Afscheid en intrede [2]

Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Chrisje72 »

Dan moet je wel veel zakjes hebben
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door aggieoudje »

:haha Dan hebben we 90 zakjes nodig! Aangezien we altijd 3 collectes hebben. Zoveel kerkenraad hebben we nou ook weer niet(ook al is hij groot)
Maar ze staan al met z'n 4en te collecteren, de koster helpt in dit kerkgebouw altijd mee met het achterste stuk.(in het nu tijdelijk gesloten kerkgebouw collecteren altijd 2 diakenen en 2 kerkrentmeesters)
Ik heb geen last van langskomende zakjes, die binnen no time voorbij zijn, hoor terwijl ik zing, maar ik ken dan ook veel psalmen uit mijn hoofd dus hoef ik mijn bijbel er zelden voor neer te leggen.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door pierre27 »

aggieoudje schreef::haha Dan hebben we 90 zakjes nodig! Aangezien we altijd 3 collectes hebben. Zoveel kerkenraad hebben we nou ook weer niet(ook al is hij groot)
Maar ze staan al met z'n 4en te collecteren, de koster helpt in dit kerkgebouw altijd mee met het achterste stuk.(in het nu tijdelijk gesloten kerkgebouw collecteren altijd 2 diakenen en 2 kerkrentmeesters)
Ik heb geen last van langskomende zakjes, die binnen no time voorbij zijn, hoor terwijl ik zing, maar ik ken dan ook veel psalmen uit mijn hoofd dus hoef ik mijn bijbel er zelden voor neer te leggen.

Heerlijke reactie, lekker nuchter.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Maar de vraag is wel of je dan naast de lofofferande ook echt bewust stilstaat bij de collecte. Dat lijkt mij erg lastig.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door eilander »

DDD schreef:Maar de vraag is wel of je dan naast de lofofferande ook echt bewust stilstaat bij de collecte. Dat lijkt mij erg lastig.
Sorry hoor, maar hoeveel mensen staan daar nu echt bij stil? Ik vind een wat langer voorspel (met een goede organist) altijd wel mooi, maar dat heeft met stilstaan bij de dienst der offeranden ook helemaal niets te maken. Dan kun je het beter in stilte doen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Geen idee. Daarom vind ik een filmpje over een collectedoel ook beter dan een orgelconcert tijdens de collecte.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door eilander »

DDD schreef:Geen idee. Daarom vind ik een filmpje over een collectedoel ook beter dan een orgelconcert tijdens de collecte.
Je hebt in elk geval verfrissende ideeën.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door HHKtE »

eilander schreef:
DDD schreef:Geen idee. Daarom vind ik een filmpje over een collectedoel ook beter dan een orgelconcert tijdens de collecte.
Je hebt in elk geval verfrissende ideeën.
Heeft in ieder geval weinig of niets meer te maken met dit topic...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

eilander schreef:
DDD schreef:Geen idee. Daarom vind ik een filmpje over een collectedoel ook beter dan een orgelconcert tijdens de collecte.
Je hebt in elk geval verfrissende ideeën.
Helemaal eens met @DDD! Toch @eilander?

Psalm 107 vers 11
Laat zulken eer bewijzen
aan 's HEEREN gunst en macht,
en al Zijn wond'ren prijzen
voor 't menselijk geslacht;
't Lofoffer word' om strijd
Hem juichend opgedragen,

terwijl zij wijd en zijd
van al Zijn werk gewagen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:helemaal eens met @DDD!
Die twee hebben elkaar helemaal gevonden. :super
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Pioenroosje »

:D Goed gevonden!
De onberijmde Psalm koppelt die twee zaken niet zo aan elkaar, helaas: vers 22: 'En dat zij lofofferen offeren, en met gejuich Zijn werken vertellen.'
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:helemaal eens met @DDD!
Die twee hebben elkaar helemaal gevonden. :super
::lol
Volgens mij weet @DDD heel goed dat ik het vaak ook niet met met hem eens ben. En het is toevallig zo dat het nu een paar keer wel zo is. Eenheid in verscheidenheid, zullen we maar zeggen. Toch @DDD?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door DDD »

Zeker. Wij zijn het alleen in evidente gevallen eens :D En bovendien heeft de collecte niets met de lofoffers te maken. Al hoort zowel het zingen als de collecte bij de dienst van de offeranden.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Ditbenik »

DDD schreef:Zeker. Wij zijn het alleen in evidente gevallen eens :D En bovendien heeft de collecte niets met de lofoffers te maken. Al hoort zowel het zingen als de collecte bij de dienst van de offeranden.
En dan te bedenken dat de offerdienst voorbij is :)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede [2]

Bericht door Jantje »

Vanavond neemt ds. J.J. van Eckeveld, na 42 jaar en 7 maanden afscheid van de Gereformeerde Gemeente van Zeist, wegen emeritaat. Is deze dienst mee te beluisteren?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie