Gedurende twee jaren mogen voorgaan in de HHK. Het preekconsent loopt af 27.5.22. De oorzaak van dit verdrietige gebeuren is gelegen in het feit dat wij elkaar niet geestelijk verstaan. Helaas communiceert de HHK dit niet met de achterban. Vandaar dat ik het zet op mijn profiel. Op grond van Hand. 4: 19-20 voel ik mij vrij om voor te gaan, waar ik gevraagd wordt. Wilt u meer weten of erover spreken dan kunt u mij benaderen. Voor alles geldt Deo Volente.

Dit staat op Linkedin van M.S. Roos.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door pierre27 »

Hendrien schreef:Gedurende twee jaren mogen voorgaan in de HHK. Het preekconsent loopt af 27.5.22. De oorzaak van dit verdrietige gebeuren is gelegen in het feit dat wij elkaar niet geestelijk verstaan. Helaas communiceert de HHK dit niet met de achterban. Vandaar dat ik het zet op mijn profiel. Op grond van Hand. 4: 19-20 voel ik mij vrij om voor te gaan, waar ik gevraagd wordt. Wilt u meer weten of erover spreken dan kunt u mij benaderen. Voor alles geldt Deo Volente.

Dit staat op Linkedin van M.S. Roos.
Dat is nogal wat zeg.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Geytenbeekje »

Hendrien schreef:Gedurende twee jaren mogen voorgaan in de HHK. Het preekconsent loopt af 27.5.22. De oorzaak van dit verdrietige gebeuren is gelegen in het feit dat wij elkaar niet geestelijk verstaan. Helaas communiceert de HHK dit niet met de achterban. Vandaar dat ik het zet op mijn profiel. Op grond van Hand. 4: 19-20 voel ik mij vrij om voor te gaan, waar ik gevraagd wordt. Wilt u meer weten of erover spreken dan kunt u mij benaderen. Voor alles geldt Deo Volente.

Dit staat op Linkedin van M.S. Roos.
Gisteravond werd er nog gezegd dat het met scholing te maken zou hebben. Verwarrend allemaal.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

'Geestelijk niet verstaan' Die reden wordt in de rechterkant vaak uit de kast getrokken als de oorzaak niet geestelijk is, maar anders. Dus dit zegt nog weinig over het besluit, maar wel over hoe deze kandidaat dit ervaart.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Geytenbeekje »

Herman schreef:'Geestelijk niet verstaan' Die reden wordt in de rechterkant vaak uit de kast getrokken als de oorzaak niet geestelijk is, maar anders. Dus dit zegt nog weinig over het besluit, maar wel over hoe deze kandidaat dit ervaart.
Ik hoop niet, dat door dit gebeuren (wat heel verdrietig is) de HHK in een bepaalde positie geplaatst wordt als veel gemeenten hem nog vragen voor een preekbeurt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Tiberius »

Hendrien schreef:Gedurende twee jaren mogen voorgaan in de HHK. Het preekconsent loopt af 27.5.22. De oorzaak van dit verdrietige gebeuren is gelegen in het feit dat wij elkaar niet geestelijk verstaan. Helaas communiceert de HHK dit niet met de achterban. Vandaar dat ik het zet op mijn profiel. Op grond van Hand. 4: 19-20 voel ik mij vrij om voor te gaan, waar ik gevraagd wordt. Wilt u meer weten of erover spreken dan kunt u mij benaderen. Voor alles geldt Deo Volente.

Dit staat op Linkedin van M.S. Roos.
Dit kunnen de 17 afgewezenen van het GG-curatorium in ieder geval ook gevoeglijk op hun LinkedIn zetten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

Geytenbeekje schreef:
Herman schreef:'Geestelijk niet verstaan' Die reden wordt in de rechterkant vaak uit de kast getrokken als de oorzaak niet geestelijk is, maar anders. Dus dit zegt nog weinig over het besluit, maar wel over hoe deze kandidaat dit ervaart.
Ik hoop niet, dat door dit gebeuren (wat heel verdrietig is) de HHK in een bepaalde positie geplaatst wordt als veel gemeenten hem nog vragen voor een preekbeurt.
Dat weet ik niet. Het lijkt me niet verstandig. En de commissie lijkt me wel verstandig, als daar nog steeds dezelfde mannen inzitten als in 2020 (dominees en een ouderling van: Ouddorp, Nederhemert, Leerbroek, Garderen, Ouderkerk ad IJssel, Rouveen, Hveld-Giessendam).
Louis2
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:04

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Louis2 »

CBG schreef:
Louis2 schreef:Kan het niet zo zijn dat de student in kwestie misschien ergens van beschuldigd wordt, en dat de kerk dit nader wil onderzoeken?
Of misschien is er persoonlijk iets waardoor hij niet kan of wil preken?
Wat een gespeculeer.

Dhr Roos moet stoppen omdat hij bepaalde onderdelen van zijn studie niet haalt en ook niet meer kan halen. Er is totaal geen sprake van een situatie zoals hierboven over gespeculeerd wordt.

Wil je meer weten? Bel m op!
Het was niet de bedoeling om te speculeren, maar om aan te geven dat er redenen kunnen zijn die iemand doen besluiten om in overleg terug te reden. Het was niet mijn bedoeling de suggestie te wekken dat er echt zoiets aan de hand zou zijn.
Het gaat u en ik niets aan waarom iemand zijn ontslag indient. Ik hoef het dan ook niet te weten.
Plaats reactie