Afscheid en intrede [2]

HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door HHKtE »

aggieoudje schreef:
Johannes 3:16 schreef:
HHKtE schreef:Ds A Beens em pred in de PKN is gestopt met preken.
Hij preekt inmiddels bijna wekelijks weer.
Hij zou aankomende zondagmorgen bij ons preken maar dat heeft hij afgezegd. Hij is gevallen en daardoor niet in staat om te preken.
Hij zou gisteren in Huizen preken en daar was hij ook niet.
Van de trap gevallen en ribben gekneusd
Fransman
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2018, 15:19

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Fransman »

11 September 2019:

Ds. Reinders hoopt dan bevestigd te worden in HHG Katwijk aan Zee, door oud predikant Ds. Vlietstra om 14.30 uur.
19.30 is de intrede
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Aanstaande woensdag 21 augustus hoopt kand. G.P. van Nieuw Amerongen zich te verbinden aan de Gereformeerde Gemeente van Goes. In de middagdienst, die om 14.30 uur begint, en geleid zal worden door zijn vriend, ds. J.M.D. de Heer uit Middelburg-Centrum, zal hij bevestigd worden als dienaar van het Goddelijke Woord. In de avonddienst, die aanvangt om 19.00 uur, hoopt hij dan intrede te doen. Beide diensten zijn mee te luisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/streams/772814
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:Aanstaande woensdag 21 augustus hoopt kand. G.P. van Nieuw Amerongen zich te verbinden aan de Gereformeerde Gemeente van Goes. In de middagdienst, die om 14.30 uur begint, en geleid zal worden door zijn vriend, ds. J.M.D. de Heer uit Middelburg-Centrum, zal hij bevestigd worden als dienaar van het Goddelijke Woord. In de avonddienst, die aanvangt om 19.00 uur, hoopt hij dan intrede te doen. Beide diensten zijn mee te luisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/streams/772814
Dank voor de attente link!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door aggieoudje »

Ds. L. de Wit hoopt dv zondag 15 december 2019 afscheid te nemen van Hervormd Putten(wijk 2)
Waarna hij op dv zondag 5 januari 2020 bevestigd zal worden en intrede zal doen in Ede(wijk Sionkerk)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Geytenbeekje »

aggieoudje schreef:Ds. L. de Wit hoopt dv zondag 15 december 2019 afscheid te nemen van Hervormd Putten(wijk 2)
Waarna hij op dv zondag 5 januari 2020 bevestigd zal worden en intrede zal doen in Ede(wijk Sionkerk)
Zit nog wel een hele periode tussen.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door HHKtE »

Geytenbeekje schreef:
aggieoudje schreef:Ds. L. de Wit hoopt dv zondag 15 december 2019 afscheid te nemen van Hervormd Putten(wijk 2)
Waarna hij op dv zondag 5 januari 2020 bevestigd zal worden en intrede zal doen in Ede(wijk Sionkerk)
Zit nog wel een hele periode tussen.
Veel langer dan de gebruikelijke 3 maanden
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door aggieoudje »

Geytenbeekje schreef:
aggieoudje schreef:Ds. L. de Wit hoopt dv zondag 15 december 2019 afscheid te nemen van Hervormd Putten(wijk 2)
Waarna hij op dv zondag 5 januari 2020 bevestigd zal worden en intrede zal doen in Ede(wijk Sionkerk)
Zit nog wel een hele periode tussen.
Bedoel je tussen het afscheid en de bevestiging/ intrede?
Meestal is dat 2 weken, nu 3. Ik denk dat dat met de feestdagen te maken heeft.

Of bedoel je tussen het aannemen van het beroep en het afscheid/de intrede?
Dat kwam door verschillende zaken als volgt omschreven in de kerkbode van Ede:
De belangrijkste reden voor deze verschuiving heeft te maken met de intensieve periode rondom het opstarten van het kerkenwerk in september als ook enkele lopende verplichtingen die ds. de Wit heeft rondom de begeleiding van een predikant in opleiding (vicariaat). Een verhuizing rond half oktober zorgt daarbij voor een onnodige (en ongewenste) druk voor zowel de predikant en zijn familie als wel de gemeente waarvan hij afscheid moet nemen. Met elkaar hebben we bedacht dat het verstandig is om hiermee rekening te houden zodat de predikant in het nieuwe jaar fris kan beginnen in onze gemeente.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Geytenbeekje »

aggieoudje schreef:
Geytenbeekje schreef:
aggieoudje schreef:Ds. L. de Wit hoopt dv zondag 15 december 2019 afscheid te nemen van Hervormd Putten(wijk 2)
Waarna hij op dv zondag 5 januari 2020 bevestigd zal worden en intrede zal doen in Ede(wijk Sionkerk)
Zit nog wel een hele periode tussen.
Bedoel je tussen het afscheid en de bevestiging/ intrede?
Meestal is dat 2 weken, nu 3. Ik denk dat dat met de feestdagen te maken heeft.

Of bedoel je tussen het aannemen van het beroep en het afscheid/de intrede?
Dat kwam door verschillende zaken als volgt omschreven in de kerkbode van Ede:
De belangrijkste reden voor deze verschuiving heeft te maken met de intensieve periode rondom het opstarten van het kerkenwerk in september als ook enkele lopende verplichtingen die ds. de Wit heeft rondom de begeleiding van een predikant in opleiding (vicariaat). Een verhuizing rond half oktober zorgt daarbij voor een onnodige (en ongewenste) druk voor zowel de predikant en zijn familie als wel de gemeente waarvan hij afscheid moet nemen. Met elkaar hebben we bedacht dat het verstandig is om hiermee rekening te houden zodat de predikant in het nieuwe jaar fris kan beginnen in onze gemeente.
Ah oke. Nee dan is dat duidelijk
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:Aanstaande woensdag 21 augustus hoopt kand. G.P. van Nieuw Amerongen zich te verbinden aan de Gereformeerde Gemeente van Goes. In de middagdienst, die om 14.30 uur begint, en geleid zal worden door zijn vriend, ds. J.M.D. de Heer uit Middelburg-Centrum, zal hij bevestigd worden als dienaar van het Goddelijke Woord. In de avonddienst, die aanvangt om 19.00 uur, hoopt hij dan intrede te doen. Beide diensten zijn mee te luisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/streams/772814.
Nogmaals ter herinnering.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
Jantje schreef:Aanstaande woensdag 21 augustus hoopt kand. G.P. van Nieuw Amerongen zich te verbinden aan de Gereformeerde Gemeente van Goes. In de middagdienst, die om 14.30 uur begint, en geleid zal worden door zijn vriend, ds. J.M.D. de Heer uit Middelburg-Centrum, zal hij bevestigd worden als dienaar van het Goddelijke Woord. In de avonddienst, die aanvangt om 19.00 uur, hoopt hij dan intrede te doen. Beide diensten zijn mee te luisteren via: https://kerkdienstgemist.nl/streams/772814.
Nogmaals ter herinnering.
De bevestigingsdienst is niet meer te beluisteren?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

(Nog) niet, helaas.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door -DIA- »

GerGem schreef: Ik heb een opname hiervan.
Graag een PB die hem wil hebben.
Ik hoop vanavond een berichtje te sturen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Silo
Berichten: 224
Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:14

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Silo »

Een héle andere predikant dan ds. Meeuse.
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Geytenbeekje »

Silo schreef:Een héle andere predikant dan ds. Meeuse.
Ook welkom, ook een fileerder ?
Plaats reactie