Afscheid en intrede [2]

Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

Jantje schreef:
AnJa schreef:
Ad Anker schreef:Het IS goed. Anja...
Mijn ervaring is helaas anders...
Nochtans heb ik de gemeente in zijn totaliteit nog steeds hartelijk lief... vandaar dat ik eerdergenoemde wens uitsprak.
Wat een deprimerende opmerking weer. Bah!
Ik plaatste niet voor niks mijn bovenstaande reactie. Laat dat een ieder dat maar eens op zich inwerken. Als er wérkelijk ooit vervolging komt, dan zullen we wel anders praten. We moeten niet zoeken naar de verdeling en verwarring, maar naar dátgene wat ons samenbindt en gelijk stemt.
Jammer dat mijn welgemeende eerste post (weer) zo negatief wordt opgepakt.
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

AnJa schreef: Inderdaad!
Als het goed is, is het mooi!
Wat als het niet goed is?
Wou je beweren dat deze post positief getoonzet is dan? Je begint er zelf mee om de GG in een kwaad daglicht te stellen. Bovendien zijn we allen opvallend gelijkgezind over de intrede van ds. Baan, dus ik snap dan absoluut niet waarom je nu weer met negatief commentaar moet komen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

Anja, ik begrijp niet dat je negatieve uitingen een positieve duiding wilt geven. Ik erger me aan je posts, zoals hieronder.
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

AnJa schreef: Ds Baan had het in zijn derde punt niet over relatieve kleinigheden. Maar dat er ook veel teleurstelling was in het kerkelijk leven.
Hij noemde een paar woorden:
Verdeeldheid, zelfingenomenheid, verwarring. Dominees die elkaar tegenspreken.
Gelukkig mocht ds Baan ook spreken over de kerkelijke Hoop én Verwachting!
Ds Verschuure herkende 'de verwarring', zoals hij aangaf in zijn toespraak. Hij gebruikte ook het woord 'ondeugend' toen hij over de dogmatiek van ds Kersten begon.
En ds. van Campen vond ik heel eerlijk toen hij, waarschijnlijk aangemoedigd door ds Verschuure, toegaf wat zijn 'ondeugd' was. Mooi toch om te horen dat hij een beschamende zegen had ontvangen!?


Persoonlijk vind ik het een heel rijke intredepreek! De Heere Jezus onze Hoop!
Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Dit was mijn eerste post.
Op de reacties die daarna kwamen gaf ik alleen mijn mening.
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Volgens mij is het dan juist des te verwonderlijker dat je je daarna dan weer terugtrekt en toch weer een snaar uitdeelt naar de GG. Dat is helemaal niet nodig, gezien de laatst geciteerde post.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

AnJa schreef:
AnJa schreef: Ds Baan had het in zijn derde punt niet over relatieve kleinigheden. Maar dat er ook veel teleurstelling was in het kerkelijk leven.
Hij noemde een paar woorden:
Verdeeldheid, zelfingenomenheid, verwarring. Dominees die elkaar tegenspreken.
Gelukkig mocht ds Baan ook spreken over de kerkelijke Hoop én Verwachting!
Ds Verschuure herkende 'de verwarring', zoals hij aangaf in zijn toespraak. Hij gebruikte ook het woord 'ondeugend' toen hij over de dogmatiek van ds Kersten begon.
En ds. van Campen vond ik heel eerlijk toen hij, waarschijnlijk aangemoedigd door ds Verschuure, toegaf wat zijn 'ondeugd' was. Mooi toch om te horen dat hij een beschamende zegen had ontvangen!?


Persoonlijk vind ik het een heel rijke intredepreek! De Heere Jezus onze Hoop!
Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Dit was mijn eerste post.
Op de reacties die daarna kwamen gaf ik alleen mijn mening.
Kijk, naar Ds. Baan en Ds. Verschuure kan ik onbevangen luisteren. Geen probleem. Naar 'wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in de volle breedte van de GG' uit jouw pen minder. Met name n.a.v. je latere reacties. Snap je dat?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Ik sluit me uiteraard volledig aan bij @Ad's vraag.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

Ad Anker schreef:
AnJa schreef:
AnJa schreef: Ds Baan had het in zijn derde punt niet over relatieve kleinigheden. Maar dat er ook veel teleurstelling was in het kerkelijk leven.
Hij noemde een paar woorden:
Verdeeldheid, zelfingenomenheid, verwarring. Dominees die elkaar tegenspreken.
Gelukkig mocht ds Baan ook spreken over de kerkelijke Hoop én Verwachting!
Ds Verschuure herkende 'de verwarring', zoals hij aangaf in zijn toespraak. Hij gebruikte ook het woord 'ondeugend' toen hij over de dogmatiek van ds Kersten begon.
En ds. van Campen vond ik heel eerlijk toen hij, waarschijnlijk aangemoedigd door ds Verschuure, toegaf wat zijn 'ondeugd' was. Mooi toch om te horen dat hij een beschamende zegen had ontvangen!?


Persoonlijk vind ik het een heel rijke intredepreek! De Heere Jezus onze Hoop!
Wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in, de volle breedte van, de Ger.Gem!
Dit was mijn eerste post.
Op de reacties die daarna kwamen gaf ik alleen mijn mening.
Kijk, naar Ds. Baan en Ds. Verschuure kan ik onbevangen luisteren. Geen probleem. Naar 'wat mij betreft mag dit geluid vaker klinken in de volle breedte van de GG' uit jouw pen minder. Met name n.a.v. je latere reacties. Snap je dat?
Ik reageerde op de reactie van @Wandelende : "als het goed is"
Dit raakte mij persoonlijk.
Ik vermoed dat het jullie dan echt onbekend is, maar ik kom uit een gemeente waar ik "geestelijke hongersnood" heb geleden.
Daarom was ik blij verrast dat het Evangelie zo vrij en klaar mag klinken, zoals gedaan is door ds Baan. En daarom de door mij gedane wens. Niet om te schoppen, maar juist gunnend.
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

Je snapt het dus niet...
Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door AnJa »

Ad Anker schreef:Je snapt het dus niet...
Of jij mij niet
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10597
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

AnJa schreef:
Ad Anker schreef:Je snapt het dus niet...
Of jij mij niet
Je zou kunnen pogen je geestelijke hongersnood ergens anders te brengen dan op het forum. Ik snap je prima maar weiger het gewoon te vinden om dmv sneren een kerkverband verdacht te maken nav sentimenten die ik moeilijk kan toetsen. De enige manier is desnoods volledige openheid te geven. Maar dat is hier lastig.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door eilander »

AnJa schreef:
Ad Anker schreef:Je snapt het dus niet...
Of jij mij niet
Sommige mensen bezitten de gave om een compliment te verpakken in de vorm van een belediging. Zoiets als: 'déze keer was ik nu eens echt tevreden met je werk.' Ze bedoelen het op dat moment ook echt positief, maar ondertussen kunnen ze toch weer de nadruk leggen op de andere keren dat het níet zo goed was.
AnJa doet nu net zoiets. Pas ermee op.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Wandelende »

Er wordt nu een hele discussie gevoerd waarvoor mijn woorden (citaat: "als het goed is") de voedingsbodem voor bleken te zijn.

Volgens mij was dat verre van mijn bedoeling. Het is daarnaast denk ik ook niet juist om verdachtmakingen over en weer te doen, die bij de ander meer pijn kunnen doen als er maar gegist moet worden naar de precieze bedoeling.
De één uit op een bepaalde manier een geestelijke hongersnood, terwijl de ander in de kramp lijkt te schieten dat er geen aanleiding vanuit het gepredikt Woord binnen de GG kan zijn.

Ik ben geen haar beter, alleen zou wel de oproep willen doen om in deze ook voorzichtig met elkaar om te gaan. Er kan, zonder bewuste bedoeling, meer op de ziel getrapt worden dan we ons weleens bewust kunnen zijn. Dat zeg ik direct ook tegen mijzelf.
(~)
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Nasrani »

Punt is dat er een aantal forummers zijn die op alles wat maar negatief lijkt of uitgelegd kan worden met betrekking tot de GG direct er bovenop zitten.

Soms is het verdraait lastig om op papier te verwoorden wat je voelt, ook de interpretatie van de lezer kan anders zijn dan bedoeld.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

Nasrani schreef:Punt is dat er een aantal forummers zijn die op alles wat maar negatief lijkt of uitgelegd kan worden met betrekking tot de GG direct er bovenop zitten.

Soms is het verdraait lastig om op papier te verwoorden wat je voelt, ook de interpretatie van de lezer kan anders zijn dan bedoeld.
Kan wel kloppen ja. Maar soms kan je niet anders dan er boven op te zitten omdat persoonlijke frustraties/negatieve ervaringen enorm een bepaalde stemmingmakerij in zich hebben.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie