Afscheid en intrede [2]

Fred
Berichten: 66
Lid geworden op: 12 apr 2006, 13:08

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Fred »

Afscheid:
D.V. zondag 11 Juli hoopt ds. A. Simons afscheid te nemen van de hg Montfoort.

Intrede:
D.V. woensdag 14 juli hoop ds. A. Simons intrede te doen in hg Valburg-Homoet.
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GerGem »

D.V. 12 januari zal de bevestiging en intrede van ds. G. Hoogerland plaatsvinden.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door aggieoudje »

A.s. zondag 10 oktober neemt Ds. G.D. Kamphuis in een dienst die om 14.30 begint afscheid van Ridderkerk(Singelkerk) i.v.m. zijn emeritaat.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door claus »

Is er al meer bekend over het aanstaande afscheid van ds. M. Joosse van Ede en over zijn bevestiging en intrede in Barendrecht?
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door FlyingEagle »

claus schreef:Is er al meer bekend over het aanstaande afscheid van ds. M. Joosse van Ede en over zijn bevestiging en intrede in Barendrecht?
Nee
GerGem
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 nov 2013, 17:15
Locatie: Den Haag

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door GerGem »

claus schreef:Is er al meer bekend over het aanstaande afscheid van ds. M. Joosse van Ede en over zijn bevestiging en intrede in Barendrecht?
Vraag het aan zijn dochter/schoonzoon... die woont bijna naast je...
Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Refogast »

Gereformeerde Gemeenten
D.V. 12 januari 2022
Bevestiging en intrede ds. G. Hoogerland te Kruiningen
14.00 uur bevestiging door ds. S. Maljaars.
18.30 uur intrede door ds. G. Hoogerland.

Gereformeerde Gemeenten in Nederland

D.V. 10 mei 2022
Bevestiging en intrede ds. M. Krijgsman te De Beek-Uddel
14.00 uur bevestiging door ds. A. van Voorden.
19.00 uur intrede door ds. M. Krijgsman.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Gereformeerde Gemeente Rotterdam-IJsselmonde:
Op DV 1 januari 2022 hoopt ds. G. Hoogerland afscheid te nemen van de gemeente van Rotterdam-IJsselmonde.
Er kan hier meegeluisterd worden. De dienst begint Nieuwjaarsmorgen om 9:30 uur.
https://www.gergeminfo.nl/agenda/afsche ... hoogerland
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Pdro
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 jul 2016, 21:31

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Pdro »

-DIA- schreef:Gereformeerde Gemeente Rotterdam-IJsselmonde:
Op DV 1 januari 2022 hoopt ds. G. Hoogerland afscheid te nemen van de gemeente van Rotterdam-IJsselmonde.
Er kan hier meegeluisterd worden. De dienst begint Nieuwjaarsmorgen om 9:30 uur.
https://www.gergeminfo.nl/agenda/afsche ... hoogerland
Helaas niet terug te luisteren
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Pdro schreef:
-DIA- schreef:Gereformeerde Gemeente Rotterdam-IJsselmonde:
Op DV 1 januari 2022 hoopt ds. G. Hoogerland afscheid te nemen van de gemeente van Rotterdam-IJsselmonde.
Er kan hier meegeluisterd worden. De dienst begint Nieuwjaarsmorgen om 9:30 uur.
https://www.gergeminfo.nl/agenda/afsche ... hoogerland
Helaas niet terug te luisteren
Zou die niet op gergeminfo komen? Ik dacht dat dergelijke preken vaker op gergeminfo werden geplaatst? Ik heb de dienst wel kunnen beluisteren. Nadat we eerst onze eigen dienst hadden beluisterd.
Dat kan als ik Internet Explorer gebruik, een browser die niet veel meer ondersteund wordt, dan zet ik de preek aan zonder geluid, en daar blijven live preken er gewoon op staan, zolang je de pc niet sluit of de site weg klikt. Zolang dat nog kan, want Internet Explorer schijnt met Windows 11 helemaal te verdwijnen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Delftenaar »

Misschien komen de desbetreffende preken pas volgende week beschikbaar.
Vandaag was het vanwege nieuwjaar een vrije dag. En los daarvan trouwens ook een zaterdag. Morgen is het uiteraard zondag.
Ik kan me zo voorstellen dat de persoon die daar over het internet gaat ook oud en nieuw viert, daarna zondag heeft en pas maandag de dingen op internet plaatst die normaal gesproken sneller gaan.

Los van dat alles vind ik het jammer dat ze in IJsselmonde al zo snel "hun" predikant zijn kwijtgeraakt. Het zou fijn zijn als die gemeente in een grote stad wat langer een predikant zou hebben.
Eigenlijk een heel moedige predikant: eerst naar de grote stad en daarna naar een gemeente met een bepaalde geschiedenis. Deze man verdient veel respect.

Voor alle gemeenten in Rotterdam vind het jammer dat deze predikant relatief snel vertrekt. Gelukkig heeft de naburige gemeente in Zuidwijk wel (nog?) een predikant.
En staat de grote stad Rotterdam niet helemaal droog (als je begrijpt wat ik bedoel).
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Delftenaar schreef:Misschien komen de desbetreffende preken pas volgende week beschikbaar.
Vandaag was het vanwege nieuwjaar een vrije dag. En los daarvan trouwens ook een zaterdag. Morgen is het uiteraard zondag.
Ik kan me zo voorstellen dat de persoon die daar over het internet gaat ook oud en nieuw viert, daarna zondag heeft en pas maandag de dingen op internet plaatst die normaal gesproken sneller gaan.

Los van dat alles vind ik het jammer dat ze in IJsselmonde al zo snel "hun" predikant zijn kwijtgeraakt. Het zou fijn zijn als die gemeente in een grote stad wat langer een predikant zou hebben.
Eigenlijk een heel moedige predikant: eerst naar de grote stad en daarna naar een gemeente met een bepaalde geschiedenis. Deze man verdient veel respect.

Voor alle gemeenten in Rotterdam vind het jammer dat deze predikant relatief snel vertrekt. Gelukkig heeft de naburige gemeente in Zuidwijk wel (nog?) een predikant.
En staat de grote stad Rotterdam niet helemaal droog (als je begrijpt wat ik bedoel).
In de afscheidsdienst werd ook gewaagd van de goede harmonie die er in de gemeente was. Ds. Hoogerland heeft een mild karakter meegekregen van zijn Zender, en kan met veel mensen omgaan. Soms was één woordje, met zout besprengd, genoeg om iets een hele wending te geven zonder dat er harde woorden behoefden te vallen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28483
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Zulke dominees zijn een zegen voor de kerk, in ieder geval.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door J.C. Philpot »

Afgelopen zondag heeft ds. J. Th. Pronk komende van Sirjansland (zoon van wijlen ds. M. Pronk) intrede gedaan in de Providence Reformed Church in Grand Rapids. Deze gemeente (o.a. in het verleden gediend door Ds. D.J. Budding) is een behoudende gemeente in de zeer pluriforme Reformed Church of America (zeg maar de Nederlands Hervormde kerk in America, destijd gesticht door Nederlandse emigranten).

Installation Service of Rev. J. Th. Pronk
Dr. J. Bilkes 2 Corinthians 3:5
Theme: Our Sufficiency Is Of God
Rev. John Sherrill - Interrogation of the Minister and Congregation
Address from the Classis Supervisor
Rev. Bruce Kuiper
Welcome To Rev. Pronk from area churches and the Consistory - Elder Don VanderBoon
Inaugural Sermon By Pastor Pronk
John 1:29-34 Behold The Lamb Of God

Na te kijken op: https://www.sermonaudio.com/solo/prcgr/ ... 043187523/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Als gast hier
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Als gast hier »

DDD schreef:Zulke dominees zijn een zegen voor de kerk, in ieder geval.
Ik vind het daarom ook heel jammer dat hij weinig in andere plaatsen voorging.
Plaats reactie