Afscheid en intrede [2]

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:Jantje had weer een topdag , lees ik.
De komma staat verkeerd. Er is een spatie teveel gebruikt.

Maar waar heb ik dat geschreven? :quoi
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:Jantje had weer een topdag , lees ik.
De komma staat verkeerd. Er is een spatie teveel gebruikt.

Maar waar heb ik dat geschreven? :quoi
Dat is de conclusie die Bezorgd getrokken heeft uit jouw gedeelde bevindingen van beide diensten.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:Is de intrede van ds. IJsselstein niet meer te volgen via gergeminfo.nl? Ik meende dat intredes enz. er wel eerder op hebben gestaan. Ik heb het niet kunnen volgen o.a. omdat we Bijbellezing hadden.
Intussen heb ik de intrededienst beluisterd en gezien.
Ik weet niet of ik het mag zeggen, gezien wat DDD opmerkt, maar ik vond de toespraak van ds. van Nieuw Amerongen een erg mooie en treffende toespraak. Hij sprak voor een groot deel Ds. Hellenbroek na. Maar deze punten blijven actueel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Is de intrede van ds. IJsselstein niet meer te volgen via gergeminfo.nl? Ik meende dat intredes enz. er wel eerder op hebben gestaan. Ik heb het niet kunnen volgen o.a. omdat we Bijbellezing hadden.
Intussen heb ik de intrededienst beluisterd en gezien.
Ik weet niet of ik het mag zeggen, gezien wat DDD opmerkt, maar ik vond de toespraak van ds. van Nieuw Amerongen een erg mooie en treffende toespraak. Hij sprak voor een groot deel Ds. Hellenbroek na. Maar deze punten blijven actueel.
Zeker. De toespraak was prachtig.

De preek ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door wilhelmus »

Jantje schreef:
GerGem schreef:Waren zeker goede diensten! Jammer dat oud-predikant Baan zijn preekbeurt niet kon verzetten om hier aanwezig te zijn...
Hij heeft zondagavond al een aangepaste dienst gehouden, naar de gelegenheid van het moment. Hij moest Dankdag houden in Den Haag-Scheveningen. Dat kon niet meer verschoven worden.
Dankdag? Nu al? Of nu pas?
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Is de intrede van ds. IJsselstein niet meer te volgen via gergeminfo.nl? Ik meende dat intredes enz. er wel eerder op hebben gestaan. Ik heb het niet kunnen volgen o.a. omdat we Bijbellezing hadden.
Intussen heb ik de intrededienst beluisterd en gezien.
Ik weet niet of ik het mag zeggen, gezien wat DDD opmerkt, maar ik vond de toespraak van ds. van Nieuw Amerongen een erg mooie en treffende toespraak. Hij sprak voor een groot deel Ds. Hellenbroek na. Maar deze punten blijven actueel.
Waarom zou je dat niet mogen zeggen? Ik heb niets nieuws gehoord, en daar houd ik niet van. Maar dezelfde dingen te horen is jou niet verdrietig, en dat geeft dus een andere conclusie. En daarnaast hebben wij waarschijnlijk een geheel andere smaak qua toonzetting.

Overigens zei hij inhoudelijk niets verkeerds hoor. Maar de toespraak van de CGK-dominee was aardiger en gepaster, mijns inziens. Een welkomsttoespraak is geen bijscholingscursus en ook niet het moment om eigen accenten te etaleren.
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Aanstaande woendag is het hier de jaarlijkse Biddag.
Ik hoorde dat er in R'dam-IJsselmonde zondag een dag van verootmoediging is, en voorbereiding voor het H. Avondmaal.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Is de intrede van ds. IJsselstein niet meer te volgen via gergeminfo.nl? Ik meende dat intredes enz. er wel eerder op hebben gestaan. Ik heb het niet kunnen volgen o.a. omdat we Bijbellezing hadden.
Intussen heb ik de intrededienst beluisterd en gezien.
Ik weet niet of ik het mag zeggen, gezien wat DDD opmerkt, maar ik vond de toespraak van ds. van Nieuw Amerongen een erg mooie en treffende toespraak. Hij sprak voor een groot deel Ds. Hellenbroek na. Maar deze punten blijven actueel.
Waarom zou je dat niet mogen zeggen? Ik heb niets nieuws gehoord, en daar houd ik niet van. Maar dezelfde dingen te horen is jou niet verdrietig, en dat geeft dus een andere conclusie. En daarnaast hebben wij waarschijnlijk een geheel andere smaak qua toonzetting.

Overigens zei hij inhoudelijk niets verkeerds hoor. Maar de toespraak van de CGK-dominee was aardiger en gepaster, mijns inziens. Een welkomsttoespraak is geen bijscholingscursus en ook niet het moment om eigen accenten te etaleren.
We moeten ook niet te naïef zijn. Want ds. van Nieuw Amerongen weet best wie ds. IJsselstein is en ds. IJsselstein weet best wei ds. van Nieuw Amerongen is. En dan bedoel ik hun liggingsverschillen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Zo kwam het ook op mij over. En dan is een openbare toespraak niet het moment om de ander fijntjes met eigen opinies om de oren te slaan. Dat is in mijn beleving onaardig en eigenwijs, en bovendien ook heel suggestief, omdat beide betrokkenen inderdaad een heel klein accentverschil hebben, maar beiden het met de suggesties eens zullen zijn.

Ik weet echter niet of ik zulke dingen ook niet zou doen, dus wat dat betreft, verklaart dat misschien ook dat het mij opviel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

wilhelmus schreef:
Jantje schreef:
GerGem schreef:Waren zeker goede diensten! Jammer dat oud-predikant Baan zijn preekbeurt niet kon verzetten om hier aanwezig te zijn...
Hij heeft zondagavond al een aangepaste dienst gehouden, naar de gelegenheid van het moment. Hij moest Dankdag houden in Den Haag-Scheveningen. Dat kon niet meer verschoven worden.
Dankdag? Nu al? Of nu pas?
Sorry. Duid het me niet euvel. Ik bedoelde uiteraard de Biddag.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Zo kwam het ook op mij over. En dan is een openbare toespraak niet het moment om de ander fijntjes met eigen opinies om de oren te slaan. Dat is in mijn beleving onaardig en eigenwijs, en bovendien ook heel suggestief, omdat beide betrokkenen inderdaad een heel klein accentverschil hebben, maar beiden het met de suggesties eens zullen zijn.

Ik weet echter niet of ik zulke dingen ook niet zou doen, dus wat dat betreft, verklaart dat misschien ook dat het mij opviel.
Ik zou zoiets nooit doen. Ik zou juist de eenheid en de overeenkomsten extra benadrukken. Want die zijn er zeker.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Zeker. Daar ben je consistent in. En dat is ook precies wat Christus van ons vraagt. En verder zijn de verschillen natuurlijk minimaal.

Juist omdat die verschillen zo klein zijn, moet er nog een toontje lager bij.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Mistig »

DDD schreef:Zo kwam het ook op mij over. En dan is een openbare toespraak niet het moment om de ander fijntjes met eigen opinies om de oren te slaan. Dat is in mijn beleving onaardig en eigenwijs, en bovendien ook heel suggestief, omdat beide betrokkenen inderdaad een heel klein accentverschil hebben, maar beiden het met de suggesties eens zullen zijn.

Ik weet echter niet of ik zulke dingen ook niet zou doen, dus wat dat betreft, verklaart dat misschien ook dat het mij opviel.
Ik heb de preek en toespraak teruggeluisterd maar hoor dat er toch niet in. Ds. Van Nieuw Amerongen zegt best hele mooie dingen. Kreeg niet de indruk dat hij zijn broeder even terecht wilde wijzen of iets dergelijks.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Dan zijn DIA en ik wat kittelachtig van gehoor, wellicht.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Als je nu het woordje 'wellicht' had weggelaten, dan was ik het met je eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie