Afscheid en intrede [2]

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Wandelende »

Floppy schreef:
Zeeuw schreef:
Mister schreef:Ik vond het een buitengewoon warme en nette toespraak van Ds. Verschuure. Hoe vaker ik hem hoor, hoe meer ik hem waardeer.
Ook even geluisterd. Ken Ds Verschuure enigszins omdat hij van de leeftijd van mijn zus is en wel eens over de vloer kwam. Maar als iemand aan deze speech aanstoot kan nemen, dan vind ik dat knap. Een hartelijk welkom in een gezamenlijke verbondenheid in bepaalde uitgangspunten. Thats it.

Toevoeging: ik luister ds van Campen vrij regelmatig. Een bijzonder man. Hoor het graag. Maar vond dit ‘ondeugende’ niet gepast. Niet nodig en ook niets dienend.
Ook geluisterd; ds. Verschuure was geruime tijd onze consulent, dus was het lastig voor me onbevooroordeeld zijn speech te beluisteren. Maar ik ben het helemaal eens, het was een prima toespraak. En ik kan me best voorstellen dat het ook voor hem moeilijk was om de juiste woorden te vinden.
Waarom zou dat moeilijk zijn volgens jou?
(~)
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Floppy »

Moeilijk, omdat ik er vanuit ga dat ook ds. Verschuure het verschil in accenten merkt tussen zijn en ds. Baans preken (verschillen die voor mij iig duidelijk zijn). Dat even terzijde kunnen zetten is niet vanzelfsprekend, en het is hem tóch gelukt.
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Wandelende schreef:
Zeeuwse huisvrouw schreef:
Wandelende schreef:
Laag schreef:Ik vraag mij af, wat zouden de drie dominees van deze analyses vinden?
Verbazing, schuddebuiken, instemming.

Het is maar net wat voor soort oren we hebben.
Ik denk dat ze alle drie een eigen mening zullen hebben er iets van zullen vinden. ;)
Misschien ook afvragend waarom er niet gesproken wordt over de hoop die ook verkondigd is. Was een mooie preek!!
Dan wel de Hoop met een hoofdletter. ;)
Dat was namelijk de kern. Het geestelijk leven met God, het verlangen naar Zijn gemeenschap, de rechtvaardigmaking en heiligmaking door en in Hem.
Uiteraard!
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Wandelende »

Floppy schreef:Moeilijk, omdat ik er vanuit ga dat ook ds. Verschuure het verschil in accenten merkt tussen zijn en ds. Baans preken (verschillen die voor mij iig duidelijk zijn). Dat even terzijde kunnen zetten is niet vanzelfsprekend, en het is hem tóch gelukt.
Volgens mij zou het getuigen van weinig professie als je relatieve kleinigheden niet opzij kan zetten. Maar ik begrijp je punt. ;)
(~)
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

Wandelende schreef:
Floppy schreef:Moeilijk, omdat ik er vanuit ga dat ook ds. Verschuure het verschil in accenten merkt tussen zijn en ds. Baans preken (verschillen die voor mij iig duidelijk zijn). Dat even terzijde kunnen zetten is niet vanzelfsprekend, en het is hem tóch gelukt.
Volgens mij zou het getuigen van weinig professie als je relatieve kleinigheden niet opzij kan zetten. Maar ik begrijp je punt. ;)
Ds Baan had het in zijn derde punt niet over relatieve kleinigheden. Maar dat er ook veel teleurstelling was in het kerkelijk leven.
Hij noemde een paar woorden:
Verdeeldheid, zelfingenomenheid, verwarring. Dominees die elkaar tegenspreken.
Gelukkig mocht ds Baan ook spreken over de kerkelijke Hoop én Verwachting!
Ds Verschuure herkende 'de verwarring', zoals hij aangaf in zijn toespraak. Hij gebruikte ook het woord 'ondeugend' toen hij over de dogmatiek van ds Kersten begon.
En ds. van Campen vond ik heel eerlijk toen hij, waarschijnlijk aangemoedigd door ds Verschuure, toegaf wat zijn 'ondeugd' was. Mooi toch om te horen dat hij een beschamende zegen had ontvangen!?


Persoonlijk vind ik het een heel rijke intredepreek! De Heere Jezus onze Hoop!
Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Wandelende »

AnJa schreef:Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Zondag as. als het goed is weer. In ongeveer 155 kerken van de GG.
(~)
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

Wandelende schreef:
AnJa schreef:Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Zondag as. als het goed is weer. In ongeveer 155 kerken van de GG.
Zo is het maar net.
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

Wandelende schreef:
AnJa schreef:Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Zondag as. als het goed is weer. In ongeveer 155 kerken van de GG.
'Als het goed is' wel, ja!
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

AnJa schreef:
Wandelende schreef:
AnJa schreef:Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Zondag as. als het goed is weer. In ongeveer 155 kerken van de GG.
'Als het goed is' wel, ja!
Mooi!
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Bruna »

Ad Anker schreef:
Mistig schreef:Nog even herinnering.

Nu live meeluisteren met Rotterdam-Zuidwijk kan via de volgende link:
https://kerkdienstgemist.nl/streams/278
Het kan dus gewoon in 1,5 uur. ;)
Compliment. Wellicht kan de GGiN hier wat van leren. Een beetje langer is niet erg maar het moet wel een beetje behapbaar bljven.
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

Ad Anker schreef:
AnJa schreef:
Wandelende schreef:
AnJa schreef:Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Zondag as. als het goed is weer. In ongeveer 155 kerken van de GG.
'Als het goed is' wel, ja!
Mooi!
Inderdaad!
Als het goed is, is het mooi!
Wat als het niet goed is?
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Waarschijnlijk hebben we dan een dictatorische regering, die alle vormen van godsdienst verbieden zal. Laten we maar hopen en bidden of we daar nog voor bewaard mogen blijven, zodat de prediking van Wet en Evangelie in al die 155 GG-gemeenten en alle andere kerkverbanden (die volgens Schrift en Belijdenis Gods Woord wensen uit te dragen) mag blijven doorklinken, tot Gods eer en verheerlijking en de zaligheid van zondaren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

Het IS goed. Anja...
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

Ad Anker schreef:Het IS goed. Anja...
Mijn ervaring is helaas anders...
Nochtans heb ik de gemeente in zijn totaliteit nog steeds hartelijk lief... vandaar dat ik eerdergenoemde wens uitsprak.
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

AnJa schreef:
Ad Anker schreef:Het IS goed. Anja...
Mijn ervaring is helaas anders...
Nochtans heb ik de gemeente in zijn totaliteit nog steeds hartelijk lief... vandaar dat ik eerdergenoemde wens uitsprak.
Wat een deprimerende opmerking weer. Bah!
Ik plaatste niet voor niks mijn bovenstaande reactie. Laat dat een ieder dat maar eens op zich inwerken. Als er wérkelijk ooit vervolging komt, dan zullen we wel anders praten. We moeten niet zoeken naar de verdeling en verwarring, maar naar dátgene wat ons samenbindt en gelijk stemt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie